Igaz, bár csodálkozom én is a megoldáson, de előfordulhat, hogy sima xenonosítás helyett vett bele méregdrágán projektorosat. Életszerűbbnek tartanám a vezérlőelektronika- meghalás miatti mókolást, mintsem a simát eladta, és a projektorost megvette- verziót. :D
"Azt már kiderítettük, ha végigolvasod a beszélgetést,..."
Mindössze annyi derült ki, hogy ez egy xenonos lámpa eredetileg, de hogy az autó eredetileg xenonos, vagy csak valaki belekendácsolta ezt a lámpát, azt továbbra sem tudjuk.
Azt már kiderítettük, ha végigolvasod a beszélgetést, bent van még a gyári xenontrafója is, meg hát projektorost a gyárban nem csináltak halogénizzóval, meg beépített D2S foglaltos xenontrafóval...
Sziasztok. Egy kis élménybeszámoló hátha más is igy jár:
1. A korábban irt víz gyors melegedésének a vízpumpa volt az oka, a lapát körbeforgott a tengelyen tehát nem mindig hajtott. Egyúttal megtörtént a komplett vezérlés csere is. Ami érdekesség a régi vezérlés a rögzítéskor nem teljesen volt jelen. Az új vezérlés után könnyebb indulás, szebb járás tapasztalható azonban amit nem értek a fedélzeti szerint nőt az alapjárati és az átlag fogyasztásom is.
Lehet törölni kellene gépre rakva minden korábban használt adatot, meg hibát??? Vagy csak majd idővel mivel gyári helyre lett visszarakva a vezérlés, beáll, hozzáigazodik a normál érték ??,
2. A Kályhám nem működött, gépre rakva nem volt kommunikáció korábban.
Kályha leszerelés, majd a csati széthúzása után eloxidálódott piros tápvezeték ráadásul tőben. Vezeték forrasztás majd kályha indul. A probléma annyi hogy erős fehér füst kb. 2 percnyi járás után majd leáll.
Mire készülhetek???
Köszönöm a korábbi segítségeteket is igazatok volt.
Ez egy utólagos xenon cuccnak néz ki. A xenon használatának feltétele a xenon lámpa (nem csak az izzó), az automata szintszabályozás (ha jól tudom, akkor ez esetben hiányzik az utastérből való lámpamagasságállítás), illetve a fényszórómosó.
Ki kéne deríteni, hogy a Tiéd gyárilag xenonos, és onnét lett átalakítva/butítva, vagy gyárilag halogén, és xenonosítva lett.
Persze, van fényszórómosó, de az a lökösben van, és a szintszabályzáshoz szükséges érzékelők is fent vannak az első- hátsó tengelyen, A hátsót magad is megnézheted, lehajolsz a jobbos kerék előtt, és keresel a két kerék között egy kis függőleges pálcát, ami egy fekete dobozkához megy.
Ha neked az első lökhárítóban nincs benne a mosó, tuti összecsukták a gépet, és olcsóbb volt így megcsinálni, mint rendesen...
A régi trafó ott van az izzó alatt, abból lóg ki a vezeték és az izzó végére tehető csatlakozó. Eddig még jó, mert H7- D2S adaptert még csakcsak lehet venni, de a lámpád hátulján van-e egy nagy ezüstszínű kocka? Ha az nincs, a kettő 40 ezres lesz bontva is, az vezérli a gyári xenont.
Ezt látod, ha leveszed az ezüst kockát, ez a leszedhető hátsó fedélen lévő csati:
Ezt látod belülről a fedélen:
És ez a lényeg, az ezüst kocka:
Ez akkor is látható, ha a lámpák bent vannak, 3 db csavar fogja fel a lámpa hátuljára, tulajdonképp a hátsó fedélre van felcsavarozva.
Teljesen új emberke vagyok itt a fórumon, az első 650 oldalt végigolvastam már (olyan 2011. májusánál tartok)
Pár hete sikerült vásárolnom egy Alhambra-t (2002.07., Signo, AUY, magyarországi), szerencsére mindene működik, egy szegmenshiba van a klíma kijelzőjén, de ennyi qrvasággal sok kislány férjhez ment már. Az előző tulaj rakatott az OBD csati környékére egy kapcsolót, aminek nem találtam a funkcióját, majd 5 fok alatt kiderült: a kályha ki-be kapcsolója az.
A kérdésem az lenne, hogy a kályha különböző üzemállapotaihoz lehet-e valamilyen visszajelzést kreálni (szellőztetés, üzem, láng megvan, hiba, stb.) mert a "dől a füst", "most éppen hallom dolgozni", "most mér kapcsolt ki, mikor még hideg a víz a hőfokmérő szerint" érzékelhető üzemmódok nem kimondottan nevezhetőek egzaktnak. Sima LED visszajelzéssel is megelégednék, nem kell egérmozi.
Esetleg az elektronikáján keresztül le lehet csípni ilyen infókat? Kályhás szakiktól szeretnék véleményt/tanácsot kérni.
Nekem is 4 hónapja van meg az autó, de én már szerelem is egyes részeit, ha kell. Ez egy projektoros tompított megoldás, amiben gyárilag tuti xenon van. Csinálnod kellene egy képet a hátuljáról, levéve a hátsó ajtót, mert simán lehet, hogy kivették a gyári D2S foglalatos projektort belőle, és beraktak egy H7-es foglalatost, akkor visszaalakítani nem lesz egyszerű, talán jobb is, ha két gyárilag xenonost veszel, de ne szaladjunk ennyire előre.
Sziasztok! Van egy 2004-es Galaxym, amiben ilyen lámpa van, amihez elméletileg D2S izzó való. Nekem azonban H7 Xenon volt benne. Az egyik kiégett és vettem bele 2 H7-es izzót. Kicseréltem, de egyik sem ég. Mivel az eredeti lámpa foglalata megvan, gondolom vissza lehetne építeni az eredeti xenont. Mi kéne hozzá? A gyári trafók nincsenek meg. Fényszórómosó nincs rajta és szerintem a magasságot sem állítja automatikusan. Most beleraktam 2 H7-es izzót, hogy valami világítson, de ez így nem jó, mert nagyon gyenge. Ebbe egyébként lehet "normál" izzót rakni? Még egy kérdés: Tetőklímás autó és elől hátul külön automata klíma van. Lehet benne állófűtés? Honnan lehet rájönni anélkül, hogy szétszedném a kárpitot? Bocs az amatőr kérdésekért, de még csak 4 hónapja van nálam az autó. Köszönöm!
A megszűnt műszerfal világításra a szerelő azt találta, hogy két tranzisztor adta meg magát: ST 49930 3101FB02 és 90025fb W990a0005. Ezek gyári jelölések. Lehet azt tudni, milyen tranzisztorokat jelentenek, mi a kereskedelmi megfelelője?
Relétábla 24-es pozíció. Mondjuk engem egyáltalán nem érdekelne a kattanása, ha egyébként működik az izzítás. Azt meg egyszerűbb ellenőrizni a motortérben, mint szétbontani a fél műszerfalat és a relétáblát.
99es ,1.9 tdi afn motoros Alhambrában, hol található az izzítórelé? mi a száma? kell e a relének "kattanni" bizonyos izzítási idő után? mert az enyémben nem "kattan".Relécsere megoldja ezt,vagy ez természetes a nemkatt? izzítógyertyák jók.
Én kb. 600ezer km-t tettem meg az autómmal 5 év alatt, egy 1,9, 85kw-os Sharannal, és én is mértem 4,9-es fogyasztást, de a tempomat bekapcsolva volt, és tartottam a 90-et. A vegyes autóhasználat mellett, kizártnak tartom ezt a fogyasztást :), vagy a fedélzeti számítógép csal egy pár dl üzemanyagot. :), ez nálam is előfordult, hogy rátankolás után volt 3-4dl eltérés is.
130-140 autópálya tempónál, pedig volt 6,5-től, egész 7,8-ig is az átlagfogyasztás. Nagyban befolyásolja az út állapota, szembeszél, eső stb. .. :)
Csak ide teszem a múltkori képet még egyszer. Igaz, akkor megvádoltak, hogy nagypapásan vezetek, de 4100 km-en át? Szóval tudom, hogy a márkatársaknak lényegtelen, de lehet a bódéval télen tartósan 5 körüli fogyasztással is járni.
Elhinni elhiszem, azzal nincs baj, spruriból melyiket, és hogy adagolod? Számoltad, mennyi plusz pénz 100km-en a spuri? Allroaq-os haver mondta, csak shellnél, és csak prémium gázolajat tankol, annyival nem drágább, és egy tanknál + 50 km megvan pluszban, vagyis kb ugyanott van, mint a simával, és szerinte jobb a gépnek, igaz az már CR technika... Tankolni én is csak kúton tankolok, nemrég nyílt Szegeden az auchan kút, az ár jó, a minőségről sosem hallottam rosszat, és mivel új a kút, elvileg tiszta is a rendszerük... 4 ezret mentem el, mióta felül szinte minden cserélve lett, üzemanyagszűrő, olaj, olajszűrő, vezértengely, hidrotőkék, szíj, intercooler takarítva, csövek kimosva, intercooler csőben a nyomásmérő és a légtömegmérő is tisztítva, hónapok óta nem produkál se hibát, se hibakódot az autó, ennek ellenére ha tankolok, elindulok nullázott computerrel, 100-as tempónál tudom 6.7-6.9 körül tartani, ami betankolva kb fél literrel kevesebb. Tehát ennek is megy a 6.3, csak nem kell 100 fölött mennem. :-)))
Az intercooler csövön melyik bilincset cserélted? Felül a szorítósokat?
Mondjuk most vacakol a xenon, felkapcsolom a lámpát, a balos fél perc múlva villog, majd kialszik. Le- fel, megint megy fél percig, villog, vibrál, kikapcsol... Egész Szegeden nincs, akinek pl egy ilyet meg tudnék mutatni, ráadásul nekem 3 perc kivenni a lámpát, másoknak még ez is 10 perc lenne....
Tudtak vkit ajánlani székesfehérvár környékén, aki megjavítaná a hidegen és melegen is néha egy-egy pillanatra kihagyó 2004-es 1.9-es ASZ motorkódú alhambrámát? (Lehet, h pd elem vezeték köteg kontakt hiba stb. nen tom) gyomor görcsöm van mikor mennem kell vele vhova... Érdekesség, h csak alacsonyabb fordulatszám tartományban és kis terhelésnél, egyenletes haladásnál jelentkezik a hiba. Gyorsításkor nem. Előre is köszönöm!
Most tényleg nem tudom mit mondjak, Gaben se hiszi el mindig :)
110-120 tempomatnál most jöttem haza 6.3 kályhával (még itthon is hallottam h megy)! Nem tudom mi a titka, de koppkopp minden jó nálam is. Talán de csak talán ami nálam plusz lehet:
1. Spuri használata minden tankolásnál
2. Minden 2-dik olajcsere (10e km) alkalmával üa. szűrő csere
3. Intercooler cső csere, és csavaros bilincsre cserélve, azelőtt eresztett.
Ezek szerint lehet csak mákom van, de a fenn felsoroltakkal biza ez a fogyim! Télen ha nagyon durvulok és sok a város akkor persze ez is 7.5, de 8 vagy afelett soha nem mértem, és hangsúlyozom én csak kúton számolok a túratankkal együtt!
Nem tudom a protokollt, de mint írtam, van eladó több db is ugyanilyen, rádugom, működik. Miről kellene fénykép? Pont azért van nálam ez, mert ez működik. :-))
És azt tudod milyen protokoll kell hozzá hogy a hibakódokat is kiolvassa, mert az enyém eddig nem jut el :(. Esetleg fényképed ? A kormányrángatós videódon láttam hogy kék de abból is van egy rahedli, enyém is pl. kék :)
Az érdekes, nekem akkor annyi, ha 110 körül megyek... 120 körül már felmegy 7 liter körülire, 130 körül 8 -at mutat a fedcomp. Mi lehet a hiba? Üzemszerűen működik minden, nem is jelez, és nem is tudok problémáról...
2003-as bódéban használom nagy elégedettséggel. Persze amit a comp nem számol, azt ez se mutatja, de pl egészen olyasmiig mindent, hogy tank töltöttség, km/l, l/100km, hőmérséklet, motor hibakódok, és azok törlése szívócsővákuum / töltőnyomás, meg még ki tudja, mit nem. Egy laptop- vcds kombót természetesen nem űberel, ez viszont mindig nálam van...
Pont tegnap reggel ezzel néztem- mértem, mivel a kilvasó mindig a csatrira van dugva, sosem veszem ki. Elég gyorsan melegszik a víz, reggel 6°C-nál indultam, beindítottam, kaput kinyitottam, kiálltam hátra 8 métert, kaput becsuktam, max 1.5 perc, és a vizem 25°C-on volt, elindultam szép lassan, megnéztem, a bolt 800m-re, van, ott 38°C-on volt a víz. Bent voltam 4 percet, visszafelé 45°C-nál volt már, holott nem értem haza, kb 1400 métert mentem. Melegszik ez szépen, persze kell a kályha hozzá...
MÁS: használ valaki esetleg bluetooth OBD2 adaptert és Torque app-ot 2004 1,9 TDI bódéhoz ? Vettem egyet korábban de az csak egy-két alapadatot jelez ki és semmi mást. Most egy OBDeleven-t az meg csak a 2010 utáni bódékhoz jó más appal. Szóval van egyáltalán olyan ami a mi ECU-nkkal is működik, lekér hibakódokat stb ? A netes adatok alapján mostmár nem tudom eldönteni mi az ami kell hogy működjön ? Melyik protokol a fontos ? Köszi
Nem hiszem hogy ez, de tanulságul leírom röviden. Már régóta elkezdett a futómű kopogni megy nyekeregni, de mindig kb 20-30 km megtétele után, de utána aztán rendesen, és jobbra kanyarodáskor. Többször elvittem de nem találtak különöset. Kicseréltük a stabikarokat, akkor kicsit jobb lett, korábban még a jobb külső kormánygömbfejt is. A Großglocknert is így jártam meg, nyekeregve és a kormányon is lehetett érezni. Ki lett cserélve a toronycsapágy, egy külső féltengely. Aztán egyik alkalommal mikor már tele volt a hócipőm és haza fele jöttem egyenest elmentem a karosszériás haveromhoz és végre ő is hallotta rendesen, de állva megint nem mutatott semmit. Akna, ketten "ugráltunk" az első ajtóban, kormány mozgat, ö meg alulról tapizta a nyekergés helyét. És láss csodát a jobb kormány összekötő belső gömbfeje volt a bűnös. Kicserélve az egészet, azóta nincs meg az a rohadék hang ! :)
Egy 2006-os Galaxy II 1.8TDCi 125 LE vassal rendelkezem. Valaki mondja meg nekem, pontosan milyen gumi kell rá.
Ez egy import autó, eredetileg Belgiumban helyezték forgalomba, s az eredeti papírjai alapján 215/60 R16 94U-s gumival helyezték forgalomba. Mo-n bármely oldalon típusra keresve 215/60 R16 99-es méretet adnak meg.
Megnéztem a B oszlopon lévő matricán a megengedett tengelyterhelést, s az 1335kg(667,5kg kerekenként), ennek tökéletesen megfelel a 94-s gumi.
A kérdés azért érdekes, mert találtam egy 95-s jónak tűnő gumit, viszont egy ismerős mesélte, hogy Őt megbüntették a rendőrök, mert nem99-es xl-es gumi volt az autóján.
130-cal mész és 7.5-ön áll a pillanatnyi fogyasztás? Érdekes, nekem akkor lazán 8.5 vagy fölötte.... Igaz, hogy automata, de elvileg ekkor már régen zárt a lockup.
Nem, de az ecu-t takarították, benne a vákumcsövet cserélték. Utána egy darabig jó volt, azután teljes fénnyel világítás, most semmi fény a műszercsoportban.
Nem tudom, mennyire fontos, hogy használom, de én ebből az itányból közelítem meg:
Nullázás óta, múlt szombati tankolás után csak városban járok, napi szinten 2-4-5km-eket megyek, és ezek már oda- vissza értendőek, a leghosszabb hazafelé múlt szombaton az Auchanból 9 km volt, a maradék 92 km a napi 1-2-5, perpill 11.9-en áll a fogyasztásmérő, picit felfelé csal, 11 körül kérheti el a magáét.
De ez a lehető legrosszabb felállás, nagyon rövid távok, emellé ha épp úgy hozza a sors, hogy jár 5-10 percet álló helyzetben, nem zavar, de reggel járatni nem szoktam, max egy fél perc, alapjáraton kiállok az utcára, becsukom a kaput, és az első 6-700m-t 1500-as fordulat közelében teszem meg. Ha csak 1 km-t megyek, meg 10 perc múlva 1-et vissza, be se melegszik, ha máskor meg meleg, és padlózni kell, mert én akarok legelöl menni, az se zavar, ennyi.
Ha finoman nyomnám, és a forgalom ritmusát követném, elmenne 8.5-9-ből, próbáltam, de nekem nem azon a 2 literen múlik. Persze a hidegek még csak most jönnek, lehet romlani fog az átlag. Országúton, normálisan hajtva 100 körül biztosan elmegy 7 literből, múltkor hazafelé jövet kipróbáltam, Kecskeméten tankolás, nullázás, Kiskunfélegyházáig 100-zal pálya, onnan Kiskunmajsa majd vissza a pályára Szegedig szintén 100-zal, a fedcomp 6.8-on állt, amiből a felfelé csalás miatt fél liter megint lejön, szerintem a 6.5 alatti érték bőven rendben van.
Múltkor egy közeli hozzátartozóm, akire nem kívánok terhelő vallomást tenni, sietett Peste, Szegedről 1:15 alatt a Keleti PU-ra ért, 170 km végig pályán, a legál határ könyékén, 145-150 körül tolta, ekkor induláskor nullázva lett a comp, 170 km után kb 10.5 11 liter körül állhatott a fogyimérő, it tis kb fél liter mínusz a betankolható.
Persze a kiskályha indul, vagyis szippantani szippant, viszont ennyi idő alatt belemelegedni azzal se tud.
Szóval Te tudod, hogy használnád, válaszd ki a neked szimpatikusat. Ha számít, 2003-as Alhambra, AUY 115 lovas PD, mögötte egy TT5-ös váltóval.
Nekem lenne egy olyan problémám (ha egyáltalán probléma), hogy gyújtás ráadás után sípol 3-at a kocsi. Indul rendesen, nem tapasztalok rendelenes dolgot. Csak akkor csinálja, ha hosszabb ideig áll a kocsi. Pl: 8-10 óra munkahelyen és indításkor jelez. Beindítás után újrapróbálva nem tapasztalok ilyet, városban közlekedve többszöri indítgatás során sincs ilyen jelzés. Mi lehet ez?
Munkatáram Passat kombija ugyan ezt produkálta. Imo, műszerfalegység cserével oldódott meg végül neki a probléma. Akárhogy taposta 5-ben nem ment 120-nál többet, hibajelzés nem volt.
Úgy tudom, nem jelzi a műszerfalon ezt a hibát. A hibatároló kiolvasása viszont javallott. A geometria szorulása lehet ok, ha jól emlékszem, ezen kívül még sokat felsoroltak a márkatársak. Ha biztosra szeretnél menni, keresd 409-et, de távgyógyítani ő sem tud.
Olyan történt az 1-es bódémmal, hogy ha ráadom a gyújtást, a műszerfal világítás teljes fényerővel elkezd világítani, nem kell felkapcsolni a lámpát. A fényerő szabályzó potméterre sem reagál. Mivel lehet gond?
Arra mi lehet a magyarázat, hogy menet közben egy darabig gyorsult a kocsi utána meg hiába taposod nem pörgött fel, nem gyorsult, nem reagált semmire csak ment.
Semmi hiba lámpa nem gyulladt ki, csak éppen olyan volt mint amikor letiltana és elfogyott az ereje!!!!????
"most épp lambda szondát és középső dobot kell(ene) cserélni"
És erre írtam csak amit írtam, nincs bajom a motyóddal. az állófűtést preferálom, legalábbis az én kis kiegészítő fűtésem flottul dolgozott ma is. :-))
A konzolja, szívócsöve nem egyforma. A csatlakozója egyforma, de a D5W-F esetében más a tápszivattyú bekötése. Az F-nek a kipufogója is más.
Cserélni kell a tápszivattyút és keringetőszivattyút is fel kell szerelni. Keringető nélkül túlmelegszik és leáll alacsony motorfordulatnál.
Ami gondot okozhat még az a diagnosztikája. Az Mk1 multivezérlője nem kommunikál vele, így ha bármi baja van és lefut az 5 sikertelen indítási kísérlet, akkor letiltja magát, amit diag hiányában nem tudsz törölni.
:) Persze lehet ezt is irigyelni: most épp lambda szondát és középső dobot kell(ene) cserélni... :( Így karácsony előtt nem igazán jóleső. Az egyetlen, - eddig tapasztalt, - negatívum az elég gyengusz gyári hangberendezés. A Crafterben milliószor jobb hangszórók vannak. De még az első generációs Astrákban is. A másik az, hogy nem jöttem rá, mit csinál ez a hülye automata hangerő. Szól X százalékon, gyorsítok, felhangosodik, lassítok az előbbi sebességre, de a hangerő csak X+~20%-ra megy vissza. Gyorsulós-lassulós úton 2 percenként kell halkabbra venni. Na mindegy. Ez legyen a legnagyobb gondja.
Sziasztok. A régi 3 kW OS kályha helyett mekkora átalakítással lehet betenni a nagyobb 5 kW osat? Elektromos csatlakozója, tartokonzolja ugyanaz? Köszi.
Valaki SOS meg tudná nekem mondani hogy az akksi mekkora csavarral van lefogatva, illetve hogy a pozitív és negatív sarukat leszedni mekkora kulccsal lehet?
Sajnos nekem is van 3 szett első fektárcsam a pincében, nálam picit mérethibás volt a betét. Nehezen jöttem rá. Vegyél másik betétet (eredeti gyárit) és amikor cseréled jól nézd meg a régit, még egy tizedmili is számít. Mindenképpen pucold meg a nyerget, létezik a Bosch-nál fékzsirt és a fékenyereg találkozásánal a csuszó felületet kend be. A csapokra is kenhetsz belőle.
Milyen? Erős, sok a tartalék. Egy személy letekert ablak, jól megy. 6 személy, megyünk nyaralni, légkondi is megy, 1 heti motyó hatunknak az autóban, és...... semmivel sem megy / gyorsul rosszabbul, mint egyedül. Egyszerűen fel sem veszi. Autópályán nem kell hatodikból vissza váltani, egy átlagos gyorsuláshoz. Ám, ha vissza váltok.... Szeretem látni az elképedt fejeket. Hihetetlen. Amúgy 2000-ig szoktam pörgetni normál esetben. Ha gyorsulni kell, akkor 3-3500-tól felfelé érzi magát elemében 6000 felett egy picivel azért váltok ilyenkor is. Azért itt már a be hallani a motor hangját. Egy átlagos M0-ás gyorsító sáv bőven elég neki, végig sem kell gyorsítani, előbb megvan akár a 120-130 is. A leglassabb sebesség, egyenletes, igaz csak 500-as fordulaton, 30 volt amivel mentem vele hatodikban. Gáz adásra rángatás nélkül elkezdett gyorsulni.
A xenon az ismert világegyetem végéig elvilágít, még nem villogtak rám soha. Az összkerék meg. Hmm. Ja igen! Egyszer egy Astrát ki kellett onnan vontatni, ahol ez meg sem kapart. Simán kijöttem vele. Hát ennyi röviden. Költeni kell rá, de megéri, rohadt jól megy!!! Mindig is ezt kerestem. Belefér a 4 gyerek, cuccolni is lehet, - na nem a csomagtartóban, - és "versenyezni" is tudok vele mikor egyedül vagyok vele. 😎
3-as Golffal volt nekem olyan, hogy fékbetét, meg tárcsa csere után kezdődött, hogy rázott a kormány 800-1000 km után fékezésre. Össze-vissza csere-beréltem a tárcsákat. Felszabályozás is volt pár. A vége az lett, hogy kicseréltem a fékbetéteket. Ezt tippre tettem, mert valaki feldobta, hogy nem lehet-e, hogy kemények a fékbetétek, és túlságosan felmelegednek a tárcsák, és vetemednek ettől. A cserebetét ránézésre is más anyagból volt. Utána beraktam egy felszabályozott tárcsát, és sok10ekm-t mentem vele hiba nélkül.
Nem feltétlenül lesz ez a gondod Neked is, de egy tippnek jó, illetve a fékbetét nem olyan vészesen drága.
Nem vagyok igazán hozzáértő, még csak szerelő sem, viszont csináltam már ezt- azt, de egy régebbi autómnál a beszerelt LPG rendszernél a gáznyomást úgy el tudtam húzni (pl a benzinnyomást szimulálva ezzel) hogy sokkal kevesebbet evett az autó csak azért, mert a megszokott tempóhoz elég volt 27%-os TPs érték, nem kellett a 40%, ezáltal kevesebb levegővel is kellett dolgozni.
Ha a pumpa már nem volt tökéletes, és nem nyomott eleget, neked jobban le kellett nyomni a pedált, hogy menjen. Mivel jobban lenyomtad, jobban nyitott a pillangószelep, akkor több levegő ment be, ahhoz több benzin kellett, jobban nyitottak az injektorok, összességében több benzin fogyott..
Csak egy (számomra) érthetetlen dolgot osztok meg. Van egy 204 lovas VR6-osom. Mindig 10.9-12 l volt a fogyasztása. A múltkor nem indult, itt is kértem segítséget, végül szerelőhöz vittem. Üzemanyag szivattyút kellett cserélni. Az autó azóta nem megy rosszabbul, a fogyasztása viszont azóta folyamatosan 10 l alatt van. Ez mitől lehet???????? Na nem mintha baj lenne csak laikusként nem látok összefüggést és kíváncsi vagyok.
saját szívásból: Malac Passat 1.8 benya első kerékcsapágy-csere után rosszul működő első fék, ciripelés, félrehúzás, morgás, stb. 3 műhely, tárcsacsere, betétcsere, 6-700 km után ugyanaz a helyzet. A negyedik műhely megállapította, hogy mindkét kerékagy - valószínűleg csapágycsere alatt/következtében - deformálódott, nem "központos" és ez okozza a fék problémáit. Két új kerékagy ( plusz sajnos ismét új tárcsa-új betét), most volt itthon az autó Németországból, 7.000 km után, öröm-boldogság, jól működik.
Én voltam, nyugodtan leírhatod, nem fogsz vele rosszat tenni.
Mint magad is írod, semmilyen életjelet nem lehetett belőle kicsalni, a diaggal nem kommunikált. (miután a szétmállott vezetékek és a csatlakozója is rendbe lett hozva)
Szétszedve sem mutatott hajlandóságot semmire, a perifériái kimérve jók, a tápok/test a vezérlőbe eljutottak, egyedül az izzító volt rossz, de azt szimulálva sem éledt egy fikarcnyit sem.
Bevallom, most sem értem az egészet, hogy mitől tért magához nálad hazáig.
A keringetőre meg rákérdeztem, azt mondtad, az jó, de amúgy odáig el sem jutottunk.
Olvasgattam pár száz hozzászólást itt a hétvégén megtudtam jó pár dolgot ötletet, típushibát tőletek, amit próbáltam hasznosítani is!
Vettem 1 Alhambrát Németből 2003 117,000 km második gazdás elméletileg szervizkönyves amit 58000 vezettek hazahoztam vcds ellenőriztem a belső km egyezett, belseje szép vagyis lehetséges, lecseréltem a vezérlést, komplett fék, klíma javítás a cső eltörött, toronycsapágy!
Vásárlás óta eltelt 3 hónap beletettem 53.000 km
Lenne pár kérdésem:
fék csere óta 800-1000 km után rázz a kormány fékezéskor, addig nem!! 4 tárcsát cseréltem eddig, szabályoztattam a tárcsákat, az esztergályos azt mondja, hogy nagyon kicsiket vesz le róla de olyan mintha elcsavarodna!! Textar, Brembo, ATE nem hiszem, hogy mind hibás!
Ma szétszedtük az egész futóművet nem találtunk semmi különöset, kicseréltük a lengőkar hátsó szilenteket ami nem volt vészes, féktuskóban a csúszkákat! Van kottya a jobb féltengelynél de csak peremtengelynek, alapjáraton beremegett pár napja hidegen aztán már melegen 140 nél is megigazítottuk a csatikat a pdelem-nél! Holnap viszem futómű állításra!
Egy élményt szeretnék megosztani veletek lehet belőle okulni is. Adott egy 2001 Alhambra 1.9 PD TDI eljöttek a hidegek és nem indult a kályha elvittem egy szakihoz (nevet nem mondunk,mert senkinek nem akarok rosszat), hogy nézze meg mi is lehet a baja. Utaztam X km-t és elkezdődött a vizsgálás kis idő múlva az első info nem kommunikál a kályha, próbálgatta, de sehogy nem sikerült, majd leszed, szétszed és a következő info az volt, hogy kuka a vezérlő. Gondoltam most akkor venni kell egy kályhát. Hazajöttem kíváncsiságból összeraktam a darabokban lévő kályhát,mert a rossz kályha rosszabb már nem lehet raktam bele egy új izzítógyertyát és szénkefét cseréltem a szivattyúba, mert a szaki azt sem nézte meg, visszaraktam a helyére és lám szépen üzemel a kályha az állítólagos rossz vezérlővel.
Nekem is van egy Sharanom, csak az a baj, hogy német nyelvű könyv van hozzá. Láttam neked van egy ilyen könyv pdf-ben. Megoldható lenne, hogy ha adok egy e-mail címet arra elküldeni? Az e-mail címem: korposif@gmail.com
A minap téma volt a lemerült akksi és annak az alternatív töltése mondjuk szivargyújtón keresztül. Nos, ma kipróbáltam a csomagtérben lévő tápcsati pozitív csokiját és a nem messze tőle lévő testelési pontot használva. Klasszikus, nem impulzusüzemű töltővel töltöttem majdnem 5 órát és szépen megszedte magát az akksi. Hagytam volna tovább is, de sötét lett és féltem, hogy az ablakon kilógatott drótomat valaki megfújja...
Szóval lehet tölteni az akksit kiszedés nélkül is, de kompromisszumokkal, mert az impulzusos töltő lehet, hogy képes volna kárt tenni az elektronikában és persze gyorsan (15A felett) sem lehet tölteni, mert azért meg a szivargyújtó biztije haragudna meg. Nekem a használatiban 25 ampert ír a szivargyújtó biztire, ezt szerintem nem ajánlatos megközelíteni.
Sorry mindenkitől... vájt fülű asszonyom mikor meghallotta hogy költekezést helyeztem kilátásba az autóra ünnepek előtt, ma beültetett az autóba és addig fülelt mire sírva röhögve megállapította hogy egy tok nélküli cd lemez szabadul csak el bal fordulónál a kesztyűtartóban...
Nekem is koppan valami, ha leállított motornál rángatom pár centit oda- vissza kormányt, a kormányoszlop csuklójánál lehet hallani valami hangot, talán inkább belülről, mint kívülről. Holtjáték nincs, a futóműnél kottyanó, cserére váró alkatrész nincs, a szerelő és a futóműves egymástól függetlenül átnézte, és ugyanúgy nem találtak semmit, a hang megvan. Minden meg lett rángatva.
Ennek ellenére a hang hallható, ha rosszabb úton megyek, ne kell gyorsan se mennem:
Mostanáig működött, most meg nem. Akkor meghibásodott valami, nem?
Ha fogalmad sincs, hogy mi a baja, akkor mutasd meg olyannak, akinek lesz. Találomra csere-berélni benne bármit is, csak lutri. Még szerencséd is lehet, de az esetek többségében az ilyen felesleges plusz kiadásokkal jár.
Kösd rá gépre, hibatár, diagnosztika legyen az első. Ha nem tudod, hogy kell, akkor ...
mostanig mukodott rendesen mig egy reggel nem indult es csopogott a gazolaj a kipufogojan. kivettem az izzot es nem mukodot ezert csere de most nem indul csak fustol
sziasztok kalyha problemaval fordulnek hozzatok alhambra 98 as 1.9 dizel izzot csereltem a kalyhaban es utana nem akar indulni szelloztet indul nagy feher fust es leal. valakinek van otlete? es meg egy kerdes hol talalom a keringeto szivatyut benne?
Mától van egy új hangom. Bal kanyarban ha tempósabban megyek kattan egyet a jobb első futómű. Olyan fura mert olyan mintha a lábrész környékéről jönne az anyósüléstől. Lassú bal kanyarban kuss van. Mi ez nem tudjátok? Stab pálca? Nekem még nem volt cserélve és 170k-nál tartok.
Nem hiszem hogy általános probléma, én így jártam. Amúgy nem vagyok autószerelő, csak a saját tapasztalatomat írtam le. Valahol az 5400-as hozzászólások körül írtam le anno. Sztem amit Te írtál az rendben van, így kell működnie ha a kályhád is jó. Majd a hozzáértők hozzászólnak. Üdv.
Miről lehet ezt a problémát egészen pontosan felismerni? MA pont megint úgy jártam, hogy kellemes meglepetés ért, reggel 7°C-ban indítottam, járt kb 1.5 percet, kiálltam az udvarról, becsuktam a kaput, szép lassan elindultam, de csak ilyen 1200-1500-as fordulattal, 400 méter múlva véget ér a 3-as övezet, ott gyorsítottam 40-45-re, szépen gurultam, és kb 1.5 km múlva a középső rostélyból már kézmeleg levegő jött, 2.5 km múlva már lazán érezhető volt a fűtés. Kiegészítő kályhám van (tudjátok,a "vebasztó" :-))) ) ami jól teszi a dolgát, ilyen időben indul és dolgozik rendesen. Ennek ellenére melegben sincs gond, felmegy a víz 85-90°C környékére, és ott is marad, ha 100-zal megyek, ha 150-nel, akkor se csinál semmi különöset, csak annyi, hogy nagyon könnyen melegszik. OBD-n nézem az értékeket, 500m után már 30°C, 1 km után 45°C környéke, 10 alattiról indulva.
Régen írtam, nekem az eredeti vízpumpán forgott el a tengelyen a lapát. Részletesebben: alacsony fordulaton vitte, néha meg nem. 200km-t hazahozott (külföldről, ünnepnap) egy megállással, szerencsére akkor még nem volt jó a kályhám és 0 fok volt. Valahol itt a fórumon már leírtam akkor, asszem képet is csináltam az elcsúszó lapátkerékről. Persze, nem biztos hogy Nálad is ugyanez a gond, csak egy tapasztalat....
Az 1.9TDI 5km alatt felfozi a vizet, ha nincs keringetes. Nalam nem csereltek ki 12oe-nel a vizpumpat, 125e km-ben leszakadtak a lapatok (muanyag) a tengelyrol es azonnal felfozte a vizet, -2o fokba, varosba az elindulas utan 1o percre.
A korábban írt gyors vízmelegedésnek utána járva sajnos az alábbiakat tapasztaltam. Továbbra is 3-5 km. után 90 fokos a víz, fűtés nincsen, a blokk forró viszont a vízcsövek csak felül melegek. A kiegyenlítő tartályról lehúztam a felső visszafolyó csövet és magas fordulatszámnál sem cirkulál rajta viszza a fagyálló, belefújva dugulás azonban nincsen
Valaki tapasztalt már ilyesmit? Arra tudok gondolni hogy nincs keringés, tehát lehet a vízpumpa adta meg magát. Ami érdekes viszont hogy 90-től nem megy feljebb a vízhőfok de igazán meghajtani nem is merem.
Kérdezném , hogy típusbetegségük-e, illetve szerkezetileg meg tud-e állni a vízpumpa anélkül hogy a vezérlés rendben hajtja a tengelyét?
Én még nem cseréltem az autóban mióta nálam van, de úgy érzem ez következik a vezérműszíj szettel együtt.
Nagy a választék milyen gyártót javasoltok alkatrészügyben ??????
Előre is köszönöm.
409: Megnéztem a szabadonfutót a nyikorgás miatt de az jól működik, először a fenti probléma égetőbb, de lehet ha lebontjuk kicserélem a klíma csapágyat is amit írtál korábban. Robbantott ábrákat nem tudod hol tudnék beszerezni??? / Letöltő portálok? / Köszi.
Azt tudja valaki, hogy mikor rakom ötödikbe a sebességet, akkor hallok mindig egy furcsa hangot, olyan mintha fizikailag súrlódna egymáshoz valami a váltóban/váltónál?????
De a többinél abszolút nincs ilyen csak az ötödiknél!!!
Amúgy egy Seat Alhambra-ról van szó 2003-ból AUY motorkódú hatos manuális váltó.
Előre is köszi, ha valaki tud valami hasznosat mondani :)
Ez azért nem ennyire egyszerű. Szintérzékelő csak a xenonosokban van. Ha neked vannak ilyenek a futóműveken, akkor ez eredetileg xenonos kellett legyen. Innen meg kérdés, mi maradt meg belőle.
Mit értesz "trafó" alatt? A lámpában lévő "kockát", vagy a kívül a hátulján lévő aluházas vezérlőket?
70000 pénzért vettem kompletten ,új trafok új izzokkal. A lökös fényszorómosós.és van két szintérzékelőm is.Engem először is a lámpa bekötése érdekelne.(maga a csatlakozo)
Szerválj első- hátsó tengelyre illesztett magasságérzékelőket, kösd rá a computerre, ott hangold össze, hogy a cserélt kábelkötegben vezérelje a xenon magasságállítókat. Szerezz egy fényszórómosós lököst fényszórómosóval, itt már közel leszel a végéhez. Még mindig eladhatod őket. Mennyiért sikerült megvenni?
Elég régen voltam fent. Hála istennek meg 409-nek elég rég nem volt gondom. Viszont most felmerült egy kérdésem. örömmel vennék minden segítséget . Adott a bódém 2001-es auy. Vettem rá két gyári projektoros xenon lámpát. Kell-e átkötni valamit vagy mi a módja a cserének?
Kérlek segítsetek vagy kapcsolási rajzokkal vagy tanácsokkal. Előre is köszönöm.
Azt hiszem, az emberek egy részénél az állófűtés és a Webasto teljesen ugyan azt jelenti. Én sem ismertem előtte az Eberspacher nevet, csak miután lett bódém.
- korabban is jeleztuk, ha nem mokolt a rendszered, akkor abban Eberspächer rendszer van! Ellenorizni is konnyu, befekszel a kocsi ala: bal hatso kerek elott a kuszob mogotti reszen, matricat leolvasod.
- kerdezd vegig a kalyhaszakikat, melyiknel talalsz szabad idopontot.
Köszönöm az ötletet, igazad volt! Széthúztam a csatlakozót, kapott egy új biztit és már megy is az ablakfűtés. Ha lesz egy kis időm, megnézem, mi okozta a zárlatot, hátha javítható.
Én úgy gondolkoztam, hogy a bizti 10A-es (vagy több, nem néztem), így simán elbír egy alacsony amperes, klasszikus (nem impulzusüzemű) töltőt egész éjszakára, hogy reggelre minden okés legyen. Vagy valami megakadályozza hogy az akksiba eljusson az áram? Mondjuk egy nagy teljesítményű dióda a fő áramkörben? Mondjuk az impulzusos töltő a központi zárnak sem fexik, ha azt nem egyenlíti ki az akksi.
Bocsi, ha hülyeséget írok, csak "hangosan" gondolkodom.
Apropo motortérzár, az enyém állítólag kienged, ha az akksiban a fesz 7V alá esik. Ezt mondta a szaki, még nem teszteltem.
És ha már lemerülés, van valakinek 5lete, hogy mi zárlatolódhat esős időben, hogy lerántsa az akksit pár óra alatt? Vasárnap itt tudtommal csak hajnalban eredt el az eső, délben már nem indult. Ja, 2-es Galaxy Ghia spricnifűtéses (én speciel pont a fúvókákra tippelek, vagy a hozzájuk tartozó csatira).
A szivargyújtón keresztüli töltésen töröm a fejem magam is, esős időben néha leszopja valami az akksit, vasárnap is így jártam, betoltuk a bódét két szomszéddal. A csomagtéri szivargyújtó csati éppen megfelelne a célra.
Az akksi fullra lemerült. Annyira hogy az ajtókat sem nyitja a távirányító.
Az ajtót nem nyitja a kulcs ( ez is megér egy misét, mert külsérelmi nyom nem látható) és csak félig megy be a zárba.
Próbáltam a csomagtartót nyitni. Ez oké, kinyílt, előremásztam a hátsó ajtóig, de a retesz miatt nem engedi hogy kinyissam az ajtót.
Hogyan tovább ilyenkor?
Az már csak hab a tortán hogy motortérzár van az autóban, így nem tudom hogy fogok még az akksihoz hozzáférni, de először az ajtókat szeretném tudni nyitni.
A 19-es, 5A-es bizti szakadt. Másikra cserélve ugyan úgy járt, megszakadt. Próbáltam kitalálni a piktogrammokból, mi minden tartozik ehhez a biztosítékhoz. Az első és hátsó sz.védő-fűtés, ablakmosó. A többi, sajnos, számomra titok, egyelőre. Segítenétek megfejteni?
Az első fűtőszál a klímával működik, az ablakmosó szivattyúja is. Jó lenne tudni, minek a működtetője még ez a feszültség, hogy kideríthessem, hol van túlzott áramfelvétel, zárlat.
Ez egy ismerősöm Suzukija, éppen most volt 5 éve, hogy újjászülettek...egy Volánbusz csavarokról leszakadó kerek jött szembe nekik éjjel....háttérben a másik érintett, egy bódé, akivel frontálisan csattantak
Tegnap történt ez a gencsapáti baleset, egy Alhambra ment az álló teherautó alá, nemrégen Hódmezővásárhely előtt történt hasonló eset, ott is meghalt mindenki. Tudom, rossz példa, mert becsúszik a teherautó alá, és minden másképp történik, de mégi: Milyen törtéstesztje lehet egy 2001 utáni Sharannak, Alhambrának?
A hozzáértőket jérdezném! Adott egy 99-s Seat Alhambra 1.9tdi motoros autó. Hide motorral nehezen indúl, kis gázadással vagy tovább tekertetèssel kicsit könyebben. Meleg motornál már hamarabb beindul. A kioufogó füst kissé fehéres. Hide időben a kipufogóból némi víz csöpög. Ma voltam feltenni gépre, elektronikus motorhibát nem jelzett, viszont a motor járása kicsit kopogós, erre a szerelő azzal vígasztalt, hogy hidrotőkés a motorhang. Bár néha a fordulatot elég nehezkessen veszi. Ilyenkor mi van, minek áljunk neki, mit lenne érdemes csinálni??????? Help me..
Ha csak egy funkcióról, egy kapcsolóról lenne szó, én is villámgyorsan kikaptam volna a helyéről, de az alatta lévő, a hátsó szélvédő-fűtés kapcsoló sem mutat életjelet. Ez számomra valami közös hibára engedett következtetni, ami több lehet, mint egy mechanikus kapcsoló hibája.
Csak egy pici logika. ha egy kapcsolóval se bekapcsolni, se kikapcsolni nem lehet a hozzá tartozó valamit, én rég kivettem volna a kapcsolót, és megnéztem volna, hogy működik-e. Gondolom a klíma által kapcsolt szál ugyanarra a relére megy, amire a kapcsoló, tehát a relé, és a fűtés maga működik, a kapcsoló meg nem.
Hát igen, abban reménykedtem, hogy már másnál is előfordult a javítási gyakorlatban. Mivel Ti gyakorlati szakemberek vagytok, gondoltam a nagy számok törvénye alapján már beeshetett egy-egy ezzel a gonddal. Már csak annyi lenne a kérdésem, hogy a két kapcsoló egy vezérlő-elektronikát kapcsolgat és oda avatkozik be a pára-leszárítás funkció is, vagy csak egy-egy relét kapcsolgatnak? Ez az infó sokat segítene a hibakeresésnél.
Valószínűleg azért nem kaptál választ, mert ez nem egy tipikus/szokásos hiba, így nincs róla tapasztalat. Végig kell bogarászni a vezetékeket/kapcsolót...stb.
Újra felteszem, mert gyorsan lesüllyedt, hátha valakinek lesz mentő ötlete és kapok rá választ. Itt van az az időjárás, amikor már napi szinten kellene használni, erre elromlik...
Egy 2002-es, AUY-os Galaxyval kapcsolatban lenne újra kérdésem.
Az első és a hátsó szélvédő-fűtés kapcsolója manuálisan nem működik. Az első viszont a klímával együtt bekapcsolódik, ha a szélvédő páramentesítésre tekerek. Viszont kikapcsolni már csak a gyújtás levételével lehet.
Én meg megbuktam kiscsoportban, így 4 évet jártam óvodába. Lehet, hogy ha jobban figyelek, akkor nem csak nem bukok meg, hanem tudnám, hogy ha nincs olajnyomás a motorban, akkor melegszik a hűtővíz?!? :D
Ha ezt tudom, akkor megspóroltam volna talán még az egyetemet is! :D
mindenki tudja, hol érhetőek el cikkszámok. Egy ilyen apróság ne riasszon el a szereléstől.
Ha mégsem az olajgomba lenne, akkor - alkalomadtán - cserélhetsz egy olajszivattyút is.. később persze.. ha az sem vezetne sikerre, lesz még pár ötletem ...
Sziasztok! Figyelgettem, h vki hozzászól-e "csak 5-be váltáskor a kuplung felengedésekor visító hangot hallani a váltó felől", de sajnos senki nem írt rá. Nálam is ilyen hangok vannak, de ma vettem észre, h ha 5-ben kb.70-80-km/h körül visszeengedem a gázpedált és motorfékkel lassulok, akkor is "zúg" a váltó! Volt már vkinek ilyen problémája? Csak 5-ben van ez! Köszi!
De csak bosszantó így járni vele. Lehet adok neki egy új olajgombát. Tudja valaki, hogy hol található? Mert még meg se néztem. (1.9 PD TDI, 2001. AUY) Esetleg egy pontos cikkszámot valaki? Köcce.
Az olajcsere nullázást nézd meg a jutyubon, általában gomb elfordít vagy megnyom-kulcsot ráad-tart-jelnél elenged formája van a dolognak, de műszerfalanként változó, azért mondom a videót. Galaxy, Sharan, Alhambra, service interval, reset. Ilyen keresőszavakat használj és megtalálod a műszerfaladnak megfelelő videót.
Bár a hiba leírása szerint nem a csereperiódusra akar a gép figyelmeztetni, de ezt már mondta más is előttem.
Nekem egy 2.5 TDIPD VW T5-sel volt ilyen piros olajlámpás történetem. Néha kigyúlt menet közben, villogott, aztán eltünt. Ha 17oo fordulat fölött tudtam tartani a motort, akkor nem jelentkezett. A motorban legalább 6ooekm volt és fogyasztotta az olajat is.
Nem volt rendes olajnyomás, max.2,4 bárt mértek. Kicseréltettem az olajzsívattyút és a szívócsonkot, de a probléma nem oldódott meg. A vége motorcsere lett, most az ősszel.
112 fok még nem eget rengető. Nem tudom, hogy pl. egy Sharan--ban milyen értékű hőgombák vannak, de 119-es még létezik. Ilyen kapcsolja le a klímát melegedésnél pl. Tehát ez még tervezett hőmérséklet.
Az autómata klimával szerelt autóknál, van egy szervízmód szerű diagnosztikai lehetőség, a klimán két gombot kell egyszerre megnyomni, és ki ki kell választani a csatornát meg az alcsatornát, ezzel pl. meg lehet nézni a reális hűtöközeg hőmérsékletet menet közben, a valós haladási sebességet, stb.
Sharannal nem tudom a módszert, de Skodánál igen.
A hőmérőtű 112 fok felett indul el felfele és meg se áll többé.
Azaz, ha a tű egyszer elindult, a motort felfőzted.
Sziasztok! Kérdésem a következő. Hogyan lehet kinullázni az olajcserét egy Ford Galaxy (2001) 1.9 PD TDI-be? A másik dolog. Be szokott síponi az olajlámpám és villog egy darabig. Pedig van benne elég olaj és az olajnyomással sem lehet baj, mert akkor melegedne a motor. Én arra gondolok, hogy így figyelmeztet az olajcserére (mivel nem lett kinullázva) vagy pedig az olajszint jeladóm halt meg. Válaszotokat köszönöm.
Ja, a szíj nyikorgás miatt nézd meg, nincs-e beállva a generátor szabadonfutója. (a pajzs nyílásain a ventilátoránál kis csavarhúzóval benyúlva, egyik irányba elforgathatónak kell lennie a forgórésznek)
Nem mondtam, hogy ez hiba. Ilyenre vannak készítve. Így nem zavar az oda-vissza mozgó mutató, nyugodt vagy, hogy megfelelő a motor hőmérséklete. Erre értettem, hogy "marketing".
Mindenesetre, meg kell nézni diagban a valós hőmérsékletet. Amit látsz az egy külön érzékelőről jövő jel, a motvezérlőnek van másik, az a valósat "látja".
Tehát akkor a motor hőfok jeladóra gondolsz te is ugye? Mert a "Marketing" kifejezéssel nem biztos hogy népszerű lennék az autósboltba / persze kivéve ha rád hivatkozom, - EZ CSAK VICC VOLT /.
Őrület: A régebbi " nem marketinges " jeladók ha elromlottak vagy nem mutattak semmit, vagy pedig le fel ugrálva mozgatták a hőfokmutatót. Igy egy ilyen apró hibával, aki nem ismeri jól a járgányt, kimegy a világból abban a tudatban hogy mindig ideális a hőfok.
Nekem is szokott előfordulni ciklusososan ismétlődő szíjhang mintha amikor az ékszíj egy-egy ponthoz ér.Tehát nem állandó zúgó, morgó csapágyhang, hanem mintha minden egyes szíj körbefordulásánál cicergő hang lenne / szünet-cicergés-szünet alapjáraton kb. fél másodperces szünettel /
Viszont ha econ-ból átkapcsolom autómatára tehát beindítom a kompresszort ez a zaj megszűnik, illetve átalakul folyamatos halkabb zugássá.
Én is cseréltem már szíjat is meg komplett feszítőt és csak csinálja de nem mindig egyformán.
A te tüneteid is hasonlóak lennének?
Ha kicserélted számolj már be a tapasztalatodról légyszíves. / alkatrész és munkafolyamat, meglehet-e oldani kompresszor levétel nélkül?/
Érdekesek ezek a 10-11-12 fokok odakünn ,mert épp ezen a határon mozog a thermokapcsoló,hogy bekapcsolja -e a kazánt vagy se .
És hát épp ha nem kapcsol be, és te fázol a kocsiban ,nyomni akarod a meleget ,és nem terheled a motort bizony hideg marad a víz még ha tökéletes is a termosztátod i...
Ez egy ilyen construction..
Azért egy 90-es tempónál már terhelődik a motor annyira hogy jut a víz melegítésére is !
Szerintem ha ekkora terhelés mellett sem megy fel a víz 90 fokra akkor ott termosztát nyitva maradási hibalehetőségre gondolnék ..
Gyárilag benne volt, sokat segít hidegben, nagy a beltere a kocsinak.
Sajnos már 8 éves és csak 95ekm van benne, de elég sok baj volt vele: vízhűtő kilyukadt, első lengéscsillapítok, egy probléma egy műanyag csővel a fékvákuumnál, hátsó szilentek, talán egy jobb első kerékcsapágy is, egyszer kapott véletlenűl benzint is, de azt kibírta.
Vigyáz rá az após, pont olyan mint újkorában. Én hoztam neki szalonból a németektől 2oo8-ban.
A mai napon érdekesség ütötte fel a fejét. 3 km után a vízhőfok felment 90 fokig úgy hogy a kályha nem kapcsolt be. A fűtés nem adott túl meleget de 90 től tovább nem is melegedett. Megnéztem a vízcsöveket az alsó és a felső sem volt csak langyos és a vízszint is rendben.
Srácok, amióta lecseréltem az olajat a motorban, azóta a kocsi szárnyakat kapott, csak hát nem akar melegedni. Ha nem megyek legalább 90-nel, akkor a hőmérséklete nem emelkedik 80 fok fölé, városban meg jó, ha meghaladja a 75 fokot. És még nincs hideg odakint! Nézessem meg a termosztátot? Ja,és hibátlan termosztát mellett mennyi idő alatt kell elérje a motor a 90 fokot? Persze terhelve. Köszi
Ki lehet cserélni benne a csapágyat. Spec csapágy, de beszerezhető a csapágyboltok többségében. Le kell venni a kuplungtárcsát, majd a mögötte lévő csőtengelyről a zegergyűrűt és kihúzható a tárcsa. Régi csapágy kiprésel, új vissza.......
Hogy mi a drága az nézőpont kérdése. A tulajoknak többnyire minden drága.......
Klímakompresszorral kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.
Ford Galaxy 1997 1.9Td 66kW Tegnap leszedtem a generátor szíjat, mert már elég csúnya csapágy hangot hallottam. Azt hittem hogy a feszítő görgő csapágya lesz,de nem. A klímakompresszor szíjtárcsája kotyog és nagyon csúnyán süvít csapágyas. Nem vagyok szerelő de az én meglátásom szerint ez egy szabadonfutós tárcsa ami csak akkor hajt ha indítom a klímát igaz? Olyan kérdésem van hogy ezt lehet házilag csapágyazni, mármint ezt a szabadon futós részt,vagy kompletten? Ha igen hogyan? Vagy drágán csinálnak ilyet szerelőműhelybe?
Az usából szoktam GSP féltengelyeket hozni, nem hinném, hogy az itteni autókhoz másféle minőségben készülnek, a kintiekkel nincs baj 3-4 év után sem, igaz ott a gyári darab is rendszerint túlméretezett, de maga a termék kínai. Nem feltétlenül jelent rosszat, egyik oldalról lehetne az is, amikor a kis kínai próbálkozik, másik oldalról meg van olyan szitu is, amikor az amerikai kínában gyártat. Az amerikai cégközpontból az egyik pont Spartanburg-ben van, ahol az X5-ösöket, X6-osokat, és a Z szériát is gyártják, nem lennék meglepve, ha oda is gyári beszállítók lennének. Amúgy 25-30 éves cég, úgy tűnik, elég komolyan gondolják.
Egy 2002-es, AUY-os Galaxyval kapcsolatban lenne újra kérdésem.
Az első és a hátsó szélvédő-fűtés kapcsolója manuálisan nem működik. Az első viszont a klímával együtt bekapcsolódik, ha a szélvédő páramentesítésre tekerek. Viszont kikapcsolni már csak a gyújtás levételével lehet.
Hol keressük a hibát, a megoldását?
A másik, hogy féltengelyben a GSP milyen minőségnek számít.
Sajnos, a kettőstömegű cseréjével nem állt meg a széria, ez a következő bajság.
" - testelesi gyanu, meg aztan ezt tetozheti kabeltores is .."
S vajh mit jelenthet az ajtóban lévő háttérvilágitások 3x villogása zárásnál?????
Aztán volt még hajmeresztő dolog, ami lehet, csak a merülő akksinak köszönhető: bekapcsolt helyzetjelző mellett ráadott gyújtásra kétszer felvillantak az indexek :)
Bekapcsolt világitásnál, ha az ajtón lévő gombbal zárom a kp zárat, amig nyekeregnek a zárak, elalszik az ajtóban a kapcsolók (ablakemelők, tükör állitó, zár) világitása, majd miután leállnak a motorok, háromszor ki-be kapcsol a kapcsolók világitása, majd égve maradnak, ahogy kell.
Egy hosszú történet következik, mely a jelen szopást irja körül.
Segitséget kérek!
Sharan AUY autómata 2004-2005, fűthető tökör stb.
Jelenség:
Bekapcsolt hátsó ablak fűtésnél, az ablakemelő bármely irányba vezérelve, csak felfelé megy.
Bekapcsolt világitásnál, ha az ablakfűtést bekapcsolom, az ajtón kialszik minden világitás.
Tükörfűtés nem megy.
Ezek a konkrétumok, ami pedig csak jelenség, hogy a kp zár távirányitóról vezérelése közben a tükörben lévő ledes index halványan, pislákolva világit, indexelésnél minden rendben.
Ezen felül, a vezető oldalon ajtóban a zárat kb kétszer annyi idő alatt zárja-nyitja.
Az összes biztositék átnézve, diag nem mond semmi hibát, kapcsoló, tükörfűtés, ablakfűtés átnézve. Tükörlapról a fűtés vezetékét lehúzva, az egész ajtó lehal, semmi nem működik benne.
Ajtó átvezetések mind az 5 ajtóban átnézve.
Kicsit tanácstalan vagyok, s nem szeretném komplett komfort vezérlő cserével folytatni :(
Mert az a dieselmotor a magas hatásfoka miatt (már amennyire egy dugattyús belsőégésű magas hatásfokú lehet) kevés hulladékhőt termel*, így nincs mi melegítse a motort. Pontosabban, olyan kevés, hogy azt a motor többségében kisugározza a környezetébe.
* Egy mai diesel 60% feletti hatásfokú, ami azt jelenti, hogy az elégetett üza ennyi %-át képes mechanikai munkává alakítani. A szívó benzinesek nem érik el a 40%-ot.........
Van London mellett, Kent-ben raktár címem, oda tudom szállíttatni, csak azt nem tudom, ha az enyém még magasságában állíthatós is, akkor a kinti ülés (ami amúgy odakint anyósülés) fogja-e ezt tudni, vagy az alsó része átrakható-e. De az angol autó jó ötlet, mert ott a jobbost ülik széjjel.
Akkor vannak ott egyéb hibák is. Hogy őszinte legyek, sosem találkoztam ezzel a funkcióval, de valami halvány emlékem szerint már beszélt itt ilyenről valaki. Mondjuk nem látom sok értelmét, hiszen hátul ott a 2db kéttenyérnyi szellőzőszelep erre a célra.
Vagy a gyújtás ráad, felhúzó gomb nyomva tart 5-10 mp-ig? Ezt is megcsináltam, (vezető oldali nem, de a jobboldaliak működnek) nem jött vissza a feature.
Nem, ezt a kulcsot bal első ajtóba bedugva, nyitáson tartva, míg az össes ablak le nem megy, majd zárás, míg felhúzza megoldással lehet elvégezni? Kipróbáltam, nem működik, de a bal hátsó ablak meg sem mozdul. :( Utóbbi lenne a gond?
Ma voltam szerelőnél, kerestük a bal elölről jövő koppanás okát, ha tekerem oda- vissza de nem lett meg. Ezzel szemben amikor fel van emelve az autó jobbról egy krokodilemelővel, a jobbos kerék gólyalábbal együtt megemelhető kézzel, kb fél centire. Ez így tuti jól van? Eddig akárhány autóm volt, mindegyik gólyaláb rendesen be volt csavarozva a toronyba....
99-es Alhambrán volt egy olyan feature, hogy felnyitottam a csomagtartó ajtót, akkor a jobb első ablak pár centit lement. Becsukás után vissza, így nem volt nagy a nyomás, becsukódott jól a hátsó ajtó. Szervizbe ment a kocsi, akku leköt, elfelejtette. Vissza lehet ezt állítani? Vagy álmodtam? :)
megvolt a kuplung,kettöstömegű,főtengelyszimering,kinyomocsapágy és féltengej gumiharangok cseréje! Most éjjel ki is probálom egy hollandia,belgium körúttal! Nem is volt drága 122ezerből meg is volt és minden lukas márkájú!
Szolenoidpakk csere, ha mások nem is remélik, de tudok jó árban hozni kompletten is, ha keveset akarsz rászánni (ami értelmetlen, mert úgyis bontani kell) akkor van csak a konkrét problémát okozó szolenoid is.
Majd az okosok megmondják a frankót.... de nem lehet hogy csak simán meg kell várni míg üzemire melegszik? Nekem ez kb 5 perc ketyegést jelent... mire az ülésfűtés meleg addigra már a normálban van a mutató :-)
Na igen, ez is sokat nyom a latban, én konkrétan ezeket bele is írnám, ha ilyet hirdetnék. Sokan keresnek olyan autót, aminek a múltja visszakövethető, a nagy többségé sajnos bizonytalan.
Az a durva hogy behozatal után alig kellett rá költeni. Azóta pedig egy új kipufogó rendszer kapott, fékeket, vezérlést, olajcseréket stb. Ha jól rémlik egy korámyösszekötő volt ami extra. Ezen kívül semmi. Szóval még csak ez sem feltétlenül van így. :)
Azért azt tudni kell hogy ez nem egy kereskedő által jött be. Kiment, kinézte, hazahozatta, forgalomba helyezte. Megvolt az összes kinti papírja, szerviz számlája.
Hát itt én leginkább a hátsó lámpára gyanakodnék, legalábbis, ha abból a kisebbik kiég, az nem tűnik fel, mikor én megvettem az enyémet anno, nekem is ez volt, keresgéltem egy ideig mi lehet, mire a kézikönyvből kilogikáztam, hogy ott hátul 2x 2 izzó világitana.
Ha - véletlenül (bár erre az utóbbi 15 évben nem volt példa) - megnézek egy ilyen,
banális aprósággal küzdő gépsast ( a klímát csak tölteni kell, az ABS lámpa biztos csak kontakthiba miatt világít, stb, stb), meg szoktam kérdezni az eladót, hogy ezt a 6-8.000,- FT-os tételt miért nem csináltatja már meg, biztosan könnyebben elmenne egy hibátlan autó ??
"Tehát akkor valószínűleg a vezetékeket kell megnéznem , vagy lehet biztosíték is?"
Igen.
"Kérdezném hogy a kályhának van-e külön biztosítéka hátul"
Nincs.
"Kérdezném ezzel kapcsolatban hogy az ablaktörlő mechanikán található két pólusú hőfokérzékelő lábaira rákötni megfelelő-e kapcsoló vezetékeit közvetlenül,"
Igen.
"Csak testet negatívot szakít ugye, vagy áram folyik rajta keresztül?"
Ha az auto alá nézek akkor szabadszemmel látható a kályha,ha igen merre?
Egy másik kérdés,kiégett néhány napja az bal első izzó,de a műszerfalon nem világított az a sárga jel,nem mutatta hogy akármi is kilenne égve?Milehet a baj?
Szó nincs arról, hogy a légzsák hibás lenne, simán lehet, hogy rajta maradt régebben egyszer a lámpa, megmerült az akksi, és dobott egy kódot a légzsákvezérlő. A lámpás dolgot is kiírja a vcds, még azt is, melyik lámpával, és mi baja van, tessék kiolvasni belőle. :-))
Ez a világító légzsák lámpa nálam is megvan. De kikapcsolási lehetőséget nem találtam a kocsin sehol.... olvastam olyat ia, hogy x év után cserélni kell a rendszert ... lehet, hogy ezért világít?
Azt esetleg tudja valaki hogy a műszerfali lámpahibajelző akkoris ég ha csak az ajtóvilágítás megy ki?
Szerintem rögzítsd a tulajdonossal, hogy a lámpa ne világítson, hibakód ne legyen, sőt, én a helyedben vagy hozzáértő szerelővel mennék, vagy vétel előtt elvinném egy komplett átvizsgálásra, itt is vannak szerelők, akiknek érdemes a véleményére adni megvétel előtt is.
Sziasztok! A mai napon vásárlási szándékkal megtekintettem egy galaxyt, melynek a légzsák visszajelző lámpája világít. Ki lehet kapcsolni a légzsákot és azért világíthat, vagy mert a tulaj szerint vmi vezeték kontakt problémája van. Esetleg van ötletetek, hogy az adásvételiben, hogyan lehet ezt rögzíteni? Köszi!
Én az elmúlt időszakban megtanultam, hogy fél éven túl megtartott használt autón keresni nem lehet, az elmúlt 4 évben meg is fizettem a tanulópénzt, pedig elsőre nem úgy tűnt, meg ráadásul olyan vagyok, hogy hozzám soha nem jön vissza senki, hogy xart adtam el......
Volt egy 2-es Puntóm, használtam, de nem ütve-vágva, mindent újra cseréltettem amit csak találtam, komplett hátsó fék, teleszkóp, mindenből rendszeren szervizelt részt csináltam. Raktam bele pótkeréktartályos LPG gázt, mivel csöppent a hengerfejtömítésnél a víz, hengerfej le, 8 új szelep, akkor már gyűrűsor, de akkor már csapágysor is, tökéletes, hibátlan állapotban, új pilkington szélvédő, új akksi, friss kpm műszakival hirdettem meg, nem hívtak fel, pedig nem volt drága. Kínlódni nem akartam, mivel a következő kocsi már egy éve megvolt, ezt nem is használtuk, csak a garázsban állt. Levittem 100 ezerrel, 2 nap múlva elvitték. 1.5M-ban volt, 600-at kértem, és egy forintot se alkudtak, persz adtam mellé 400 ezerről alkatrésszémlát.
Volt egy CNG-s Multiplám, 380-ért vettem németből szíjszakadtan, házig hozva. Szokásos fék, futómű, hengerfej, komplett kuplung, motorfelújítás, 16 új szelep, vezérlés, 4. gáztartály, mélyláda az ülés alá, egy két apró horpadás volt, sebaj, telibefújni az egész elemet. Később lett egy motorcsere amit nullára kihoztam, új komplett kuplung, új kormánymű, új üléshuzat, meghirdettem, jött a vevő, próbakör 30 km, szó nélkül fizetett, azóta is használja, egy forint ráköltése nélkül műszakizott. 1.7M-ban volt, 1m-t kértem és kaptam érte, 600 ezernyi számlát mellétettem.
Mivel mindkettő fel volt totál újítva, rendbe szedve, hiba és hibakódmentes, friss vezérlés, olaj, fékcserével, kitakarítva, lemosva, leápolva, polírozva, épp megtarthattam volna, de már nem volt kedvem hozzájuk. Aki megvette, nagyon jól járt velük, egy fityinget se kellett költeni rájuk.
Az Alhambrával belefutottam egy apróságba, úgy hívják, kopott vezérműtengely, és kilyukadt hidrotőke. Javíttattam, flottul, a legjobb cuccokat beletéve, most minden oké, holnap megyek a futóművet átnézetni, mert valami koppan, ezen kívül gyakorlatilag nincs semmi, beleülk, indítok, megyek, úgy néz ki beválik a gép, szóval marad, de nekem is megfordult a fejemben, hogy új gazdát keresek neki.... Mivel nincs meg még csak július óta, elvileg talán egy kicsivel többet is adnának érte, mint amennyibe van, de annak ellenére, hogy nem a vezértengely meghibásodását vártam, az jött elő, van még turbo, toiptronic váltó, ha ezekből valamelyik beesik, már nem fog elmenni annyiért, amennyibe lesz. Na ezért mondtam, hogy kb fél év a választóvonal.
Modelltől függően 8, illetve 4 fok alatt kapcsol be, az érzékelő kapcsoló az első szélvédő törlő motor közelében van. Azt én úgy teszteltem le, hogy kivettem és a hűtőszekrényben hozzányomtam a jéghez. Hallottam a kattanást, tehát jó. Aztán mikor visszamelegedett, megint kattant. Ennél többet nem tudok segíteni, max még azt tudod megnézni, hogy nincs-e valahol drótszakadás a kályha körül, a többit már csak diaggal.
A közelmúltban nekem is sikerült szert tennem egy AUY motorkódos 2003-as Seat Alhambrara és lenne két kérdésem ezzel kapcsolatban
Ha már a kályhánál járunk akkor nekem is lenne egy kérdésem, ha a kályha a bal oldalt alul levő fütés kiegészítő illetve rásegítő, hogy azt honnan tudom meg hogy jó e?? Hány foknál kell neki bekapcsolnia???
Valamint egy olyan kérdésem lenne, hogy mikor ötödikbe váltok olyan furcsa visító hangot ad valami, de csak ötödikbe, ez mi lehet vajon?????
A segítséget és válaszokat előre is köszönöm nektek :)
Megvolt a diagnosztika nem kommunikál a kályhával nem látja. Tehát akkor valószínűleg a vezetékeket kell megnéznem , vagy lehet biztosíték is?
Kérdezném hogy a kályhának van-e külön biztosítéka hátul, vagy csak a főpanelen van elhelyezve, ha igen melyik az?
Továbbá, ha sikerül így a hibát megszüntetni és indul a kályha egy három állású kapcsolós megoldásról halottam,
/ ki, be, és automata funkció / amivel betudok avatkozni majd kézileg is. Kérdezném ezzel kapcsolatban hogy az
ablaktörlő mechanikán található két pólusú hőfokérzékelő lábaira rákötni megfelelő-e kapcsoló vezetékeit közvetlenül, vagy relés megoldás szükséges? Csak testet negatívot szakít ugye, vagy áram folyik rajta keresztül?
az az ok, amiért a bódénak létjogosultsága volt: 3 fiúgyermek, sok csomaggal utazás országon belül a nagymamákhoz és kívül, nyaralni. Tavaly nyárra tulajdonképpen maradtunk 3-an, a legkisebb sráccal, a két nagyobb már 95%-ban önálló életet él, így kisebb autó is pont elég lenne.
Csak hát Anya "megimádta" a bódét az elmúlt 6,5 év alatt ... de kapacitálom most már a kiszállásra, erősen ...
Ha eltölt egy- két évet egy autó a normálisabb- féle tulajnál, rendesen összeszedheti, ha megutálja, fél év után mehet. Nem mindegy, melyiket sikerül venni. A legjobb persze az első gazdától. :-))
Srácok, csak úgy elmondom, hogy az a jó, ha a kocsi megkapja a neki megfelelő olajat, most kezdem megtapasztalni. Mint már említettem korábban, eddig 10W-40-es volt benne, amit szerdán lecseréltem 5W-40-esre és már mentem is vele 200 kilométert vegyesben. A fogyasztása határozottan csökkent a bódénak, ahol eddig 6,1-et evett (országúton), ott most képes vagyok 5,8-at menni. Jó dolog a kisebb súrlódás! :)
Október eleje óta olvasom a kommenteket, ugyanis akkor vettem egy 2003as ASZ-s Sharant (Family verzió).
A napi első indításos füstölés, és a kályha probléma engem is érintett, de úgy fest minden megoldódott. A füstölés a PD elemek O-gyűrű cseréivel, a kályha meg egy komplett felújítással.
Kérdésem: a Family változatban nincs tükörfűtés, vagy csak nekem nem megy?
A kupplung még egy 50000km kibirt volna csak a kettőstömegű szakadt szét, hétvégén megrendelünk mindent azt majd hétfőn összerakjuk! Köszönöm a segitséget!
Ha kuplungcserére készülsz, a régit kiveszed úgyis. Vidd be nekik, nézzék meg, és adjanak egy ugyanolyat, mint a régi. Azt meg hazaviszed, és berakod a helyére.
Szevasztok! Tudja valaki hogy melyik kupplung szet kell 2006 sharan ASZ motorkod 130le. A bárdi program nem egyértelmű. Kaptam cikszámot is de az sem jó!
Leszedtem a szelepfedelet, lehúztam a pd elemekről a csatlakozókat, és összébb nyomtam a sarukat. Visszadugtam, töröltem a hibakódokat, azóta semmit. Remélem így is marad... :-))
ok, köszönöm...akkor értem már miért folytonossági hiányos az egyik szál rajta :-D anno Doni mondta, hogy"szétkötött" valami fékkapcsolót, mert álláskor, nyomott féknél hintázott a kocsi :-D mondta, hogy egyszercsak Wandler csere kell, ennek szerencsére már több éve, azóta így közlekedem....
Ennek az a dolga, hogy tudja a váltóvezérlő, hogy nyomod a féket. Nem hiszi el a féklámpakapcsoló jelét, valós féknyomást is akar "látni". Akkor van jelentősége, ha állsz D-ben és nyomod a féket. Ha nem látja a kapcsoló jelét, nem teszi üresbe a váltót amíg állsz.
de ha már alatta voltam, rögtön körbenézegettem, és találtam egy "nyomáskapcsolószerűséget" leszakadt vezetékkel, ha jól láttam, akkor a fékrendszerben...
az jó...sajnos rossz beidegződés tulajoknál..."ótómatánál" meg kell szokni, hogy még nyomom a fékpedált, mikor behúzom a kézit, majd "P"-be rakom...ellenkező esetben amint a rögzítő pöcök bereteszel a váltóban, rögtön rá is terheled a kocsi komplett súlyát...na ilyenkor az ellen kell küzdened...
Sziasztok. Meg tudná valaki mondani, hogy a pohártartót hogy kell kiszerelni az Alhambrából? Az előző tulajnál ragadós cucc belefolyt és szeretném használhatóvá tenni. Köszi.
Alhambra,99es tdi AFN motoros járgányom elkapta a tdi betegséget:melegen nehezen indul. Diag.szerint minden ok. Önindító ,generátor felújítva,nem levegős a rendszer,van izzítás .Szerintem át kellene programozni az ECU t,automata váltósra.Ehhez keresnék BP-Kecskemét vonalon valakit,aki az ECU programozásban képben van .Előre is köszönöm a segítséget.
Van valakinek bármi ötlete arra, hogy miért nem tudom kivenni P-ből a választókart? Tegnap este megálltam a kocsival a parkolónkban, semmi gondja nem volt. Beraktam Pbe + kézifék. Ma reggel beindítottam a vasat, üzemire melegedve sem engedett ki Pből még a gombot se tudtam benyomni.
Angliában ma -2 fok volt reggel. Lehetséges, hogy befagyott?
Az 1999-es AVG motorkódú galaxy autómon a következő tüneteket véltem felfedezni:
üresbe téve furcsa csattogás hallatszik, de ha kinyomom a kuplungot akkor megszűnik. Váltásoknál, amikor felengedem a kuplungot egy kisebb csattanás hallatszik minden fokozatban (csak leengedett ablaknál hallható)
Lehetséges, hogy a kettőstömegűt hallom csattanni, vagy a váltóval lesz valami? Annyi van még, hogy ha 3-ból kapcsolok 4-be akkor kinyomott kuplungnál a váltókart elég egy kis erővel meghúzni és kilöki a 3-ikból.
Kettőstömegű cserénél mit szoktak még cserélni a lendkeréken kívül
Illetve mégegy jelenség. Alacsomyabb fokozatokban (1;2) 1200 1400-as fordulat között rángat ha óvatosan adagolom a gázt. Ez mitől lehet?
Drukkoljatok, ma lecserélem a 10w-40-es olajamat a megfelelő 5-40-esre (a Castrol Edge TDI-re esett a választásom). Remélem alaposan ki fog folyni a karterből, mert lesz rá ideje, míg kereket cserélek. :D
Hello! A légzsák hibajelzője világít. A jobb hátsó lámpahiba jelzője világít. A légzsák állapotáról lövésem sincs de az összes lámpa világít ahogy kell! Megoldások? :-)
A gyereket, ha már ennyit segített, odateszed, hogy fújja teli tüdőből a beömlőnyílást, te meg lesed, hogy maradt-e még a tartályban. :D De most komolyan: részvétem, nem kis gond egy ilyen baki!
Köszi a tippet. Jól hangzik!Megküldöm egy kis légnyomással, hogy rásegítsek a szabadesésre 😊 vagy azon keresztül megpróbálom lehúzni egy szivattyúval.
A klímapanelen belül lehet a hiba és ha igen lehet javítani? :) Vagy kezdjek el keresni egy újat? :) A klíma hideget fúj minden hova. Csak a meleget nem akarje előre:(
A padlólemezen van lyuk, de a padlóborításon nincs. Azt felszedni szerintem nagyobb szopás mint kivenni a tankot. Persze én könnyen beszélek, van hozzá emelőnk amivel le lehet engedni, nem kell erőlködni.
Ez aváltó valójában egy Jatco JF506E típus, ez van a Ford Mondeo, Galaxy, Land Rover Freelander, Rover 75, VW Bora, Sharan, Golf, Jaguar X-Type, Seat Alhambra, Mazda 6, Mazda MPV, Audi A3-ban is. 350Nm amit elbír, tehát a pd motorokhoz gyári állapotukban épp elég... Ez még csak a max nyomaték, ezen kívül 1000 más dolog van, ami miatt lehet gyenge konstrukció, olvastam olyat, akinek Mondeoban 80 ezernél már elment a hátramenet.. De ilyen van minden váltónál, azoknál is, amiknek jó híre van..
Nem mondom, hogy nekem ilyen körülmények között ne fájna, főleg a másik 170-nel együtt, de relatíve még jól megúsztad, ha egyáltalán lehet ilyet mondani...
Amúgy az egyik haverom mérnök a ZF gyárban Egerben, mesél érdekes sztorikat. A Vw elkezdte gyártani az Amarokot, ők csinálták hozzá a váltót. A kérés első kör után, mkor még csak összerakták a tervek alapján a váltót, az volt, nézzék ár, hol lehetne még olcsósítani a váltón. Nem akartak szart kiadni a kezükből, viszont a megrendelő sem akart többet fizetni, gyengítettek ahol tudtak. Na ebből az lett, hogy kidobták az autót a szar váltóval, és nem baj, majd gariban cserélgetik. Hipp hopp összejött 10 ezer db (nem elírás) hibás váltó Brazíliában, behajózták őket ide, hogy ezek szedjék szét, nézzék meg mi volt a nagyjánál a hiba, és csak azt javítsák, de olcsó legyen....
Közben olvasgattam, még januárban valakinek írtad ugyanezekre a hibakódokra, hogy 10 esetből 9x kábel. :-)) Máshol is olvasgattam, ugyanezekre máshol is kábelt írogattak, sőt, volt aki azt írta, elég lehet elsőre azt is megnézni, mennyire lötyögős a pd elemeken a kábelsaru. Azért ma lekapom a szelepfedelet és benézek alá....
Azt azért tegyük hozzá, ezen márkák egyike sem készíti maga az automata váltókat. Aisin, ZF, Borg Warner...stb váltók ezek, és pl. a bódék Aisin váltója más márkákban is szerepel, fizikailag majdnem változatlanul.
nekem (TDI) mikor sikerült kis gázolajtartalmú vizet tankolnom, akkor egy elektromos (220 v) szivattyúval leszívtuk a nagyját a motortérben az üa szűrő előtti csövön keresztül, kb 60 litert tudtnuk így leszívni, a maradék már leemelhető, de azért vigyázzatok, csövekre kábelekre, ha van kályha annak a darabjaira a tank körül.
Részvétem az esetér és siessetek mihamarább leengedni, mert nem tesz jót a rendszernek, ha megrozsdál :(
150k-ba fájt a bolygóműtörés javítása, ugyanis két év, 47k km futás után senki nem fogja bevállalni garanciában. Olyan megoldással lett rendbe téve, hogy a hibás/törött alkatrészeket gyárira cserélték, eddig is ez volt benne.
Ismét elcsodálkoztam, hogy milyen mennyiségű VW, AUDI, BMW, Mercedes, Ford tud összegyűlni egy olyan, vidéki falucskában lévő szerelőnél, aki csak automata váltók javításával foglalkozik. Amíg ezek a gyártók léteznek, addig az autószerelők nem halnak éhen...
Szerintem azért kellene mert onnan vannak vezérelve a zárak gondolom én találtam egy riasztó bekötést de nincs minden feltüntetve rajta azért kérdeztem.
Esetleg van valakinek ötlete, hogy hogyan lehet kiüríteni a tankot még mielött leszerelném? Nem szeretnék 70 kilót mozgatni, ha nem muszáj. Van-e valami trükk vagy olyan dolog, amire fokozottabban oda kell figyelni a tank leszerelése közben?
Jól látod! :-) A diag egy áramkört képes vizsgálni....ha hibát talál, az az adott áramkörre vonatkozik. Hogy ebből melyik elem a hibás, azt neked kell tudnod megtalálni.
Mármint a tankot ereszted le a helyéről.... aztán kiöntöd belőle a vizet. Letekered a tetején a nagy hollandert, kiveszed az üzapumpát és ott beférsz kiszárítani.
Csak azt, ami rossz......... Mondjuk vagy féltucat alkatrész hibája okozhat ilyet, ki tudná eldönteni innen ezt. Egy biztos. Nem a keringetőszivattyú. (mégha rossz is)
Az alsó kép szerinti mérésnek nincs értelme, hiszen, mint a felirata is mutatja, alapjárati értékekről van szó. (minimum 1perc alapjárat után, és minden terhelést lekapcsolva)
Nem légtelenítési probléma az biztos, mert meg volt már hajtva párszor mióta megvettem.
Állítolag van benne valahol keringető szivattyú ami külön vezérli előre és hátra a vízrendszert. Lehet még a digit klíma vezérlőjében is a hiba..... de jobb volna ha tudnám mit kell kicserélni.
A kisfiam a kerti csapról teletankolta a bódét kb. 50 liter vízzel. Ez akkor derült ki, amikor ki szerettem volna állni az udvarról és félúton megállt a motor. Hogy tudom kiüríteni, majd leszerelni a tankot annak érdekében, hogy kiszárítsam? Bármilyen segítség, ötlet jól jön...
Egy 99es Sharanom van. Olyan gondom van vele hogy elöl nincs fűtés. Hátul a hátsó dobnál lévő légkifúvon nyom meleget, de előre nem. Örülnék ha tudna valaki segíteni mi lehet a baja. (Klima hideget fúj előre)
Nekem az elég, ha úgy dolgozik, ahogy kell.... ma viszont előjött valami, reggel indítás küĺlőre, hagytam 3 percig járni, óvatosan indultam, de 3 km után picit rángatva váltott, ha nyomtam se ment, sárga kör alakú esp lámpa ki is villant. Megálltam, leállítottam, újraindítottam, se probléma, se rángatás.... sőt, még hibakód se...
nekem (2003 AUY) pont az a jelenség ütötte fel megint a fejét, hogy indítástól számítva kb. 2 percig (míg valami relé?? nem kattanik) az alapjárat ingadozik, a (normálról próbál leeseni egy kicsit) és dobál egy két kékes-fehére füstpamacsot. A hibatároló nem ír hibát. Nyáron nem tapasztaltam ezt, de tavaly télen már volt ez a jelenség.
A DMF meghibásodásának legjellemzőbb jele a leálláskor hallható erős koppanás. Ha ön ezzel a jelenséggel találkozik, két út közül választhat. Kezdheti számolni a húszezreseket, és nézelődhet akciós lendkerék után, vagy választhatja a kevésbé fogyasztói megoldást, a fixlendkerekes szettet. Ez rengeteg típushoz elérhető, és a klasszikus egytömegű lendkerék mellett torziós rugóval ellátott kuplungtárcsát tartalmaz. Ideiglenes költségkímélő megoldásnak megfelel, ám két hátránya van. Egyrészt közel sem képes ellátni azt a rezgéscsillapító szerepet, amelyet kéttömegű társa. Másrészt egy későbbi kuplungjavításnál megfelelő szettet sok esetben nem találunk hozzá, így meg kell vásárolnunk újra a teljes, lendkereket is tartalmazó garnitúrát.
Szóval attól félek az ember ilyen lendkereket rakott bele. Ezt szeretném kideríteni ha lehet bontás nélkül..
Lehet h rosszul fogalmaztam meg akkor. A kocsi már nem mozog, azaz parkolóban,stb áll, de a motor még jár vagy gyújtás van rajt, de hátul vagy elől már kinyitják az ajtót, akkor csipog. Bocs, ha félre érthető voltam. :)
Nemrég került hozzám egy Galaxy, 2005-ös. A kérdésem az lenne, hogy ha az ajtó előbb van kinyitva, mint ahogy leállítom a kocsit, akkor csipog és a fedélzeti is kiírja, hogy nyitva. Ezt a csipogást hogy lehetne kiiktatni? Ki lehet egyáltalán? Nekem elég lenne, ha csak kiírná. Előre is köszi a válaszokat.
Köszi, a reggel kipróbáltam a páramentesítést és valóban bekapcsolja a légkondit! Kösziiiii! Utólag kilogikáztam, hogy a párát a szárítóegységben csapatja ki, amihez ugye mennie kell a kompresszornak. Jól gondolom?
Kicsit belemélyedtem a kettőstömegű lendkerék lelkivilágába és látom, hogy ki lehet váltani fix lendkerékkel is.
Nem bízom az autóm eladó szavaiban egyéb okok miatt, ezért kérdezem: meg tudom valahogy állapítani bontás nélkül, hogy kettőstömegű vagy fix van beszerelve? Érzek néha rezonanciát, bár nem biztos hogy ez okozza. Ha mondjuk fix lenne benne inkább kicseréltetném, nem szeretném kinyírni a motort.
Szóval van ötlet, hogy lehet ezt bontás nélkül kideríteni?
A dadogás már közvetlenül az indítás után elkezdődik és alapjáraton értendő. Ezért nem tudom, h milyen lenne, mert ilyenkor van a kékes-szürkés-fehéres elégetetlen szagú füst. Olyan, mintha 1 henger néha kihagyna.... ezután pár perc elteltével ritkul ez a jelenség, majd megszűnik. Amikor dadog akkor természetesen sokkal jobban füstől!
Tegnap este temető-járás alkalmával találkoztam egy régi ismerőssel, aki egy másik városban nagy gyakorlatú, régi szerelő hírében áll. Beszélgetés közben előjött a téma és ő is azon az állásponton van, hogy csak újat szabad belerakni. Egy felújítottat már beépített, de egy év múlva újra jelentkeztek a tünetek.
"A Sachs számomra is ismert márka, arról úgy tudom, kiváló."
Mondjuk inkább azt, hogy volt régebben.... :-//
A LuK sem kevésbé ismert és legalább olyan régi mint a Sachs kuplung témában.
Bizonyára képesek megfelelő minőségben gyártani kettőstömegűeket, ha már egyszer ők találták fel és fejlesztették ki gyakorlatilag minden generációját ennek a lendkeréknek. Nekünk még nem volt vele gondunk.
"viszont dadogás továbbra is volt még percekkel később is!"
Meg kell nézni, hogy milyen gyertya van benne, és hogy működik-e az utánizzítás. Hideg motornál ez 240másodperc. (2500f/min fölé pörgetésnél kikapcsol)
Dadogáskor kékesszürke füstpamacsokat ereget, vagy nincs füst??
Üzemanyag nem valószínű, ha ezeken a kutakon tankolsz.
Itt inkább arról van szó, hogy alacsony a hulladékhője. Ez annyit tesz, hogy az elégetett üzemanyag jelentős része alakul mechanikai munkává és kevés marad a motor felmelegítésére. Magyarul, magas a hatásfoka. (már amennyire egy belsőégésű motornak magas lehet) Ez az ára az alacsony fogyasztásnak.
Délelőtt megpróbáltam, amit javasoltál, kb.4x rá a gyujtás utána indítás hidegen! Hát sztem kb. 30-40%-kal kevesbé annyira füsölt mint eddig szokott, viszont dadogás továbbra is volt még percekkel később is! Ezek szerint a hoszabb izzító gyertya lenne a nyerő? Üzemanyag minőség miatt is lehetnek hasonló gondok? Bár Mol+Shell-nél tankolok....
1,9 PDTDI 2006 BVK motorkódos Sharanba szeretnék tempomatot. Hol érdemes csináltatni? Nagyon szórt árakat láttam a neten. Egyáltalán miért drágább a B-s motorkódoshoz, mint az A-val kezdődőhöz?