Még ha az is, abból is a gyöngébb fajta lehet. Ahol dolgozom, 18 PC működik a teremben, mind több, nagyméretű programot futtat, vissza több évvel nem emléxem géplefagyásra.
Akkor nem gyalogolt messzire...legalább ne ennyire az utasok előtt csinálná(mivel ez a gyengébb idegzetűekbe sajnos mély nyomot hagyhat). Persze tudom, ő csak meg akart halni. De azért nem irigylem épp az állomáson tartózkodókat.
Valaki tudja, hogy hogy sikerült ma gázolnia valamelyik 70-esen közlekedő vonatnak R.Palota 3. vágányán? "Érdekes" helyen van a meszelés, balesetnek néz ki nem "tipikus"(nyíltvonali) öngyilkosnak.
Nagymaros-Visegrád megállóban vasárnap este 7-kor lehet venni még menetjegyert? A komp elméletben 19 órára átér, és a zónázó Pestre 19:13-kor indul, és közben még akkor ki is kell érni a megállóba, meg jegyet is venni, ha van pénztár. Ha nincs, akkor ugye a jegyviszgálónál majd a vonaton.
Valaki rendelkezik tervezett, nem torzított, hanem valós vágány tervvel? Érdekelne, hogyan lesznek az új vágányok, miféle új kitérők épülnek az Izzónál.
Ha nem is ide feltenni, de akár publikus mailemre el tudja küldeni? Csak részleteket találok a neten, pont a lényeg, a két véponti kitérőkörzet nem derül ki belőlük.
Elhisszük, hogy a MÁV és a MÁV-START elégedetten dünnyögött a tervek felett, és hogy kiváló forgalmi-üzemi vizsgálatok bizonyították hogy milyen jó lesz nekünk. Azt nem hisszük el, hogy hajszál híján 20 MILLIÁRD forintból (amiből csak a biztosítóberendezés 4.875 milliárd!) ne lehetett volna sokkal jobban, lényegesen kisebb zavartatással is megoldani az átépítést, ideiglenes vágánykapcsolatokkal, vágányokkal (főleg, hogy ez lenne az első biztosítóberendezésünk, ami tudná az építési fázisok lekövetését!)
Én elhiszem, bár engem főleg az érdekel, hogy november 22 után legyen ismét irányonként óránként négy vonat a Nyugati és Vác között. Ez teljesen kizárt? Miért vetettétek el, hogy a zónahatár Göd helyett mondjuk Verőcére, vagy Nagymarosra kerüljön?
"elég nagy baj, hogy a külsős kivitelezők és a tervezők az utasok érdekeinek figyelembe vétele nélkül álmodozhatnak milliárdos beruházásokat...."
Még mindig nem hiszitek el, hogy minden tervünket jóvá kell hagynia a MÁV-nak és a MÁV-Startnak? Nem hiszitek el, hogy forgalmi-üzemi vizsgálattal indult az állomási vghálózat tervezése?
"Ha Vácon kevés vágány lesz, akkor lehetne Verőce a "helyi" személyek végállomása - bár nem ismerem, hogy pontosan milyen építési fázisok vannak."
Ha átmenő forgalomnak van fenntartva Vácon 2 vágány, akkor a továbbhaladó személlyel nem lehet gond. Amit viszont figyelembe kell venni, hogy Verőcén összesen két vonatfogadó vágány van, Nagymarosnál viszont ennél több, talán abban lehetne esetleg gondolkodni.
"A gödi személy (1 Flirt) utasainak 90%-a a zónázón (2 Flirt) ült korábban, onnan szállt át. És ez szombaton, gyönyörűszép kirándulóidőben, délután-este volt, egészen konkrétan. "
Persze, de nem egész nap. Reggel az előbbi hsz-mben említett vonatoknál (reggel páros, este páratlan irányban) ez kevés lenne.
"Ha olyan a menetrend kényszerűségből, hogy nem várhatja meg a zónázót a személy, akkor hétvégén a zónázó-nem váró rendszer rossz, annál jobb egy végig személy."
Azt nem tudom, hogy miért nem várja meg a személy a zónázót Gödön, hogyha az nem késik kb. 10-15 percnél többet.
A zónázókat a véleményem szerint meg kell tartani, és mögötte a frekventált időben Vácról indítani a személyt (esetleg Verőcéről/Nagymarosról), így meglenne a te személyvonatod, továbbá nem lenne túlzsúfolt sem, mert a zónás utasok meg elmennének a zónázóval.
bárány: A gödi személy (1 Flirt) utasainak 90%-a a zónázón (2 Flirt) ült korábban, onnan szállt át.
Ez Göd állomásra igaz, mert annak önmagában az egyik legkisebb a forgalma a vonalon, de utána még jönnek a dunakesziek is...
Ezen kívül nyilván van olyan vonat hétvégén, amit az utasszámok alapján össze lehet vonni, de ez az időjárástól is függ. Ha pl. elkezd esni az eső, akkor a szabadtéri programok hamarabb véget érnek, és olyan hamarabb indulnak haza az utasok, ehhez nem lehet időjárás-függően igazodni, hogy ha sokan vannak, akkor zónázóként megy, ha nem akkor személyként, mert ezt aztán végképp nem értenék meg az utasok, hogy mikor kell átszállniuk (és persze egyébként is drága megoldás lenne mindig készenlétben tartani plusz vonatokat és személyzetet).
Ami ennél engem sokkal inkább aggaszt, hogy 1,5 évig ez lenne a rendszer... Nem hiába féltem én ettől az átépítéstől (kevés haszna lesz, sokba kerül, és 1,5 évig egy igen csak rossz struktúrában kell járniuk a vonatoknak... Ha Vácon kevés vágány lesz, akkor lehetne Verőce a "helyi" személyek végállomása - bár nem ismerem, hogy pontosan milyen építési fázisok vannak, de elég nagy baj, hogy a külsős kivitelezők és a tervezők az utasok érdekeinek figyelembe vétele nélkül álmodozhatnak milliárdos beruházásokat....)
Mielőtt teljesen feladom: tökmindegy, hogy melyik vonat hogyan késik, ha a zónázót megvárja az átszállásra kényszerített utasokat továbbszállító személyvonat. De nem várja meg. Önmagában az átszálláskényszer nem rossz, ha csatlakozik a másik vonat. De nem teszi. Ez a rossz.
Ha olyan a menetrend kényszerűségből, hogy nem várhatja meg a zónázót a személy, akkor hétvégén a zónázó-nem váró rendszer rossz, annál jobb egy végig személy.
És hogy ez miért nem lehetetlen?
A gödi személy (1 Flirt) utasainak 90%-a a zónázón (2 Flirt) ült korábban, onnan szállt át. És ez szombaton, gyönyörűszép kirándulóidőben, délután-este volt, egészen konkrétan. Tehát nem igaz, hogy nem fér el az utas, és nem két vonatnyi utasnak kéne elférni egy vonaton, hanem a kisebb szerelvény utasainak kis része kéne még felférjen a nagyobb szerelvényre (ami a látottak szerint akár még ülve is ment volna).
korábban egy 7 kocsis vonatnyi utasnak a zónázó menetrend jött be.
Igen, és? Nem ezt vitatom egyáltalán, sem önmagában a zónázó rendszert, mivel az jó. Itt a vége részemről.
"szerintem semmi értelme a gödi zónázónak hétvégén, a zónázóhoz késés esetén nem csatlakozó személyvonatra való átszálláskényszer miatt."
Az az értelme, hogy szombaton és vasárnap reggel pont az októberi időszakban páros irányban rengeteg a kiránduló, akik vasárnap délután-este jönnek vissza páratlan irányban. Azaz, ha csinálsz egy Bp-Szob személyvonatot a Bp-Göd és a Bp-Szob zónázóból, akkor NEM FÉR FEL 2 VONAT UTASMENNYISÉGE 1 SZERELVÉNYRE. Abba is gondolj bele, hogy az éves menetrend szerint ezen időszakokban a váci helyit nem véletlenül küldték fel tovább Szobra! Azt a kérdésemet továbbra sem válaszoltad meg, hogy ha egy személyvonatot csinálsz a zónázóból, az mitől lesz jobb, illetve hová rakod a plusz utasokat?
"A legkisebb késés is minimum 30 perc pluszt jelent így azoknak, akik nem a Nyugatiba mennek."
A késés oka nem a zónázó rendszerben keresendő. Ahol a korábbi kétvágányos közlekedés helyett csak 1 vágány van, az a Göd-Vác szakasz, ahol most kevesebb vonat közlekedhet. Az a kevesebb vonat meg nem azért késik, mert Gödön át kell szállni, vagy mert a közvetlen Pesti vonat zónázik, hanem mert vagy a nemzetközi késik, vagy borulnak a vonatfordulók.
Abba is gondolj bele, hogy korábban egy 7 kocsis vonatnyi utasnak a zónázó menetrend jött be.
Igen, most meg az éves menetrenddel jössz, de én a MOSTANI, HÉTVÉGI megoldásról beszélek, amiben szerintem semmi értelme a gödi zónázónak hétvégén, a zónázóhoz késés esetén nem csatlakozó személyvonatra való átszálláskényszer miatt.
Tehát hétvégén, és a csatlakozásra nem váró vonat miatt. Így, együtt. És ez van most lényegében egész nap (7-22 óra között) hétvégén.
A legkisebb késés is minimum 30 perc pluszt jelent így azoknak, akik nem a Nyugatiba mennek.
"De az megvan, hogy én végig hétvégéről beszélek, te meg hétköznapról?"
Tisztában vagyok és voltam vele, hogy Te hétvégéről beszéltél. A személyes példám zavarhatott meg, ami hétköznap volt, továbbá az általános alternatíva leírás. Csúcsidő van hétvégén is, hétköznap is. Munkanapokon reggel páratlan irányban, délután-este páros irányban. Hétvégén reggel és este páros irányban (kirándulók reggel, este programokról hazatérők), páratlan irányban délután-este felé. Az egymást követő vonatok alternatívájánál pont hétvégén van az éves menetrend szerinti élő példa eltérő megállási renddel a 2212-2122, 2222-2132, a 2123-2213, 2133-2211 vonatoknál, ahol Vác-Szob között a dunakanyari nagyobb kirándulóforgalom miatt mind a személy, mind a zónázó végigmegy a teljes vonalon.