Keresés

Részletes keresés

Csa80 Creative Commons License 2021.02.03 0 2 31890

MTI-FOTO-F_CEL19651024002

 

Parades kepek, foleg a feliratok miatt. 6 kep osszesen.

 

Zsoltikarus Creative Commons License 2021.02.02 0 1 31889

Nagyon szépen köszönöm a kiegészítést!

Előzmény: bugadoktor (31873)
gumidani Creative Commons License 2021.02.02 0 0 31888

Nem próbálkoztam vele. De most kigúvasztott szemmel megnézegetve feljegyeztem a tippemet (260035). Aztán megnéztem a képgyűjteményemben levő ilyen képeket. Sajnálattal vettem tudomásul, hogy már az első és a harmadik számjegyet is rosszul olvastam le, mivel  a gyűjteményben Gu 166125, 166187, 166264, 166310, 166620 számok olvashatók, vagy sejthetők. Így ebben a dologban is tudatlan maradok.

Előzmény: alkotasu (31886)
róbertke Creative Commons License 2021.02.02 0 0 31887

Tippem a spitzdach wagennek: még egyet készítenél modellben?

Előzmény: alkotasu (31886)
alkotasu Creative Commons License 2021.02.01 -1 1 31886

Kösz! Szerinted mi a pályaszáma a spitzdachwagennek? Nem írom ide az én tippemet, nem akarlak befolyásolni.

Előzmény: gumidani (31885)
gumidani Creative Commons License 2021.02.01 0 2 31885
Előzmény: gumidani (31884)
gumidani Creative Commons License 2021.02.01 0 1 31884

Ezt írd be a keresőjébe:   MTI-FOTO-F__LA19651108019  

Előzmény: alkotasu (31883)
alkotasu Creative Commons License 2021.02.01 -2 1 31883

Ezt elvétetted, mert a hivatkozás a Déliről készült. Betennéd a tehervonatról készült linkjét?

Előzmény: Csa80 (31882)
Csa80 Creative Commons License 2021.02.01 0 1 31882
RhB Creative Commons License 2021.02.01 -1 0 31881

Itt meg az a végigfutó merevítő. Megfordult a fejemben, hogy esetleg nem MÁV eredetű...

Előzmény: róbertke (31879)
RhB Creative Commons License 2021.02.01 -1 1 31880

Számban igen, de totálisan más. A zöldnek szabadon van a főkerete, átlátni a tartály alatt, szerintem hosszabb is (16,70m, a tiedén nem tudom elolvasni lementve sem), kisebb a tartály átmérő, nem középen van a töltőnyílás stb. Közben vadásztam még képeket, ezek a kaposvári vonal topikjából vannak, Siófok 376.649 képei.

 

Amúgy érdekes a tartálykocsi sztorijuk. Celldömölkön még 520-as szerkocsik voltak (nem tudom, mikor lettek miskolciak), meddig maradtak ezek nem tudom.

Aztán 2011-ben a Kőér utcában fotóztam két barna melasz tartálykocsit, ami nekik volt kijelölve (Zaes 82 55 798 9 041-9 és Zas 31 55 785 0 549-9, szerintem te is láttad őket), nem tudom ezeket ténylegesen üzembe állították-e? Ezek jobban hasonlítottak a mostanira, de csak 12,70 m hosszúak és persze egyéb eltérések is vannak.

MTU-890 2016-os fotóin viszont egy-egy volt fradis és székesfehérvári tűzoltókocsi van, 2017-től már ezek. Majd kéne még fotókat/videókat vadászni.

 

Modellezném szívesen, csak hát ezek a fránya tartálykocsik, a "vezérlőn" is változtattak alul (de még ez a legegyszerűbb Fuggerthből), és hát a 9-ablakos volt hangszerszállító kisgyőri...

 

 

 

Előzmény: gumidani (31878)
róbertke Creative Commons License 2021.02.01 0 1 31879

Egy már közel hasonló 

Előzmény: gumidani (31878)
gumidani Creative Commons License 2021.02.01 0 1 31878

Számban viszonylag közel áll hozzájuk. De a tartály egészen más. 33 55 785 1 014-1 Zas

 

https://img.index.hu/imgfrm/6/1/7/4/MED_0016456174.jpg

Valami baj van ezzel a képpel. Szerintem így jobb.

Előzmény: RhB (31877)
RhB Creative Commons License 2021.02.01 -1 0 31877

Ezek milyen tartálykocsik voltak lánykorukban? MTU-890 képei egy korábbi hsz-ből.

 

 

RhB Creative Commons License 2021.01.30 0 0 31876
Előzmény: RhB (31875)
RhB Creative Commons License 2021.01.30 0 1 31875

Ez egy tipikus söröskocsi, sejtésem szerint jó régi. Most nincs kéznél, de megvan valamelyik német modellezős folyóirat (EJ vagy EK) söröskocsis különszáma, abban leírnak sok mindent, de már nem emlékszem pontosan. Pl. nincs lehúzható ablak (az ilyen modellek kamuk - pár "nosztalgia" kocsi létezik ilyen, de az nem sörös volt eredetileg), és gyakori volt az alacsony ill. minél kisebb ajtó. Itt is az ajtó alacsony, nem a kocsi. Ha a kezembe kerül, utánanézek.

 

Itt is pici az ajtó.

 

https://sachsen.museum-digital.de/index.php?t=objekt&oges=14535

 

Előzmény: gumidani (31874)
gumidani Creative Commons License 2021.01.30 -1 3 31874

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-Uy9RSWZOQU1IUzZtWkhKYTRaZW9tUT09

 

 

Miféle kocsi lehetett ez? Ha igaz a Salgótarján, akkor normál nyomtávú lenne és ilyen alacsony? 

bugadoktor Creative Commons License 2021.01.30 0 1 31873

Az emlékeim, és ismereteim szerint:

 

- 21 55 097 8000 - 8019 Landlerben, és Székesfehérváron, 1963-66 között épített 4 tengelyes kocsik,

- 20 55 091 7060 - 7072-ig 3 tengelyes kocsik voltak,

- 097 0050  idegen alvázra épített, egyedi kocsi volt,

- 21 55 097 8040 - 8045 idegen alváz, eredetileg csúszócsapágyas, de 1971-72 között gördülőcsapágyasra alakították a Landlerben (Istvántelek),

- 20 55 091 0051 - 0053  ezek nagyobb víztartállyal készültek, belföldön korlátozva voltak.

 

Ha a betűjelekre gondol, akkor az UAQRS volt.

Előzmény: Zsoltikarus (31872)
Zsoltikarus Creative Commons License 2021.01.29 0 0 31872

Kedves Bugadoktor úr, ha nem gond, lenne egy kérdésem, mégpedig a halas kocsik 12 jegyű pályaszámaival kapcsolatban.

Kiadtak az átszámozásnál ilyen tartományokat (is), hogy:

 

- 091 7060 - 7071

- 095 0000

- 097 8040 - 8045

- 821 0051 - 0053.

 

Ezeknek mi lehetett a forgalmi cserekód száma és UIC betűjele?

Előzmény: bugadoktor (31865)
Sosuke Creative Commons License 2021.01.27 -1 1 31871

MÁV ? 124 569 + MÁV K 151 303

 

https://static.darabanth.com/images/1/5/1564938.jpg

bugadoktor Creative Commons License 2021.01.27 0 0 31870

Köszönöm, elmentettem!

Előzmény: MTU-890 (31869)
MTU-890 Creative Commons License 2021.01.26 0 5 31869

3 tengelyes halszállító kocsikról egy írás 1914-ből:

 

https://halaszat.kormany.hu/download/6/0c/22000/1914_9.pdf

 

 

 

Más: az 599046 és 599051 psz. halas kocsikat 1965-ben selejtezték.

Előzmény: bugadoktor (31865)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.01.25 -1 1 31868

Becenevén hytlák (többes számban hytlákok :D )

Előzmény: RhB (31867)
RhB Creative Commons License 2021.01.25 0 1 31867
RhB Creative Commons License 2021.01.21 0 2 31866

Bár nem MÁV, és a feliratok sem jól látszódnak, de hátha... (Nyugi, róbertke, neki is...)

 

Pesterzsébet-felső, 1989 július

 

 

Előzmény: Albert-Modell Kft. (31859)
bugadoktor Creative Commons License 2021.01.21 0 2 31865

Amikor én halas lettem, már átszámozott kocsik voltak. Ahogy a képről betudtam azonosítani, ezt a kocsit,21 (20) 55 097 0050 volt a száma, ha jók az emlékeim. Csak belföldön használtuk. Volt még hasonló alvázon, és felépítménnyel készült kocsi, de nagyobb tartályokkal, az 51,52,53-as. Ez utóbbiak víz készlete, 18 m3 helyett 21 m3 volt.  

Előzmény: gumidani (31861)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.01.21 0 1 31864

Bocsánat, kimaradt egy szó. Szóval a kezelőszemélyzet számára lakókocsival.

Előzmény: SÜNÖCSKe (31860)
róbertke Creative Commons License 2021.01.21 -2 1 31863

Albert-Modell Kft.  17 órája   

Kedves Fórumozók!

Az Albert-Modell Kft. információt gyűjt .....

 

Ha valaki rendelkezik fotóval, leírással, vagy rajzzal, ami alapján a fenti teherkocsik feliratozását rekonstruálni lehet és hajlandó velünk megosztani,

kérjük írjon a publikus e-mail címünkre. 

 

Albert-Modell Kft.

 

 

Sosuke Creative Commons License 2021.01.21 0 0 31862

1977. Wroclav - BHÉV Fads 84 44 6960 000 - 001 és

1979. Wroclav - BHÉV Fads 84 44 6960 100 - 111

Előzmény: Albert-Modell Kft. (31859)
gumidani Creative Commons License 2021.01.21 -1 0 31861

https://img.index.hu/imgfrm/8/5/2/4/IMG_0016438524.jpg

 

Megszakértenéd ezt a képet? Netalántán ez a német eredetű pőrekocsiból (MÁV Nt 420999) 1948-ban készült 177501 lenne?

Előzmény: bugadoktor (31857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!