Micsoda téma itt, végre valami igzgalom :D
Kezdjük a legelejétől, ne egyből fejjel a falnak!
Nincs előttem az XT600Z kapcs rajza, de feltehetőleg egy több fázisú(mondjuk legyen 3) állandó gerjesztésű generátora van.+gyújtó vagy cdi jeladó
Tegyetek már be rajzot róla ide a fórumba.
(Haynes féle manual-t szerezd be a motorodhoz, ezekben a service manual-ban eléggé aprólékosan benne van a hibafeltárás menete, móricka ábrákkal)
Én ezt használom minden járművömhöz. Szerencsére ritkán kell forgatni.
De volt már hogy kellett!
Ha jól értelmezem te tekerted újra a tekercsét. alatta lévő szigetelésre figyeltél, nincs testzárlat?
Lendkerék nem ér bele semmibe? Így vágod fejből mennyi a MENETszáma, menetemelkedés? Milyen lakkal kented le,?
Bocsi hogy sok a kérdőjel, de mind nagyon-nagyon fontos tényező.
Erre külön szakmát tanultak az emberek annó!
Jól írják az előttem szólók , hogy DMM-el(Digitális Multiméterrel) nem fogsz valós értéket mérni.
Ezért van rá egy nagyon okos is "találmány" analóg mérő :)
De van egy másik okosság is erre:->
Tegyük fel 3fázisod van(összteljesítményed mondjuk legyen 180W a példa kedvéért).
Minden fázis végére tegyél egy 60W-os vagy H4-es lámpát de jó hagyományos wolframszálas 220V-os izzó is. csak körülményes megépíteni, mert kell foglalat is :D
Szóval. Beindítod a motort, és ennek a 3égőnek egyformán kell világítania. ha alapjáraton ketyeg, és ha emeled a fordulatszámot, akkor erősödik a fénye.
itt egy jó példa videó, hogy működik ez a valóságban.
https://www.youtube.com/watch?v=PQTaFawPCQs&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2CWdOxov7eY4BypTIFN_5AHzDWWecBla5vq-yQty0M3VrNKPlPePUS1bQ
Ezzel a művelettel ki tudod deríteni hogy minden tekercsed megfelelően működik.
Ha idáig OK a dolog, akkor szerencséd van.
---(nekem az volt az afrikán)
De simán meglehet azt csinálni, ha elszáll a fesz.szabod, és egy az egybe megkapja azt a töltést az akkud, meg minden, felpúpososdik(túltöltés), és az állórészek nem bírják a kiképzést és mind megszakad. nekem az összes égőm kiment a motoron, fesz.szab csatija porrá égett.
akku kuka...fesz.szab kuka.
ha még megyek még 100km-t tuti vennem kellett volna egy komplett állórészt.Hondánál az eléggé borsos, még megtekertetni is!---
bocsi a monológért .
És jöjjön a fekete leves!
fesz. szabod jó?
Ugyanis a CDI-nek már egyenáram kell, és itt kell frankón a stabil 12V, de ha mondjuk a diódáid is lehetnek rosszak. E körül is lehet gubbanc a tekercsek után, akkor az is beleszól a játékba.
Mérj töltést. fesz szab előtt.
állórészen a CDI jeladója(tekercse mit tudom én, nincs előttem a rajz)
https://www.youtube.com/watch?v=MFSKckk7baA 1.09.nél a mérd ki nem itt van-e a baj!
Videó elég jó, próbáld értelmezni, legalább tanulsz egy kis nyelvet, nem mindig csak az angol:D
Ez a diódahidad ha jól értelmezem, ezt ki tudod mérni, dióda állásban frankón(nyit zár..stb).
Elsőre körre ennyi, várom a kérdéseimre a választ.
De van motorszerelő is a világon, miért nem tolod be hozzá?
vagy autóvillamossági szerelőhöz :D.
Én amihez nem értek, nem nyúlok bele, ezért se csinálom meg a DRZ-n a szelephézag csekkolást, mert itt vez.tengelyek ki, mérni összerakni,nyomatékot húzni, vezérlés beállítás...stb. Nem vagyok motorszerelő, csak lelkes amatőr.
Üdv_Szmuki
ui:remélem tudtam segíteni valamiben. és még meg se ittam a reggeli KV-mat!