Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hant90 Creative Commons License 2011.10.09 0 0 44179

Az idézőjelet csak azért használtam, mert úgy éreztem ez a fékfolyadékos válaszok kifejezés egy kissé magyartalan.

Előzmény: bull (44174)
ÖregMackó Creative Commons License 2011.10.09 0 0 44178

Köszönöm kerekati! Az a baj hogy én ezekből a rajzokból semmit sem tudok kivenni... De mjd mekuksizom.

 

ÖregMackó

 

Előzmény: Törölt nick (44171)
Edemmmmm Creative Commons License 2011.10.09 0 0 44177

Szia!

 

Igen, sikerült kiszedni (nagynehezen), jól rá volt szorítva!

 

Én is bízom benne, hogy működni fog ez a verzió!

 

Ma sem volt semmi extra a thalicskával!

 

Szépen indult és nem ráz, meg nem is adta meg magát!

 

Még mindig jobb rááldozni 1-2 ezer Ft-ot,mint darabonként kicserélgetni a trafókat kb 8-10 e Ftért!

 

Ezzel a megoldással, nem teszel kárt csak hasznjot!

 

Biztosabb a szigetelése a trafóknak!

 

És ahogyan a cikkben írták annó, van akinek már így több éve bírja, nembeszélve arról, hogy a trafónak alapból nem lehetne baja, ha időben cseréljük a gíertyákat, rendeltetésszerű használat mellett....!

 

Na mind1!

 

Majd még írok,ha történik változás, remélem csak pozitív!

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (44175)
Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2011.10.09 0 0 44176

Helló!

Egy kérdés:

Elérkeztem a hátsó betétezéshez, de szinte sejtettem, nem jön le a dob a perem miatt.

Hol tudom visszaállítani a hátsó betéteket? Körbeforogtam az agy körül de nem látok semmi nyílást erre, csak a betét vastagságot látom. (Lucas fék)

Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2011.10.09 0 0 44175

Helló!

 

Hmm, ez a cikk érdekes volt, köszi! Lehet, nekem se ártana megcsinálni ezt?

 

Látom, sikerült kiszedned. Remélem tartós lesz a javítás eredménye! :)

Előzmény: Edemmmmm (44170)
bull Creative Commons License 2011.10.09 0 0 44174

hant90, az tényleg fékfolyadék, nem pedig ahogy sokan mondják: fékolaj. Úgyhogy nem kell idéző jelek közé írnod. ;)

Előzmény: hant90 (44164)
Gergo.bgy Creative Commons License 2011.10.09 0 0 44173

Üdv, 

 

Ereszt egy picit a fagyálló a hűtőrendszer légtelenítő csavarjánál, mert a tömítése elszaródott. Természetesen csak csővel együtt kapható 6.800 HUF-ért. (Még jó hogy lehet kapni b@szki.) Természetesen fel lehet fúrni, és berakni egy hagyományosat, de most nincs kedvem vele szarozni. Nincs valakinek egy elfekvőben egy, vagy valami más ötlete?  

bull Creative Commons License 2011.10.09 0 0 44172

Ma megnéztem a váltót, ami szám-betü karakter volt rajta: egy DT 1-1, volt egy rombusz, abban nem volt rendesen kivehető, de valami ilyen: ABT, vagy A8T, vagy AGT. Meg volt egy hosszabb sor, az meg mntha 82-vel indult, majs sok nulla, a vége meg sok szám. Mindez a váltó tetején bekukucskálva az akks mellett.

(ez a 48kW-os verzió váltója.) Kíváncsian várjuk a 82 lovasét! :)

Előzmény: Törölt nick (44171)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.09 0 0 44171

Anonymus23

Igen. Rajta van a váltón. Bár én az enyémen nem találom, mert mpont nem lehet látni. Elvileg az első felén kellene lennie, lehet csak alulról lehetne látni talán.

 

bull

Klíma tsiztítás lényege, hogy a kinti hideg hőcserélő (ami a kinti box-ban van) legyen kipucolva és fertőtlenítve, hiszen ott kelezkezik a kondenzvíz. Ha a szellőzőrácsba fújsz valamit, az nem sokat ér, mivel ott nem történik semmi, csak jár a levegő egy műanyag csőben, ráadásul ha nagyon befújsz, lefolyik a benti fűtőradiátorra is talán. Slaggal ugyan ez a helyzet, ha kintről csinálod, befolyik a víz (főleg ha neked már nem is folyik le) a műanyag csatornán az utastérbe szintén a belső boxba. Ezért ezzel óvatosan. Persze ha szétszedet és kint pucolod az már más. Egyébként a kis lefolyócső pont a kiti boxban lévő hőcserélő alatt van. Úgy van kialakítva, hogy a boxon ott alul van egy kis lyuk és így, hogy a box a helyén van pont (tömítve) egy másik lyukhoz csatlakozik, ami a karosszériában van kiképezve.

Ha a zsalu/motor sem jó, és el is van dugulva a lefolyó, akkor én mindenképp szétszedném és megcsinálnám az "összes felladatot".

 

Igen kiszárítottam a tankot.. :D Tisztítottam, így csutkára kiszívtam belőle mindent (full tele volt). :) Itthon töltöttem vissza az összes cefrét 5 literes kannával és kiváncsiságból lemértem. Így a végére ~57 liter visszament a betöltőcső tetejéig.

 

tibor_debrecen

Elvileg nem látod sehol. Én azért látom, mert egy visszejlzőt készítettem neki a műszerfalon. Mivel tetszett a visszajelzés ütlete is, beépítettem egy plusz ledet a vízhűfok-led mellé a nyáklapra közvetlen a gyári mellé úgy, hogy összetéve a műszercsopit semmi nem látszik és gyári vízhőfok-jelző világít, csak ilynekor épp más színnel, nem pirosan. A tápfeszt a motortérben lévő vízmelegítő-reléktől fűztem be.

 

A tempomat project végén várjuk a feljeményeket! ;) Ha valami nem stimm, kérdezz majd nyugodtan!

 

ÖregMackó, bull

A kis zsalut meg lehet kukucskálni. Az alábbi képen piros vonallal jelötem egy részt. Le kell szerelni a kinti műanyagot a szélvédőnél, majd a box és a karosszéria közt ha benéztek a box háta mögé, a box hátsó felénél kicsit lehet látni, hogy átvált, ha közben megkértek valakit, állítsa az utastérben a vezérlőt.

 

 

Nándi777

Igen, az akku probléma, nem is gyengén. Ezt már rég ki kellet volna cserélni. 10.6 v igen csak kevés.

A kinézett akku teljesítménye szerintem elegendő.

Edemmmmm Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44170

Üdv!

 

Ma kipróbáltam a trafón amit olvastam:

 

http://www.meganeklub.hu/index.php?Trafo-problema

 

Nekem úgy néz ki segített a probléma kiiktatásában!

 

Megszűnt az áthúzás!Javaslom mindenki alkalmazza ezt az eljárást akinek hasonló problémája van!

Én még csak a szigetelőszalagos verziónál tartok, de szerzek zsugorcsövet és bevonom vele a sérült részt,már ha tényleg ez a hiba ok, akkor hatásos!

 

Miután a trafó általam hibásnak vélt részét körbetekertem szigetelőszalaggal nem tapasztaltam az alapjárat közbeni leállást, nincs magas fordulatom alapjáraton stb...!2-3 órát autóztam vele a mai napon rövid és hosszútávon, nem tapasztaltam problémát!

 

A szigetelőszalag szerintem csak átmeneti megoldás!!!!

 

Nekem Denso trafók vannak benne,de az egyik sérült volt!

 

Teszek be képet,de ezek nem a saját trafóim, így csak megjelöltem a hibás rész!

 

Remélem sokaknak fog segíteni ez a megoldás(???)!!!

 

Nándi777 Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44169

Sziasztok!

 

Egy kis segítség kellene. Az autómban indítózásnál elkezdenek kattogni a relék, lennulázódik az óra, tehát kimarad a táp és nem indul be. Az aksi feszültsége ha leszedek minden sarut 11,6V ha felrakok mindent és ráadom a gyújtást lemegy 10,6V-ra. Ez akksi probléma szerintetek? Illetve ha igen a VARTA black dynamic-ja jó egy 1,4 16V-os tháliába. 53Ah és 470 A az indítóáram, szerintem elégnek kellene lenni a blue széria sem tud többet, sőt az csak 50 Ah-ás. Előre is köszi a segítséget.

ÖregMackó Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44168

Nekem a legtöbb egy 1045 km-es út után 49,73 liter tankolása. Szerintem már többször leizzadtam, mire kúthoz jutottam 2005-ben. Majdnem üres tankkal indultam el a melóból és valami baleset miatt a pálya állt és a kerülő utak is teljesen bedugultak. A kamaraerdő felé araszoltunk lépésben vagy egy órát és én csak azt néztem mikor fogy el a nafta. De aztán elértem a kutat.

 

Valakinek korábbra: A fékolajat azért kell cserélni néhány évente, mert erősen nedvszívó és a benne növekvő víz mennyiség miatt csökken  forráspontja. Pontosan meg lehet mérn,i hogy hol tart és ha jól emlékszem (nem vennék rá mérget, de) 180 fok alatt már erősen jánlott a cseréje.

 

És még egy kérdés: nem lehet megkukucskálni azt a zsalut a szellőzőben, hogy fordul-e? Ha kiveszem a pollenszűrőt nem látható? Hol van ez pontosan? Hallani ugyan nem hallom, de mondhatnám kicsit süket vagyok....

 

ÖregMackó

Előzmény: hant90 (44165)
tibor_debrecen Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44167

Szia

 

Ez a víz melegító, borzolja a fantáziám. Hol látod hogy bekapcsolt? minek kellene felgyulladni? Vajon honnan jövök rá hogy van-e vagy sem.

 

Más:

 

Mivel a gyerekeim nem rajonganak a sötétért, 2 olvasó lámpát szerelek be hátúlra. 

És a tempomat elektronikához is megvettem a cuccokat, már csak egy kis forrasztgatás és kábel munka van hátra :)

Előzmény: Törölt nick (44125)
hant90 Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44166

Csak érdekeségképp: 5.500 Ft-ért vettem 4l-es Castrol Magnatec 10W-40 olajat. Szerintem elég olcsó.

hant90 Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44165

Nekem eddig egyszer sikerült 47,5 l-t betölteni a tartályba, de akkor már üres tankkal gurultam be a kúthoz. (1,4 8V - 2003)

Előzmény: bull (44163)
hant90 Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44164

Köszönöm a "fékfolyadékos" válaszokat! Gondolom az első kerekeket leszedve megtudok valamit a fékpofákról, és utána eldöntöm, hogyan tovább.

Előzmény: hant90 (44140)
bull Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44163

57 liteeer? Az rengeteg te.. huhh. Hogy mérted? Kiszárítottad a tankot, majd kannából bele 5 litert, kútra el, és full tank? Vagy hogyan?

 Ma tankoltam 39 lityi vépowert. Most tesztelek 3 társaság prémium márkáit fogom tankolni 2x. Másodszor is ugyan ott, ugyannál a kútfejnél tervezem, hogy "biztosra" mondhassam, igen, X lityit ivott Y kilóméterre. 

 

Előzmény: Törölt nick (44158)
bull Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44162

:D :D :D, hát igen, akinek jó "játék szere" van, az sok mindent le tud tesztelni. Akkor reménykedek, hogy nekem jó a venti, ezekszerint eddig sosem érte el azt a hőfokot, hogy plusz hűtés kelljen. Ez jó.

 

Hiba 1: igen, írtam, hogy ez a fajta állapot június óta van. Azt megelőzően csak addig zümmögött a villany moci, amíg elérte a végállást. Akkor még lehet letiltott, most már azt sem? Hm.. akkor szét lesz bombázva, megnézem a közeljövőben.

Kicsit idevágó dolog, klíma hőcserélő pucolás. Régebben sprékkel pucoltam, cső bedug a szellőzőbe, majd addig toltam a habot, míg meg nem jelent a szellőzőben.

 De egy ideje mintha nem volna az autó alatt kondenz víz, lehet eltömődött valami kifolyó cső? Ha a pollen filtert kiveszem, és slaggal kimosom azt a dobozt, az jó lesz neki meg utánna nekem?

 

Váltó, megnézem majd a számát, aláfekszem. Remélem nem olyan rittyós, hogy ne látszana rajta semmi. Mennyi lehet egy olyan 702-höz való váltó?

Ma elvoltunk tekeregni kicsit, és megnéztem a 2->3, 3->4-be a fordulatszám esést. Előbbi olyan 600rpm esés, utóbbi meg 750. 4->5-be pedig 500-at ejt.

Előzmény: Törölt nick (44156)
Anonymus23 Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44161

Ööö, azt honnan? :D

Ha valami elérhető helyen van, akkor tudok segíteni.

Előzmény: Törölt nick (44160)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44160

Na akkor kellene a váltód típusszáma... :D

Hogy be tudjuk azonosítani, milyet kell vennünk. ;)

 

Megtennéd, ha megtudod, akkor beírod?

Thx.

Előzmény: Anonymus23 (44159)
Anonymus23 Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44159

Nekem a 80/82 lovas dízel van, és tényleg más váltó van benne mint a 65 pacisban.

Nekem 90-nél forog 2000-t, és 250 fordulat jelent 10 Km/h-t felfelé, azaz 130-nál forog 3000-t.

Előzmény: Törölt nick (44146)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44158

Igen, nekem is hasonló, de ez csak akkor jó, ha volt is szétszedve a műszercsopi, de a mutató pontosan ugyan oda lett isszatéve.

 

Szal:

 

Nekem full maxra csutka teteje kb 57 liter fér bele a betöltő nyílás tetejéig, hogy majdnem kifolyik.

Középtől megközelítőleg 2 vonással alatta: 20 van benne.

Közép vízszintes ahogy írod, még 30 liter van benne.

Közép felett megközelítőleg 2 vonásra: 40 van benne.

48-50 liternél már ugye igencsak maxot mutat.

 

A sárga, "nem kívánatos fény" felgyulladása után ahogy írod, 6-7 liter, de kb 100 km megtételére minden gond nélkül elegendő.

Előzmény: bull (44150)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44157

Igen elég húzós ára van, és nem, a miénkben nem ilyen, hanem még "hagyományos" van. :)

De az is jó árasítva... :D

Előzmény: bull (44155)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44156

Váltó:

 

Egy haver volt clióval tempomatot szerelni nálam. Mikor elkészült, elmentünk egy próbakörre. Akkor tűnt fel, hogy kevesebbet forog. Övé a K9K702. De nem jegyeztem milyen váltó volt neki rajta. Majd megkérdem tőle, ha összefutunk. Nekem JB3-as van.

 

Hiba:

 

Idézek tőled: "gyújtást ráadom, és mintha menne a venti 1-es fokozatban, holott le van kacsolva".

Ez érdekes, mert a zsalumotorhiba is hasonló hangot ad, mintha menne a venti 1-esen, mivel nem tud megállni, állandóan forog. Egy terhelésérzékelővel van ellátva, mikor a zsalu a helyére áll, megszorul a motor, ezáltal több áramot vesz fel, amit érzékel az elektrony, és lekapcsolja. Ha rossz, mivel nem mozgatja a zsalut, önmagában forog, nem szorul meg, és állandóan jár a kis szemét. :)

Viszont azt írtad, mikor vált a zsalu, akkor meg hallod és jónak tűnik? Akkor maga a zsalu nem zárna le rendesen valami miatt? Ez is csak akkor látszik ha ki van szedve.

 

Hiba 2:

 

A hűtőventilátort az ECU vezérli két fokozatban (már akinek ugye):

1-lassú, 2-gyors.

A vezérlést a motor hőmérsékletének és a klíma éppen aktuális állapotának megfelelően végzi.

 

Klíma részt már tárgyaltuk itt (képpel), mikor hogy megy a venti:

kerekati válasz | megnéz | könyvjelző 2011.09.29 09:20:41 © (44049)

Itt ha klímtát kapcsolsz álló helyben az 1-es fokozat megy, amit nem hallani, csak látni ha benézel. ;)

 

Vízhőmérséklet:

Valahol láttam már de most az istenért nem találom hogy r.hadna meg....

Emlékeim szerint -és ne lepődj meg de így van, nem írom el- 1-es fokozat kb 102-105°C környékén, a 2-es fokozat kb 110-112°C felett kapcsol be.

 

És a végére igen:

Mindkét funkciónak mindkét fokozatát tesztelni lehet manuális vezérléssel a progiban, hogy működőképe e. Én szoktam "játszani", tök jó :DD

Előzmény: bull (44148)
bull Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44155

Meg. Ha jóltudom vagy 150-200e egy olyannak az ára. (lendkerék) Nemhiányzik a cseréje. :)

 

(basszus, mikorra olvasok én el kb 40.000 hsz-t?)

Előzmény: Luck Skywalker (44154)
Luck Skywalker Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44154

Thaliaban még nem láttam kettős tömegű lendítőkerket ha ez megnyugtat:)

Előzmény: bull (44153)
bull Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44153

Köszönöm az infókat. ;) 

Előzmény: Luck Skywalker (44152)
Luck Skywalker Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44152

Szia.Igazat mondott a kolléga. Az "erősebb" 1,5 dci ben valóban más a dugattyú,erősebb a csapszeg így más a hajtókar is.Sőt a motortömb is más picit. Pl. 1.5 dci Megane-t próbáltam egyszer újraéleszteni egy hozott clió motorból,de elég sok eltérés mutatkozott.Rengeteg apró kis módosítás van. A lóerők növelése pedig nem árt ha "ezt" a motort teszik a scenic-be lagunába és a fluence-be is stb.

Előzmény: bull (44144)
bull Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44151

"Csak" a 105-ösben? Attól félek srác, a mienkben is... :(

kerekati, Nagya-Sasi javítsatok ki pls, ha nem így van. (bár ne lenne igazam)

Előzmény: Tade15 (44149)
bull Creative Commons License 2011.10.08 0 0 44150

Sasi, kicsit más, de szint jelzés. Tank. Én úgy vettem észre tankoláskor, hogy vízszintesen még 30 liter van benne, a legalsó pöttynél meg még 15. Nektek is így van? Ha meg kigyullad a kis sárga "bönziny" (beeeenziiin? A motor diesel.. :) Neem, csak vicckülök, jó a benyás is.) kút, akkor kb. 7 liter.

Előzmény: nagya2 (44147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!