Az egypárti MSZP kormány volt pénzügyminisztere, Oszkó Péter eltitkolta, hogy 2011 Áprilisa óta a Wizz Air igazgatóságának a tagja. Mint ismeretes a Wizz Air tette a Malév sorsát végül megpecsételő EU-s feljelentést. Eközben Oszkó úgy próbálta beállítani magát, mint a Malév legnagyobb támogatója, csak éppen azt titkolta el, hogy ő a legfőbb konkurens igazgatósági tagja.
Vajon mit titkol még a közvélemény elől az MSZP kormány pénzügyese, ami szintén "nem hírértékű", ahogy ez sem, szerinte?
vannak olyan informaciok penzugyer korabol amiket nem oszthat meg . Ez benne van a hivatali eskujeben is.Tokmindegy az ebbol a szepmpontbol hogy annak van valami erteke vagy nincs
Én nem hazudok, nem vagyok fideszes :D Tudtam, hogy board tag a WA-ban, régóta tudtam - ennyi. A Fidesz meg egy szánalmas bagázs, hogy a saját sarukat ezzel akarják leplezni. Az is szánalmas, aki beszopja a szövegüket.
De hát nem hallgatta el, ez nyilvános cégadat volt, meg én tudtam egyébként is, mondták nekem. Az más kérdés, hogy a Fidesz ebből akar most kommunikációs tőkét kovácsolni, hogy elfedje a saját sarát Malév ügyben. Ha a Malév nem megy csődbe, mert a Fidesz csinálta volna vele, amit kell, akkor most ez sem lenne érdekes, hogy Oszkó milyen cégben board tag.
Egy dolog vizsgalhato,hogy Oszko elkovetett-e hivatali titokszegest amikor a wizzair-hez kerult. Ugyanis ez valoban buntetheto,de ebben semmifele vizsgalati felhatalmazasa ennek a komanak nem lehet ez ugyeszsegi feladat,mivel semmifele hataskore nincs vizsgalodni egy ceg belso ugyeiben,ehhez birosagi vegzes kell anelkul nem lehet,igy amit csinal az csak koznseges handabandazas.
De ez igy van magancegek eseten is ,amikor pl egy topmenedzser elmegy egy masik ceghez neki pl 5 evig volt cege ugyeirol semmifele informaciot nem szabad kiadni,ez resze a munkaszerzodesenek,kulonben bizony lecsukhatjak.
Miert kene neki a Malev erdekeben barmit is mondania? Most mar mas cegnel van neki a wizzair erdekeit kell kepviselnie. A malevvel bajlodjon a mostani kormany vagy barki neki ezzelo mar semmi dolga. Maz az ha a malev beindul ,lenyomni a piacon
Nem kell ezzel kulonosebben foglalkozni ez csak a ket ceg kolcsonos ekezese ,majd megunjak es akkor szepen egyesitik a ket ceget.Regen ezt ugy csinaltak,hogy a konkurens tulaja hozzaadta a lanyat a masik ceg tulajdonosanak a fiahoz es le volt rendezve a dolog, ma mivel sok a reszvenyes ez valami suzai mennyegzo kellene hogy legyen,igy egyszerubb egy sima merge es reszvenyegyesites es mindenki heppi.
Bezony, és ez a Váradi a fidesz kormány kinevezettje volt a Malév élére 2001-ben...a szocik alatt meg sem mukkant, de a fidesz alatt érezte eljött az ideje...nem lennék meglepve, ha a fidesz háttérországának benne lenne a keze...
Més sosem voltam pénzügyminiszter, ezért aztán azt sem tudhatom, hogy pontosan milyen adatok birtokában volt Oszkó...
Azért feltételezem, hogy tetszőleges pénzügyminiszter lényegesen több információ birtokában lehet, ha akar! Oszkó maga írta, hogy Ő intézte a "visszaállamosítást", feltételezem, hogy azzal is tökéletesen tisztában lehetett, hogy mennyi pénzt kellett azonnal belepumpálni a Malévba, és várhatóan mennyit kell majd még rövidtávon, mondjuk fél éven belül! És ha jól emlékszem a híradásokra, akkor ez a Váradi (WizzAir) gyerek a kormányváltást követő fél éven belül már bepanaszolta az EU-ban a Malév "állami támogatásait"... Javíts ki ha tévedek!
A Wizz Air kedden az MTI-hez eljuttatott közleményben valótlanságnak nevezi a tulajdonossal kapcsolatos állítást, és emlékeztet arra, hogy az Európai Bizottság már vizsgálta a Wizz Air-nek mint holdingtársaságnak a tulajdonosi körét, és rendben találta. A közleményben úgy fogalmaznak: "a Ryanair állítása a Wizz Air tulajdonosi struktúrájával kapcsolatosan - számos egyéb állításához hasonlóan - nem felel meg a valóságnak. Egy korábbi Ryanair-bejelentés nyomán 2010-ben az Európai Bizottság az EU-törvényeknek megfelelőnek találta és elfogadta a Wizz Air tulajdonosi struktúráját. A tulajdonosi struktúra azóta sem változott. A társaság részvényeinek 96 százalékát EU-állampolgárok birtokolják."