Nekem 2017-ben az volt nagyon megdöbbentő amikor az alagút déli végé előtt és a bejárat alatt közvetlen hatalmas lángokba égett a terep. A szél meg egyebek miatt az alagút egy részébe is ment már be a füst. Akkor még lassú tempóban ment a forgalom, de szerintem utána nem sokkal zárni kellett.
Hát az említett Velebitek ilyenek. Ott gyakran erős a szél. Többször jártam már arra úgy, hogy a Szent Rókus alagút és az oda (Zára felől) felvezető autópályaszakasz le volt zárva az erős szél miatt, és hóban, tornádó erősségű szélben kellett a régi szerpentines úton átkelni a Velebitek hágóin.
Akkor sem értettem, hogy miért biztonságosabb a kamionoknak a régi szerpentineken menni ugyanolyan szélerősségben, mint a széles autópályán, de hát biztos tudják mit miért csinálnak. Az igaz, hogy autópályáról nem lehet bárhol lefordulni, megfordulni, ha gond van, a főúton azért erre több lehetőség adódik még a hegyek között is.
Én egyszer voltam ilyen szélviharban, ráadásul a nyár közepén. Sveti Rok előtt/után. Nekünk előtt, mert már hazafelé jöttünk. Nem vagyok egy fostos fajta, de elég ijesztő volt. Elképzeltem, milyen lehet, mikor le is zárják, nem csak sebesség korlátozás van.
Itt egy másik, azoknak, akik csak nyáron járnak az Adriánál. A Velebit környéke köztudottan huzatos, de ez most Dubrovnik előtti (Tudjman) hídnál készült. Én is már többször kerültem ilyen viharba útközben, és hát az apartmanunk ablakáról is kaparni kell a sót tavasszal. Üres kamionnal furikázni ilyenkor nem egy biztosítás.
Hétfőn-kedden volt egy nagy ellenőrző körutam cégünk Romániai egységeinél.
Kolozsváron töltöttem az éjszakát, visszafelé a Királyhágónál vettem az út mellett 4 kg. rókagombát, meg a Kauflandban "ciorba burta" konzervet. Ez az erdélyi savanyú pacalleves, nekem nagyon bejön.
Jó, hogy tegnap én is betankoltam 3 dobozzal, mert a hozzánk legközelebbi Lidl-ben ma már csak a hűlt helye volt, mondjuk nem is volt valami sok kirakva. Vettem szendvicskrémet is, az viszont nem jött be, kicsit műíze van, abból viszont rengeteg van.
A dilemma tényleg az, hogy minél hamarabb lejutni, éjszaka. A pálya drága, de gyors, Bosznia rövidebb, de lassú, több határ...szóval, valószinüleg odafelé pálya, vissza/ha nem kattan a bilincs a vadkemping miatt :) / majd kanyargunk egyet bosznián át.
Mai tapasztalat. Indulás 4-kor Budaörsről, határon 6-kor előttünk senki. Regisztráció konyomtatva és a szélvédőhöz behejezve elvárás szerint. Rá sem néztek. Viszont kérték a Covid igazolás, amit - uniós - kinyomtva megpróbáltam átadni de ez sem érdeklelte a hölgyet. 10-re Pagon ahol a hőmérséklet 22 fok. A tenger nekem fürödhető két rakija után :)
Hétfői vásárlás árfolyama könyvelés után (Cetelem kártya): 47,44. A sörválaszték határozottan javult a szezonhoz képest.:-)
Határ tapasztalat: úgy tűnt, hogy a szezon végével a horvát rendőrség kezdi elveszíteni az érdeklődését a regisztráció tekintetében. Egy kilépő utasunk volt, aki tovább is ment átszállással Zágráb felé. A rendőr csak az EU-s COVID-igazolást kérte a SZIG mellé, de még azt sem sem kérdezte, hogy mi az úticélja. (Amúgy nem is regisztrált, de volt nála üzleti levél, hogy a partner cég szállást biztosít a számára.)
Amúgy mától a magyar Lidl horvát napokat tart, van burek, kajmak, fügelekvár stb.