Bölcs megközelítés. Bár nyilván lesznek költségeid a kiegészítő berendezések, futómű, esetleg karosszéria kapcsán, de azok remélhetőleg nem lesznek szabad szemmel jól látható összegek.
Akár azzal is összevetheted a motorcsere költségét, hogy mennyi egy másik autó vásárlásának költségei :-)
Ha már volt szinkronizálva a kulcs, csak valamiért kiesett a szinkronból, akkor itt is működik ilyen megoldás. De egy szűz kulcs másolása és felprogramozása sajnos ennyibe kerül. És ez még olcsó is, mert márkaszervizben ennek duplája.
Szia! Köszönöm, ez elég szomorú.... egy csomó autónál pár kapcsoló (jellemzően ajtó kapcsoló) megnyomkodásával és a gyujtás rá- illetve lekapcsolásával be lehet lépni a programozás módba a távirányító feltanításához....azért ez elég gáz, ha 40 pénzért lehet csak tanítani.....
"Ja és akkor rendszeresen belefutok ilyen használt Corolla teszteknél h akár félmilliós javítás is lehet a motor.. Nekem az anyag volt kb 70 körül.. "
Nekem 5 éve az MR2-esemen egy erre szakosodott szaki csinálta a gyűrűcserét. A közben felmerült lánc-cserével együtt nekem is egy 450 ezer körüli móka volt, de legalább jó lett, meg egy MR2-esnél talán még meg is éri. Egy tucatautónak számító, 1 milliót érő Corollára tuti nem költenék ennyit.
Elolvastam a sztoridat, érdekes. Nem tudom, csak dugattyúkat nem lehetett volna cserélni a motorban? A hengerfal is károsodott?
Az ilyen eltúlzott ráköltéses dolgokat mindig fenntartással kezelem. Mármint, hogy adott egy probléma és hű meg há félmillió meg blokkcsere meg blabla.. Példa: Toyota vvti motor olajevés.. Volt rá garis motorcserés program, először csak felújítás, aztán blokkcsere. A motoron is módosítottak, konkrétan a dugattyún és a gyűrűkön is. Nálam is ette az olajat 80e km-es kora óta (annyival vettem), de így jártam vele évekig. Aztán meguntam, és eldöntöttem h megcsinálom. Próbáltam szakit keresni, de végülis magam estem neki (a szakmám autószerelő, de nem gyakorlom). A lehető legegyszerűbb, low-cost javítás mellett döntöttem: gyűrűcsere.. Tényleg el volt kokszosodva a gyűrű, gyűrűhorony. Itt a tervezési probléma az volt meglátásom szerint, hogy a dugattyú két oldalán összesen van 4 kicsi olajvisszavezető furat.. Azaz az olajnak szinte körbe kell futnia a forró hornyon hogy vissza tudjon folyni (míg pl egy 1.6 Hyundai motor dugója körbe furatozott-youtoube-on láttam). Ha xarabb olajat használtak vagy ritkábban cserélték vagy sokat ment magasabb hőfokon, akkor odaéghetett az olaj, begyantásodott.
Na, szóval vettem Mahle gyűrűkészletet, szétszedtem. A hengerfuratokban csíkokban volt kopás, 4 helyen. Amúgy látszott a hónolás. Na most van, aki szerint úristen ez már blokkcsere.. Na szóval semmit nem cseréltem, csak a gyűrűket, szelepszárszimmeringeket, meg megpucoltam a dugattyúkat, szelepeket. Még csak síkolni sem vittem el a fejet, hajtókarcsapágyak is az eredeti vissza. Volt aki ezeken hüledezett.. :) Na de a lényeg h jó lett, nem eszi az olajat és 0 a CO-ja, megjártuk vele javítás után Bulgáriát majdnem 40 fokban.. Nem kopog, nem csörög.
Most amúgy 1.6 Hyundai-om van, G4FG ? motorkód. 2014es.
Szeretnék H7 ledet venni a tompítottba egy 2013-as ceed-be, de egyszerűen nem találok adaptert ami működne. Hátha itt valami már megoldotta ezt a problémát és van egy linkej hogy mit rendeljek és honnan...
Sziasztok! Sajna ismét előjött az alapjárat ingadozásom meleg motornál. Első körben kicserélem a relét, amit ajánlott itt valaki, azután jöhet a többi tipp :)
Sziasztok! Sajna ismét előjött az alapjárat ingadozásom meleg motornál. Első körben kicserélem a relét, amit ajánlott itt valaki, azután jöhet a többi tipp :)
Tájékoztatom a nagyérdeműt, hogy a motorcsere (majdnem) probléma mentesen lezajlott, a jármű már
a friss vadiúj motorral pöfög. Minden hibátlan, de volt egy kis fennakadás.
Drága KIA valamikor 2010 környékén módosította a G4FC motor hengerfejét. Nem passzolt a régi hűtővíz kivezető csonk és a
benzin elosztó (rail) cső. Csak ez a 2 db alkatrész beszerzése, nyilván gyári szállításból az új motor árának 1/4-be került.
Erősen bosszantó, de azért készültem hasonló meglepetésre, elviselhető...
Ami még érdekes, hogy megváltoztatták a motorba való gyertyákat is (14x1,5 helyett 12x1,5-re), valamint a gyújtótrafók az újhoz 6mm-el rövidebbek kellenének.
Ezt sikerült megoldani, teljesen jó a régiekkel.
Ami még hátravan, valószínűleg kell majd egy ECU reset, hogy rátanuljon rendesen az új szerkezetre.
12 év alatt el is felejtettem már, milyen frankó kis motor ez, mikor először elindultam meglepődtem a nyomatékon, amit az új
motor produkál. Szép lassan elpárolgott az indulat a régiből a 300 ekm alatt. :-))
Egyébként a régi motor szét lett bontva, hihetetlenül jó állapotban van a hengerfej, főtengely stb. Ami látszik, hogy a 4-es henger dugattyúja már
erősen "húzta a csíkot", az kopogott már nagyon durván. Nyilván az olajfogyasztás nagy részét is ez okozta, a többi dugattyú is kopott, de még nem csíkosak.
Sziasztok! Mi a módja egy (új) kulcsba integrált távirányító programozásásnak (nyit/zár)? Ceed 2007, 1.6 Crdi. Csak OBD-n keresztül lehet, vagy van egyszerűbb módja is? Előre is köszönöm a segítséget!
Egy csomó cikket elolvastam, javarészt azt írják, hogy a könnyűfém felnik javarészt alumíniumból vannak, némi adalék ötvözőanyagokkal. Nomeg vannak a magnézium felnik, amik nagyon jók, csak nagyon drágák.
Az ALCAR alufelnik gyártása a nyersanyag kiválasztásával kezdődik, ezért a vállalat kizárólag a legjobb minőségű, magas tisztaságú alumíniumot használ a keréktárcsák öntésénél. Az alumínium beolvasztását követően az öntőformákból kerül ki a nyers felni, amely egy - kiviteltől függően - több állomásos kezelési, illetve minőségellenőrzési folyamaton megy keresztül, kezdve az alapanyag-bevizsgálástól, a röntgen- és körkörösségi teszten keresztül, egy maró, párás közegben végzett többnapos fürdőig, valamint átesnek egy háromdimenziós (3D) méretellenőrző berendezéssel és egy héliumos tömítettség-ellenőrzővel végzett vizsgálaton."