Keresés

Részletes keresés

V63 049 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192141
Koszonom a te hozzaszolasodat is!


Hat igen, tessek, mar szoltak korabban tobb helyrol a MAV illetekes osztalyara, de semmi, nem erdekelte az ottaniakat a problema! Kivallo!

Istvan M62 ..., Gyuri, Oldmumus, ezek igy rendben vannak szerintetek is? Igy kell mukodnie a MAV-nak?

A fo illetekes nem utazik ezzel a vonattal, sot egyikkel sem, o legkondis mercivel utazik, es b...ik ra, hogy a 600 utassal a Maestral vagy barmely mas vonat a fedelzeten mar Bp kozponti palyaudvaran csapan a MAV szervezesi hulyesege miatt mennyit kesik. Hat igen, ez a MAV, ilyen szakemberei vannak fent, ilyen szakemberek iranyitjak es mindezt teszik buntetlenul! A magamfajta egyszeri utast meg megvagjak, mindezekert. Kivallo!

Misi: En nem tudom, hogy kik az illetekesek a vonat/mozdonyfordulo ugyeben, de ha te igen, akkor megtenned hogy eljuttatod panaszomat nekik? Vagy ha ebbol ki akarsz maradni, en megertem es el is fogadom, akkor megadnad elerhetoseguket (pl. e-mail, stb.)? Majd en megteszem, hisz nincs vesztenivalom, egyenlore csak mindisszesen 6350 Ft per fo. Akkor viszont a MAV dolgozzon meg erte, hulljanak fejek, es normalizalodjon a Maestral es a 600 utas sorsa! Varom erre erdemi valaszodat!


Igen, koszonom a tajokoztatast a nemeto-i IC-s dolog kapcsan, igen, igazad van, kulturvasut igy csinalja!!!

Es akkor most ideirnam meg azt is, hogy testverem most vasarnap Gyekenyesrol utazott vissza Bp-re cuccostol. 12 ora valahany perckor szemelyvonatra szallt, egesz pontosan Zakany allomason. A vonat jon valahonnan, tan Dombovarrol, es kesett, kb. 30 percet.
Nagykanizsan mi tortent? Lekeste a Bp-re meno csatlakozast, ami csak egy sima vonat lett volna, tan vmi Express.
Mit tehetett?

- Nemeto.-ban felszallt volna a kov. vonatra, ami most egy IC volt megint csak, es elment volna azzal, potjegy nelkul vagy beirva a panaszkonyvbe mar Nagykanizsan, tudvan, hogy a potjegy arat ugyis visszakapja 5 db bocsanatkeres mellett


- vagy Magyaro.-on mit tehet: Megilyedven a penteki Maestral kontra Kanizsa-Zala IC eseten ugy dontott, hogy bizony megveszi az IC potjegyet, nem akar ismet bonyadalmat es bosszusagot. Igy is tortent, igy ert fel Bp-re. De csak azert, mert ez MAV es nem DB. Ki fogja testveremet karpotolni a 480 Ft-jaert, amit megint MAV sajat kesese miatt kellett neki kifizetnie, hogy Bp-re meg hataridore felerjen, aznap este ugyanis mar dolgoznia kellett menni?

Ki fogja kivizsgalni, hogy az a nyomorult szemelyvonat Zakany allomasra miert futott be min. 30 perc kesessel? Iteletido mar nem volt, arviz sem mosta el a sineket...
A MAV-nal ez standard, meg lehet csinalni, testverem meg fizet!!!!

(Amugy ha az az IC ugy lenne megcsinalva, hogy a szemely menetrendszerint epp hozza csatlakozott volna, akkor tesom azt vallasztja, potjegy eseten is, hosz kulturalt vonat. De meg csak ez sincs biztositva Gyekenyes iranyabol, o kenyszeu okokbol kerult megint arra a vonatra.)

Maestralhoz vissza: Igen, a probleman ugy lehetne segiteni, hogy RTL Klubbal kimenni az indulo Maestralhoz, amikor meg 16:15-kor is benn all keletiben, utasokat megripoltolni, kulfoldit, magyart, mind. Majd elokeresni a ket kallert, mit szol az ugyhoz, majd kihivni a Keleti pu. mentiranyitojat, megriportolni a mozdonyvezetot, majd a Keleti allomasfonoket. Mindezt lejatszani elethuen aznap este a TV-ben, majd pedig kieszkozolni egy talalkozot a MAV vezerigazgatoval es nem csak a fizetesere felteni kerdeseket,mint Friderikus kegtette, hanem arra is, hogy Tiszelt Uram, tud on ilyen "aprosagokrol", amik az orszagban a MAV-nal naponta szazszamra lepnek fel??? Mi a velemenye? Intezkedett mar, intezkedni fog? Stb. stb...

De ha ezzel a nyomorek MAV-val nem sikerul kozos nevezore jutnom, en megjatszom ezt, hadd tudja meg minnel tobb ember, mire is fizeti reszben ki a magyar allam az adojanak egy reszet.
Előzmény: _misi (192099)
HLP Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192140
Szerintem a MÁV a bíróság előtt nyerne. de a 2 jv. valszeg fog szívni, hiszen innen beazonosíthatóak! Szerintem a MÁvval kéne egyezkedned, és minden egyéb bíróságon kívűli Fórumot végigjárnod. Perre ne nagyon menj, mert az ÁSZF nyilván megvédi őket.  
Előzmény: V63 049 (192139)
V63 049 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192139
Szia!


Igen, mindezt tettem azert, hogy hatha lesz valami foganatja, eredmenye, ha mas nem is, de legalabb az, hogy az utannam Maestrallal utazok nem szivnak majd ugyanugy, mint mi tettuk.

En nem a ket kalauzzal akarok kitolni, oket eltavolitani, stb... Oveluk a problemam csak az, hogy utasnak helytelen infokat adnak, nem ertik meg es toleraljak a helyzetet (valoszinuleg ezt viszont szabaly szerint igy kellett megcsinalniuk), nekunk korrupt modon mas helyjegyeket kinalnak fel "demokratikus megoldaskeppen", ill. nem engedelyezik alairas elott megjegyzes vagy barmilyen MAV-val szembeni fenntartasom rairasat arra a lapra, ahol mi elismerjuk, hogy valoban helyjegy nelkul utaztunk, stb. stb.. Arrol mar ne is beszeljunk, hogy a jegyvizsgalo ur meg tan kicsit orult is, karorvedno modon annak, hogy ime ket utas, aki aztan most jol megszivta...

A segitsegedet koszonom, en is keszulok meg ezen a heten a MAV Kozponti Panaszirodajahoz ezugyben. Csak foggalmam nincs hol van, kit es hol keressek, vagy egyeltalan ki, milyen reszleg az, aki a legkvalifikaltabb (fel is fogja a dolog lenyeget) es meg szoba is all a magamfajta hetkoznapi emberrel. Mindez azert lenne fontos nekunk is, hogy ne erhessenek olyan vadak (pl. Istvan Gyuri reszerol), hogy en itt csak nevtelenul, hatterbol biralok valakit, valamit, stb... Nekem nincs mar vesztenivalom, az adataim ott vannak a leadasi lapon, ugyanugy testvereme is.

Fizetni ne fizessunk, ugye? Vagy mi a te velemenyed? (Marmint ugy ertem, hogy erdemes ebbe belevagni, mert en benne vagyok, csak azt szeretnem tudni, hogy van-e arra realis esley, hogy az altalad felsorolt intezmenyek kozul barki is, vagy birosag vagy barmi egyeb arrra kotelezze ezt a nulla MAV-ot, hogy a birsagot (ami idoben ugyebar non fog majd) elengedje teljesen, bocsanatot kerjen vagy adott esetben meg karpotlast is adjon.)
(Ha termeszetesen lesz karpotlas, akkor azt vissze fogom investalni a MAV-ba, adomanykent, de ilyen ugysem lesz, ugyhogy most akkor felebredek csipkerozsika almombol...)

Szoval a celom csak annyi, hogy ostoba MAV-bol egy "IGEN, MI HIBAZTUNK kedves Utasaink. Elnezesuket kerjuk az ugy kapcsan. Az eljarast Onok ellen megszuntettuk, ill. intezkedtunk, hogy Maestrallal es azon utaso utastarsaival ilyen tobbe ne tortenhessen, a felelos MAV dolgozokat rendre utasitottuk/megbuntettuk, a kerdeses kalauzokat meg ujbol oktattuk jonehany kulturalt alapdologra, ill. tisztessegre es becsuletre!"

Nos, en mar ennyivel si boldog lennek, mert latnam, hogy volt ertelme a sok sok ide irkalasnak, es kesobbi utasoknak ez talan jobb lesz, ergo a MAV-nak is.


Panaszkonyvbe masolas:
Atmasolnam en, mivel en is azt akartam, de nem ertem hogyan mukodik, hogy kell azt megcsinalni.
Amint valaki tajekoztat, azonnal meglepem. Vagy akar ha vki gyorsban meg tudja oldani, akkor legyenszives tegye meg a masolast magat.

Koszonom segitsegedet ismet! Varom en is akkor a MAV reakciojat az ugyben, amit ha majd megkapsz, kerlek nekem is juttass el (vagy ide topicba, vagy e-mail-en). Koszonom!
Előzmény: Andó Gergely (192096)
HLP Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192138
Nem találtam a MÁV honlapon a nyíregyi IC-k kerülőútvonaláról szóló levelet. De állomáson sem láttam kiírva. Lehet, hogy a menetrend nem változik, és így nem is kötik a nyilvánosság orrára?
V63 049 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192136
Pont errol van szo, fejen talaltad a szoghet!

De ezt egy MAV-os nem erti meg, mert mit tudom en... Neki holt mindegy a szekjeben ulve, hogy a Maestral elmegye aznap, vagy nem, hisz o hazamegy es kesz, fizu meg megvan.

Csak majd akkor dobben, amikor jon az ertesites, hogy ujabb leepites ezen es ezen a reszen, mert nincs utas, nincs arufuvarozas, egyszoval nem kell a munkad... Persze akkor mar keso lesz, de valszeg meg akkor sem jut eszebe, hogy bezzeg ha maskepp csinaltuk volna 10 evvel ezelott...

Na persze az is igaz, hogy ebben a problemaban nem az egyszeri ember (valtokezelo, mozdonyvezeto, bakter, stb. a ludas), hanem az az ember, aki az egeszet kitalalta, hogy ez igy legyen. Egy olyan ember, aki tan egy evben egyszer utazik csak vasuton, mert amugy ott a legkondis mercije, amibol van 3 db is. Az az ember, aki nem erti, hogy ostoba rendelkezesei hany es hany utast rettent es uz el a MAV-os utazasoktol.

Ennek az embernek segiteni kene, egyreszt magafajta utaspanaszokkal, masreszt meg az egyszeri MAV-os dolgozok beszolasaival is, de semmikeppen nem ugy, hogy jol van ez utas komam, kussolj el, szivd a fogad magad, es kesz, vedd tudomasul, hogy ez van. Ez nem jo, ez keves!
Előzmény: HANGÁR (192092)
V63 049 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192134
A MAV-nak ezek a dolgok nem szamitanak, a fizuja mindenkinek megvan, marad es kesz. Senki sem fog ezek utan sem tenni semmit, ahogy tavaly sem tett, amikor a Maestral szemelyvonatkent jarkalt felfele iranyban, es akkor is egyszer sikerult megszivnom.

A MAV-ot csak kulso erovel, biroi akarattal, diktatorikus uton lehet a helyes utra visszateriteni. Miert nem lepi mar valaki meg, aki a megfelelo pozicioban van? Az orszag szegyene ez a ceg ilyenforman!
Előzmény: HLP (192091)
V63 049 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192133
Nekunk is kenyszermego. volt, csak azert vagyok vasuton utazo neha, mert per pill. meg ez az optimalis, de lesz ez meg maskepp is...

Azt nagyon helyesen mondod, hogy az utas csak terhere van a MAV-nak, zavarja azt, stb... Remelem nehany ev mulva csak 10-husz utas fogja zaklatni egyeltalan az utazasi szandekaval a MAV-ot, ami ujabb letszamleepitessel fog jarni MAV-on bellul, kezdve a kis tablakat kirako (vagy inkabb alltalaban meg azt ki sem rako, nagykepu, buszke, de megis sotet tudasu) bacsikaval, korrupt kalauzzal, stb.! Nagyon varom mar ezt az idot!

Hogy adombol akar csak 1 Ft is a MAV-hoz jut, azt megnagyon sajnalom, inkabb adnam mashova, csak hat a csap meg mindig nyitva van, MAV-nak csodogal azert a le az orszagtol, sajnos, kozben nem kernek rajta szamon semmit sem, sajnos!
Előzmény: lilalo12 (192088)
A még igazabb elhárítás Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192132
Hogy miért is nem működik ilyen esetekben az öngyulladás... :-(
Égett volna le a keze... :-(
Előzmény: kasuka (192119)
V63 049 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192131
Kedves Oldmumus,


koszonom a tajekoztatast!
Nehez a MAV helyzete, nincs mozdony, munkaero, stb., rendben. De akkor ne vallaljon olyat, amit az esetek 90%-aban NEM tud teljesiteni! Magyarul irjon ki uj nyari menetrendet Maestralra, es inditsa terv szerint 16:30-kor, es az utas akkor ugy szamol!
De ne hazudozzon MAV a meghirdetett menetrendben, a keletiben a kiirt csak 30 perces kesessel a csarnokban, es legfokeppen tegyen olyan kalauzokat be aki legalabb azt atlatja, hogy IC ugyis lenyomja Maestralt, stb... Valszeg o is atlatta, csak godolta hadd szivjon ez a ket kis mitugralsz utas, hisz nekem mint kallernek ettol se jobb sem roszabb nem lesz, most legalabb ok megtanuljak mit is diktal a magyar vasut, stb...

Kisse szigorubban is kis nyugati szemleletben velemenyezve velemenyedet: Engem es barmaly mas utastarsamat is, meg csak kicsit sem erdekel, hogy a MAV honna szedi mozdonyvezetojet es mozdonyat! Ha valamit megiger, teljesitse! Vagy ne igerjen! De semmikeppen NE HAZUDJON! Mert az nem fair!

A felfele jovo Maestral ugyeben MAV nem ludas, igazad van. De a lefele menoben igen, mert MAV nagyon jol tudja, hogy naponta 80 perc az atlagos keses, es MAV ennek ellenere kenyszeru kesesre iteli Maestralt, rendszeresen!
Persze vannak kivetelek, pl. most hetfo!
Tobbet az ugyrol nem tudok, mert mostanaban nem Maestral-oztam, csak penteken es hetfon. Penteken szivtam jo nagyot tesommal, hetfon meg eleve azt celoztam meg, hogy delutan negyre csak felerek Bp-re vele, ez epp sikerult is.

A menetrend szerkesztoit, a mozdonyok elosztoit mind mind feleloseg terheli azert, hogy az utasokat etetik, becsapjak es lealazzak ezzel a lefele meno Maestrallal!
Es ez akkor meg csak egy dolog, amirol en tudok. Mi lenne akkor, ha aktiv utasa lennek a MAV-nak, nap mint nap vele mennek. Miket tudnak meg akkor?

Előzmény: oldmumus (192086)
HLP Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192130

Szerintem ezt megpiszkalni csak nyaron kellene.

 

Helyes! Nyáron úgyis belenyúlnak, hiszen több vonat van, mint télen. Erre is figyelni kell!

Előzmény: oldmumus (192129)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192129
Igen, az elmult evben maskent volt megoldva, de a nyari menetrenden kivul tokeletes az a mozdony es szemelyzet forda, hogy 855/856 megy/jon.
Szerintem ezt megpiszkalni csak nyaron kellene.
Előzmény: HLP (192127)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192128
Na akkor mondok neked (vagyis irok egy masik peldat).

Te rendelsz X szolgaltatotol internetet, de hozzad mint Z vegponthoz csak Y tarsszolgaltaton keresztul jut el mert neki van ott infrastrukturaja.

X szolgaltatohoz azert ragaszkodsz mert olcsobb, gyorsabb, redundansabb.
Minden szep es jo csak amikor Y tarsszolgaltato halozata vacakol akkor beragsz.

Ekkor ha mar ebbol sok es eleg mivel szerzodeses jogviszonyba az X-el vagy, O meg a tarszolgaltatas miatt az Y-al. Igy ha karteritest akarsz, pereledet, akkor O meg a masikat. Mert errol az X nem tehet csak az Y. De csak igy tudja neked ezt teljesiteni.
Előzmény: HANGÁR (192092)
HLP Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192127

Teljesen iagzad van, nem kell minde napra tartalék mozdony. Az egész fordát módosítani kell. 8507 gépe kéne vigye 856-ot, ahogy tavaly. Ez pedig könnyen megoldható lenne, hiszen kevesebb vonat jár a 30-ason mint tavaly! (-1 IC pár, 8505 és 8501 illetve 8506 sincsen). Remélem  a számokat jól írtam.

Amire gondoltam : nincs Sió IC, nincs 16.00-os sebes, nincs visszafele a Siófoknál 13:30 kor lévő, és az esti 22.00 után Bpre érkező!

Előzmény: oldmumus (192126)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192126
Eredetileg illetve normalis esetben nagykanizsai mozdony hozna es viszi. Nem minden nap fordul elo az, hogy kellene a lefele indulo szerelvenynek mozdony a keletiben. Igy az meg pazarlas lenne ha minden nap odavezenyelnenek egy mozdonyt+szemelyzetet erre a celra. Atszervezes ide vagy oda annyi szabad mozdony es szemelyzet nincs minden napra! Ha van akkor idoben el is indul az egesz bazar lefele.

Horvat vasut ellen meg nem tudom mi lenne hatekony?
Előzmény: Törölt nick (192110)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192125

Elfogtam egy levelet:

"Subject: 36211, 36133 vonatok módosítása

 

Átküldenéd nekem ezt a módosítást az itt szereplő (asszem, publikus) mailcímemre? Kösziii!

Előzmény: M62 265 (192064)
division by zero Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192124
Újabb történet, hogy miért nem fizetnek vissza IC pótdíjat...

Szerintem az lenne a legerkölcsösebb, ha az egész pótdíjvisszafizetősdi marhaságot eltörölnék, ugyis soha, semmiért nem fizetik vissza! Télen azért nem mert tél van, nyáron azért mert nyár...
Ez így csak egy újabb plusz szívatás a már amúgy is alaposan megszívatott utasnak!
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192123

Lenne is nagy jármű-átcsoportosítás, az érinett vonalakon nagy demo. Ott is Desiro járna, ahol van drót... de legalább azokon a vonalakon emelkedne a színvonal, mégha csak egy hónapig is. Természetesen ez az akció megint csak rengeteg pénzt emésztene fel, aminek azután jöhetne a böjtje :-| Kell ez? :-)

 

 

 

Előzmény: HLP (192121)
HLP Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192121

Félig OFF, ON vélemény.

 

Nagy Iván mérnök (Berlin): Kötelezni kellene minden politikust a miniszterelnöktől a kerületi polgármesterig, hogy egy hónapig autó helyett kizárólag a tömegközlekedést, a BKV-t és a MÁV-ot használja. Talán rájönnének, milyen problémákat kellene nekik megoldaniuk.

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192120

sikerült németo.-ban a vagonok oldaláról 1pár ilyet csórnom

 

...attól tartok ez nem az a topic, ahol népszerű az ilyesmi.... :-(

 

Előzmény: kasuka (192119)
kasuka Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192119

Hello

én inkább a kamionok közt vagyok otthon,de szeretném ha ajánlanátok olyan linkeket ahol tehervonatok fotoi is fellelhetök.ja és ha tudnátok vasuti fuv levelet küldeni azt megköszönném.nemrég sikerült németo.-ban a vagonok oldaláról 1pár ilyet csórnom,ha valakit érd. tudnánk cserélni.

 

üdv

kasuka

Infós Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192118

Ez így tényleg elég hülyén hangzik, de:

 

Vegyünk egy biztosítóberendezést, ami — tegyük fel — jelfogóegységekből épül fel. Mondjuk, minden váltóhoz van egy egység, minden jelzőhöz van egy egység, minden szigetelt sínhez van egy egység. Ez több száz jelfogóegység egy állomásra. A forgalmi szolgálattevő látja, hogy a xxx. sz. váltó nem áll át, ezért szól a szakembereknek, nézzék meg. A szakemberek egy idő után rájönnek, hogy valszeg annak a váltónak a jelfogóegységében van a hiba, így kicserélik egy másikra. Mivel ők csak cserélnek, nem fogják szétszedni, megnézni, kimérni etc., hogy pontosan mi is volt a baj. Egy jelfogóegységen belül lehet 48 jelfogó, annak jópár érintkezője. Bármelyik érintkezővel előfordulhat, hogy nem érintkezik, illetve összeheged.

 

(A történethez még hozzátartozik, hogy a Délin alapvetően nem ilyen biztber van.) 

Előzmény: Törölt nick (192106)
HLP Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192117
Reggel egy ismeretlen telefonáló egy nyilvános fülkéből arra figyelmeztetett, hogy „rövid időn belül pokolgép robban" Marseille főpályaudvarán. Egy óráig tartott, amíg tűzszerészek gyanús csomagok után kutatva átvizsgálták a pályaudvart, ez idő alatt szünetelt a vasúti forgalom. Robbanószerkezetet nem találtak.
HLP Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192115
Bemásolná valaki? Nem nyílik meg. Máshol meg nem olvastam róla.
Előzmény: lilalo12 (192114)
lilalo12 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192114
Előzmény: track300 (192112)
HLP Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192113
Érdekes, mert jó pár helyen meg tudják oldani Magyarországon is.
Előzmény: Törölt nick (192111)
track300 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192112

Ezt miért kell hazudni, amikor 80-120-at írtak ki reggel? Vagy ez már a mostani késések értéke?

Előzmény: lilalo12 (192109)
lilalo12 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192109
Déli: A sajtóügeletes 40-50 percet vallott be! :)
division by zero Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192108
Csak a külön erre a célra szánt rugós váltóknál!
Előzmény: zjakabfi (192107)
zjakabfi Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192107
Köszi. Villamosoknál ez napi gyakorlat, nem?
Előzmény: Infós (192104)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.09 0 0 192106
Most volt hírek, azt mondta, "most áll helyre a közlekedés".

Ja, és hogy nem tudják a hiba okát (sic!) de már elhárították.

Ehhhhhh.....
Előzmény: DLala (192094)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!