Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gesszti Creative Commons License 2018.05.29 0 0 824184

Ez valami új fejlesztés?

 

...eddig csak alkáli elemekről hallottam. ;-)

Előzmény: Jankli (824171)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.29 0 0 824183

szerintem magát légteleníti..

a vastag csővet párszor megnyomkodnám/pumpálnám/,hogy menjen fel a víz/bubi a kiegyenlitőbe,

Előzmény: Jankli (824180)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.29 0 0 824182

a meghirdetett árban ugye..

:-)

Előzmény: Jankli (824181)
Jankli Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824181

jah, és a járdalap csak a felnikkel vihető el. :D

Előzmény: Jankli (824180)
Jankli Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824180

Rendben, üdítő és sör lesz :)

 

Hogyan kell légteleníteni egy 2.0 8V benzines motort termosztát csere után?

 

Kerestem a motortérben légtelenítő csavarokat, de nem találtam, kell egyáltalán légteleníteni?

 

Ez a holnapi teendőm.

Előzmény: Airbag. (824174)
ivókút Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824179

Kiválasztod a képet, "feltölt", majd "Beilleszt" és úgy jónak kell lennie...

Előzmény: Titann (824178)
Titann Creative Commons License 2018.05.28 0 1 824178

Sajnos a kép nem akar felmászni!

Titann Creative Commons License 2018.05.28 0 1 824177

A kép:

Titann Creative Commons License 2018.05.28 0 1 824176

A kép itt látható:

Titann Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824175

Kedves Fórumozók!

 

A képen látható mintával keresek 1999-es Renault Megane Break 1,4 16V, kormányoldali ülést. Ha valaki tud ilyet ajánlani kérem jelentkezzen. Köszi!

Airbag. Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824174

Akkor lenne időd felszedni is,nekünk Gesztivel csak elszállítani kellene...

:D

Előzmény: Jankli (824172)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824173

na az jóóóóó akkor segítesz is

:D

Előzmény: Jankli (824172)
Jankli Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824172

Ezen a héten itthon vagyok.... :)

Előzmény: Airbag. (824170)
Jankli Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824171

Van haverom, aki betonelemeket gyárt :)

Előzmény: gesszti (824166)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824170

a hétvégén elmegyünk és felszedjük....:-)

majd azt mondjuk Jankli feleségének,hogy még a múlt héten beszéltük meg vele...

:D

Előzmény: gesszti (824166)
Túrórudi21 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824169

Köszönöm a válaszaitokat!

 

Igen, én is így gondolom, inkább elviszem. 

Garanciális még, június 5-re kaptam időpontot, mert nincs szerelőjük, megírom majd mi lett. 

 

csaveri Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824168

Addig szöszmötöltem, míg előbb válaszoltál :)

Előzmény: fekvőrendőr (824165)
csaveri Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824167

Az írásodból ítélve még garanciális az autó. Bármilyen aggályod van az autó működésével kapcsolatosan azzal keresd fel a márkaszervizt.

Két okból.

1. Hogy választ kapj az aggályodra.

2. Így mindenképp nyoma lesz egy vélt probléma bejelentésének ami lehet hogy nem, vagy most nem probléma de később problémát okozhat. Akár garancia időn túl.

 

Előzmény: Túrórudi21 (824164)
gesszti Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824166

A beton járdalap nem eladó? Abból kellene vagy 100 nm... :-)

Előzmény: Jankli (824163)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824165

Garanciában a legkisebb gyanúval is irány a szerviz!

Előzmény: Túrórudi21 (824164)
Túrórudi21 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 824164

Megane Grandcoupe kérdés

Sziasztok,

Nem akarok paranoiás lenni, de a fél éves, 7.000 km-et használt autómnál azt vettem észre, hogy ha kiszállok, akkor a bal első kerék felől nagyon halk súrlódó hangot hallok hallok, szerintem a váltóból.

Tényleg nagyon halk, és ha benyomom a kuplungot, akkor abbamarad.

Szerintetek elvigyem szervizbe vagy ez normális, csak a váltó normál hangja lehet?

Előre is köszönöm!

Jankli Creative Commons License 2018.05.27 0 0 824163

Üdv,

 

tudom, nem hirdetési portál, de hátha:

 

megmaradt néhány felnim:

 

   13as 4x100, ezzel vettem a fiam ibizáját, kapott új felniket.

 

        15ös4x100, ezzel vettem a cabriót, lecseréltem gyári rönó felnire

 

   14es rönó gyári lemez, ezeket pedig a cabrióhoz kaptam, de nem kell.

 

mindegyik felnin vannak gumik, de csak jelzés értékűek, öregek, használhatatlanok, a lemez felni horgannyal és matt feketével kezelve.

ha érdekel valakit, garnitúránként 20db ezresért megválnék tőlük. a felnikre ráfér egy kis kezelés.

 

 20/négyhuszonötnullahét57

 

 

csaveri Creative Commons License 2018.05.27 0 0 824162

Az egész művelet kb 10mp.

4mp alatt leveszed a kárpit takarófedelet.

6mp alatt kitapintod közvetlen a vezetékek csokija felett lévő műanyag pöcköt amit lefelé a csoki irányába lenyomsz. Ezzel kioldod az izzótartót és már billentheted is kifelé és már kint is van.

De ha unatkozol és nincs jobb dolgod akkor vedd csak ki nyugodtan a komplett lámpaburát :)

 

Előzmény: albgabor (824160)
szaja11 Creative Commons License 2018.05.27 0 0 824161

Ezért jobb, ha kiveszed! A három anyához kell egy kicsit játszani,  de legalább rendesen hozzáférsz mindenhez, ha ki van szedve az egész lámpa. Meg lehet tisztogatni kicsit, esetleg kicserélni a többi már befeketedett, a végéhez járó izzót is.

Előzmény: albgabor (824160)
albgabor Creative Commons License 2018.05.27 0 0 824160

Köszönöm.

 

Ezt én is néztem. Tudom hogy melyik izzót kell kicserélni, csak azt nem tudom hogy tudom kiszedni. 

Olyan kicsi a hely és nem látom mit kellene tennem hogy kijöjjön a nyavalyás.

Előzmény: csaveri (824155)
ilyenezalaci Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824159

A legegyszerűbben onnan, ha a forgalmi V. 9 pontjában 12, 13, vagy 14 van, akkor Euro 5-ös az autó, tehát részecskeszűrős. Valószínűleg az lesz.

Előzmény: ez van itt (824158)
ez van itt Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824158

Köszönöm szépen kimerítő válaszod, nagyon hasznos infók!

Kérdés: honnan tudom, hogy reszecskeszuros?? 

Előzmény: ilyenezalaci (824156)
ilyenezalaci Creative Commons License 2018.05.26 0 1 824157

Még lemaradt, hogy érdemes gyári (csak azzal) diaggal átnézetni hozzáértővel, hogy van-e tárolt, vagy fennálló hiba kódja. Nekem pl. fennálló izzítógyertya hibát jelzett, ezért cseréltük. Denso márkájút ajánlottak, azt vettem. Többféle gyertya van, szín vagy alvázszám alapján lehet beazonosítani a megfelelőt), utána a hiba megszűnt.

Előzmény: ez van itt (824152)
ilyenezalaci Creative Commons License 2018.05.26 0 1 824156

Szia!

 

Én egy hónapja vettem ugyanilyen autót (90LE, dpf, 2011. évjárat), sokmindent cseréltem benne, mert nem volt mindenről dokumentáció. Ezeket ajánlanám:

 

olaj: Elf Evolution Full-tech fe 5w30 a részecskeszűrő miatt, ha a tiéd nem az, akkor Elf Evolution 900sxr 5w40 (ezek a gyári olajok. 4,5 liter kell bele)

olajszűrő: Mann filter, Purflux, vagy a márkaszervízben egész jó áron kapható utángyártott Motrio.

légszűrő: Mann filter, Purflux, Motrio, Filtron

pollenszűrő: Mann filter, Purflux, Fram

 

üzemanyag szűrő: Mann Filter, Purflux

 

váltóolaj: Elf Tranself NFJ 75w80 (Jxx, NDx, TL4 manuális váltó), Elf Tranself NFP 75w80 (PKX, PFX, VMX, NEX, NGX, N0X, UNX TL4 manuális váltó) - 2,5 - 2,8 liter kell

fékfolyadék: ha ESP-s, akkor spec ESP-hez való dot 4 (én 1 liter ESP spec Ate márkájút vettem), ha nincs ESP, akkor sima dot 4

akkumulátor: bemérés után én kék Vartát vettem (74ah 680 en). Mivel dízel, mindenképp magas indítóáramút ajánlanék. Csak azért vettem akkut, mert 300 körül volt az indítóm.

fogasszíj készlet: Ina, Gates, Dayco (amelyik épp jobb árban van) Lehet vízpumpával egyben is, vagy külön. Ha külön vízpumpa akkor Hepu, Graf, vagy Dolz

hosszbordás szíj készlet görgőkkel: Ina, Gates, Dayco

fagyálló hűtőfolyadék: gyári Renault, Total Glacelf supra (én végül ezt vettem), Febi/Swag type Renault - 6,5 liter kell. Van készre kevert és koncentrátum is. -37 fokra kevertük be a kocentrátumot

Szerintem ezeket illik és ajánlott cserélni, ha nincs dokumentálva a legutóbbi csere, vagy régen volt már. :) A hajtókar csapágy probléma a hármas Megane-okat már nem érinti. Szerintem két fontos és kritikus alkatrész a dci-hez a jó motorolaj (tízezrenként, vagy évente cserélve) és  normális, nem ukrán kannás gázolaj:)

Sok Renault-ot látott és nem szarfranciázó szerelő ajánlott. Ha nincs egyéb hiba, a fentiek cseréjével szerintem garantálható a sok hibamentes km.

 

 

Előzmény: ez van itt (824152)
csaveri Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824155

Semmit nem kell kivenni csak a kárpit takarófedelet.

https://meganeklub.hu/sites/default/files/tk_doc/m2gt_5.pdf       12. oldal.

Előzmény: albgabor (824154)
albgabor Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824154

 Lámpatestre gondoltam. 

Előzmény: csaveri (824151)
csaveri Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824153

Nem kell kivenni a lámpatestet sem.

Előzmény: szaja11 (824137)
ez van itt Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824152

Sziasztok, 

Tegnap vettem egy Renault mégane 1,5 dci privilege kombit, 2010-es évjárat. 240.000 km.

Ha valaki tud tanácsot adni annak orulnek,

- milyen gyári olajat tegyek az autóba? Mi a hivatalos viszkozitas? Mert mindenképp cserelnék olajat.  És persze szurot is. ( Melyiket illik és ajánlott cserélni?)

- mire kell figyelni az autonal? Mi a kritikus alkatrész? Mi az amire érdemes jobban figyelni az átlagnál? 

 

Aki tud tanácsot adni annak köszönöm, bízom benne, hogy sok hibamentes km lesz mögöttem :) 

csaveri Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824151

Megane 2 kombi féklámpa izzó cseréhez ki kell szedni a lámpabúrát?

 

Nem !

Előzmény: albgabor (824127)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824150

jaaa csak annak az ára másfél benzines vagy elektromos ára :(

 

ja és amikor ki akarsz menni a világból na akkor oda a helyben járkálás előnye olyat fogyaszt egy prius

 

gyerekcipő ez még

Előzmény: pajaci (824135)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824149

5 ajtós kell neki...

a tolatással voltak problémái a szedánnal..

:D

Előzmény: ivókút (824147)
ivókút Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824148

Nálunk az asszony hajthatja a cégest, meg a biciklijét.😀

Előzmény: ivókút (824147)
ivókút Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824147

Ja értem. "Neki jó lesz ez" alapon, mi? 😂

Előzmény: Airbag. (824146)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824146

nem is én használom majd..

asszonypajtás kapta...

:-)

Előzmény: ivókút (824145)
ivókút Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824145

De ez jóval kissebb a megane-nál! 😎

Előzmény: Airbag. (824143)
ScenicRXT Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824144

A csatiban meg lehet az érintkezőket feszíteni, a foglalaton lehet kicsit csiszolni a tüskéken, és még a kontakt spray. Ha nem megy, akkor lehet persze mindent cserélni, vagy home made módon valahogy egy kábellel kikerülöd a csatlakozást direktben.

Előzmény: kisolasz21 (824133)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824143

majdnem megvettem egy 1 évest,

de ezt akkor hozták be.....

Előzmény: ivókút (824142)
ivókút Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824142

A múltkor még nem Tipo-ról volt szó, hogy azt veszel?

Előzmény: Airbag. (824140)
kerekati Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824141

1, Lehet különböző -gagyi- márkák 21W - 21/5W-ből

2, Túl magas feszültség, kimérhető egyszerű multiméterrel - bár akkor talán mindenhol máshol is kiégnének az izzók hamar

3, Túl sokat nyomod a féket. :D - álló helyben, pl piros lámpánál várakozva

Előzmény: bananatree (824130)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824140

az biza...

Előzmény: ivókút (824139)
ivókút Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824139

Mi ez, Grande Punto?

Előzmény: Airbag. (824138)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824138

 

:-)

szaja11 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824137

Nem a burát!!! Magát az egész lámpatestek ki kell  venni. Jó hülye helyen vannak a csavarok. Nőgyógyászok előnyben.

Előzmény: albgabor (824127)
gesszti Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824136

Neked nincs a csomagtartóban egy diesel áramfejlesztő? Ej, ej, ej....

Előzmény: Airbag. (824134)
pajaci Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824135

Van plugin hibrid is. Az helyben fillérekből vagy ingyen jár, máskor meg kimehetsz vele a világból.

Előzmény: Airbag. (824134)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824134

elektromos autó...

utálatos egy herkenytű...

kérdés:

ha nem érek el a következő töltő állomásig,és leáll,akkor a segélyszolgálat jön és be bikázza?

:-)

vagy hívom Pinga ismerősét,és felrakjuk a trélerre,és elviszik a legközelebbi töltőállomásig....

:D

Előzmény: bnorci71 (824132)
kisolasz21 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824133

Ezt csak cserélni lehet vagy hogyan ? mert kontak Spray után is a hiba fent áll..

Előzmény: ScenicRXT (824129)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824132

egyébként nem vagyok elektromos autó ellenes bár a Subaru vagy egy V6 hangja hiányozni fog

 

és amiről már beszéltünk

amikor elkezd elterjedni az otthoni töltés és állambácsi zsebéből hiányozni fog a Áfa meg jövedéki adó nagyot fog borulni az üzemeltetési költség

Előzmény: bananatree (824124)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824131

OK nejem eljár egy Leaf-el dolgozni

 

és ha a húgomékhoz mennék Innsbruck mellé? Vagy csak Bp-re színházba 2*160Km

sajna nem tehetem meg, hogy 2 autót tartsak :(

 

egyébként van kolléganője a nejemnek akik elektromos Citroënnel jár

Előzmény: bananatree (824124)
bananatree Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824130

Ha már féklámpa...

Scenicben 2 hónap alatt 5 izzó ment el.

Különböző márkák.

Mi lehet az oka?

 

(Scenicnel ki kell venni a lámpatestet.)

 

Előzmény: albgabor (824127)
ScenicRXT Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824129
Előzmény: kisolasz21 (824126)
ScenicRXT Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824128

Ha leporoltad a műszerfalat, nézd meg a hátsó lámpák csatlakozását. Ez testhiba, leginkább a csatlakozónál van kontakt gond, lehet, hogy már kicsit égett is a test kábel csatlakozása.

Előzmény: kisolasz21 (824126)
albgabor Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824127

Sziasztok!

 

Megane 2 kombi féklámpa izzó cseréhez ki kell szedni a lámpabúrát?

 

Köszi

kisolasz21 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824126

Jó reggelt kívánok.

Egy kérdésem lenne... Mitől van az hogy ha be rakom az autót R fokozatba kigyullad a hátsó ködlámpa sárga jelzése valamint ugyan ez ha pl balra indexelek vagy netán a fékre lépek. 

 

Az első ködlámpa égöm jó hiába kapcsolom be nem ég.

 

Barna maci Creative Commons License 2018.05.26 0 0 824125

13 millió autóval kellene valamit kezdeniük ami a szemétbe kerül, ennyit kéne lecserélni és a dízeles Jürgenek 10%-a az aki egyik napról a másikra le tudja cserélni az autóját, ők már valószínű meg is tették, egy részük él az állami támogatásokkal.... És? Nem minden német zsebe van tömve, ugyanannyi csórójuk van mint nekünk csak több gazdagabb emberrel eloszlatva, marad egy halom ember még. Ezt el kéne már felejteni, hogy a németek bármit megtehetnek mert gazdagok, jó a gazdaságuk. Ezt még ők sem bírnák el. Nem tudnának munkába menni az emberek, halmokban állnának a kocsik, olyan pofánvágása volna az országnak lila lenne. Nem véletlenül csak néhány nagyváros kapott engedély a korlátozásra és nem az egész ország. Ez tízezer autós tétel, sehol sem 13 millió. Azok még jó pár évig gurulni fognak, nem véletlenül.

Előzmény: bananatree (824123)
bananatree Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824124

Az hogy az áram javarészt szénerőműből van, országonként eltér.

Pl Franciáknál atomenergia van túlsúlyban a mixben.

Németeknél a szén, de vannak napos napok, amikor az igény 80-100%at is lefedi a napelem, órákon át.

USA a 2. Legnagyobb szolár telepítő.

Angliában pár hete volt olyan 72 óra ami alatt egyetlen szén/olaj erőmű sem üzemelt, mert az offshore szélkerék farmok (meg a többi megújuló) fedezte az igényt.

Az irány ez...

 

A feleséged napi távja belefér 120km-be?

Akkor egy 4-5M közt megvehető Nissan Leaf elég lenne neki.

Kilométer (üzemanyag) költség: 7Ft, ha otthon töltöd 45Ft/kWh tarifával.

Vannak sportolók akik csak publikus töltőn töltenek, 0Ft/km.

Évente kell rajta pollenszűrőt cserélni, 2 évente pedig fékfolyadékot.

És 50e km múlva is lesz neki 100-110 km hatótávja.

 

Előzmény: bnorci71 (824116)
bananatree Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824123

Dehogy dől be.

Jürgen -esetleg durcázva- megveszi az államilag támogatott ÉS gyártóilag akciós árú Euro6os benzinest. Vagy akár a dízelt. És németet fog venni...

Talán lesz 10% aki koreait vesz. 

De a saját gazdaságuk fog még jobban pörögni ...

Előzmény: Barna maci (824118)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824122

indításnál nem 43 hengerezik?

 

arra gondolok a víz bekerül motorféknél a hengerbe

 

nekem ha emlékszel az SI dadogva indult kicsit, de ha utána semmi gond nem volt, gyertyacserénél derült ki hogy hf tömítéses

Előzmény: Jankli (824121)
Jankli Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824121

Üdv,

 

sajnos nem vagyok elégedett a bocimmal.

hengerfej csere után 1000km/1dl víz a fogyi.

hosszabb motorfék után motor dadog fél percig, aztán minden ok.

erősebb, mint volt, a megszokott dombokon tudom lemérni, fogyasztás - benzinből - maradt, átlag 6l/100km. 1 hónap: 800km pálya 120 körül, 200km helyi tötyörgés.

olajfogyasztás 4000km után minimális, nívópálcán mérve kb 2mm.

'96 MI 1,4 8V

 

Van vmi tippetek?

csaveri Creative Commons License 2018.05.25 0 1 824120

Én meg arra leszek kíváncsi, hogy mit lépnének majd arra ha valaki bepereli az államot és a márkakereskedéseket, hogy anno arra ösztönözték, hogy dieselt vegyen mert alacsony fogyasztású és CO2 kibocsájtású. És nem mellesleg nem úgy adták el az autót, hogy idővel csak korlátozottan tudja csak használni még akkor is ha kitűnő műszaki és motorikus állapotban van az autó a tizen éves kora ellenére.

Előzmény: bnorci71 (824117)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824119

az idő majd eldönti

Előzmény: Barna maci (824118)
Barna maci Creative Commons License 2018.05.25 0 1 824118

Semmi nem lesz, mert nem tiltanak ki 13 millió dízelt. Nem is akarták. Ha akarnák se tudnák, bedőlne a gazdaságuk.

Néhány nagyvárosból lesznek kitiltva azok amik nem teljesítik a szintet. Ez 1-2 éven belül tízezres tétel, nem több.

Előzmény: bnorci71 (824117)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824117

azért arra kíváncsi leszek mi lesz ha ~13M dieselt kitiltanak a németek

 

 

azt senki ne várja, hogy majd lesz olcsón autó, hisz neki is kel és olyan állami támogatást kap ha benzinest vesz hogy ihaj

 

egy biztos amíg a nejem heti szinten 400Km megy a benzines nem alternatíva

Előzmény: gesszti (824111)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824116

ez megint csak sarkosítás

 

mentem már nem 1x a sajátom után és nem akarok megfulladni, de mentem már olyan kisteher után amire azt kérdezte a nejem nem ég a lámpája, de igen csak a lámpára rakódott koromtól nem látni, meg olyan benzines után is ami olyan mint amikor a tank álcázni próbálja magát

 

röviden van szar motor ami nem teljesíti a normáját meg van jó motor ami igen

 

amerika oda van az elektromos autóért de az áram javarészt szénerőműből van, gondolom azért ott is van szennyezés kibocsájtás

Előzmény: Serivor (824110)
tamáspapa Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824115

Közben megnéztem. 55 e km van a gyertyákban és 208 e a trafókban.

Előzmény: tamáspapa (824114)
tamáspapa Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824114

Köszi, meglesz :)

Előzmény: Laczaa (824101)
Barna maci Creative Commons License 2018.05.25 0 1 824113

Én ezt írtam már két évvel ezelőtt is, az utolsó pillanatban "hirtelen" megjelennek majd a csodadolgok amikkel tiszta lesz a dízel. Csak az egyszerű emberek fejét hülyítették el ezzel, esze ágában sincs senkinek a dízelt megszünteti, majd csak a benzinessel együtt. Addig élni és virulni fog. Azt nem sikerült egyeseknek megértenie, hogy a RÉGI dízelt akarják betiltani és nem magát a dízel technológiát (olyan mintha anno a kétüteműeknél betiltották volna a benzines motorokat...). Olyan lehetőségek vannak még a dízelben, hogy hihetetlen és rá is kényszerülnek, mert az elektromos nem egy nap alatt fog elterjedni, de még a 10 év is kevés idő rá.

 

A lejjebb linkelt cikkekhez oda lehet biggyeszteni a VW új dízel hibrid elgondolását is.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/04/28/hibrid_dizellel_probalkozik_a_volkswagen/

Jah, tényleg annyira szar a dízel meg kukázza mindenki.... Valóban...

 

Az amcsiknak szúrta a szemét pár éve a német autóipar és kidurrantották a dízelbotrányt behülyítve ezzel sok agyatlan embert. Bár az kétségtelen, hogy ez egyúttal jó dolog is volt, mert különben még 10 év múlva is euro6-nál járnánk annyira megült a fejlesztés, így legalább hamar behozzák az euro7-et és végre előtérbe került a közvetlen befecskendezésű benzinesek kormolása is. Csak kár, hogy ennyi agyatlansággal együtt kellett ennek eljönnie. Borzalmas tudatlanság és fikaáradat van az interneten a dízelekről évek óta.

Előzmény: csaveri (824103)
gesszti Creative Commons License 2018.05.25 0 2 824112

Normális állapotban levő diesel ma se büdös. Csak túl nagy divat lett kiütni az egr-t, meg a dpf-et mostanában. A legtöbb ilyen tunert nem érdekli, hogy körülötte fulladoznak a népek. Az ilyen "okosított" kocsikat azonnal ki kéne vonni forgalomból, és örökre ki is tiltani.

Előzmény: Serivor (824110)
gesszti Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824111

Semmi. TC megint szokás szerint túltolja a szekeret. Csökkent a kereslet a diesel motoros személyautóra ilyen-olyan okokból. + egyre erősebb a lítium akksi lobbi. Várjuk ki a végét.

Előzmény: bnorci71 (824102)
Serivor Creative Commons License 2018.05.25 0 0 824110

Emlékszem, a rendszerváltás környékén mennyit szidtuk a büdös kétüteműeket, rühelltük, hogyha a lámpánál egy trabant vagy wartburg mögé kellett beállni.

 

Mostanában azt veszem észre magamon, hogy ha egy dízel autó mögé kényszerülök, már zárom is el a csapokat, nehogy bejöjjön a bűz.

Pár éve valahogy nem voltak olyan büdösek, emlékszem, hogy pl. a dCi-kkel nem volt semmi bajom. Csak az ezeréves német fostalicskák ilyen büdösek? Tegnap is, sétáltattam a kutyát, egy barom meg úgy beszélgetett a moslék BMW-je mellett, hogy járt a motor. Még egy sarokkal arrébb is okádott minden járókelő, mire végre elette onnét a fene...

 

Na az ilyenekért nem kár, ott helyben bezúznám őket a lámpánál, mielőtt még zöldre vált...

Előzmény: bnorci71 (824102)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824109

igen

 

mondjuk az is hozzátartozik hogy 2-3éves fejlesztést nem dob ki senki az ablakon, de akkor is érdeles, hogy a Suzukinak/Nissanak/VW csoportnak nem volt fejlesztése......

Előzmény: csaveri (824103)
Gaeser Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824108

Ismét köszönöm a választ utánna járok hamarosan.

Nevezzük piros csatlakozónak, ami nálam zöld. 15 ből 3+1;3+1 kábel megy 2 ugyanolyan léptető motorba piros kábel(+12) közös pont. Sárga+kék az előtét ellenállásba, fehér+zöld egy nem léptető, de csappantyús motorba. Maradt egy Lila+fekete+citrom sárga, ami a kormány felé indul, ezekről nemtudom hogy mi a funkciójuk ,végállás kapcsoló,hőmérő? Van egy olyan sanda gyanúm hogy egy szenzor lesz a rossz aminek a helyét még nem találtam meg. 

Ha ez sem jön be, akkor diagnosztika.

Előzmény: kerekati (824106)
Pinga2014 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824107

Ritka az aki becsületes, nem ver át, nem húz le és meg is javítja úgy, hogy utána nem idéz elő másik hibát... és ért is a típushoz.

Azért meg lehet találni őket.

 

Előzmény: iMarc (824080)
kerekati Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824106

Ez még elmaradt:

 

keverőlapát motorja csatlakozójának 2. és 1. pontja-,
keverőlapát motorja csatlakozójának 2. és 3. pontja-,
keverőlapát motorja csatlakozójának 2. és 4. pontja-,
keverőlapát motorja csatlakozójának 2. és 6. pontja-  között mérj ellenállást.   84 Ω ± 4 Ω (20°C-on) ellenállást kell mérni, ha valahol nincs meg, az a motor elvileg kuka.

Előzmény: Gaeser (824100)
kerekati Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824105

Hát fura lenne, de elképzelhető, hogy a vásárolt bontott alkatrész is hibás lehet, nincs kizárva, bár az esély kevés - mondanám.

Ezek után akkor diagra tenném, a vezérlő képes néhány hibakód tárolásra is, ki kellene olvasni, hátha...

Továbbá diaggal parancsot lehet adni a vezérlésekre, ezáltal tesztelhetőek a funkciók, motorok...stb, hőfok értékek és lapát állásszögek láthatóak.

 

Ha ilyen "összefüggések" vannak, meg összezavarodik, akkor lehet ez csak egy jelenség, és a hiba akár egy másik alkatrészben is lehet, ami lehet másik motor, hőmérséklet érzékelők (belső-, külső-, vagy befúvott levegő érzékelő) hibája is, pl hibásan azt érzékelheti, hogy meleg van és nem kell fűteni.

Előzmény: Gaeser (824100)
opeter70 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824104

Köszi, akkor benyúlok a kalapba és húzok egyet. :)

Azt hiszem Hutchinsont tudok legolcsóbban beszerezni, úgyhogy az lesz.

Előzmény: csaveri (824099)
csaveri Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824103
Előzmény: bnorci71 (824102)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824102
Laczaa Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824101

1. Fojtószelepet pucold ki

2. trafót mindenképp meg kell nézni. Ha rossz egy trafó akkor elmegy 3 hengerrel de nagyon remeg, fulladozik a kocsi alacsony fordulaton mert a benzines nyomatékszegény kis fordulatnál. Feljebb megjönnek a lovak és a nyomaték így nem venni észre annyira. 

3. gyertya nem egy nagy összeg, a kocsi meg meghálálja.

 

Nem vagyok szerelő, de átéltem a fentieket. 

 

Ha trafó akkor ne sokáig menj vele. Nem tesz jót a katalizátornak meg a főtengelynek sem.

Előzmény: tamáspapa (824097)
Gaeser Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824100

Üdvözletem.
Meg mértem, szakadás nincs.12V feszültség rendben van, le ellenőriztettem, hogy a kompresszor és a környékén minden rendben legyen.Valamint kipucoltam a beltér hőmérőjét (ha jól emlékszem Csaveri leírása alapján). Mindent össze raktam ,előtte az Aksiról le választottam a +pólust..
De továbbra sem javult a helyzet ,eljátszottam párszor, régi-új vezérlő bele. 
Első indításkor a léptetőmotort elforog minimum(leghidegebb) fokozatba és ennyi,de nem szükséges a vezérlő egységet bekapcsolnom az AUTO gombbal ,már kontakt adás közben megtörténik és a többi motorral is ,de a többi motor az egy idővel visszafelé is elkezd forogni, majd alaphelyzetbe áll.  Kipróbáltam ,hogy mi történik ,ha egyáltalán nincs benne a motor : kissé össze zavarodik a rendszer, Klíma kompresszor nem kapcsol be tovább,többi keverő lapát motorja sem működik. Ezek szerint csak érzékeli ,hogy ott van a motor.

Mikor nemvolt benne a Motor amelyikkel probléma van , akkor a ventilátor feletti kis Csappantyú ,ami ha jól tudom azt állítja ,hogy honnan szívja a levegőt(beltér,kültér). Na az le csukódott ,de ki nyitódni már sehogy sem nyitódott. Ugyanazt produkálta mint a másik, de csak addig még vissza nem helyeztem a ,,rosszat".

Az új vezérlő egység bontott ,lehetek olyan szerencsétlen ,hogy rosszat vettem?

Előzmény: kerekati (824073)
csaveri Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824099

Mondjuk úgy hogy mindegy, hogy mit veszel. Olyan mint a kaparós sorsjegy. Vagy összejön és kifogsz egy olyat amelyik tovább bírja mint 1-2 év vagy nem.  És ezen az élményen  még a "gyári" márkaszervizben betett motortartó bak sem változtat.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142386579&t=9015399

Azóta a SWAG is megkapta a rossz osztályzatot.

Előzmény: opeter70 (824098)
opeter70 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824098

Sziasztok!

 

Megane II. 1.5 DCI-n szeretnék (felső) motortartó bakot cserélni és azügyben érdeklődnék, hogy mi az ajánlott gyártók, ami nektek is bevált (persze az ár-érték arányokat is figyelembe véve).

Sajnos elég húzós az ára, így nem akarok mellényúlni valami silány minőséggel.

 

Köszönöm a segítségeteket!

 

 

 

 

 

 

tamáspapa Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824097

Hali!

 

Megan II benyás, 1.6

 

Elment az alapjáratom. Pöccre indul, aztán 5-6 mp után leáll. Ha pedálozom, megmarad, de ha elindulok vele lassan és nem húzatom fel, hanem azonos fordulattal megyek 1-esben vagy 2-esben, rángat. Ha felhúzatom és és beállok rendes sebességre ( 60 felettl "végtelen"-ig, megy, mint a Doxa óra. Ha leveszem a gázról a lábam, vagy leáll, vagy nem, randoom. A jelenség 0-tól kb. 1800 fordulatig áll fenn.

 

Még az eredeti trafók vannak benne, gyertya is régi, de akkor ha ezek lennének a ludasak, akkor nem menne 1800 fölött normálisan.

 

Mi lehet a baj: elektromos, vagy üzem a. ellátás? Birok vele útmutatás alapján, vagy szerelő a lelke?

Serivor Creative Commons License 2018.05.24 0 0 824096

Az előző tulajnak biztos valahonnét megmaradt a túlméretes gumi, aztán felrakta.

Egyébként a 185/60-as is annyira nagy, hogy arra már tilos hóláncot feltenni.

Mindig érdekelt, hogyan fogom ezt egy osztrák rendőrnek a magyar nyelvű kézikönyvvel a kezemben elmagyarázni, bebizonyítani. :)

Előzmény: Mgn2001 (824094)
king jerry Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824095

Sziaszok!

 

Nincsen vkinek pest környékén elfogadható állapotú eladó clioII - ese?

(tudom hogy mégane topic, de többfelé érdeklődve hátha több találat lesz)

Mgn2001 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824094

Hali!

2001 kombi megane 1.6 16v milyen gumi kell?

185 65 15 van rajta, de a kézikönyvben csak 185 60 15öt látok!

Köszi

Airbag. Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824093

Üdv.

Van 2 rugom,megrendeltem,de már eladtam az autót...

beszéljünk,és eljuttatom hozzád...

Előzmény: Pale72 (824088)
ivókút Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824092

Esetleg a szilentek nincsenek megkopva?

Előzmény: Laszlo1975 (824091)
Laszlo1975 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824091

Szia! Inkább olyan mintha a torony mozogna🤔

( Kerék oldal irányú erőteljes mozgatása során )

De az az érdekes,hogy nem mindig mozog. 🤔

Előzmény: ivókút (824084)
kerekati Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824090

Nem gond, a lényeg hogy sikerült találni neki kiindulópontot. Bár igazából nekem nincs S1-es, ezért a Clio-s és igy nem stimmel a szín. Már én is kíváncsi lettem ilyenkor mi lehet a gond, reméljük majd megírja. ;)

Előzmény: csaveri (824082)
gesszti Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824089

Biztosan létezik, az M1 tárcsafékes változatánál talán van is ilyen rugó. Magam inkább készítettem hozzá rugót.

Előzmény: Pale72 (824088)
Pale72 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824088

Köszönöm! Esetleg konkrét beszerezhető rugó, ami jó oda?

Előzmény: gesszti (824086)
zibo73 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824087

Miből gondolod?

Nekem ennyi hibám legyen vele és a fejem se fáj. :)

Szerintem az FC minden autón tévesen mér csak nem mindenki csekkolja le.

 

Előzmény: Eszter És Gábor Z (824081)
gesszti Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824086

A féknyereg fárad el többségében a ritka fékfolyadék-csere, és/vagy betétcsere közbeni sérülés (nem forgatták, csak nyomták) miatt. Első nekifutásból tegyél rá rugót, ha beválik, akkor még egy darabig használható marad. Ha a rugó már nem segít, akkor féknyereg csere.

Előzmény: Pale72 (824085)
Pale72 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824085

Sziasztok! Mostanában be-be szorult a kézifék. A bowden laza, tehát a fék környékén van a probléma. Az a furcsa hogy a bowden végén és a féknyergen van egy-egy köröm, amibe, ha lenne rugó az szépen vissza tudná húzni, de nincs. Az kérdés, hogy volt-e ott rugó vagy miért nincs vagy mi szokott lenni a hibás alkatrész ilyenkor? (M II)

ivókút Creative Commons License 2018.05.23 0 1 824084

A kopogás fémes hangú? Ha igen simán rúgj bele a gumiba (kicsit combosabbat) középtájon, hogy akkor is hallod-e . Ha igen akkor lehet a féknyeregnek a hangja. Meg kell kenni a csúszkákat és elhallgat...

Előzmény: Laszlo1975 (824083)
Laszlo1975 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824083

Sziasztok!

Segítség szeretnék kérni!

Renault mégane II grandtour gk. Futómű  gondjaim vannak.

Jobb első kerék kottyanás ( menet közben apró kopogások), de a kottyanás nem mindig érezhető . Stabilizátor rúd cserélve ,gömbfejek jók!

csaveri Creative Commons License 2018.05.23 0 0 824082

Kiderült, a csatlakozó lábakkal kapcsolatosan neked volt igazad ! 

Én amit láttam s1 ábrát az sajna olyan nyelvezeten van amiből nem tudom kivenni, hogy ott mi micsoda csak a számok adtak valami támpontot. Ez úgy látszik kevés volt :(

 

Előzmény: kerekati (824076)
Eszter És Gábor Z Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824081

Szerintem ezek inkább hiba jelei, mint rámondjuk "ez igy a normális", de legalább tudom hogy nem én vagyok az egyedüli akinél ez van

Előzmény: zibo73 (824070)
iMarc Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824080

Köszi a választ, magam is attól a csillagos égtől tartok :)

 

Nincs semmi tapasztalatom vezérlés csere ügyben, mivel eddig minden autómat még a csere előtt eladtam egy kivételével, de az meg láncos. Renault márkaszervizben még nem voltam, így semmi ismeretség, semmi támpont.

 

Az előző autót tíz éves koráig márkaszervizbe hordtam. Egy ideig egy aglomerációban találhatóba, de ott meg akartak lopni egy turbóval, illetve kilopták az autóból a kezelési könyvecskét. Utána pest, itt volt egy szerelő aki mindig indításnak kapott egy tízezrest tőlem, és nem volt mókolás. Amit kellett betettek az autóba, s amit nem kellett azt eleve nem vették ki.

 

Volt olyan, hogy a vidéki márkaszerviz egy javításra minimum 400ezret mondott, míg a pesti márkaszerviz 55+ a 10 jattért megoldotta a problémámat.

 

Na ezen oknál fogva (is) próbálok óvatos lenni a márkaszervizekkel kapcsolatban. Most is gyanús a kiválasztott szerviz, mivel a megkeresésemre kussol.

Előzmény: Pinga2014 (824078)
Gaeser Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824079

Köszönöm a válaszokat, ezzel is már rengeteget segítettetek.
Az egyik csatlakozón(Szürke) valóban 30 csatlakozó,,Láb" van és a másikon 15 (Én esetemben zöld).
Munka után vagyok, nem volt időm leméregetni a leírtak alapján,de a délutáni próbálgatások közben észrevettem, hogy mikor az új és a régi vezérlő egységet cserélgettem,frissen,áramtalanítva akkor a léptetőmotort elkezdte forgatni huzamosabb ideig(Egyszer jobbra, majd váltott balra). Gondolom kereste a két végpontot ami alapján tudta be kalibrálni a helyzetét ,De utána újra nem reagált semmire.
Holnap még jelentkezem ,de szerintem meg lett a probléma forrása.
U.I: Volt már az autó egy mesternél, akinek igen csak vastagon fogott a ceruzája és elkezdett olyan problémákat találni ,amivel eddig semmi probléma nem volt.(90% ,hogy keletkezett a jelenlegi probléma is)
Előtét ellenállás 120Eu (ezzel tényleg gond volt)
Klíma computer 160Eu
Fűtő ventilátor és motor 60Eu

Előzmény: csaveri (824077)
Pinga2014 Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824078

25.000 Ft nagyjából az alkatrész, a többi szervizfüggő... határ a csillagos ég.

Előzmény: iMarc (824072)
csaveri Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824077

Most figyelem jobban, hogy Scenic I.  Szerintem az is más.

Előzmény: kerekati (824073)
kerekati Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824076

Megane II-é igen ahogy írod, tudom. Az is meg van, nekem is az van.

 

De Renault Megane Scenic I-et írt, nem MII-őt. És elvileg ugyan az a vezérlő van benne, mint a Clio-ban, vagy most akkor mi...!?

Előzmény: csaveri (824074)
csaveri Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824075

Ki kellene mérni, hogy a keverőlap motorja megkapja-e a mozgatáshoz a feszültséget és jó-e a csatlakozója.

Előzmény: Gaeser (824071)
csaveri Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824074

Más az MII-é.   12db és 18db lábkiosztású csatlakozók vannak az automata klíma számítógépén.

Előzmény: kerekati (824073)
kerekati Creative Commons License 2018.05.22 0 1 824073

Hali!

 

Ugye tudjuk, hogy automata klímánál a hideg-meleg állítást csak a hőfok érték épp aktuális utastér hőmérséklet xy alá, vagy xy fölé állításával tudjuk elérni, merthogy digitális klímáról beszélünk. Ennek megfelelően vezérelné a keverőmotort.

 

Én így kezdeném:

 

Ez az elmélet!

(nem biztos, hogy a klíma vezérlőpanel csatlakozó lábkiosztása pontosan ugyan ez, mert ez Clio-ból származik, de elméletileg ugyan olyan vezérlő van benne ha jól tudom, ha nem akkor bocsi)

 

Az automata légkondicionáló berendezés számítógépének két csatlakozója van:
– 30 pontos szürke csatlakozó "A" csatlakozó
– 15 pontos piros csatlakozó "B" csatlakozó

 

Klíma vezérlőpanel táplálása:

számítógép "B" piros csatlakozó 15. pont     +12v a gyújtáskapcsoló előtt
számítógép "A" szürke csatlakozó 7.  pont      testelés
számítógép "A" szürke csatlakozó 3.  pont    +12v segédberendezések
számítógép "A" szürke csatlakozó 29. pont   +12v a gyújtáskapcsoló után

 

Ha ezek rendben vannak, akkor tovább:

számítógép "B" piros csatlakozó 5. pont  - 4. pont keverőlapát motorja  (vezeték kapcsolat, folytonosság)
számítógép "B" piros csatlakozó 6. pont  - 1. pont keverőlapát motorja
számítógép "B" piros csatlakozó 7. pont  - 6. pont keverőlapát motorja
számítógép "B" piros csatlakozó 8. pont  - 3. pont keverőlapát motorja

 

Ha ezek is, akkor marad még:

Ellenőrizze bekapcsolt gyújtásnál a 12 V táplálás jelenlétét a keverőlapát motorja
csatlakozójának 2. pontján.

 

És a végére:


A keverőlapát motorjának nincs speciális megismertetési művelete, cseréjét követően
azonban a motornak meg kell ismernie a véghelyzeteit (min. és max.).
Ez a művelet csak az akkumulátor lekötése után történik meg. A motor cseréjét
követően tehát kösse le, majd vissza az akkumulátort a gyújtás visszakapcsolása
és a légkondicionálás bekapcsolása előtt.

Előzmény: Gaeser (824071)
iMarc Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824072

Sziasztok!

 

Vezérműszíjat kellene cserélnem egy ‘12-es 1.5 dci Megane kombin. A márkaszervizek párszor próbáltak már jól meghumorizálni, ezért a legközelebbitől emilen árajánlatot kértem. Válasz nincs. 

 

Valamelyikőtök volt mostanában hasonló célzattal Rönyóéknál, és tudna mondani számomra valami érdekeset? 😉

 

Előre is köszke. 

Gaeser Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824071

Üdvözletem.
Egy 2002es Renault Megane Scenic I el lenne a probléma, már új kora óta klíma problémákkal küzd.Fűtő motor előtét ellenállást már csukott szemmel cserélek benne.Viszont egy jó ideje bajlódok vele ,hogy a hideg és meleg fokozatot nem tudom rajta állítani (Digitális Klímáról lenne szó). Klíma kompresszorral nincs semmiféle probléma hűt,fűt rendesen ,ha kézzel áttekergetem a csappantyút. Klíma vezérlő panel ma reggel érkezett meg, Csappantyús léptetőmotor múlthéten. Egyik sem oldotta meg a problémát. Minden más funkció tökéletesen dolgozik rajta, levegőáramlást is tudom szabályozni ,amit ugyanaz a vezérlő vezérel.

Tippeket szeretnék kérni ,hogy merre felé keressem a problémát?
Válaszokat előre is köszönöm.

zibo73 Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824070

Szia!

Nekem közel 4dl/100 ennyivel mér kevesebbet a fc.

A buborékok nálam is vannak a csőben de nem befolyásolja a működést.(2004 1.5dci)

Előzmény: Eszter És Gábor Z (824069)
Eszter És Gábor Z Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824069

Nálatok mennyire pontos a fedélzeti szerint elfogyasztott és a beletankolt mennyiség? Nekem mindig sikerül üres tankba 4-5 literrel többet belenyomni. 

Amit még észrevettem az üzemanyag szűrőtöl jövő átlátsztó csőben buborékok vannak. A csatlakozókat mozgattam, de nem lett jobb. Motron nem veszek észre semmit. Hol lehet a gond?

Laczaa Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824068

Jövő héten tud csak foglalkozni vele a szerelő. :( 

Előzmény: Laczaa (824044)
v__tibor Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824067
Előzmény: ScenicRXT (824061)
Gombi21 Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824066

Sziasztok. Van egy Renault Mégane classic 1999 1.4 16 v tipusom, és az a bajom vele hogy ingadozik az alapjáratom. Mit tudok vele csinálni? Meg most reggel ahogy be inditottam, ami hátra lévő km-et tudom még tenni az szépen gyorsan ment lefelé. Ezek mitől lehetnek? A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv: Gombi21

gesszti Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824065

Csere: Fogsz egy 8-as, vagy 10-es csillagvillást....

 

Ellenőrzés: Fényszóróizzóra vezeték, és izzóval tesztelni mindegyik biztosítékot a sarun.

Előzmény: csigizs (824064)
csigizs Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824064

Őszinte leszek azt nem néztem, de azt is elismerem, hogy azzal nem vagyok tisztában azt esetleg, hogyan lehet cserélni?

Előzmény: gesszti (824063)
gesszti Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824063

Az akkusarun levő nagy biztosítékokat is megnéztétek? Rendesen terheléssel, vagy csak úgy kívülről ránézésre?

Előzmény: csigizs (824062)
csigizs Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824062

Sziasztok.

 

Már előre is elnézést kérek, mert az ostobaság már megbotránkoztató, de egy elrontott bikázás után érdekelne, hogy mi mehetett tönkre?

 

2004-es Megane II ről bikáztunk de még járt a motor amikor rá lett rakva kábel egyből csatt és azóta Electronic Fault teljes blokkolás az autó részéről. Biztosítékok szét lettek szedve, mindegyik ami a motortérben van még jó. Van valakinek véletlen tapasztalata esetleg ötlete merre keressem a hibát?

 

Köszönöm. Zsolti

ScenicRXT Creative Commons License 2018.05.22 0 0 824061

Nem találtam meg a történeted elejét, leírod, hogy mi történt? :-)

Előzmény: v__tibor (824059)
ivókút Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824060

Olyanhoz sem volt még szerencsém... :-)

Előzmény: v__tibor (824059)
v__tibor Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824059

Most olyan a hangja mint az újé ... :-)

Előzmény: ivókút (824004)
ScenicRXT Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824058

Oh, akkor nem ide jött. :-) Én is elindítottam a Scenic eladását, de a főnök azt mondta, hogy hagyjuk csak meg, neki megtetszett, így az övét adjuk el:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/audi/a4/audi_a4_avant_2_0_tdi_basis-12932206

Így ő használja a jó kis Scenicet, nekem meg ez maradt:

http://www.scenickaleido.eoldal.hu/img/original/269/0520--7-.jpg

Előzmény: Airbag. (824056)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824057

910-ért vettem 3 éve...

Előzmény: ScenicRXT (824055)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824056

Vazs megye..

:D

Előzmény: ScenicRXT (824055)
ScenicRXT Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824055

Hova vitték el? Én is ajánlottam itt ismerősnek.

Előzmény: Airbag. (824049)
Serivor Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824054

Az 1.4-es turbós octáviához volt szerencsém, az egy jó kocsi. A Mondeo után megváltás volt visszaülni az M1-be, az Octavia után bizony visszalépésnek tűnt.

Előzmény: Airbag. (824053)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824053

ahogy a fehéret is sajnáltam hogy eladtam,ugy ezt is sajnálom...

szép volt,nem volt baja...

asszony kapja a Puntot,

nekem marad a céges...M3

vagy

,már a garázsban áll az novi új Octavia combi, 1,4-es -150 lovacska...

Előzmény: gesszti (824052)
gesszti Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824052

Ügyes!

Előzmény: Airbag. (824051)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824051

Punto.

szerdán tettem fel,ma fizettek.

340-el többért adtam el,mint ahogy a kereskedő beszámolta...

 

Előzmény: gesszti (824050)
gesszti Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824050

Gyorsan eladtad. Mi lesz az utód?

 

Előzmény: Airbag. (824049)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824049

Elment a kicsi kocsi....

:-(

citati Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824048

Telefonossal nekem sem mutatott semmit...

Előzmény: Laczaa (824046)
citati Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824047

Nekem is volt hasonló, de ha mentem vele1-2 km-et akkor újra tanulta és visszajött az alapjárat, de újraindításnál megint elfelejtette.

Check engine nem volt, de tárolt hiba több is, törlésével minden rendbe jött.

Előzmény: citati (824045)
Laczaa Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824046

Én most simán telefonnal lestem rá, hogy dobott e valamit mikor előjött a hiba. Szerelőmnek Bosch van ,de ne kérdezd hogy pontosan mi. Hozzá még nem jutottam el.

Előzmény: citati (824045)
citati Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824045

Milyen géppel olvastátok ki a hibakódot?

Előzmény: Laczaa (824044)
Laczaa Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824044

Mindössze ennyi történik:
https://youtu.be/boNeDvnybvM

Előzmény: citati (824043)
citati Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824043

Most nem indul, vagy nincs alapjárat?

Előzmény: Laczaa (824039)
citati Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824042

Szerintem, ha az miatt ment el az alapjárat, hogy a vezérmű tengely nem megfelelő pozícióba van, akkor a vez. tengely helyzet adónak is dobnia kellett volna a hibakódot.

Előzmény: Laczaa (824039)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824041

majd legurulok a lejtőn...

:-))

Előzmény: Laczaa (824040)
Laczaa Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824040

Ha a héten meglesz akkor leszek az első kuncsaftod. És messze se kell menned csak az utca elejéig kell lejönnöd :D

Előzmény: Airbag. (824038)
Laczaa Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824039

tehát a szolenoid szelep = vezérműtengely helyzet beavatkozótag ? 

Okozhatja hogy ez miatt nincs alapjárat? A szolenoid szelep adja az olajat a keréknek hogy forduljon el. De ettől függetlenül még simán indulni kéne nem? 

Előzmény: Pinga2014 (824034)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824038

kiváltom az ipart,jó biznisz lesz ez...

az egyes számú törzsvásárlói kártyát neki igérem....

:-))

Előzmény: gesszti (824037)
gesszti Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824037

Lehet, hogy várja a trélert... ;-)

Előzmény: Airbag. (824035)
Ata61 Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824036

Valami nekem nem stimmel,elmarad  a 2x2 feles :)

Előzmény: Airbag. (824035)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824035

csak emlegetni kellett...

Üdv a klubban...

:-))

Előzmény: Pinga2014 (824034)
Pinga2014 Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824034

Az okoskerék működéséhez szorosan hozzátartozik az azt vezérlő szolenoid szelep is... 

Előzmény: Laczaa (824033)
Laczaa Creative Commons License 2018.05.21 0 0 824033

Ezeket sikerült nekem is megtalálni, de most se lettem okosabb. Egyébként ez alkatrész szempontjából mit jelent: vezérműtengely helyzet beavatkozótag?

 

Igen szerepelt ez a hibakód akkor is, de nem önmagában. Amire még emlékszem, hogy a check engine-t egy vezérműtengely pozíció hiba dobta be. Szereléskor derült ki, hogy átfordult a vezérlés. Szerencsére nem annyira hogy gondot okozott volna, csak nem ment az auto.  Pont ezért nem szeretném talpon vinni a szerelőhöz, mert ha még valahogy elbotorkálnék valahogy alapjárat nélkül, akkor se merek kockáztatni. ( vontatva meg messze van ) 

Előzmény: Tazman73 (824032)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.20 0 0 824032
Előzmény: Laczaa (824030)
ivókút Creative Commons License 2018.05.20 0 1 824031

Én ezt találtam erre a hibára: http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul%21.html

 

Előzmény: Laczaa (824030)
Laczaa Creative Commons License 2018.05.20 0 0 824030

Üdv mindenkinek !

Az alábbi probléma jelentkezett ma. Egész nap kocsikáztam ( dobogókő messze van gyalog így kocsival kellett mennem :D ). Délután hazaértem, beálltam a parkolóba. Eddig nem is volt gond, de kb 5 perc múlva hívott tesóm hogy dobjam már haza. A kocsi még mindig szépen indúlt. Pár kilóméter után egyszer csak elment az alapjárat. Öröm volt hazajönni így vele még szerencse hogy nem volt forgalom.
Műszerfal nem jelzett hibát, de van egy tárolt P0010 hibakód.
Egy hónapja volt komplett vezérléscsere okoskerék miatt. Akkor törölve lett a hibakód is.  Azóta kb 500 km mentem vele és eddig semmi rendellenességet nem tapasztaltam. Lehet hogy semmi köze hozzá.

Valakinek ötlete hogy mi lehet a baj ?

Megane 2 1.6 16v

gesszti Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824029

Generátorban a kefék, gyűrűk, feszszabályzó.

Előzmény: Tazman73 (824016)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824028

Látjátok, olyan régen itt hagyott minket, hogy már a rajtszámára sem emlékeztek. :-/

Előzmény: Airbag. (824023)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824027

Minden pinga pinga,de nem minden pinga pinga :)

Előzmény: csaveri (824026)
csaveri Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824026

Mondjuk úgy hogy valaki azt a látszatot akarja kelteni mintha az a Pinga lenne aki itt sok-sok évig adott okos információkat a többieknek.

Szerintem nem kellene így visszaélni ezzel a névvel !

Persze most egy olyannak válaszolok aki nem az az ember hanem csak a látszatot kelti.

Előzmény: Szedános Pinga (824025)
Szedános Pinga Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824025

mert törölve lett az a nick név ,véglegesen...

Előzmény: csaveri (824024)
csaveri Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824024

Egyik sem az akinek vélitek !

Előzmény: Ata61 (824022)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824023

nem 2042 volt a szám?

Előzmény: Ata61 (824022)
Ata61 Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824022

Van több is,de Pinga 2014 ?

Előzmény: csaveri (824018)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824021

Na tessék, :-/     már Pinga sem a régi.... .....

Előzmény: Szedános Pinga (824019)
csaveri Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824020

De miért.... ?

Előzmény: Szedános Pinga (824019)
Szedános Pinga Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824019

Bizony!

:-)

Előzmény: csaveri (824018)
csaveri Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824018

A látszat csal !

Nem minden Pinga az a Pinga !!!

Előzmény: bnorci71 (824008)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824017

Sziasztok!

 

Megane I. 1.4 Energie motorosomban cserélnék óracsoportot.

Ha yól tudom, az 1.6-é fordulatszám mérős.

Működhet az 1.4-ben minden a fordszámmérővel?

Elvileg a kábel kötegben minden ott van...

 

Ha van tapasztalat, megköszönném!

:-)

 

 

Tazman73 Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824016

"Ha ingadozik a feszültség, akkor először generátort és vezetékeket, csatlakozásokat ellenőriz. Csak akkor tegyél bele új akksit, ha 100% jó a töltésed."

Az akku sarukat megtisztítotuk. A generátoron látok csatlakozókat. Mit kell még megnézni?

Előzmény: gesszti (823977)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824015

Szép napot.

ivókút Creative Commons License 2018.05.19 0 0 824014

😂

Előzmény: Airbag. (824013)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824013

Most esett le nekem hogy Pinga csak most irt...

gyónni volt ,és nem akartak közbe szólni,mert akkor elveszíti a fonalat...

:D

Előzmény: Airbag. (824012)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824012

eltévedet bárány...

:-))

Előzmény: Pinga2014 (824007)
Ata61 Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824011

Hiányoztál:)

Előzmény: Pinga2014 (824007)
ScenicRXT Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824010

Szép jó estét, mi újság Veled? :-)

Előzmény: Pinga2014 (824007)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824009

Vezetékest vetem.

Előzmény: Pinga2014 (824007)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824008

nicsak kibújtál a sÖtétből 😂

Előzmény: Pinga2014 (824007)
Pinga2014 Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824007

Vezetéken továbbítja a kamera jelét a kijelzőhöz vagy wifi-n ? :D

Előzmény: Törölt nick (823995)
ivókút Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824006

Nem ez szokott lenni klíma tisztítás után??? Szerintem az UCH felé kellene keresgélni, mintha onnan nem jönne delej...

Előzmény: Peter Soós (824005)
Peter Soós Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824005

Sziasztok,

 

Megane II Grandtour, 1,6 benzin, 16V, 2004

problémám akadt:

Nem működnek a belső elektronikák. Motor indul, centrálzár nyit-zár, akku rendben, viszont fedélzeti computer néma, rádió néma, fordulatszámmérő nem mozdul, ahogy a sebességmérő sem. Ablakemelők 0, féklámpa 0, szervó 0, visszajelzés 0.

Találkozott már valaki ilyennel, van esetleg ötlet?

 

Köszi előre is.

ivókút Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824004

Értem. Nem kevés azért...   :-(

Sokkal másabb a hangja? Bár még én nem hallottam másik 1,6 dci-t élőben az enyémen kívül, az 1,5 dci meg jóval hangosabb az enyémtől, szóval nem igazán tudok viszonyítani. A szerelő, akihez szoktam vinni azt mondja, ő nem hallja, hogy a láncnak baja lenne... 

Előzmény: v__tibor (824003)
v__tibor Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824003

Alapból szett: lánc + kerekek + feszítő (+ valami kisebb belső láncocska + tömítőpaszta) - erre volt méltányosság kb egyharmad rész

Ha már szétszedték: valami főtengely szimmering kb 10

Olajcsere + szűrő (szerviz áron) kb 25

 

Mindösszesen (szervizes kedvezményeimmel :-) ) 155 volt, bízom a járgányban hosszabb távon tervezünk még vele :-)

 

Az egyik új lánckeréken valami váll szélesebb volt mint az eredeti (abban maradtunk hogy lehet nem véletlen mert annak berakásához ki kellene venni a mocit mindenképp :-) ), azon egy kicsit lett "reszelve" és így bement a helyére ...

 

Előzmény: ivókút (824002)
ivókút Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824002

Pontosan mi lett cserélve, és mennyi lett a vége?

Előzmény: v__tibor (823998)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.18 0 0 824001

meganeklub.hu oldalon találsz kezelési utasításokat

Előzmény: noid01 (823996)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 824000

Mindkét oldalon megvan a helye :-)

Előzmény: Airbag. (823999)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823999

na,ezt holnap megnézem...

Előzmény: ivókút (823990)
v__tibor Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823998

Kész lett végre ... eddig szépen jár ... ;-)

Előzmény: v__tibor (823812)
bnorci71 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823997
noid01 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823996

Üdvözlök mindenkit! Szeretnék segítséget kérni. Renaut megane berline.1.4 16V 2000 évjárat. Biztosíték és relé tábla rajzot-leírást keresnék,külső-belsőt.Jó lenne tudni,melyik biztosíték,illetve relé mihez van :-) Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823995

Ha már tükör,bekameráztam :)

csaveri Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823994

:)

Előzmény: ivókút (823993)
ivókút Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823993

Én meg azt hittem, azért van előrefelé a tükörlap, mert hát vissza- pillantó!  ;-)

Előzmény: csaveri (823992)
csaveri Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823992

Felcserélték a tükröket ;-)

Előzmény: Törölt nick (823991)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823991

Akkor azt elcseszték :)

 

Előzmény: ivókút (823990)
ivókút Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823990

Nekem az MIII-ban a bal oldaliba került...

Előzmény: Airbag. (823989)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823989

jobbos tükör alján egy fekete müanyag lóg ki...

:-)

Előzmény: JAN746 (823986)
JAN746 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823988

köszi

 

Előzmény: Törölt nick (823987)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823987

Általában a jobb oldali tükörben van a hőmérséklet érzékelő.

Előzmény: JAN746 (823986)
JAN746 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823986

Sziasztok!

Nem tudjátok hol van a 1,9-es berlinbe (2004es évjárat) a külső hőmérő érzékelője?

fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823985

A próbavásárlásért 95 euro járt, ebből 80-at kellett számlával igazolni, és 15-öt csak adtak melléje, és emlékszem majdnem kijöttem ebből a pénzből.

 

Előzmény: fekvőrendőr (823984)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823984

Visszagondolva 32-34 körül volt 70 AH-s.

Előzmény: fekvőrendőr (823981)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823983

Köszönöm.

Előzmény: fekvőrendőr (823981)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823982

Jah, lemaradt. hogy majdnem 5 évig bírta.

Előzmény: Tazman73 (823980)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823981

Igazán nem tudom, mert nekem szinte ingyen volt, mert egy próbavásárlás során vettem. Talán otthon megtalálom a garanciapapírt és a számlát.

Előzmény: Tazman73 (823976)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823980

Az előző akku 55Ah 420A, Jász akku volt.

Előzmény: gesszti (823978)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823979

Max negyed órát állhatott az autó a mérés előtt.

 

"A "kivirágzás" lehet pl. túltöltés miatt kinyomott savtól."

A feszültség ingadozást lefelé értettem. 14 voltot a mérés ideje alatt nem érte el, de néha leesett majdnem 13 voltra.

Előzmény: gesszti (823977)
gesszti Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823978

Ehhez a felhasználáshoz kisebb kapacitású, de gyorsabban töltődő akksit vennék.

Előzmény: Tazman73 (823975)
gesszti Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823977

A mérés csak úgy mutat korrekt értéket, hogy ha áll az akksi legalább 12 órát használat nélkül. Ha odamentél, és közvetlen utána mérték, akkor fals az érték.

 

Ha ingadozik a feszültség, akkor először generátort és vezetékeket, csatlakozásokat ellenőriz. Csak akkor tegyél bele új akksit, ha 100% jó a töltésed.

 

A "kivirágzás" lehet pl. túltöltés miatt kinyomott savtól. Az új akksit is tönkrevágja, ha ez a helyzet.

Előzmény: Tazman73 (823975)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823976

És hogy mérik kilóját?

Előzmény: fekvőrendőr (823973)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823975

"Mire használod a kocsit?"

Ez egy nagyon jó kérdés. Vegyes használatban van. 2-3 tanknyi üzemanyagot is elpöfögünk úgy, hogy szinte el sem hagyjuk a nagyfalut. Máskor meg több ezer kilométert megyünk szinte csak autópályán.

Közben meg heteket is állhat. :-/

 

Most egy 62Ah 540A akku van a bociban, ~ másfél éves. A srácok ( ahova hordom javíttatni) bemérték egy kis kütyüvel. 590A-t mutatott. Korábban képen mutattam, hogy kivirágzott az akkutartó + erősen ingadozik a töltőfeszültség ami utalhat akku probléma is.

Ezért gondolkodom akku cserén.

Előzmény: gesszti (823972)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823974

Szép napot.

fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823973

A szakszervizben vett Renault akksira 3 év garanciát kaptam!

 

Előzmény: gesszti (823972)
gesszti Creative Commons License 2018.05.17 0 0 823972

Melyikre adják a leghosszabb garit?

 

Unix-os Bären akksim van 3 db. 1 db közepes, és 2 db emelt indítóáramú. Már 1 évesen lement a kapacitásuk 75-Ah-ról 55-60Ah környékére, de azt azóta egész jól tartják. 5, 4, és 3 évesek. A legidősebb is olyan 40Ah környékén volt, mikor utoljára mértem.

 

Van még egy Varta silver dinamic akksim. Ez újan eléggé el volt lustulva, pedig nem volt túltárolt. Kellett neki egy merítés, és egy durva töltés, azóta rendesen teszi a dolgát. A ráírt értéknek kb. 90%-át tudja kb. fél évesen.

 

 

 

Mire használod a kocsit? Ha több a hosszú táv, akkor vehetsz egy nagyobb kapacitású (Ah) de kisebb indítóáramú akksit. Ha sok a rövid táv, akkor inkább kisebb kapacitásút, de nagy indítóáramút vegyél. (a nagy indítóáramú indítás után gyorsabban feltöltődik)

 

Még Soma mondta anno, hogy érdemes vétel előtt megemelni az akksit. Egészen nagy különbség van tömegben a gagyi, és a rendes akksik közt. Szóval súlyra is választhatsz. Ami nehéz, abban kraft is lesz.

Előzmény: Tazman73 (823969)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823971

Megvolt, a többit majd leszedi a festő.  :-/

Előzmény: ivókút (823970)
ivókút Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823970

Bőven a cuccból egy ruhára és kicsit áztatni, majd a ruhával törölni. Így sem megy?

Előzmény: Tazman73 (823968)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823969

Fiúk!

 

Most milyen akkumulátort érdemes venni? Márka, típusra gondolok.

Tazman73 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823968

Kipróbáltam, nem jött be.
Kicsit többet ért mint az ablakmosó folyadék, de nem sokat hozott le a rákent festékből.

Előzmény: ivókút (823883)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823967

:-DDD

Előzmény: Köny (823949)
Tazman73 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823966

Szép estét.

bnorci71 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823965

hát most ledobta az agyam az ékszíjat

nem tudom ki nézte a hétvégi WTCR-t de nonszensz hogy a 3 futam balesetéért Norbit büntessék 5 rajthellyel.

Norbi az 1. és 2. futamba is végig korrekt volt Müllerrel és Huffal is erre a 3 futamban Müller a rajt után letereli a pályáról nem hagy neki helyet persze semmi baj neki lehet :( majd Guerrieri fel ökleli aki kap 10mp-t a végére jééé ezt észrevették a bírók...

A végén visszanézve Norbi kamerája alapján szerintem simán betette a kocsit Huff mellé aki ráadásul előtte rádiózta le, hogy no power ergo elvárható lenne hogy helyet hagyjon a versenyképtelen autóval a többieknek a gyorsabbaknak, ettől függetlenül Norbi is azt nyilatkozta nem értették meg egymást van ilyen.

Csak én érzem úgy nem kicsit részrehajlóak inkorrektek a bírák vagy nagyon elfogult vagyok?

 

 

https://hosszabbitas.hu/wtcc/huff-norbi-a-baratom-sajnalom-hogy-pont-vele-tortent

https://index.hu/sport/michelisz/2018/05/14/michelisz_norbert_nordschleife_beszamolo/

https://index.hu/sport/motorsport/2018/05/13/wtcr_michelisz_nurburgring_buntetes/

fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823964

A legszebb, hogy a Kovácsautó holapján van néhány féle kapcsoló, két és négy érintkezősek. A négy érintkezőshöz csatolt rajz szerint az egyik kapcsoló alaphelyzetben nyitott, a másik zárt. Pedig nem, és ilyen rajzú nincs is a kínálatban.

Előzmény: csaveri (823963)
csaveri Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823963

Hmmm...... pedig ez a nagy receptkönyvben van így leírva.

Előzmény: fekvőrendőr (823961)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823962

 

Itt a két kapcsoló, ezek alaphelyzetben zártak, és teljesen függetlenek egymástól.

Előzmény: fekvőrendőr (823961)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823961

Nem!

Nevezzük azt alapállapotak azt amit találunk, ha egy új kapcsolót kiveszünk a gyári dobozból, ekkor mindkét benne levő kapcsoló zárt állapotban van. A csatlakozó tüskéken a a jobb egy és a jobb kettő rövidzár, és a bal egy és bal kettő is rövidzár. Megynyomva a kapcsolót, mindkettő szakadás. A jobb és bal érintkezőpárok között semmi elektromos összeköttetés sincs, csak egy házba vannak beépítve.

Előzmény: csaveri (823959)
ivókút Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823960

Néha... ;-)

 

Volt, hogy meg akartam viccelni a gyerekemet, mikor jött mögöttem, hogy a féket nyomom és mégis elhúzok tőle. Nem jött be. :-( 

Előzmény: csaveri (823958)
csaveri Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823959

Valahogy így.

Előzmény: fekvőrendőr (823956)
csaveri Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823958

Bal lábbal fék ?

Rallyzol ? :)

Előzmény: ivókút (823955)
kerekati Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823957

Ez egy kétkörös kapcsoló.

Alapesetben is zárt áramkör van. Alapesetben "+" jelet ad tovább az ECU, ABS, UCH felé.

Ha nyomod a féket ez a kör megszakad, míg a második kör kerül zárt állapotba és összeköti a féklámpát.

 

Az első megszakított áramkör miatt megszűnik a "+" jel az ECU, ABS, UCH felé, innen tudja a rendszer, hogy fékezel.

-elveszi a gázt

-kikapcsolja a tempomatot

stb.

 

Ha hibás a működése, vagy tönkremegy, az általatok leírt hibán kívül még tempomat hiba is lehetséges, letilthatja a működését és inaktívvá teszi, bedobja a hibát.

Előzmény: fekvőrendőr (823956)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823956

Nem nyomott fékpedálnál, a tolórúd nyomva tartja a kapcsolót, így tartja nyitott állapotban a kontaktusokat.

A pedált lenyomva záródnak.

Ha a kapcsoló megszorul, valóban nem világít a féklámpa, akárhányszor is nyomják, de ha kopás miatt, nem megfelelő szerelés miatt a távolságbeállító rúd (eddig tévesen tolórúdnak hívtam) rövidebb lesz (kézzel is állítható a hossza) előfordulhat, hogy nem éri el a pedál mechanikán kiképzett felfekvő felületet, és állandóan ég, mert úgy érzi, hogy nem nyomódik neki a felületnek.

Összesítve: a benyomott pedál teszi lehetővé a kapcsolást, úgy hogy elmozdul a kapcsoló útjából, az kapcsol, úgy, hogy a kontaktusok megszakadnak.

Itt van a kezemben a szétszedett kapcsoló. :-)

Előzmény: ivókút (823955)
ivókút Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823955

Szerintem, ha a kapcsoló szorul és nem tud kifelé mozdulni, akkor nem fog világítani a féklámpa, mivel nem zár az áramkör, mert az alapesetben nyitva van...

Nálam pl. azt vettem észre, ha nyomom a gázt és közbe egy picit is rálépek a fékre, elveszi a gázt és egészen addig, amíg fel nem engedem a gázt és újra rá nem lépek( közbe persze nem nyomva a féket) addig nem gyorsít tovább. Ez is egy biztonsági baszás funkció benne.

Előzmény: fekvőrendőr (823951)
Grand 1.9 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823954

köszi a gyors választ.megoldódott.sikerült letölteni kód generálót amibe bertam a kulcsban lévő sorozatszámot majd a kapott kódot a központzár gombjával bevittem és már indul is.utána párositani kellet és minden a régi.köszönöm

Előzmény: kerekati (823953)
kerekati Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823953

Ehhez az IR-hez igen, létezik u.n segélykód.

Ez a kód bevihető a KP-zár gombjával, így immo nélkül végszükség esetén indítható az autó. Ezt a műveletet minden egyes indítás előtt el kell végezni.

 

Ugyan ezzel a segélykóddal újra lehet programozni az IR immo kulcsot az utóhoz, feltéve ha a nem hibás a kulcs.

 

A gépkocsi típuszsáma, vagy alvázszáma, vagy Oválplakett képe feltétlen kell ahhoz, hogy a segélykódot meg lehessen tudni. (és valószínű ingyen sem adják)

 

Előzmény: Grand 1.9 (823950)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823952

Előzmény: fekvőrendőr (823951)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823951

Na most utoljára a féklámpa kapcsoló hibáról!

Gondolkoztam rajta, hogy a féklámpa kapcsoló hiba miért hozza néha az „electronic fault” jelzést, és miért van, hogy nem. Velem mindkét jelenség előfordult már.

A kapcsoló házában két kapcsoló van beépítve (biztonsági berendezés, tehát duplikált!).

A fékpedál megnyomásakor a kapcsoló nem benyomódik, hanem kifelé mozdul, mert a pedál felfekvő felülete eltávolodik a kapcsoló nyelvétől. Ha a kapcsoló mechanikusan elállítódik (állítható a hossza!), pl. rövidül az állítható tolóka, vagy valamiért nem tud kifelé elmozdulni, beragadt, beszorult, mindkét kapcsoló megszakított állapotban marad, a féklámpák égnek, az fedkomp azt hiszi a vezető fékez, és nem hoz hibát, még akkor se, ha ez végtelen ideig áll fenn.

Ha a beépített két kapcsoló közül csak az egyik nem működik, - mint nálam tegnap – de a másik rendesen kapcsolgat, azt már észreveszi a fedkomp, és rájön, hogy a két kapcsoló más-más jelet ad, azt már hibának érzékeli, és küldi a jelzést.

Szóval, mint látható nálam az egyik kapcsoló beégett, a keletkezett hő deformálta a kapcsolón levő műanyagot, és nem tudott visszaállni zárt állapotba, és ez bekapcsolta a féklámpát. A két kapcsoló nem működött egyformán ez meg generálta a hibajelzést.

Előzmény: fekvőrendőr (823928)
Grand 1.9 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 823950

sziasztok.megane 1 infrás kulcs problémám van.nem tudom inditani a kocsit. be kéne vinni a központival a kódot de nem tudom. kulcsot szétszedtem ott 2 számsor van de mind a kettő öt számból áll.< 96110 és 62226>mi lehet a kód agy azt honnan tudhatom meg.köszönöm előre is

Köny Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823949

Ez a kocsi tízszeres agyfaszt okozna...

Előzmény: Tazman73 (823917)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823948

:-)

Előzmény: Airbag. (823947)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823947

a kocsival is mész majd?

:-))

Előzmény: fekvőrendőr (823946)
fekvőrendőr Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823946

Mentem 20 kilométert, minden rendben. :-)

kismolotov Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823945

Referálás a másfél hónapos Megane Grand Coupé Limitedről: múlt héten egybe lementem 900 km-t. Autópálya nem volt benne . Tankolási leosztás alapján a fogyasztás: 6,21 liter/100 km.

gesszti Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823944

Tiszta lett, nem? :-)

Előzmény: Airbag. (823941)
iMarc Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823943

Ez megvolt nekem is még a Mercedesen. Volt nagy öröm, mikor kiderült, hogy csak ez a párezer forintos biszbasz a gond.

Előzmény: fekvőrendőr (823925)
csaveri Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823942

Ááá, a mosóban finom lágyított vizet kapnak. Szép cseppmentesen szárad :D

Előzmény: Airbag. (823941)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823941

csapvíz jobb mercit mosni??

:D

3'44-től

https://www.youtube.com/watch?v=zIsN66c19f8

Előzmény: csaveri (823940)
csaveri Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823940

Az összes elektronikai alkatrésznek, csatlakozónak annyi a sós víz "jótékony" hatása miatt. Ebből soha nem lesz nyugodtan autózható autó. Max annak aki megveszi majd garázsban tartott, gondosan ápolt és karbantartott autóként. Az első rejtélyes leállásig.

Előzmény: ivókút (823936)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823939

pedig törzsvásárlói kártyája van...

:-))

Előzmény: gesszti (823938)
gesszti Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823938

Hm... akkor azért kellett annyit várni az autómentőre. Mire odaért Pestről... :-)

Előzmény: Airbag. (823937)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823937

Jut eszembe,Pinga nem mercit vett?

hasonlit a helyzet ahogy szokott parkolni...

:D

Előzmény: Airbag. (823935)
ivókút Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823936

Ennek nem a sárvédőn lévő horpadás lesz a legnagyobb hibája, az tuti...   :-(

Előzmény: Airbag. (823935)
Airbag. Creative Commons License 2018.05.15 0 0 823935

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!