Nálam az a bevett dolog, hogy indulás előtt átnézem a turistautak térképét és ezt összehasonlítom a papír alapú térképemmel, a különbségeket meg memorizálom. Most ez maradt ki a Szilas-tető esetében.
Üdv. Túlnyomórészt házban alszom, tehát igazad van abban, hogy fölösleges sátort cipelni.
A szakaszok amivel számolok: Szekszárd--Szálka--Apátvarasd--Zobákpuszta--Abaliget--Felsőkövesd--Zselickisfalud--Kaposmérő--Mesztegnyő--Zalakomár--Nagybakónak--Homokkomárom--Kustánszeg
Ezeken a településeken szállnék meg, értelemszerűen, az elötte lévő településről indulva! Mennyire reális szerinted?
Jó megoldás az övtáskás dolog is, de én ennél kicsit több cuccal szoktam hosszútúrázni. De ötletnek felvettem a memóriámba!:)
Annak a szakasznak én leszek a felújítója. Már kezemben a szerződés, de nem írtam alá többek között épp ennek az útszakasznak a járhatalansága és jelezhetetlensége miatt. Ez is egy módosítása volt a kéktúra szakbizottságnak, itt elvileg új ( a valamikori régi) nyomvonalat kellene festeni. November óta várat magára az erdészeti munka és egy majdani jelezhető nyomvonal kijelölése. Az aláírandó szerződés ez utóbbit most nem engedi meg.
Talán egyfajta vélemény az is hogy papír térképet az utóbbi években már egyáltalán nem viszek magammal. A legfrissebb térkép ott a gps-en, tartaléknak a telefonon is, és persze emlékszem is sok helyre. A kérdésen helyen egyébként Putnok felől kb fél éve mentünk nem volt gondunk a jelzésekkel.
Közvélemény kutatás: kinek mi a véleménye az újabb kiadású kétkötetes Okt-s turistaatlaszokról?
Én a régi 2001-es kiadást használom, és mint az lentebb látható, vannak helyek ahol már nem időszerű (volt már ilyen máskor is, de ott nem volt ekkora kavarodás). Viszont az újabbról túl sok jót nem hallottam.
Igen, a kettő térképrészlet nem egyezik meg, nem csak a kék nyomvonalában, hanem a többi út sincsen igazából összhangban.
Nem hagytam volna el, ha egy aktuális térkép lett volna a kezemben :)
Igen, azt gondolom, mert nem völgyben mentem hanem félig megmásztam egy dombot, utána leereszkedtem róla, majd földút és azután következett az aszfaltos többlet táv. Végül is célba értem időre, kalandnak sem volt rossz (bár ezt az adott pillanatban bosszantónak találtam). Legközelebb tudni fogom merre kell menni (feltéve ha nem babrálják megint).
Más téma: tudsz esetleg valamit arról, hogy Bánkút-Mályinka között a Vár-völgy felső részét mikor kezdik el kitakarítani a kidőlt fáktól?
Bocs, de két különböző térképszelvényre eltérő nyomvonalakat tettél fel. A korábbi térkép atlasz útjait már minősítettem. Itt a tu.hu-n mást látok. rózsszín és a szürke nem a gerincút északi oldalán, hanem a délin ágazik ki a Szilas-tető csomópontból. Ezért ezek értelemzerűen hibás útirányok, nem is keresztezik valóban sem a kék útját, de még a jelzetlen kövesutat sem.
Itt most a kék vonal is másképp van vezetve, és ez a helyes nyomvonal. Ezen van a keresett jelzéssor.
A fekete értelemszerűen csak az útra, de nem a jelzésre vitt volna vissza.
Az erdészház ezen nincs rajta, de a helyét az atlaszon jó helyen jelzik. A zöld körről nem tudok nyilatkozni, azt ettől jóval délebbre, a K+ jelű gerincút északi oldalába rajzoltad.
Amit a Sajómercsei kirándulásodról írsz, az a bizonyos azimut, vagy toronyiránt menet. De megismétlem, jóval többet és nehezebb terepet kellett leküzdened ezáltal. Ezzel változatlanul együttérzek. Ebből az a tanulság: Járt utat a járatlanért ne hagyj el!
2015.01.17. Gérce - Sárvár Így télvíz idejére, a rövid nappalok miatt rövid túrát terveztünk, hogy legyen időnk a fürdőre, és a vár megtekintésére is. A hétvége első napjának a Gérce-Sárvár szakaszt választottuk. 10 órára értünk Gércére, ahol a Kismackóban pecsételtünk, majd mivel ki volt írva, hogy ma friss halászlé 500, így nem sérthettük meg a tulajdonost, hogy nem fogadjuk el, e szíves invitálást :)
10:45-kor azért nagy nehezen sikerült elindulnunk, ha már azért jöttünk, hogy kéktúrázzunk. Gérce végén az Ady Endre utcában elég furcsán van egy jelzés festve, itt nagyon észnél kell lenni, hogy a helyes útra térjünk, a Józan dűlői elágazás felé. A kék sáv és kék kereszt jelzések elágazásánál most a Sitke felé vezető utat választottuk, ami az MTSZ honlapja szerinti új nyomvonal lesz, csak még nincs felfestve a terepen a változtatás. A kék kereszt jelzések, amúgy egyértelműen fel vannak festve, jól követhetőek, és nincs félreérthető ill. felesleges jelzés sem. 10:27 -re értünk a kápolnához, amelynek udvarába a felső ajtón be lehet menni, de mi be szerettünk volna menni, így elsétáltam a kastélyhotel recepciójáig. Ezt a 300 méteres utat ugyebár 4x kell megtenni, így ezzel a kb. 15 perces plusz idővel számolni kell, no meg a kápolnában töltött idővel.
A kék sáv jelzésre visszatérve, ismét a megkopott régi jelzéseken folytattuk az utunkat, jó volna ha elérne ide is a felújítás hulláma. Azért eltaláltunk Hegyközségig, ahol a Kálvária kápolnát épp felújítják, úgyhogy oda nem tudtunk bemenni. Megnéztük még a régi hidat, aztán a szállásunkig már csak egy kisboltnál álltunk meg. 14 órakor a szállásunkon letettük a hátizsákokat, majd tovább sétáltunk a kék sáv jelzéseken, egészen a várig. A megtett táv 13km lett, amire ezután még egy rövid séta a Várkapu vendéglőhöz, majd a szállásra sétálás és, hogy ki ne hagyjam, a fürdőbe való gyaloglás is hozzá jött. A fürdőben rendesen kiáztattuk magunkat, kihasználva, hogy 19:00-tól kedvezményes a belépő. Szépen elidőztünk, de még hátramaradt a forraltborozásunk, így este 10 óra után kezdtunk neki, annak a napirendi pontnak, ami már áthúzódott vasárnapra is, igaz a végén már nem bíbelődtünk a forralással :)
2015.01.17. Bögöt - Sárvár Reggelre szerencsére elállt az eső, így vidáman autóztunk át Bögötre, ahol a Hörpi sajnos zárva volt, pedig a kiírás szerint 9 órakor nyitnia kellene. Így a boltban pecsételtünk, és a templom előtti kis téren vártuk meg a sofőröket, míg visszalogisztikázták magukat. Végül 9:40-kor fordultunk rá a kék sáv jelzések mutatta útvonalra Sárvár felé. Az úttal is szerencsénk volt, mert nem volt saras, és így januárban a Bögötről kivezető szakasz sem volt dzsindzsás. A jelzések persze nagyon kopottak voltak, mert jelzésfestő legyen a talpán, aki festési idényben bemegy a tüskés bokrok közé :) A sínek utáni aszfaltos szakaszról az erdőbe kanyarodva ugyan volt pár pocsolya, de könnyen lehetett kerülgetni őket, és nem is voltak túl sokan. Az aszfaltra kiérve nézegettük, hogy bizony itt is több, mint 4 km aszfalt következik, de hát ilyen a kéktúrázó sorsa. Csényére érve új szó került a hátizsákunkba: "EUCHARISZTIA", majd kisvártatva, túránk 5. km.-ét elérve a most még vasárnap is nyitva tartó élelmiszerboltnak köszönhetően egy doboz sör is :) Újmajorhoz érve pecsételtünk, majd felidéztük az előző nap a vármúzeumban látottakat, és a boltíves kaput is azonosítottuk.
A Gyöngyös patakhoz érve megszabadultunk az aszfalttól, és a töltésen bandukoltunk Sárvár felé. A Zsiliphez érve is elkéne egy kis jelzésfestés, mert a kopott jeleket alig lehet kivenni, és aki nincs felkészülve, az könnyen eltérülhet a kéktúra útvonalától. Innen már hamar beérkeztünk a Sárvár széli házak közé, ahol a készülő vasárnapi ebédek illata kellően felpiszkálta a gyomrunkat, hogy gyorsan behatoljunk a Várkapuba, hiszen maradt még az étlapon bőven még általunk nem kóstolt tétel. Én halas napot tartottam, így halászlé, és harcsa lett a választásom, de ez nem tudta felülmúlni az előző nap a Kismackóban fogyasztott halászlevet, csak az ára volt háromszorosa. A megtett napi táv: 12km. Mivel jó idő volt, és maradt időnk ebéd után, így hazafelé még beugrottunk a Ság-hegyi bazaltkatlanba, de az már egy másik történet.
Az összes kép: https://plus.google.com/photos/118292515470871397978/albums/6105921632211194833
A kék csík elvileg a hivatalos (?) kéktúra. A zöld körben véletlenül nem az az Ivánkai erdészház van? Én messziről láttam az egészet, lehet nem is tó volt, csak összegyűlt csapadékvíz, nem tudom biztosra mondani. A kékkel rajzolt helyes irányban fekszik, szóval elvileg a kettő egy és ugyanaz.
A köves erdei út valószínűleg ugyanaz mint amit én szerpentinesnek hívtam (más lehetőség nincs). A végén erről tértem le ÉNY felé, a jobb kanyarnál (tu.hu-s térkép mellékelve, ugyanazokkal a színekkel), mondván itt már nem lesz tovább jelzett út. Mint kiderült ha lejjebb mentem volna akkor ott lett volna a helyes út.
Azimutmenet=kerülőút?
A rózsaszínnel és a barnával jelölt út között volt egy kis avaros utacska (térképen feketével jelölve), előtte értek véget a nagyon rossz minőségű kék jelek, a kettő jel közül mintha az egyik egy jobb nyilat formált volna, de erre nem esküszöm meg. Ezt tartottam a legvalószínűbb iránynak, de mint mondottam a jelzés nélküli köves/szerpentines út jobb kanyarjánál tovább nem jutottam.
Nem volt se hó, se fakidőlés.
Az tuti, tiszta elhagyatott részeken vágtam keresztül. A jobb kanyar elhagyása után lejtős domboldalon mentem tovább, normális úttal nem találkoztam. Aztán a domb (Magas-hegy talán) meredekebb nyugati oldalán ereszkedtem le Sajómercse irányába. A völgyben találtam már utakat, ott az irány szerinti legvalószínűbbeken folytattam tovább, majd beértem a faluba, ahonnan tovább aszfalton körbe mentem a putnoki vasútállomásig. Más megoldás nem volt, további útkeresésre nem volt mód a vonat egyre közelgő indulási időpontja és az egész napos borús idő miatti korábbi sötétedés szürkületi fázisának elkezdődése miatt.
Egy a lényeg: aki legközelebb arra jár Uppony felől, erre a pontra nagyon figyeljen oda!
Ja, és a kép még nem is adja vissza igazán azokat a rozsdás szögeket amikkel televerték a fát, meg a rozsdásodó, horpadt kitűzők látványát, ami élőben igen-igen "lenyűgöző".
Ma a Vértesben túráztam, Várgesztes -régi kék (mai k+) a Lófő-völgyben, aztán a Lófőn (Rakk Gyula, adok pár útvonalat a térképedhez úgy néz ki! :-) ) majd Vitányvár a régi kéken, és a main, aztán onnan vissza Várgesztesre, mai kéken, régin, mindegyiken egyszerre, már én is kezdtem belebonyolódni, mert ott is volt kék ahol a térképen még út sem! :-O
Ami viszont böki a csőrömet... már először mikor erre jártam akkor is bökte, de azóta csak rosszabb lett:
Ez:
Ízléstelen, ronda, egyáltalán nem is hasonlít, és nagyon nem méltó ez az egész Rockenbauer Pál emlékéhez. Ráadásul az egész egy giccsparádé lett a rengeteg szöggel odavert oda nem illő ilyen-olyan 10-20 km-es teljesítménytúra kitűzőkkel. Aki erre jár és nem nagyon ismeri a történetet abban biztosan visszatetszést kelt ez az ide nem illő igénytelenség, de aki ismeri abban meg lehet hogy éppen azért.
Nem vagyunk egyformák, ízlésekről nem vitatkozunk, de remélem mihamarabb kivágják ezt a fát, vagy megkönyörül rajta egy nagyobbacska szélvihar.
Hat nezd, en kvazi övtaskaval csinaltam 16 nap alatt. Ami ugy volt hogy 10+6. Mert a 10 nap utan mar nem birtam a szunyogokat, es hagytam a fenebe az egeszet, mert mar nem elveztem. Augusztus 24-en indultam, es MEsztegnyönel beleraktam masfel honap pihenöt. Visszamentem az elsö fagy utan oktober közepen folytattam onnan Szekszardig.
Sator tema. Van akik szeretik, en mar lesatoroztam egy eletre valo mennyiseget, a mosakodast es az ágyat szeretem. Csereb hosszabb szakaszokat tudok csinalni. Ha most az egesz szakaszon 20 ejszakad van es ebbol 10et nem satorban töltesz mondjuk, akkor szerintem oriasi nagy hiba satrat cipelni a maradekra. Azt mondanam, majd mindenhol van helyben szallas, ha meg nem akkor buszozol egy faluval arrebb, es akkor mi van? Pl ha nincs Bajansenyen szallas, fogod magad es atugrasz vonattal Zalalövöre, ott meg van. REggel meg vissza. Nekem a kenyelem megert ennyit. Raadasul masnap lenyomtam a Bajansenye-Zalalövöt, igy tenyleg 1 kulaccsal mentem aznap.
Ird meg milyen szakaszokat terveztel?
A legjobb idöpont szerintem aprilis. De ez lehet hogy egyeni. Összel sincs mar szunyog meg höseg, de a csalan+bozot megvan.
A nyári hónapokból a június talán a legpraktikusabb, később melegebb van és nagyobbra is nő a gaz. Mivel a terep alapvetően löszös így a sár lehet erősen lassító tényező ha egy jó kis esős medárdot kifogsz. Ősztől tavaszig vadász szezon van szóval a június nem olyan rossz választás folyamatos túrához.
45+ hátizsákkal számolok, 1kilós, "gazdaságos" sátor, de inkább szálláshelyre törekednék, bár nehéz úgy alakitani az etapot.
Kondim volt, meg lesz is addigra, bár más terepen mozogtam eddig hosszútávon. Napi 25km-el számolok, de inkább alatta, meg nagyon fölötte vannak a számolt napi távok. Példa, 19-35km a ingadozás. De mivel egyedül megyek (eddig) igy nem nagyon füllik a fogam a sátorozós témához. Ugyanis eddig még nem próbáltam.
Szerinted melyik lenne a jó időpont? A csalán nem érdekel, bozót már inkább, meg az árnyék mentesség komoly tényező.
szerintem a 3 het eleg, bar azert konditol is függ. A ket hethez mar oda kell tenni magat az embernek, harom het oke, nagyhatizsak nelkul. Nagyhatizsak plusz sator cipeles eseten talan a 3 het is szoros