"Érzésre valamit változott, mert váltás után néha be-bedadogott egy kicsit a motor üzemanyagért vagy levegőért kapkodva, de egy jó 1 óra üzem után helyreállt minden. " - mármint érezni lehetett, hogy valami kalibrálás van folyamatban és kísérletezget ott elől valami, mert ezt korábban nem csinálta.
Csak lekötöttem az aksi mínuszos saruját kb. 10 percre. Az autó órája is lenullázódott, középen a konzonon és a rádióm is elfelejtett mindent, alapvetően innen gondolom, hogy sikerrel jártam. Ezután visszakötöttem a mínuszt és járattam 5 percig a motort, alapjáraton (A PSA-fórumban írta valaki, hogy ezt kell csinálni). Ezután diszkrét, max. 2000-2500-as fordulattal közlekedtem egy negyed órát, majd elkezdtem úgy pörgetni, hogy szép finoman húzatgattam csak ki. Érzésre valamit változott, mert váltás után néha be-bedadogott egy kicsit a motor üzemanyagért vagy levegőért kapkodva, de egy jó 1 óra üzem után helyreállt minden.
Szóval csak annyi, hogy le kell kötni az aksit egy 5-15 percre és már kész is.
Persze van bennem egy kis bizonytalanság, hogy végülis sikerült-e a reset, hiszen nem tudom azt semmivel sem kontrollálni, hogy a vezérlő computer kondenzátorai is teljesen lemerültek-e és tényleg elfelejtett-e mindent.
Utánanéztem, az aksi lekötése nem ütkötik a helyes üzemeltetéssel. A kezelési útmutató olyat is ír, hogy hosszabb nem használat ideje alatt érdemes lekötni az aksit. Ha ezért szólnak a szervízben, odanyomom az orruk alá a 206 manualt. ;)
Jaja, a speciális kulcs nem fogta meg a speciális csavart, úgyhogy 3 másodperccel tovább tartott a kerékcsere. Gondolom F1-ben ezért nem használnak kerékőrt :)
A computer-reset után egy kicsit mintha kevésbé morgós, de annál inkább érces orgánummal üvöltő lenne az autóm. A hétvégén örömmel konstatáltam, hogy nem nagyon bírnak megelőzni s gázfröccseimre nincs az a szeme sarkából huncútan kacsintgató csajszi, aki oda ne nézne, ki a fene ez az állat (bezzeg barátnőm a szemere vetette, ha velem van, sosem hajtok, csak nagypapásan, finoman cammogok, hehe). ;)
Szumma-szummárum: a 206 szerintem mint csajozós autó, egész jól használható, főleg ha kiszáll a délceg, daliás lovag az oroszlán karmai közül, miután finoman megzabolázta a rendre utasítandó, üvöltő vadócot. =D
Én csak arra lennék kíváncsi, van-e annyi ménes egy PUG-ban, mint amennyinek a papíron írják. Valaki fogatta már be a gall lipicait valami fékpadon?
Nekem van egy tesztem, ami 307 1.6 16v vs. Civic 1.6 16v V-TEC összehasonlítás, az ATC-nél végezték. Azért szerintem ez is elég meggyőző és valószínűleg nem kell 5000km-enként generálozni sem ;)
Klikk hír!
Ha lenne topikuk, akkor ott nem a zörgő tetőablak, meg a központizár betegeskedése lenne a napi probléma, hanem a hetente generálozott motor, meg a repedő turbó :)
Hát mire jó ez? :)
Mármint az ilyen remek videofilmeken kivül :)
Egy ket erdekesseg ami PUGbol sosem fog kijonni, az ero (mert veluk, veluk van
:D) Az egyik egy toyota supra a masik egy nemtommi de van benne 852.9kW aza kb 1159LE es nem a tengelyen hanem ezt le is viszi az
aszfaltra!!
Tegnap lereseteltem az autó adatgyűjtő computerét. Ahogy a PSA-Citroen topicban is ajánlották, levettem egy 5-10 percre az aksim "-"-os saruját, aztán visszatétel után 5 perc járatás alapjáraton és egy kis kocsikázás. A reset valószínűleg sikerült, mert az autó váltásoknál kicsit fulladozott néhány percig (gondolom sok naftát kapott), de aztán szépen beállt. Lehet, hogy csak beképzelem, de szerintem halkabb lett és jobban is megy egy hangyányival! :))
Más. Következő ezzel a kompjuterezéssel a helyzet.
Az autómat 2001. február valahányadikán "gyártották le" a futószalagról, most nem emléxem pontosan (sorozatkódja 8849, csak nem emléxem rá, hol lehetett átszámíttatni a gyártási dátumra).
Namost ha eddig megszezett információim helyesek, akkor a multiplexes autóktól kezdve teszik a magasabb felszereltségű kocsikba a fedélzeti computert - olyat, mint amilyen BlackP autójában is van -, ez a 2001. nyarától gyártott autóknál van így. A középső nagy kijelzőt nézve pedig észre lehet ezt venni, hogy milyen az adott autó (a legegyszerűbb módszer persze még mindig az, hogy megnyomjuk a jobb oldali bajuszkapcsoló gombját;), szóval a nagyobb kijelzők közül is 2-féle van. Az egyik 100% pontmátrixos (ez az új és ilyen van a computeresekhez), a másik (régebbi) pedig Egy karakternyi magasan pontmátrix, alatta pedig mindenféle jelekkel sima digitális (rádió jelei és funkció-kijelzői) és a hőfoknál egy kis részen szintén pontmátrixos. Na én ezekre a különbségekre lettem figyelmes.
Én tavaj áprilisban vettem!
Akkor nekem semmi sincs :-(
Áh :-DDD
Jó kis lada abba volt egy kulcs az vagy beindult vagy nem, ott nem volt olyan hogy belementél egy gödörbe és leált, az ment helyen völgyön át. Ezek az elektronikák meg meghatározzák,a vezetési stilusomat is. Ez nem jó.
Minden környezetvédelmi dolgoknak megfelel a szoftver ami rajta van csak a kocsi nem megy többet 180nál. Jol van ez igy????
OFF
A munkahelyemen az e-mailekben időnként úgy próbálják áthidalni ezt a problémát, hogy: "Tisztelt Hölgy és Urak!". :DDD
Pedig már abszolút hozzászoktam, hogy az urak/fiúk/... közé magamat is beleértsem, úgyhogy nem muszáj külön kitérni rám. :)))
ON
Na, kezd világos lenni. :)
Nekem a broadcomputer hiánycikk - legalábbis azért, mert a 206-os árlistájában alapban benne van, hogy jár hozzá ez a rendszer. Ennek ellenére én nem bírom előcsalogatni az enyémből ezt a funkciót annak ellenére, hogy már lassan többször nyomtam be a jobb oldali bajuszkapcsoló végét, mint amennyit megtette az autóm a 4 ütemet. ;))
A középső konzol kijelzőjén is próbáltam állítgatni, ami OFF-on van, azt ON-ra tenni, de nem engedi. Valami CDC -t lehetne meg rádiót ON állásba tenni. A rádióm mondjuk nem gyári, gondolom ezért nem engedi ezt. Hogy most ezzel függ-e össze az egész, azt nem tudom... Na mind1. ;)
Szóval multiplex rendszerrel készülnek a 206-osok kb. tavaly nyár óta. Meg a 307-esek.
Ez valami olyasmit jelent, hogy nincs minden ketyeréhez külön vezeték, hanem minden egy áramkörön van és ezen küldözgetik a digitális jeleket a számítógépnek. Pontosabban: vannak olyan fontosabb alkatrészek amiknek van saját áramkörük, de a lényeg az, hogy kevesebb drótra van szükség.
>De nem is baj nekem ilyen nincs és nem is kell, a multiplex az jo volna hogy lássam hogy mennyit fogyaszt, és stb...
Na akkor neked boardcomputer kéne nem multiplex ! :)
monyesz semmit teljessen köd ez nekem. De nem is baj nekem ilyen nincs és nem is kell, a multiplex az jo volna hogy lássam hogy mennyit fogyaszt, és stb... de ha azt nézném akkor meg felhuznám magam a fogyasztásomon. Ugy hogy jo ez igy ahogy van rárakok egy téglát a gázpedálra az jol van.
:-)
Én akkor is azt mondom PEUGEOT rulez :-)
Én kezdem elveszteni a fonalat ebbe a multiplex, kinek mi volt gyárilag és miért nincs a másiknak dologban.
Ez vicc hogy PUG-ék mit össze nem kapvarnak ezekkel a rendszerekkel.