"Szerencsére a pályaudvar épülete még áll a Párkány utcában"... és jól is néz ki, fel lett újítva. (nem mostanában)
"A híd bontása meg kérdéses: ki fogja lebontani?" Majd aki az öböl és a Váci út közötti telket megveszi, és építtettni fog rajta, arra rálőcsölik ennek terhét.
Én is erre gondoltam, csak furcsa volt egy kicsit a beállítás. Amúgy minek oda beton? És pl. a Népszigeten miért van még mindig elkerítve egy rész a parton?
A vágány helye elég jól látható még ma is, szinte a teljes vonalon. A Dagály utcánál elég élesen ketté is vágja a környéket.
A poén, hogy két helyen, ahol a közút keresztezi a vasútat, a táblák szerint még jár rajta vonat (!!!), így ott autóval szépen le kell(ene) lassítani 30-ra.
Szerencsére a pályaudvar épülete még áll a Párkány utcában, nem messze a Volán állomástól.
A híd bontása meg kérdéses: ki fogja lebontani? Elvégre nem kettő fillér egy ilyen művelet...
Múlt vasárnap vagy 3 babakocsis családot is láttam, amíg áttekertem a hídon.
És sajnos mindegyiket az északi járdán (bicajútnak nincs kitáblázva hivatalosan), ahol a bringások közlekednek.
A déli járdán, ha már a rámpát megszüntették, rakhattak volna a lépcsőkre valami babakocsi közlekedést lehetővé tevő segédeszközt, mert így a babakocsival a Rómaira átkelők továbbra is a bicajosok között kénytelenek közlekedni.
Éppen a biciklis hídon jöttünk át, amikor jött a vonat, megláttam azokat a beton izéket, gondoltam majd előtérnek jók lesznek (a patak híd felőli partja) Egyébként én sem emlékszem rájuk az utóbbi 10 évből, valószínűleg a tavalyi hídépítésen pakolhatták őket oda.
Szerintem ő a hídmester, és a munkanap végén épp zuhanyozni készül :-)))
Más: ma egy autódaru és 4-5 munkás szorgoskodott az Újpesti Híd mellett hagyott K-hídon. Ez azt jelenti, hogy most szállítják a Vasúti Parkba, vagy (leírni is alig merem) esetleg a kohóba?
A 25 vonalon Rigács előtt pályakorrekció keretében - úgy tűnik - új híd is épül a ? patak felett. Van az itt folyó akcióról valakinek közelebbi információja?
150 éves az első, és 60 éves a jelenleg is álló Tokaji hídszerkezet.
Az 1859. május 24-én került átadásra az első fa hídszerkezetű Tokaji Tisza-híd, míg a jelenleg is álló acél hídszerkezet 1949. július 3-án került átadásra a hozzá tartozó ártéri hidakkal a Tokaj-Rakamaz közötti vasúti szakaszon.
Ennek alkalmából ismerhetitek meg a Tokajnál található Tisza híd rövid leírását és fotóját a www.vasutihid.hu weboldalon.
Figyelgetve az időpontokat, ha lesz időm, készítek egy táblázatot a weboldalamra, melyben az első, és a ma is álló hídszerkezet átadásának a dátuma lesz megtalálható, így könnyen figyelve az évfordulókra.