A Kaposvár-Mocsolád-siófoki (HÉV) vasútvonal 100 éves évfordulójára hoztam létre ezt a topicot.1894.08.23-án a Kaposvár-Mocsolád,1906.10.19-én a Mocsolád-Siófok vonal megnyításának alkalmából.
Gashpy! Légyszike ne írd rá arra a cd-re a Te anyagod, mert arra akarom, amit assz-om elhozott tőled. Ami most nálad van, arra megy a K.vár-mocsoládi HÉV. Köszike!
A mozdonyszínt a többi HÉV vonal megjelenésével bővítették. Aztán azzá lett, amelyben még aktívan dolgozott mdbz is! :-) Erről majd még lesz rajz is. Sőt talán kép is....
Kutatásaink során, Gashpy barátommal megállapítottuk: Kaposváron 1 állásos mozdonyszín volt, mikor megnyílt a Kaposvár-mocsoládi HÉV vonal. Rajzát is megtaláltuk. Na meg a f.korongét is (10 m-est). Aszalóban és Mocsoládon II.oszt., míg Mernyén és Toponáron III.oszt. felvételi épűletek voltak. Mindnél faszerkezetű nyári váróval. Még Répás hiányzik.....
Felmerült, hogy a motorszíneket már 1906-ban elkészítették, holott csak 1907/8-ban jöttek meg a gőzotorkocsik. A motorkocsiüzemet már 1904-ben tervezték. Az 1904.06.03-án keltezett, a társaság által az Ádádndon birtokkal rendelkező székes-káptalannak írott, részvényjegyzésre buzdító levélben már említik a "gépkocsiüzemet", mely már az Alföldi Első Gatdasági Vasútnál is működik.
A tervdokumentációban pedig (1904-6) megtalálható az 1, 2, 4, 6 állásos favázas motorkocsiszínek tervrajza.
Ma voltam a 9-es őrházban és környékén. Az istálóban volt a pottyantós WC is. Szóval új épűletet kell gyártanom, ahol épp a bakter toi toi...... :-))))
Az új menetrendkönyvben a 35-ös mezőnéllátok 2 új vonatot. A 8615-st és a 1786-ost. Ezek elvileg végigmennek a vonalon, de nem állnak meg sehol. Ezek valami gyorsvonatok?