Volt egyáltalán hálózva ? Ott voltál amikor csinálták ? Ha igen , akkor miért nem szóltál a szakiknak , hogy nem érnek össze a táblák mielőtt hálózták . Hogyan ragasztották 3 pont , 3 pont keret , vagy egész felületen a táblákat ?
Tavaly decemberben készült el a házunk szigetelése, 10 cm-es hungarocellel, és ha oldalról kapja a fényt akkor kirajzolódik a hungarocell táblák alakja. Olyan mintha az összetételek mentén egy sávban be lenne süllyedve a vakolat.
Mennyi garancia/szavatosság/jótállás van az ilyen utólagos hőszigetelésre?
A ház külső falai "üreges" téglából készültek, 1992-ben épült, de nem volt szigetelve.
Persze világos, és teljesen jogos is a felvetésed. Így is nagyon köszönöm a segítséget, legalább kaptam egy megerősítést abban hogy nem feltétlen kell mindenben a tervező hallgatni, ha nekem mások az igényeim. Maximálisan elégedett vagyok a munkájával, de az embereknek különböznek az igényei és az ingerküszöbe. Én annak ellenére hogy nem rendelkezem végtelen pénzforrással, szeretnék egy hosszútávon is élhető, problémamentes házat felépíttetni. Akár olyan megoldásokkal, amik még ha többe is kerülnek mint az eredetileg rászánt összeg, élhetőbbé és komfortosabbá teszik az ott töltött időt.. A pórusbetonon már változtatni nem fogok, maximum a vastagságon és ha van rá lehetőség akkor elhagyom a hőszigetelést. Tényleg köszönöm, hogy megosztottátok a véleményeteket. :)
a viablokk óriási hibája, h megtartották (ellopták) az ytong 20cm-es magasságát ahelyett, h a kerámiák 25 cm-es magasságában gyártanák, mint a porfixet. kevésbé törne/repedne és illeszkedne a kermiarendszerekhez hozzáépítésnél.
vasbeton szabványokban a minimális méret 20cm (koszorú/gerenda), ezért a kiváltók/koszorúk U zsalui nem felelnek meg ezeknek
én nem javaslok semmit, mert nem ismerem az igényeidet, nem ismerem a ház tervét, nem ismerem a ház környezetét, nem ismerem a kivitelezőt és nem ismerem a zsebed mélységét sem.
ráadásul nem is engem fizetsz meg érte :))
ha saját kezemmel kellene dolgozni (költségcsökkentés/gyorsaság/egyszerűség/hobbi), akkor tisztán ytong lambda.
ha magamnak építtetnék és van hely: B30+EPS (nyáron ez a legjobb=leghűvösebb), de az alaptesttől 2sor porfixxel indulnék.
ha közel nullás házat akarok: XPS+lemezalap.
de ez nem fix, csak irány..
ha te kamionról leeső áron kapsz valamit, azt fel kell használni. ezzel nem lehet versenyezni
" legyen 37,5-es Viablokk és hőszigetelés nélkül - mert ez már megfelel az energetikai elvárásoknak. "
Egy ház az építéskor lehet , hogy megfelel az EU-s előírásoknak . Viszont az szigorodhat akár addigra is , amire megépül a házad . A ház a Te általad elvárt jövőbeni rezsi alacsonyan tartására legyen képes .
" a jelenlegi napelemes mizéria miatt a hőszivattyú használata is kérdéses lett számomra "
Ez megint csak azt sugallja , hogy minél kisebb legyen a ház hőigénye . Gondolkodj és számolj !
Ne haragudj meg rám , de keress olyan tervezőt , aki nem az " így szoktuk " szerint tervez , hanem a jövőben is minden szempontból optimális ház tervezését végzi !
Igen, ezért is esett erre a választás, meg azért mert nagyon jó áron tudok hozzájutni. Ha jól értem azt javaslod inkább, legyen 37,5-es Viablokk és hőszigetelés nélkül - mert ez már megfelel az energetikai elvárásoknak. Nem ragaszkodok közel nullás házhoz, a jelenlegi napelemes mizéria miatt a hőszivattyú használata is kérdéses lett számomra - illetve nagyon megoszlanak róla a vélemények.
Statikailag 30-as pórusbetont állapítottak meg, és erre elvileg 15 cm-es grafitos szigetelés lett megállapítva. A szellőztető rendszerről eddig a tervező azt mondta hogy feleslegesnek látja elegendő szellőztetés mellett, viszont egyre inkább úgy látom, hogy szükség lesz rá.
a pórusbeton előnye h nem kell rá kieg. hőszigetelés meg belül sem kell vakolni csak glettelni. kevesebb munka, de drágább alapanyag. homogén szerkezet (kevesebb hőhíd).
pórusbeton+kieg hőszig a pénzügyi nonszensz: ha úgy is kap extra hőszigetelést, akkor ma már mindegy h milyen hőszig. képességű fal van belül. vagyis építheted akár B30-ból is (óriási hőtároló tömeg, szuper hangszigetelés, nagy teherbíróképesség). viszont ilyenkor fontosak a csomóponti hőhidak megakadályozása.
ha a legvékonyabb falat akarod: akkor 8-12cm vasbeton fal 15/20cm EPS burkolattal (ez nem a thermoblock/isocell, mert azt tönkreteszik a belső oldali hőszigeteléssel).
pára ezeknél mindegy.. azt peter leírta
ha igazi közel nullás házat akarsz: tömörített sík kőágy - 20cm XPS - vasbeton lemezalap - hőszigetelt.felmenő.falak. el vagy választva mindentől, mint egy űrhajó, mert ma már arányaiban az alaptesten is rengeteg hőenergia megy el, ha a fal/tető 20-30cm EPS-sel burkolt
A hőszigetelés lehet grafitos EPS ( 15-20 cm ). Ha gyapotot tennél , annál nagyon oda kell figyelni , hogy milyen vakolat kerül rá , mert a páraáteresztést ebben az esetben biztosítani kell . Viszont , ha a házadban lesz hőcserélős szellőztetés , akkor nem okoz gondot a belső pára . Fűtésszezon idején kicsi lesz a páratartalom és pont ebben az időszakban igyekszik a pára bentről kifelé . Nálad nem lesz , ami telítse a falat nedvességgel . :-)
Új ház építése előtt állok, és sajnos már rögtön a legelején megoszlik a szakemberek véleménye. Az eredeti felállás szerint Viastein Viablokk D450/30 NF+GT pórusbetonból épülne, 10-15-ös grafitos szigeteléssel. Néhányan próbálnak lebeszélni a polisztirol szigetelőanyag használatáról és helyette a jóval drágább multipor ásványi hőszigetelő lapot javasolják. Nem vagyok híve az ilyen mértékű felesleges kiadásoknak, ezért most szóba jött a 37,5-es Viablokk szigetelés nélkül - hogy ne halmozzuk a rétegeket, amitől szintén óckodok kicsit. Tényleg ennyire problémás lenne a polisztirol hőszigetelők alkalmazása pórusbeton estén, vagy csak próbálnak jóval drágább megoldásokat eladni a felhasználónak? Az építész szerint nem kell ilyen komolyan venni, nem fog penészedni ha lezárom grafitos szigeteléssel a külső oldalát, csupán gondoskodni kell a rendszeres szellőztetésről, de ő is inkább a vastagabb pórusbetont javasolja lehetőleg szigetelés nélkül. Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv! Lábazatot szeretném szigetelni XPS-l. Ha nem sima a lábazat felülete hanem föcskölt, hepe-hupák vannak rajta. Levésni nem bírtam. Ha több ragasztót rakok az XPS-re akkor felrakhatom vagy nem fog teljes felülettel szigetelni?
Budapesti (Pesti) jól, és természetesen kultúrált áron dolgozó szigetelőcsapatot tudtok ajánlani? Egy sorház végi északi fal szigetelése lenne a feladat (2 ablak is van rajta), nem túl nagy meló, kb 60-70nm. + 8-10nm lábazat.
20centi grafitos XPS rendszert szeretnék rá a ház jelenlegi színével egyezően..
A lakásom társasház földszintjén van. Sajnos 2 szobaablakom alatt pinceablak is van, ami részben nyitott (ráccsal takart) a szellőzés miatt. Sajnos télen belülről a szobaablakom alatt nagyon penészedik a fal (persze a hőhíd miatt). Hogyan tudnám ez jól leszigetelni kívülről? Mivel és milyen rétegrendben? Kicsi az ablaknyílás, onnan tudnék "bedugni" valami szigetelést. Kerestem a neten, de semmilyen megoldást nem találtam rá. Ha lehet, akkor belülről nem szigetelnék.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy a kifejezetten kültéri glettet lehet használni a külső hőszigetelés ragasztójára? A részben szigetelt házam elmaradt falait eps szigeteléssel megcsináltam,beágyaztam a hálót,de egyszerüen a ragasztót nem tudom szépre elhúzni. Jól áll neki a távolság...közelről meg szörnyű. Szerintem. Van rajt 2 réteg ragasztó,a kettő között csiszoltam picit,majd alapoztam. Korán reggel csinálom,miikor még nincs tűző nap,de igazából nem megy. Túl hamar meghúz a ragasztó,így elég siralmas. Arra gondoltam,hogy átcsiszolom,és kültéri glettel glettelném normálisra a felületet. Azt néztem,hogy a kültéri anyagok cement,és diszperziós anyaguak. Ezekkel is relatíve olyan dolgozni,mint a beltéri gipszes anyagokkal? A ház belsejének túlnyomó részét én gletteltem/festettem,az teljesen jó lett. Ebből kiindulva lehet,hogy megpróbálnám kint is így befejezni,és akkor max kültéri festékkel festeném. Vagy a glettelt felületre is lehet nemesvakolatot tenni?
Én 15-20 cm XPS-tennék, vagy kifújatnám zárt cellás PUR habbal.. (viszont azt a salakos cuccot én nem hagynám fent, ki tudja mi van benne, esetleg kohósalak.. meg feleslegesen terheli a förémet is.)
Egy régi építésű családi házról lenne szó. A padlásfödémet (vízszintes) szeretnénk leszigetelni. A padláson ami szigetelve lesz ilyen salakos, föld, agyag, ilyesmi anyagokkal van feltöltve mivel ugye régi építésű. Mi a megfelelő rétegrend alulról felfelé haladva egy ilyen régi építésű háznál? Nem szednénk fel azt az agyagos anyagot az túl nagy munka lenne. Milyen anyag lenne jó szigetelésnek, és hány cm-es? Nem lényeges, hogy járható legyen. A függőleges részeket nem csinálnánk meg mivel régi az épület fóliát sem raktak a cserép alá és nem tervezzük mostanában a cserép cserét. De nem ázik be sehol nagy esőkben sokszor mindig felmentem megnézni minden részt, és nincs gond. Köszönöm.