Első tulajos az autó, az tiszta sor, hogy ha a 4. évnél 60e km-rel fejeződött be a szervizkönyv, a kutya se hiszi el neki, hogy 2 évvel később csak 70e km van benne...
Ezt hol láttad, hogy csak az első 4 évben vitték márkaszervizbe?
Stevie: ha egy autót nem visznek minden évben márkaszervizbe akkor a sok év átrozsdásodás elleni garanciát is bukja? Mert ez mondjuk egy ok lehet az alkura nem?
Hányat akarsz, milyen márka/típus/évjárat/stb. autóhoz és milyen bejegyzéseket szeretnél bele? Nem probléma!
Közelemben müködött egy nyomda, ahol eredetí bankjegy-papírra nyomtatták a régebbi típusú magyar és barna 5 K-sokat.
Idönként betévednek hozzám érdekes emberkék. Körbélyegzőt készít? Igen. Akkor egy ilyet kérek! (volt már "civil" érdeklődő rendőrségi, bírósági, közjegyzői .... hivatalos bélyegzőre is).
Az elsőnek megnevezett civil úriember, miután kérdően ránéztem, hozzátette ... tudja, én zsaru vagyok. Mondom, rendben, de hozzon írásbeli megrendelést, körbélyegzővel ellátva. Majd felhívtam a járási rendörparancsnokot, mondom ki vagyok, mivel foglalkozok és mi náluk e témában a hivatalos játékszabály. Azelőtt sosem találkoztunk, kapásból mondta a telefonba, hogy a "kollégának" biztosan a büntetőcédulákra kellett volna, amit korlátlan mennyiségben vételezhetnek ki a raktárból. Sorszám ide, bélyegző oda. Nem ragozom.
Egy "vevőm", valamikor egy iskolában jártunk, egy nap 5x betért hozzám, különböző indokokkal - mindaddig, amíg egyedül nem talált. Akkor bökte ki, mit szeretne a fönöke. Zöldkártyákat nagy tételben, és hogy nagyon jól megfizetik.
Szabadon tovább lehet gondolni a témát, hogy jelent-e bármit is az idézett félmondat. (előbb-utóbb minden "munkára" akad ember, aki elvállalja....)
Láttam ilyen autót én is Stevie, végig a Baumgartnernél szervizelték, amolyan telekre járós autó volt (valamilyen kisteherautónak vizsgáztatott személyautóval rohangált a gazdája), de persze nem akarok én senkit rábeszélni, azonban ha jó vétel, akkor hamar el fog menni.
Így vett autót az egyik ismerősöm (off autó), szerencséje volt, hogy aki megelőzte (volna) egy dakota nepper volt és pofátlanul akart alkudni, így a tulaj megvárta a másodikat, aki el is hozta.
Ha Csornára hordta szervizbe akkor is oda vigye mert jobb szerviz, vagy pont azért írtad, hogy ne oda ahol ismerhetik az autót (Győr)?
Grat hozzá, az én feleségem Clioról upgradelt, de mivel mar együtt voltunk amikor megtanult vezetni, én nem támogattam a "csajos, cuki, kicsi" autón tanulást, Vectran tanult meg vezetni. Aztán meg vezette a Clio mellett az összes céges autót, apum Lagunajat, szóval akkora challenge nem volt neki.
"Az első autónál az a szöveg, hogy az első 4 évben vitték szakszervizbe, utána máshová - tehát a szervizkönyvet az első 4 évben vezették csak."
Majd ne felejtsd el a diagrammot felrajzolni. Ha nem változtak a vezetési szokásai (és a tulajdonos se) akkor a korábbi időpntokból és futásokból lehet becsléseket végezni...
Az első autónál az a szöveg, hogy az első 4 évben vitték szakszervizbe, utána máshová - tehát a szervizkönyvet az első 4 évben vezették csak. Mi a baj a győri márkaszervizzel?
A másodiknál még nem beszéltem az eladóval - de a lökhárító meg a szervizkönyv mindenképp megér egy kérdést. Azt mondjuk nem értem, miért hívja Expressionnek a kivitelt, ha az Helios? A digitklíma+napfénytető stimmel...
Hát csütörtökön - az átvétel napján - napokat öregedtem. Nem az autó miatt, hanem a hivatalok okán.
Meg van az a filmrészlet, hogy Eperjes Károly játsza a rendőrt és bemegy hozzá valaki, hogy elveszett a személyije? Ok, mondja Eperjes, akkor kérem a személyit, hogy fel tudjam venni az adatokat, hogy elveszett. :)
De minden megoldódott.
Az autó (itt off): Citoren c4 grand picasso, exclusive felszereltség. 2008-as, 120.000 km, 2.0 hdi 13x le)
Hazafelé a régi hármason (egyszerre nulláztunk) 4,5 literes fogyasztás, a Passat mögötte 4,9-et evett.
A nejemnek tetszik (bár kicsit nagynak talája a Corsa után - ami eladóvá vált, 42.000 km van benne. Csak hát abba nem fér bele a kutyus.. :) )
Egyébként köszönöm a tippeket a kárpit tisztító szervekre, végül ez ma elmaradt, a hátsó ülések bőrtisztítása sem került napirendre.
Cserébe a szűrőket kivettem és kifújam (egyik sem vol durván koszos, de a márciusi cseréig gondoltam ennyit tehetek), megnéztem a hírhedt lefolyókat, azokat is kifújam. Egyébként mindegyik Scenicben van olyan kb. 6cm magas gumibigyó a lefolyóra biggyesztve, vagy ez is PH2 megoldás már? Teljesen jól átjárható volt egyébként mindkettő, dugulásnak jele sem mutatkozott.
Kapott még egy kis téli ablakmosót és jelentem a fényszórókat nekünk is felváltva mossa, kipróbáltam, apum meg nézte közben.
Régi neppervadász alapigazság: az az autó, aminek a hirdetésben letakarják a rendszámát, az ritkán jó. (Nem sosem, de ritkán.)
Az első autó esetében a 6 év / 70e km eleve mókás egy dízeltől, és hát ugye szervizkönyvről egy szó említés sem tévődik. Biztos elfelejtették, ugye. Viszont a km az garantált. Hm. Szóval csak óvatosan. Ha adhatok egy tanácsot: ne Győrbe vigyétek az autót, hanem Csornára. (Győrtől 35 km.)
Az 1.9-es tulajdonképpen bíztatóbb, elvileg megvan a szervizkönyv, de mint tanult barátom megjegyezte, éppen ideje a nagyszerviznek. (Tegyél félre egy százast. Igaz, akkor legalább tuttira meg van csinálva.) Az első lökhárító színe elég furcsa, talán javítva volt. Ami lehet bolhacsípás is, meg akár totálkár is. Ráadásul ez egy furcsa felszereltség, bizonyos Helios, ami egy sima Expression (ezt jól írják) + digit klíma + nem nyitható napfénytető. Egy csomó finomság nincs benne. Ha közel van, nézd meg, de ne lepődj meg, ha élőben beteg.
Aha, köszi. Nekem már 2007-es volt a GS II-esem (az egykori céges autó, az már a faceliftes kellett hogy legyen ezek szerint) - a korábbiakat meg nem ismertem még.
Nehéz összehasonlítani különböző évjáratú, futásteljesítményű és felszereltségű autókat.
Ami nálam döntött (amit sokan ajánlanak) az ellenőrizhető szervizmult, a jelenlegi állapot (és hozzá néztem a piaci kinálatot is - ugy hogy az ott feltüntetett km-t elfogadtam. Lehet, ha utána jártam volna akkor a hasonló futásteljesítmény több lett volna.)
És nem mellesleg Magyarországi vezetett szervizkönyvvel.
A legelső, nem faceliftes GS II a bandzsa. Az még nem projektoros lámpás elől (kicsit más a formája is), nem LED-es hátul. Attól bandzsa, hogy ha bekapcsolod a világítást, akkor közepén van a tompított és a szélén a távolsági fényvető. Ez egy hagyományos parabolatükrös FF fényszóró. A PH2-es (ráncfelvarrott) már projektoros kialakítású, korszerűbbnek mondható.
Nyilván a lámpákon kívül egyébb első szériás dolgokat is javítottak, ezeket más biztosan jobban tudja. Ilyen lehet pl. a műszerfal probléma is akár, de tényleg nem szeretnék találgatni.
:-) Na ja, majd kiderül. Annál azért egy fokkal még mindig jobb, mint pl. "nyugdíjas svájci orvosprofesszor házaspáré volt, akik kizárólag templomba jártak vele" :-D
most hogy már kettő (az általad meghatározott paramétereknek megfelelő is van - megjegyzem ez az én kritériumaimba is bőven belefért volna) nehogy a két szék között a földre ülj.
Ezekben (óra szerint) kevesebb van mint az enyémben (120.000) és én többért is vettem (de meg belül az általam szabott határon). "Cserébe fiatalabb."
Azt egy szóval sem mondtam, hogy kapkodják el, de -saját példámból kiindulva- ha valaki sok szart látott korábban, annak meg kell ragadnia azt ami nem az. Ez a kocsi reális áron van kirakva, a többi meg a helyszínen derül ki.
Namármost ha más is sok szart látott már, hasonlóan gondolkozik. Aki gyorsabb az nyer. A kocsit a márkaszerviz -optimális esetben- úgy átvizsgálják, hogy a szükséges javításokról, karbantartásról még ajánlatot is ad.
Ha az eladó a saját fülével hallja, hogy mennyit kell rákölteni a vasra, viszont ott egy komoly kp-s vevő, akkor egy reális alku születhet szerintem. Tisztességes ember nem vállalná be, hogy "bocsi, de inkább várok egy másik vevőt akit majd átvágok". Ha meg ilyen, jobb nem megvenni az autót.
Egy dologra azonban érdemes figyelni, az átvizsgálás előtt együtt átnézni az autót és átbeszélni az ismertetett hibákat/várható karbantartásokat/állapotot (pl. gumik), mert különben mondhatja az eladó, hogy hát kérem ezért volt ennyiért hirdetve. Ha viszont szembesül pár nem említett dologgal, az alku tárgya. Nálunk például ilyen volt a szakadt váltószoknya, repedt balos tükörház, kettő kopott gumi.