Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Hozzank kb. 1 eve mar nem jon senki....gondolom kihaltak uj meg nincs. Elvan mindenki co mergezes sem volt, nemigen latok kulonbseget ahhoz kepest amikor ketszer jottek egy evben.
Van egy ökölszabály ami, szó-szó. Tehát mutatónak elmehet.
Helyiség légköbméter szorozva 0,5-el. Ekkor megvan a watt/légköbméter igény, sima nem szigetelt háznál. Szigetelt háznál mehet lejjebb a szorzó. Nekem talán 0,2 - 0,3 volt a méretezésnél. Talán 30W/m3 lett a vége. Az U értékeink meg egyformák. Legjobb lenne azonban egy jó gépésszel beszélni.
Persze, h ott volt. Beállítottam, akkor jó volt és úgy is maradt.
napalmnak azt írtam, h elég egyforma a házunk U értékre, adott helyiségre is, és nálam a kisebb radiátorok is bőven jók. Nálam pedig helyiség légköbméter x0.20 vagy 0.30 volt a szorzó.
A szigetelési értékeink nagyjából egyeznek. Nekem két ilyen szabad falas szoba van az északi oldalon.
Csak radiátor van bennük, két db 600x800-as sima dk 22-es, mindkettőben. Az előremenő 32 fok, kintire -4-et mutat a sensys. Még mindig időzítenem kell mert nem pöfögne el egész nap 0,4-es görbén sem.
Ariston Genus Premium EVO 24 es kazánt most üzemeltettük be. A ház kb 85nm, kizárólag padlófűtési rendszer van minden helységben.
A kazán kijelzőjén lévő fűtővíz értéket 38 °C-ra állítottam. Még nem költöztünk be, de a kazánt megfigyeltem, hogy elég sűrűn kapcsolgat ki-be.
Paramétert még nem mertem állítani, ebben kérném a segítségeteket, hogy úgy általánosságban is hol, milyen paramétereket állítsak be, a saját rendszeremhez mérten?
Nagyon megköszönném a segítséget, sokat jelentene nekünk!
55 fok a visszatérő oldalon, de ettől még az előremenő lehet 70-75 fokos is. Ekkor még mindig kondenzálni fog a kazán. Persze minél alacsonyabb a visszatérő annál jobb.
Egy szobára hogy tudnék nagyjábóli hőigényt/hőveszteséget számolni?
20 m2 alapterület, 2 oldalfal a szabad ég felé, másik kettő a lakás fele néz.
Egy darab 2,6 m2 ablak, háromrétegű thermo üveggel. (nem egész U-Value = 0.7 [W/(m2K) ha jól tudom)
Falazat 45 cm vályog, 18 cm EPS-el szigetelve. U-Value = 0.20 [W/(m2K). Aljaz 8 cm lépésállóval (az nem tudom mennyi U), födém 30 cm tapasztott vályog fa gerendával 20 cm kőzetgyapottal szigetelve, U-Value = 0.20 [W/(m2K).
D-ÉG Lux-Uni 600x2000-es radiátort tettem fel ilyen értéket tud : 4702 W (90-70-20) / 3710 W (75-65-20).
Én mondjuk 40, max 50 fokkal szeretném nyomatni ezt a radiátort. Ezen a hőmérsékleten ki tudja fűteni ezt a szobát (ha a cél 20-21 fok)?
A kondis kazánnál mekkora az a legmagasabb visszatérő amin még tud kondenzálni?
Együtt dolgozik a vegyes tüzelésű kazánnal, mivel a gázkazán zárt, a vegyes nyilt rendszerű így hőcserélővel lehet megoldani az együttes működést.
Úgy van megcsinálva az elektronika, hogy ha a éppen fűt a gázkazán, és begyújtok a vegyessel, akkor ahogy eléri a beállított 40fokot, a gázkazán lekapcsol és a vegyes fűti tovább, tehát ha megy a vegyes nem megy a gáz, persze meleg vizet attól függetlenül tud csinálni.
Kipróbáltam a rátöltést, és ahogy bekapcsolt a gázkazán fűtésre (elindult benne a szivattyú) már ment bele a víz, így ezzel a módszerrel feltölthető, tehát mindenképp valamilyen váltószelep kerül olyan állásba nyugalmi állapotban hogy zár a töltőcsap felé.
DE ha mégis az lenne a helyzet, amit te irsz, akkor az is megoldás lehet, hogy csak simán fel(jebb) nyomod a nyomást a "padló" részben, és majd ha legközelebb nyit-zár a váltószelep, akkor "rendeződik"/emelkedik a nyomás amott is...
Fénykép nincs az osztó-gyüjtőról , kazán környékéről ? Hátha esetleg van visszacsapó a környéken és azért....
Mondom...szerintem nincs köze hozzá "merre" felé áll a váltószelep, hisz a másik "irányba", akkor IS tud tágulni a víz a kazán felé !
""hogy fűtésre nyomom, aztán ha lekapcsolt akkor próbálok meg rátölteni."
Ha így is csinálod ÉS ez a megoldás nálad, akkor is inkább fűtés "közben" tölts rá, mert miután vége a fűtési periódusnak, autómatikusan át/visszavált indirekt felé a váltó szelep.
(az az alapértelmezett beállítás nála )
Tehát ha fűtés "utána" töltesz rá, akkor ugyan ott vagy mint most...
"A rendszeren belül a padlófűtés elosztón van egy töltőcsap, viszont rákötve a vizet, a kazánon nem változik a nyomás, pedig kb 3bar a rácsatlakoztatott."
A töltő csap az ki lett nyitva azért ? :-)
Nektek van hozzá indirekt tároló ?
Mondjuk ha van. ha nincs, a váltószelep, amiről te írsz, az nem igazán befolyásolja/befolyásolhatja azt, hogy "változzon" a nyomás a kazánon, ha te elkezded feltölteni a rendszert..
Mert ha a visszatérőn keresztül nem IS - amin a váltószelep van és alapesetben indirekt felé van nyitva - DE az előremenőn keresztül akkor is oda "érne" a nyomás.
szerintem
Vagy esetleg az a megoldás, hogy külső hőcserélő van a kazán és a rendszer között ! :-))
"és a szervízmenüből lehetett ezt nyitni zárni a feltöltés erejéig."
Nem félreértettél valamit és a légtelenítéshez kell/lehet "félállásba" állítani ?
Mondjuk az se kizárt, hogy én gondolok rosszul valamit...