Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Akos_IKS Creative Commons License 2020.10.08 0 0 34933

Egyszer megvolt... gyújtás, vezető oldali ablak le, kulcs ki, stb., de sajnos most így hirtelen nem találom. Tuti van leírás a neten.

Előzmény: cinyoka (34931)
KAti Creative Commons License 2020.10.08 0 0 34932

Bölcs megközelítés. Bár nyilván lesznek költségeid a kiegészítő berendezések, futómű, esetleg karosszéria kapcsán, de azok remélhetőleg nem lesznek szabad szemmel jól látható összegek.

Akár azzal is összevetheted a motorcsere költségét, hogy mennyi egy másik autó vásárlásának költségei :-)

Előzmény: 44pogi (34929)
cinyoka Creative Commons License 2020.10.08 0 0 34931

"csak valamiért kiesett a szinkronból, akkor itt is működik ilyen megoldás"

 

szuper! De pontosan mi az eljárás???

Előzmény: Akos_IKS (34927)
44pogi Creative Commons License 2020.10.08 0 0 34930

Ja bocs elfelejtettem hozzátenni amit kérdeztél, a hengerfal a 4-es hengerben szintén kaputt.

Olyan barázdás mint a dugattyú oldala.

Előzmény: Kisfiatal (34921)
44pogi Creative Commons License 2020.10.08 0 1 34929

Értem a nézőpontot, de ne felejtsd, ezt magad megcsináltad. Alábecsülöd a felszámított munkadíjat....

Én is kértem ajánlatot felújításra, még nem tartok ott költségileg, mintha nekiálltak volna és ezt a motort nem nagyon lehet furkálni,

max. száraz-hüvelyezni, stb. A költségek messze túl lesznek az én eddigi ráfordításomon túl.

 

Írta itt valaki, hogy a franc költene ennyit egy ennyi idős autóra. Hanem? Mit kellene csinálni? Eladni?

300 ekm-el mennyit ér ez? 3-400e Ft max. Aztán? Ezzel a pénzzel ha teszek is hozzá valamennyit, mit vegyek?

Egy másik hulladékot tekert órával? Na nem.

 

Van egy hibátlan motorral, egyebekkel rendelkező jó állapotú járművem most, ami még biztos elmegy 200ekm-t kábé.

De hogy tegyek még rá egy lapáttal, még VVT aktuátort is kell cserélni, mert a régi nem jól működik ebben a hengerfejben.

Na és? Csere. Kész. Röviden.

 

Előzmény: Kisfiatal (34921)
dokeee Creative Commons License 2020.10.08 0 0 34928

Ha az autót gyártották Led fényszóróval, akkor kicserélheted olyanra. 

Előzmény: fec73 (34924)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.10.08 0 0 34927

Ha már volt szinkronizálva a kulcs, csak valamiért kiesett a szinkronból, akkor itt is működik ilyen megoldás. De egy szűz kulcs másolása és felprogramozása sajnos ennyibe kerül. És ez még olcsó is, mert márkaszervizben ennek duplája.

Előzmény: cinyoka (34926)
cinyoka Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34926

Szia! Köszönöm, ez elég szomorú.... egy csomó autónál pár kapcsoló (jellemzően ajtó kapcsoló) megnyomkodásával és a gyujtás rá- illetve lekapcsolásával be lehet lépni a programozás módba a távirányító feltanításához....azért ez elég gáz, ha 40 pénzért lehet csak tanítani.....

Előzmény: Akos_IKS (34910)
I.Blasius Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34925

"Ja és akkor rendszeresen belefutok ilyen használt Corolla teszteknél h akár félmilliós javítás is lehet a motor.. Nekem az anyag volt kb 70 körül.. "

 

Nekem 5 éve az MR2-esemen egy erre szakosodott szaki csinálta a gyűrűcserét. A közben felmerült lánc-cserével együtt nekem is egy 450 ezer körüli móka volt, de legalább jó lett, meg egy MR2-esnél talán még meg is éri. Egy tucatautónak számító, 1 milliót érő Corollára tuti nem költenék ennyit. 

Előzmény: Kisfiatal (34922)
fec73 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34924

Jó estét Mindenkinek.

Kérdésem az lenne, hogy LED fényszóró izzót be lehet szerelni az sima izzó helyére?

Legális ez? Ha igen, mennyire macerás művelet?

Köszi

fec73

tuzer Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34923
Előzmény: Gtamas90 (34919)
Kisfiatal Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34922

Ja és akkor rendszeresen belefutok ilyen használt Corolla teszteknél h akár félmilliós javítás is lehet a motor.. Nekem az anyag volt kb 70 körül.. 

Előzmény: Kisfiatal (34921)
Kisfiatal Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34921

Elolvastam a sztoridat, érdekes. Nem tudom, csak dugattyúkat nem lehetett volna cserélni a motorban? A hengerfal is károsodott? 

Az ilyen eltúlzott ráköltéses dolgokat mindig fenntartással kezelem. Mármint, hogy adott egy probléma és hű meg há félmillió meg blokkcsere meg blabla.. Példa: Toyota vvti motor olajevés.. Volt rá garis motorcserés program, először csak felújítás, aztán blokkcsere. A motoron is módosítottak, konkrétan a dugattyún és a gyűrűkön is. Nálam is ette az olajat 80e km-es kora óta (annyival vettem), de így jártam vele évekig. Aztán meguntam, és eldöntöttem h megcsinálom. Próbáltam szakit keresni, de végülis magam estem neki (a szakmám autószerelő, de nem gyakorlom). A lehető legegyszerűbb, low-cost javítás mellett döntöttem: gyűrűcsere.. Tényleg el volt kokszosodva a gyűrű, gyűrűhorony. Itt a tervezési probléma az volt meglátásom szerint, hogy a dugattyú két oldalán összesen van 4 kicsi olajvisszavezető furat.. Azaz az olajnak szinte körbe kell futnia a forró hornyon hogy vissza tudjon folyni (míg pl egy 1.6 Hyundai motor dugója körbe furatozott-youtoube-on láttam). Ha xarabb olajat használtak vagy ritkábban cserélték vagy sokat ment magasabb hőfokon, akkor odaéghetett az olaj, begyantásodott.

Na, szóval vettem Mahle gyűrűkészletet, szétszedtem. A hengerfuratokban csíkokban volt kopás, 4 helyen. Amúgy látszott a hónolás. Na most van, aki szerint úristen ez már blokkcsere.. Na szóval semmit nem cseréltem, csak a gyűrűket, szelepszárszimmeringeket, meg megpucoltam a dugattyúkat, szelepeket. Még csak síkolni sem vittem el a fejet, hajtókarcsapágyak is az eredeti vissza. Volt aki ezeken hüledezett.. :) Na de a lényeg h jó lett, nem eszi az olajat és 0 a CO-ja, megjártuk vele javítás után Bulgáriát majdnem 40 fokban.. Nem kopog, nem csörög.

Most amúgy 1.6 Hyundai-om van, G4FG ? motorkód. 2014es.

Előzmény: 44pogi (34920)
44pogi Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34920

Itt a pontos kalkuláció:

 

-motor + szállítás + ÁFA + Vám = 412.000,-

-átépítés munkadíja (vidék, egyszemélyes szerelőműhely) = 50.000,-

-nem tervezett költség (hűtővíz csonk, rail cső) = 110.000,-

-motorcseréhez nem közvetlenül kapcsolódik (kuplung felújítás, biztonsági vízsziv. csere) = 100.000,-

 

Ennyi itt a vége.

Előzmény: I.Blasius (34914)
Gtamas90 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34919

Sziasztok!

 

Szeretnék H7 ledet venni a tompítottba egy 2013-as ceed-be, de egyszerűen nem találok adaptert ami működne. Hátha itt valami már megoldotta ezt a problémát és van egy linkej hogy mit rendeljek és honnan...

 

Köszönöm

Zsolt_555 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34918

Sziasztok! Sajna ismét előjött az alapjárat ingadozásom meleg motornál. Első körben kicserélem a relét, amit ajánlott itt valaki, azután jöhet a többi tipp :)

2013-as 1.6 crdi 128 pacis

Zsolt_555 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34917

Sziasztok! Sajna ismét előjött az alapjárat ingadozásom meleg motornál. Első körben kicserélem a relét, amit ajánlott itt valaki, azután jöhet a többi tipp :)

I.Blasius Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34916

Köszi, bár lehet, hogy én vagyok béna, de a szerelés árát nem találom. 

Előzmény: Akos_IKS (34915)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34915

Nem kell keresni, a bejegyzés alján rányomsz az előzményre...

Előzmény: I.Blasius (34914)
I.Blasius Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34914

Áruld már el légyszi, ha még nem tetted (lusta vagyok rákeresni), mibe kerül cakkumpakk (anyag, szerelés) egy ilyen móka.

Előzmény: 44pogi (34912)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34913

Szuper!!!! Szép munka.

Kár, hogy csak egyszer lehet pozitív értékelést adni a hozzászólásra. :D

Használd egészséggel! :)

Előzmény: 44pogi (34912)
44pogi Creative Commons License 2020.10.07 0 6 34912

Üdv!

 

Tájékoztatom a nagyérdeműt, hogy a motorcsere (majdnem) probléma mentesen lezajlott, a jármű már

a friss vadiúj motorral pöfög. Minden hibátlan, de volt egy kis fennakadás.

Drága KIA valamikor 2010 környékén módosította a G4FC motor hengerfejét. Nem passzolt a régi hűtővíz kivezető csonk és a

benzin elosztó (rail) cső. Csak ez a 2 db alkatrész beszerzése, nyilván gyári szállításból az új motor árának 1/4-be került.

Erősen bosszantó, de azért készültem hasonló meglepetésre, elviselhető...

Ami még érdekes, hogy megváltoztatták a motorba való gyertyákat is (14x1,5 helyett 12x1,5-re), valamint a gyújtótrafók az újhoz 6mm-el rövidebbek kellenének.

Ezt sikerült megoldani, teljesen jó a régiekkel.

Ami még hátravan, valószínűleg kell majd egy ECU reset, hogy rátanuljon rendesen az új szerkezetre.

 

12 év alatt el is felejtettem már, milyen frankó kis motor ez, mikor először elindultam meglepődtem a nyomatékon, amit az új

motor produkál. Szép lassan elpárolgott az indulat a régiből a 300 ekm alatt. :-))

 

Egyébként a régi motor szét lett bontva, hihetetlenül jó állapotban van a hengerfej, főtengely stb. Ami látszik, hogy a 4-es henger dugattyúja már

erősen "húzta a csíkot", az kopogott már nagyon durván. Nyilván az olajfogyasztás nagy részét is ez okozta, a többi dugattyú is kopott, de még nem csíkosak.

 

Hát kb. ennyi volt a mese.

 

Előzmény: 44pogi (34822)
tuzer Creative Commons License 2020.10.07 0 0 34911
Előzmény: cinyoka (34909)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34910

40.000 forint a kulcs másolása. :(

Nincs rá ingyenes szoftver. 

Előzmény: cinyoka (34909)
cinyoka Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34909

Sziasztok! Mi a módja egy (új) kulcsba integrált távirányító programozásásnak (nyit/zár)? Ceed 2007, 1.6 Crdi. Csak OBD-n keresztül lehet, vagy van egyszerűbb módja is? Előre is köszönöm a segítséget!

KAti Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34908

Egy csomó cikket elolvastam, javarészt azt írják, hogy a könnyűfém felnik javarészt alumíniumból vannak, némi adalék ötvözőanyagokkal. Nomeg vannak a magnézium felnik, amik nagyon jók, csak nagyon drágák.

Előzmény: KAti (34907)
KAti Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34907

Ez nem azt jelenti, hogy alumíniumból van teljes egészében, hanem hogy amit használnak alut, az tuti jó minőségű :-)

Előzmény: Benben (34906)
Benben Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34906

Pl. ALCAR-ék szerint alu,

"Könnyűfém keréktárcsák előállítása

Az ALCAR alufelnik gyártása a nyersanyag kiválasztásával kezdődik, ezért a vállalat kizárólag a legjobb minőségű, magas tisztaságú alumíniumot használ a keréktárcsák öntésénél. Az alumínium beolvasztását követően az öntőformákból kerül ki a nyers felni, amely egy - kiviteltől függően - több állomásos kezelési, illetve minőségellenőrzési folyamaton megy keresztül,  kezdve az alapanyag-bevizsgálástól, a röntgen- és körkörösségi teszten keresztül, egy maró, párás közegben végzett többnapos fürdőig, valamint átesnek egy háromdimenziós (3D) méretellenőrző berendezéssel és egy héliumos tömítettség-ellenőrzővel végzett vizsgálaton." 

KAti Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34905

Az összes könnyűfém felnire igaz, hogy nem alumíniumból vannak. Tartalmazhat az ötvözet alumíniumot, de nem biztos, hogy egyáltalán van benne.

 

Előzmény: I.Blasius (34904)
I.Blasius Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34904

"Az a felni nem alu és amúgy lakkozva van."

 

Ezt hogy érted? A gyári Kia alufelni nem alumíniumból van?

Előzmény: Akos_IKS (34902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!