Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Azért a nyugat kezében is van ütőkártya, jól megvámolják a kínai exportot, és a multik elviszik a termelést más országokba, az USA már el is kezdte, a kínai cégek is telepítenek ezért külföldre termelő üzemeket, amik az USA piacra termelnek, mert úgy megkerülhetik a vámokat.
Kína akkor is a legnagyobb piac marad, amit vámokkal védenek, szóval nincs más lehetősség, vagy ott épít gyárat, vagy lemond a legnagyobb autópiacról, ezt csinálja India is, csak ott nincs elég fizetőképes kereslet.
Kínában eléggé negatív irányba fordult a politika. Úgy látom, hogy egyre inkább bezárkóznak és mindeközben a demagógia fel van csavarva. Aspirál a világelsőségre, de ezt szövetségesek nélkül nehéz meglépni. Szóval lesz még onnan jövő probléma bőven.
A VW hátránya idén tovább növekszik az EV eladásokban a Teslához képest, ahogy tavaly is történt, mikor majdnem megduplázódott a különbség a két gyártó között, megközelítve az 500 ezer körüli értéket, idén az olló nem zárul, hanem tágulni fog.
Úgy fognak járni mint a Porsche Taycan, kinyitották a pofonos ládád, miközben semmi nincs a tarsolyban, az látszik, hogy nem tudnak EV-t gyártani majd 400kg-al nehezebb az autójuk, pályán már ma sincs esélye, csak egyenesben.
Meglátjuk, hogy a vegyesvállalatok szétválnak-e. Meglátjuk, hogy több lesz-e a kínai befektetés. Mindenesetre úgy néz ki otthon már egyáltalán nem félnek e versenytől és nálunk is megpróbálkoznak vele.
Az elemzők várakozását messze meghaladó számokat közölt előzetesen a Tesla: 308 600 autót értékesítettek a 263 ezres elemzői várakozásokkal szemben, és több mint 305 840 autót gyártottak 2021 utolsó negyedévében.
A folyamatos áremelés, üzemi marzs növelés arra utal, hogy az EV-k iránti kereslet gyorsabban növekszik, mint ahogy az autógyárak a kínálatot bővíteni tudják. Jelenleg még mindig abban a kegyelmi állapotban vannak az autógyárak, hogy kevéssé egymás modelljeivel kell versenyezniük, mint a most még kvázi végtelen lehetőségeket kínáló ICE piaccal.
"És nem, nem csak az EV számít, de ezt is képtelen vagy megérteni."
2,850,000, autót gyártottak Németországban 2021-ben, ilyen keveset utoljára 1974-ben sikerült nekik, 2017-ben még a dupláját tudták. Félelmetes zuhanásban vannak, teljesen jogos a Nokiás párhuzam.
EV átállás van, most a kínaiak kegyesen megengedik, hogy megvehessék a 100 évesek a bezárásra ítélt ICE gyárakat, 10 év múlva már semmit nem kapnának értük.
"A kínai állam majd megmondja hogy mit vesznek tömegével, és - dobpergés - nem a tesla lesz az. Egyenlőre még eltűrik őket, ahogy a többieket is, még van IP amit el lehet "tanulni".
Ha tapsolok, ha nem, meg fognak bukni, mert hibás a stratégia, a Nokia is bezárt.
A kínaiak technológia érzékenyek, a szart nem veszik meg, ICE autóba jó volt a VW is, de EV-be már nem az, lemaradtak, mint a borravaló. Az USA meg maximum a csoportnak nagy piac, és ott is értékre, az, nem a VW-t veszik, hanem az Audit, Porschet, a VW eladás jelentéktelen, gyakorlatilag láthatatlan.
Igen, és ez bezzeg milyen jó is lesz majd nekünk, ugye ? Legalábbis te tapsolsz itt ennek a forgatókönyvnek, évek óta.
> nem érted, az EV drágább még ma, ha van aki hatékonyabban tudja gyártani, akkor tőle fogják megvenni az emberek
Elárulok egy titkot. Az emberek ballisztikus pályán leszarják, hogy milyen hatékonyan gyárt bárki. Van egy kerete, azt az autót fogja megvenni, ami a legjobban tetszik neki. A tetszés itt sok mindent takar, funkciók, kényelem, vezethetőség, design, akármi. Ez egy szubjektív játék. Próbálj meg egy alfást meggyőzni arról, hogy mennyire jó a tesla. Sok sikert.
> kínait nem érdekli a németek baja, a jobbat választja
Dehogy. A kínai állam majd megmondja hogy mit vesznek tömegével, és - dobpergés - nem a tesla lesz az. Egyenlőre még eltűrik őket, ahogy a többieket is, még van IP amit el lehet "tanulni".
A magyar gazdaság is megbukik a VW bukásával. Látom nem érted, az EV drágább még ma, ha van aki hatékonyabban tudja gyártani, akkor tőle fogják megvenni az emberek, nem az ICE modellt választják, ezért hibás a VW stratégiája, ők azt képzelik, hogy a márkahűség is elég lesz, ami Európában 1-2 országban talán igaz is, de a világpiacon nem, a kínait nem érdekli a németek baja, a jobbat választja, az amerikai eddig sem vett VW-t a Bogár óta, csak minimális mennyiségben.
Mi most mondtunk vissza decemberben egy rendelést plugin hibridre, mert egyszerűen képtelenek voltak szállítani (októberi volt a határidő). Vettünk helyette egy szalon EV-t, mert az volt (az utolsó pár darab az országban)
Tényleg. Hogy erre nem gondoltak ezek a fránya németek. Nyilván 100 év alatt se jöttek rá, hogy mi kell a vásárlóiknak, azért nyomorogták végig ezt a 100 évet.
> Model 3-ból több megy el, mint 6 fajta MEB-es autóból, amit gyártanak.
Európában nem.
A teslának pedig illene odafigyelni a kínai gyártókra, mert jobb minőséget hoznak olcsóbban, darabszámra pedig már rég lehagyták őket, de neked minden hozzászólásoddal a VW-t kell ekézned. Behúztál egy egyes golfot első tulajtól valamikor, azért utálod ennyire ?
A VW nulláról kezdte az évet, azt könnyű szorozni, viszont éves átlagban a 87% nem lesz meg nekik.A Tesla 100%-ot is elérhette volna, ha a németek engedik beindítani a berlini gyárukat.
Az a helyzet, hogy lehet, ezt nem értették meg a németek, hogy nem sokfajta elektromos autó kell, hanem jó ár érték arányú, ahhoz meg egyszerűség és nagy sorozat szükséges, majd ha már nem lesz ICE autó a piacon, akkor lehet a variációk számát növelni. Model 3-ból több megy el, mint 6 fajta MEB-es autóból, amit gyártanak.