De hát kb ezt írtam én is, az űrbálna nem volt hihetően/részletesen megalapozva. Át lett véve a gyerekmatinés animációból.
Max annyiban nem értek egyet, hogy a dizniwars érába tartozik az R1 és az Andor is, amik igényesebbek.
Most ez van, azt a pár percet, ami jó volt a Filoni művektől, ki kell élvezni, és várni, hogy legyenek komolyabb történetek.
A Disney a nézettség meg a kritikák után megy, hát ki kell állni a kevés jóért. Sajnos azt látják, hogy a Mando/Ahsoka bár megosztó, de pörög rajta a nép, és pl az Andor hiába egy jobb irány, ha alig beszélnek róla. (Persze azon is van mit javítani, valószínűleg pont át kéne venni az előbbiek dinamizmusából valamennyit a hülyeségek nélkül, és akkor többen néznék, egyébként az utolsó epizódok már kezdtek ilyenekek lenni.)
szerintem nem. pont a jó arány a sci-fi és a fantasy között adott neki egy nagyon jó hangulatot, egy hitelt a történetnek és nem azon morfondíroztál, hogy ez, meg az, mekkora baromság! tudtad, hogy ez egy mese, de nem háborogtál igazából semmin, mert elképesztően figyeltek a részletekre, a valósághű ábrázolásra olyan dolgok esetében is, amelyek a mi világunkban nem léteznek. ki volt találva, nem voltak benne ordító ellentmondások. ez nincs meg a dizniwars-ban sajnos, hanem csak a pénzsajtolás és a szar halmozása.
nem is a fizikai alapokat kérem én számon az SW világán, nyilván mindig is lazán vették ezt. hanem hogy a hülyeségskálán ne menjen túl a megszokott tartományon.. ilyen alapon utazhatnak ágyúgolyón ülve is, vagy superman köpenyben kirepülni az űrbe visszafelé forgatni a bolygót hogy az időt visszatekerjük a baleset elé stb.. de szerintem nem kéne fullba tolni a kretént.. avagy 3-5 éves célcsoportot megcélozni.. ezt a hiperbálnát bárhonnan nézem, mindenhogy hülyeség, mert nem mindegy nekik hol döglenek meg űrben, melyik bolygó körül? pont az a másik galaxisbeli kell nekik ahová egyébként a térkép is mutat, nyilván logikus evolúciósan is az ilyen, ráadásul ha időtlen idők óta csinálják, akkor nagy mennyiségű szerves anyagot vonnak ki a bolygó ökoszisztémájából.. de akkor már lehetne akár egy komplett város is a bálna hátán és valaki (suttogó) telepatikusan kormányozza hová menjen, miután betörte, mint a férgeket a dűnében?.. esetleg harcibálna flotta..? vagy űrhajóba épített szerveshajtómű.. koaxiumos bálnaguánó-telep.. :DD szóval most már hol a határ?? kb. minden más marhaság is belefér..
(amúgy élnek szélsőséges környezetben is baktériumok. az űrkukacot betudhatom valami óriás medveállatkának és amúgy is se volt ennyire hangsúlyos.. a sztorit nem befolyásolja ha pusztán csak egy barlangban lapultak volna is meg, egy szimpla poén/ziccer volt csak. ahogy a bálna is bocsánatos volt még grogunál. )
Nekem nem annyira a fizikai és tudományos alapokkal van a bajom, hisz az SW mindig is inkább fantasy volt.
Akkor a már emlegetett TESB űrkukac se élne túl sokáig egy aszteroida közepén.
Nekem azzal van bajom, hogy egy lény, ami a hiperűrben utazik világszenzáció kellene hogy legyen, és mindenki őket tanulmányozza.
Gondolom elég intelligens lények, ha már így segítenek embereknek vagy épp elhurcolják őket.
Ehhez képest sokan el sem hiszik, hogy léteznek, miközben időtlen idők óta utazgatnak a hipertérben. Nem valószínű, hogy csak Grogu pillantotta meg őket. Persze volt erre egy erőtlen magyarázat, hogy tulajdonképp ez történt nagyon régen, és a hiperűrhajtóművek létrehozásában is szerepet kapott ez a tudás, csakhogy ennek semmi alapja nincs Lucas/az OT SW világában.
Itt talán az Ahsoka sztoriban pont elég lett volna egy b.szomnagy hiperhajtómű (ha már Napszopókat is tudnak gyártani), amivel messzebb lehet ugrani.
köszi a pontosítást! valóban, így már teljesen realisztikus az egész, hiszen csak egy kicsit kell gyorsabban csapkodniuk a csápjaikkal.. :)
( amúgy egy 80kilós ember még az iss pályamagasságán is kb. 72kg-ot nyomna, ha az nem keringene, hanem képes volna állni a földhöz képest.. azok a jószágok meg kb az álló felhőkből úsztak elő.. még akkor is, az egyenlítő mentén keletnek.. persze az adott bolygó paramétereivel lehetne játszani, bár meglehetősen földszerűnek tűnt. )
Azért a "szökési sebesség" nevű fogalommal óvatosan kell bánni, mert nem azt jelenti, amit sokan gondolnak róla.
A szökési sebesség ugyanis azt a sebességet jelenti, amellyel indítva egy meghajtás és légellenállás nélküli test képes elhagyni az adott bolygó gravitációs kútját és tovább távolodni tőle.
Egy meghajtással rendelkező testre ez természetesen úgy nem igaz, ahogy van: ami a zérónál nagyobb mértékben képes emelkedni (tehát az indítás magasságában a gravitációs erőnél nagyobb ellenerőt kifejteni), az előbb-utóbb garantáltan kijut az űrbe! Feltéve természetesen, hogy üzemanyaga és ideje egyaránt van rá.
A zárómondat különben a Dűnére hajaz, ahol ez így van megfogalmazva: "Do not count a human dead until you’ve seen his body. And even then you can make a mistake."
a scott-féle folytatásokkal kapcsolatban én úgy vagyok, hogy pont a két uncsi film közötti rész lett volna az érdekes, ami ki van hagyva. tehát egy rövid felvezető után ott kellett volna kezdeni ezt az egészet, hogy a csaj egyedül marad hajótöröttként egy alien-planétán egy letépett fejű robottal.. de mikor már kezdett volna érdekes lenni sztori, pont vége lett.. a folytatás meg nem itt folytatta, hanem átugrotta..
ezeken már túl vagyunk. szétbeszéltük itt. mégsem tudom másnak titulálni, mint szándékos univerzumformálásnak, ami nekik tetszik. el kell engedni, mert csak egy dolgot tehetsz, nem nézed.
na az AvP is amolyan bűnös élvezet, ciki elismerni, hogy néha jólesik újranézni :)))
egyébként azóta maga a nagy mágus, Scott a már akkor itt is látható "küldjünk amatőröket/idiótákat egy idegen helyre/bolygóra, mi baj lehet" sémát ismételgeti az újabb alienes filmjeiben...
és Chewie volna a big foot? - poénként az ilyen elmegy.
és az is, ha szuperhősök egymás sztorijaiban vendégszerepelnek, mert kb. egy hely/idő/kaptafa, és max. csak a kiadó korlátozza be a kompatibilitásukat.
de amúgy meg az ilyen franchise-hibridek nekem mindig úgy hatnak, hogy inkább csak egymás sajátos és egyedi varázsát erodálják, ahelyett hogy hatványoznák.
tehát amikor valaki úgy gondolta, hogy a predátor 2.-ben jól mutatna easter egg-ként egy alien koponya trófea az űrhajóban a vájtszemű sci-fi rajongók kedvéért, az poénnak jó mert hangsúlytalan.. de amikor ezt komolyan is gondolták és ez lett a film fundamentuma, azt már nem tudtam különösebben díjazni.. (bár a színvonal süllyedés miatt a 2004-es Alien vs Predator már kezd a nézhető kategóriába csúszni a retro-feelingjével, de mondjuk sokat dob rajta a piros overálos feka főszereplő csaj, akinél szimpibb arcú színesbőrű színésznőt hirtelenjében nem is tudnék mondani.)
a fénysebességnél gyorsabb bálnában utazás ötlete annyira extrém baromság, hogy érthetetlen hogy merült fel ez komolyan.. és ki az, akinek ez teljesen normális és belefér 5 éves kor felett?
az intergalaktikus ötlet is eleve alávág a "réges-rég EGY (azaz 1!) távoli galaxisban" mottónak.. ha most nem viszik bele a multiverzum koncepciót, ezután már a mi tejútrendszerünkbe is jöhetnek, és ki tudja mikor vetik fel komolyan, hogy a jedik vagy birodalmiak leszármazottai bukkanhatnak itt földünkön is fel, büntetlenül.
nem ilyen erőltetett marhaságokban kellene kiélni magukat az alkotóknak, meg hogy még milyen idétlen (szín/forma/használati módú) fénykard-ötletekkel tudnak még előrukkolni. ez mind mind a fantáziátlanság jelei. kiváncs leszek mikor lesz szivárványos fénykard.
a disney eleve azzal kezdte, hogy a főtörténet epizódjainak gyártását 3-ról 2 évre redukáltak úgy, hogy még közben ki nyomtak egy-egy filmet is.. így az idő- és kapacitás hiány a sztorin csattant, ami megalapozta az egész hozzáállást.
Az a baj, hogy ezzel olyan, mintha azt mondanád, hogy az "új" célcsoport csupán a hitványságra kíváncsi.
Nem, pont hogy az a baj, hogy nem hitványság. Szerintünk az, de kisebbségben vagyunk. Rengetegen vannak, akkik ó, meg á, meg hűha. És szentül meg vannak győződve róla, hogy a Disney a Star Wars csúcsa. Nekik csinálják ezeket a szarokat, mert a csomó mostani rajongó azt sugallja nekik, hogy jó, amit csinálnak.
a legjobb sorozat amit idén (nyáron) láttam, a: Light & Magic ! igaz hogy doku és tavalyi, de valahogy hozzám csak most jutott el. innen nézve az ILM hagyományos trükkjei 1976-tól 93-ig egy átmenetet képeztek csupán a klasszikus old-school és a digitális trükkök között. és tényleg nem semmi, hogy egyéb téren is (vágás, hangkeverés, digitális kamerák) Lucas mennyivel előbbre járt fejben, a digitális innovációban.. (bár gondolom ti már láttátok a disney+ -on)