Keresés

Részletes keresés

Mónus Péter Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4277
Állítólag ídős ember volt az fszt aztán míndíg simensen dolgozot és fura volt neki a D55
És valószínű az is baki volt hogy nem vette észre hogy helytelenbe mennek(Mv)!
Infós Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4276

Az az 55 az alapáramkörök kifejlesztésének évére utal, az elsőt Vámosgyörkön adták át, a másodikat Budapest-Angyalföldön, jópár évvel később, mint 55. Az elsőről Vámosgyörkön emléktábla van. Hozzátartozik még, hogy egyesek szerint Budapest-Angyalföldet előbb kezdték építeni, csak Vámosgyörk előbb elkészült.

És igen, Dominó 55 volt (van) ott, akkor adták át. Azóta(?) nem vesznek ki forgalmistáktól szakvizsát, önállósítót és nincs kezelési szabályzat vizsga a két ünnep között és közvetlenül előtte, valamint vágányzár és menetrend-változás sem lehet. Ez pár éve dőlt meg, amikor nyárról télre került a menetrendi év eleje-vége.

 

Sztem mindenki benne volt:

Az fszt, mert nem tudta kezelni a berendezést;

A vezér, mert a hívó az hívó;

A fűtő, mert odaléphetett volna, csak ugye a fűtő-vezér hiearchia nem tette lehetővé;

Az, aki karácsony előttre tette a berendezés átadását;

Aki kitalálta, hogy Nyugati ne forgassa be a favázas kocsikat acélvázasra;

Aki alkalmasnak minősítette az oktatási és számonkérési rendszert, ami alapján kivették a vizsgát az fszt-től.

Az fszt., mert nem szólt, hogy nem érti a dolgát (már ha tudta, hogy nem érti).

 

Ti hogy látjátok?

:-)

Előzmény: Bárdos Imre (4271)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4275
A vonalon 1967-tól Rákos-Rákoshegy, Rákoshegy-Maglód, majd folytatólag Maglód-Gyömrő, Gyömrő-Mende állomások között került az önműködő térközbiztosító berendezés üzembe, a vonali táplálást végző állomások D 55 berendezéseinek létesítésével együtt, elektromechanikus ütemadókkal, valameddig - talán Maglódig - 50 Hz-s táplálással, majd az M 62 berendezések szűrőinek 50-ről 75 Hz-sre átalakításával tértek át a vonal 75 Hz-s táplálására, a vonali szigeteltsíneket 1972-ben, a villamosításkor építették át kétsínszálas szigetelésűre. Az állomásokon pedig nem volt jelfeladás, a vonatfogadó vágányok két szakaszra osztva 400 Hz-s szigeteltesínekkel üzemeltek az állomások átépítéséig, kivéve a korábban átalakított Rákoshegyet.
Előzmény: Sinpisti (4274)
Sinpisti Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4274

 

 Az önműködő térközbiztositó berendezéssel kapcsolatban nem szállok vitába, de

 hogy jelfeladás volt-e, abban kételkedem!

Előzmény: Vendégsín (4269)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4273
Igen, én is D55-re emlékeztem, csak nem voltam biztos benne, hogy jól (ezért írtam, hogy utána kell nézni.) Köszi a gyors kiegészítést!
Előzmény: cs1014 (4272)
cs1014 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4272
Újonnan üzembe helyezett D55 volt. A "Tanulságos vasúti balesetek" c. oktatófilm szerint legalább is.
Előzmény: Bárdos Imre (4271)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4271
Emlékeim szerint a D55-ben az 55 éppen a kifejlesztés évére utal, így lehetett (mint Vendégsín írta volt is) ilyen berendezés 1968-ban Mendén.
Előzmény: Sinpisti (4266)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4270
Attól, hogy nem volt jelfeladás (a gőzösön ez amúgy is mindegy lett volna) és villamosítás, még rossz gombot nyomott a szolgálattevő a biztosítóberendezésen, bár nem tudom utóbbi D55 volt-e? (Azt hiszem igen, de ennek utána kellene nézni.)

Attól, hogy rossz vágányra kezelt (illetve próbált kezelni) kijáratot a szolgálattevő, majd ennek többszöri sikertelensége után hívóval járatta ki a vonatot, a mozdonyvezetőnek tudnia kellett volna, hogy a helytelen vágányra nem járhat ki és nem kellett volna túllépnie a hívó esetén engedélyezett 15 km/h sebességet.
Előzmény: Sinpisti (4268)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4269
Villamosítva nem volt, Mendén D 55 volt, odáig önműködő térközbiztosító berendezés is volt Budapest felől, 50 Hz-s jelfeladással.
Előzmény: Sinpisti (4266)
Sinpisti Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4268

 

 Hm!!!   (4266!)

Előzmény: Bárdos Imre (4267)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4267
Mindkettő.
Előzmény: Mónus Péter (4264)
Sinpisti Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4266

 

 1968-ban még nemigen volt D55-ös, jelfeladás meg végképp nem. (Tán még

 villamosítva sem volt a vonal!-X)

 15 helyett 45-tel ment a Mv? Akkor egyértelműen ő volt a hibás!

Előzmény: Mónus Péter (4264)
Sinpisti Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4265

 

 Szerintem ne köszönj el! Vannak dolgok, amihez tán jobban értesz, mások meg

 lehurrognak, mert... ennyi!

 A fórum meg azért fórum, mert itt mindenkinek lehet véleménye, hozzászólása!

 Engem is leqrtak néhányszor, ami nem tetszett, egyszerűen átugrottam.

 Te is ezt tedd, és kész!

 

   Sp.

Előzmény: Blokki (4257)
Mónus Péter Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4264
Helló/Szervusztok
Nem tom aktulális-e vagy ismerős e a dátum nektek 1968. december 22.-én 17:03 perckor Mende és Sülysáp vasútállomások közöt!Szrintem mindenki tudja mi történt ott aznap "este"!Nem tudom hogy igazából ki is számítható hibásnak a balesetban!az aki a hívó mellet 15km/h helyet 45km/h-val halad el vagy az aki nem figyelt oda miket nyomkod a D55-n?
Sinpisti Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4263

 

 Nem akarlak megbántani, De!

 Tán csak azért neked írt, mert kérdezted!

 Miről írt? (hablatyol?) Ne csak olvasd, hanem értelmezd is!

 

 Ha már a hablatyolásnál tartunk: A 4259-es hozzászólásodban is kapásból 3

 helyesírási hibát találtam (+szóösszetétel)!!!

 

 Bocs, hogy beleszóltam, a konzekvencia meg rád van bízva!

 

     Sp.

Előzmény: Törölt nick (4262)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4262
Esküszöm neked, fogalmam sincs miről és miért pont nekem hablatyolsz itt össze-vissza? Ne haragudj!
Előzmény: Blokki (4260)
sínbohóc Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4261
Ennyit a VÉGLEG-ről....
Előzmény: Blokki (4260)
Blokki Creative Commons License 2007.03.22 0 0 4260
 Hát tudod, a rosseb se tudja, azt a műszaki szakszöveget, amit a főiskolán a kezembe adott Tatjána Vasziiljevna orosztanárnő, abból egyedül azt tudtam lefordítani magyarra: DVÍGATYEL: GÉPEK. Pedig Ő, moszkvai volt, a férje a most már megszűnőben lévő kecskeméti honvédkórházban volt orvos. Ki mit tud? Az hogy én néha elgépelem a gondolataimat, az senkit sem jogosít föl arra, hogy 'te soha nem is voltál vasutas, messziről ugatod a vasúti biztosítóberendezéseket, aki még kitérőt sem látott, váltójelzőt sem szabályzott be, nagy ívű kitérővel sem találkozott, átszelési kitérőt még életében nem állított be, az nekem csak a tanfolyamot dirigálhatja
Előzmény: Törölt nick (4259)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 4259
Lehet a ruszkiknál is volt egy kis helyesírás reform mint a németeknél?
Előzmény: Blokki (4257)
Blokki Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4258

 Köszönöm, lehet hogy majd néha mégis csak meglátogatom a topikot. Egyébként hozzá tudsz-e férni ahhoz a baleseti jegyzőkönyvhöz, ami 1992 június 10 vagy 11-én történt este 8 óra körül Rákosrendezőn a "B" toronynál, ugyanis ebben nagyon is érintett vagyok, nekem semmit sem adtak ki.

 Ha igen, akkor írj légyszi ide: krizs@cellkabel.hu .

Előzmény: Bárdos Imre (4256)
Blokki Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4257

 Kösz a pontos infót, én 1985-ben már Kecskeméten voltam, de a helyszínt is biztosan rosszul írtam, én már az emlékezetemben sem vagyok biztos.

 Elköszönök minden fórumostól, további jó véleményeket mindenkinek. Egyébként a Szergely-Szergej fórumon meg azért baszogattak (M62 barátok ide) mert j-vel írtam.

 VÉGLEG, sokan fognak ennek örülni.

Előzmény: Vendégsín (4254)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4256
1985.01.07.-én 16:28-kor a 904 sz. vonatot 88 km/h sebességgel továbbító M63 004 főgenerátorának forgórésze Nagysimonyi és Osffyasszonnyfa között (Nagysimonyi mh. után kb. 500 -600 méterre) a pálya 792/793 sz szelvényében több darabra szakadt, majd a tetőt áttörve a mozdonyból kirepült. Ezen alkatrészek egyike a mozdony után sorozott első, 20-57 004 psz. kocsi 2. fülkéjének folyosói elválasztó ajtajára esett a tetőn keresztül. A fülke ajtaja és ablakai betörtek, azonban a fülkében egyedül tartózkodó postakezelő nem sérült meg. A fülke előtt álló - szolgálatból haza utazó - vasutas dolgozó súlyos sérüléseket szenvedett a bezuhanó alkatrésztől. Ő deréktól lefelé megbénult.
Előzmény: Blokki (4253)
Blokki Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4255
 Ezeket a trükköket még dízelmozdony-villanyszerelő koromban tanultam Vezér Uraktól, ugyanis ilyesmit plombálni is kellett. Ne is csodálkozz azon, hogy másfél év után otthagytam a fűtőházat.
Előzmény: Törölt nick (4177)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4254
...repült el az M63 004-es gépnek a generátora...

A gép után közvetlenül a postakocsi volt, az egyik vasúti postás meghalt, a másik súlyos gerincsérülést szenvedett.

88 km/h sebességnél a főgenerátor (állórész száma 366767, a forgórész száma 6, gyártási éve 1975) forgórésze széttört és egy darabja a mozdonyt követő személykocsi utasterébe berepült.
Egy celldömölki 35 éves MÁV dolgozó sérült meg munkából hazafelé utazva maradandóan, alsó végtagjai megbénultak.

...1980 körül történt...

1985. január 7-én, a 904 sz. vonaton.
Előzmény: Blokki (4253)
Blokki Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4253
 Egy kis kiegészítés, Nagysimonyi-tól haladt a vonat Osttfyasszonyfa felé, simonyi után az emelkedőn repült el az M63 004-es gépnek a generátora. A gép után közvetlenül a postakocsi volt, az egyik vasúti postás meghalt, a másik súlyos gerincsérülést szenvedett. Az eset kb. 1980 körül történt, erre nem emlékszem pontosan.
Előzmény: Bárdos Imre (4083)
Infós Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4252

Nálam is bevált eddig... :PP

:-)))))

Előzmény: nyalábos líra (4243)
CreO Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4251
Ez itt történt Győrben, az Audi területén. a körülményekről nemtudok semmit, a résztvevő gépek pályaszámai:
A29 018
A28 011

azóta ezeket a gépeket elvitték innen, és német bérmozdonyok vannak helyettük.
Előzmény: Cheew (4250)
Cheew Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4250

 

Sziasztok!

 

Erről tud valaki valamit?

 

http://212.40.96.18/!stuff/kismalac/kepek//pic_gg_kismalac_00001587.jpg

 

Üdv.

1047 005-2 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4249
"Tehát hol állt amíg nem csináltak vele semmit, stb.."

A baleset után nem sokkal,hazahúzták Szegedre,télire kapott egy védőponyvát a sérült végére.
Előzmény: varjan01 (4235)
Chemotox Creative Commons License 2007.03.20 0 0 4248
A National Geographicon most megy egy film a vonatbalesetekről, meg a vasúti közlekedésbiztonság fejlődéséről.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!