Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-carcass- Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123117

Atyagatya, még megvan a vas? :-O

Előzmény: -ikszipszilonze- (123110)
ovoid Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123116

A hétvégén, átmegyek az országon, lehet útbaesnél?

A mail-omon tudsz üzenni....

Előzmény: Rigo35 (123114)
ovoid Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123115

"Hölgynek nem vagyok hölgy",  hááát, az ma már megoldható... :)

Komolyra fordítva, merre, melyik városban lax?

Mailt nem tudok innen küldeni...

Előzmény: Rigo35 (123114)
Rigo35 Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123114

Én lennék a Te embered?

Ha nem lennék egy lakásfelújítási program közepén,komolyan mondom eljöhetnél megnézni az autóm.Mert cserélni szerettem volna focus 1.6 ecoboostra vagy Ti-vtc-re 5ajtós.

Grandém 3a 2007 152000km (és ez nem sok,garantált ! )garázsba áll no rozsda rajt,szivargyujtóba garantáltan csak a fed.kamera dugója van.Hölgynek nem vagyok hölgy ,de talán a kuplunghasználat miatt csak nem bánod.Igen garantált az élmény,amit akkor lehet kihasználni,ha megfelelően felmelegedett az olajad,valamint pár percet rászánsz a visszahűtésre.

Így az eladást halasztanom kell a fontosabb dolgok miatt.

Képeket szivesen lövök  róla.

Előzmény: ovoid (123109)
Rigo35 Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123113

Ez így van,jól tudod.

Igen ,digitesnél is úgyszint.Nálam is eljátsza mindig,hol felpörög,hol ejt.

Megég a rámenő stekker műanyag egyik lába.Onnantól jönnek  a felpörgések.

A tuti megoldás régi levág,bontóból  venni uj stekkert,majd azt beforrasztani.Újonnan nem lehet kapni.

Én még fa fogpiszkálóval hézagoltam,feszitettem valamerre,de ideig óráig jó volt.Majd kezdte megint.

Ne halasszátok sokáig,én sem fogom,mert kormosodik a vezeték is már nálam.Nyarat nem várom meg amikor sokat kell a venti.

Mostanában több autóhoz is rendeltem stekkereket,hasonló okok miatt,szinte mindenhol 3000ft az ára.

Előzmény: gss (123111)
gss Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123112

...úgy meg pláne tévedek ha elsőre a kérdést rosszul olvasom. :-)

Manuális klima esetén szokott ez a hiba előfordulni, digitklímánál lehet hogy szintén, de az is lehet hogy kizárt dolog mert nem tudom.

Előzmény: gss (123111)
gss Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123111

Több mint vsz a venti csatlakozója kontakhibás (jobb egyből alul egy tornász hozzáfér)

Ha szerencséd van a réz érintkezők nem melegedtek még fel (a kontakthiba miatt) annyira hogy a rugalmasságot elveszítsék, így ha tisztítod esetleg picit hajlítasz rajta akkor megszűnik a hiba.

Ha kilágyult akkor vagy cseréled az egész csatit vagy direktbe kötöd a vezetékeket (ez egyszerűbb, de ezt is el lehet rontani pl pillanatpákával,szigszalaggal a hőfokszabályzós páka és a zsugorcső helyett).

 

Persze ez csak az én meglátásom, tévedés jogát fenntartom.

Előzmény: -ikszipszilonze- (123110)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2022.03.03 0 0 123110

A narancsliget utastéri szellőzés ventillátora mostanában úgy gondolja, hogy ingadozik, random emel, ejt a fordulaton. Ha manuálisan állítok neki sebességet is csinálja, bár kevésbé. 

Az autó mely pontjára öntsem a benzin+gyufa párost a javítás érdekében?

Még nem vettem fel a fonalat, csak gondoltam elsírom magam első körben. Rémlik valami, hogy ennek is van ellenállása, elsőre ezt tippelném, de addig is várom, hogy valaki megszánjon és kiokosítson. :)

Mostanában megyegetek vele többet, jönnek is csőstől is a problémák! Pár hónapja egy kuplung pedál mikrokapcsolója ugye, aztán pár hete izzót kellett cserélnem (a jobb oldali továbbbra is nagy élmény a légszűrőtől :D), most meg ez! Őrület.

ovoid Creative Commons License 2022.03.02 0 0 123109

Köszönöm!

Hát, nekem már elég lenne a három ajtó, de csak kevés km-est vennék meg, amit nem lelek a piacon.

Ha még azt is hozzáteszem, hogy csak nem dohányzó lehetne, amibe a szivargyújtót sohasem használták, akkor olyan a világon sincs, tudom. Ja és persze, garázsbantartott hölgytulajdonostól.

Biztosan nagyobb élményt adna, mint az 1.4  8V, ami azért annyira, nem rossz ám! :)

És hogy mi a kevés? Nálam a 100e km alatti, amihez még nem nyúltak!

Előzmény: Rigo35 (123108)
Rigo35 Creative Commons License 2022.02.28 0 0 123108

Helyes,jól teszed !

Kiforrott konstrukció ,csak ráaggadtak egy turbót.Én nagyon imádom.6éve van nálam.Csak azért válnék meg tőle,mert négyünknek pici a háromajtós.Nyáron van is gond a pakolással.Motorja miatt van csak meg.

Előzmény: ovoid (123107)
ovoid Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123107

Köszönöm, mindkettőtöknek!

Ezt akartam hallani :)

És én sem találtam, sehol, de azért nem árt többfelöl informálódni.
Mint az sejthető, szemezek eggyel....

Előzmény: Rigo35 (123106)
Rigo35 Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123106

Ebben nincs hálaisten.

Nemúgy mint bajor társ prémium modelljeibe.

Előzmény: ovoid (123104)
gss Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123105
Előzmény: ovoid (123104)
ovoid Creative Commons License 2022.02.27 0 0 123104

Urak!

Az 1,4 T-jet-ben is van a szívókeresztmetszetet szabályzó síktolattyú?

Vagy a turbós változatból kihagyták?

Erre gondolok...

 

amator11 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 123103

Én nem vagyok tribológus.

 

Saját tapasztalat, 1,2 turbó benzines, 110 Le.

 

A fedélzeti computer tudta mutatni az olajhőmérsékletet. Már régen meleg volt a víz (télen már bőven meleglevegőt lehelt) be amikor az olaj hőmérséklet még korántsem volt az üzemi hőfokon.

 

Ez azt jelentette, hogy télen -10-0 fok között kellett neki országúton kb 10 km, nyáron ez kb 7-8 km hogy elérje az üzemi hőfokot az olaj. Vagyis mondhatjuk, hogy egy átlagos (vidéki) városban szinte sohase éri el az üzemi hőmérsékletet, ha munkába/iskolába/oviba jársz vele, hacsak nem a város túlsó végére jársz.

 

De a tapasztalat az, hogy az átlagos üzemi hőmérséklet normál országúti (100-100) és light autópálya tempónál (110-120) között 94-96 fok között volt (-10 fok és 40 fok külső hőmérséklet esetén)

 

Ha nagyon megzavartam (értsd siettem) és óraszerint 170-180 között mentem tartósan, akkor nyáron 35-40 fok külső hőmérséklet esetén ez 104-108 fok volt.

 

De ugyanilyen sebesség mellett télen -10 fokban is ennyi volt, tehát a külső hőmérséklet különbség ami jelenesetben 50 fok volt szinte alig befolyásolta az olaj hömérsékletet (értsd internetes beírások, hogy nyáron vastagabb olajat tesznek bele).

 

A Toyota Yaris 1,3 esetében az ajánlás 0-20, de megengedi az 5-30-at is azzal a kitétellel, ha autópálya menetek is vannak benne. És ezeknél (off Toyota motoroknál) nem az olajfogyasztás volt a kezdeti gond, hanem a magasabb viszkozitás mellett a gyűrűk kokszosodása, megszorulása és ennek folyománya lett az olajfogyasztás. Pedig a szervizek ott is jót akartak.

 

De persze az Toyota, itt meg Fiat fórum ezért kérdeztem a tapasztalatot.

Előzmény: Énvagyok148V (123102)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.02.04 0 0 123102

Csak az előírtat! Az 5W-40 és a 0W-20 között óriási a különbség viszkozitásban. Még az 5W-30 sem jó. A vékony olajtól ki fog csapágyasodni a nem igazán szoros illesztésekkel készült motor. Ha a megfelelő olaj van benne, akkor így a motor kvázi kinyírhatatlan, hidegen üvegeléstől sem hal mag azonnal (már ha valaki leszarja az autót vagy tehetségtelenül vezeti). A "FIAT 9.55535" az minden Fiat motornál ugyanaz, de ami utána következik ott van a lényeg.

Előzmény: amator11 (123093)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.02.04 0 0 123101

MAP szenzor. Csere. Sajnos tipikus.

Előzmény: szola911 (123095)
subcy Creative Commons License 2022.01.25 0 0 123100

Nekem 14.3 V alapjáraton a töltésem. Szerintem nem kevés. Sosem merült ez az autó még le! Pedig sokszor van használva rövid távokra is.

Előzmény: Kormi76 (123075)
subcy Creative Commons License 2022.01.25 0 0 123099

Hali,

 

MAP szenzor. Nekem is most ment tönkre, ugyanezzel a tünnettel. Itt is írta valaki nemrég. Kb 150.000 km körül cserélni is kellene. Ebben 191.000 km volt és most makkant meg. Csere óta tökéletes!

Előzmény: szola911 (123095)
ovoid Creative Commons License 2022.01.24 0 0 123098

Urak! Keresek EVO-t 1.4 Mair-t, a 105 lovast, kevés km-rel. Világos szín, előny lenne. Aki tud írjon legyenszíves. Köszönöm! :) 

gss Creative Commons License 2022.01.24 0 0 123097

Akkor megvan a hiba, csak a pontos helyét kell megkeresni.

ECU csatlakozóján is meg kellene mérni a hőérzékelő jelét.

Lehet hogy vhol pl eltört a vezetéke. 

Előzmény: szola911 (123095)
ovoid Creative Commons License 2022.01.24 0 0 123096

Élő adatot olvass ki belőle!

Más, csak találgatás lenne....

Előzmény: szola911 (123095)
szola911 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 123095

Sziasztok!

1.4 8V alanynál, találkozott már valaki ilyen hibával? : Mínusz 5 alatt nem indul. Féktisztítót befújva elindul, de tartani kell gázpedállal 2-3 ezres fordulaton amíg melegszik, különben leáll egyből. A vízhőfok jelző azt mutatja, hogy 60-70 fokos a víz, amint el tudom indítani a motort. Lényegében nem dúsít hidegen, azt hiszi meleg a motor. Vízhőfok szenzort cseréltem, a csatija jó, a rá csatlakozó vezeték is jónak tűnik. 0 és mínusz 1-2 fokban szépen elindul és ejti a fordulatot, a vízhőfok visszajelző sem mutat ekkor hülyeséget. Ilyenkor, ha mozgatom a vízhőfok szenzor csatlakozójánál a vezetéket, nem jön elő a hiba, nem hagy ki a motor járása.

Rigo35 Creative Commons License 2022.01.21 0 0 123094

Nagyon jo a meglátásod!

Bele ne engedd rakni a motorba  a 20ast.Elég nagy b@lf@sz lehet az a szervizvezető.Mond meg neki.Sztem sokan ezen a véleményen leszünk.

5w40 acea C3  ...fiat S2 és slussz.Márka amelyik szimpatikus.

 

 

Előzmény: amator11 (123093)
amator11 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 123093

Sziasztok,

 

Ma a biztonság kedvéért vásárlás után lecseréltettük az olajat. A cserét olyan szerviz végezte, ahol a vezető a városban korábban évekig működött Fiat márkakereskedés szervizét vezette.

 

A gyári előírás ez:

SAE 5W-40 ACEA C3
grade synthetic base lubricant.
FIAT 9.55535-S2 certification.

 

 

Mi ezt tettük bele:

https://olajshop.hu/Selenia-K-Pure-Energy-5W-40-5-L

 

A szervizvezető azt javasolta, hogy Ő inkább a 0w-20 irányába menne el.

https://olajshop.hu/Selenia-ECO2-0W-20-1-L

 

Mindkettő tudja a FIAT 9.55535 spcefikációt de az első FIAT 9.55535-S2 szabvány a második FIAT 9.55535-DM1.

A második az elviekben már az Euro6-os motorokhoz javasolt.

 

Kérdés, hogy érdemes-e a másodikat alkalmazni (vélhetőleg a szervizvezetőnek van valamilyen tapasztalata)? A hidegoldali viszkozitási csökkentést még értem, a melegoldali csökkentést még nem. Ezek a motorok a leírások szerint hajlamosak az olajfogyasztásra, ami adott esetben egy melegoldalon még higabb olajjal lehet tovább nő.

 

Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Énvagyok148V Creative Commons License 2022.01.19 0 0 123092

Korábban elhatároztam, hogy megszabadulok attól a gagyi féklámpától és.. ..az aliról rendeltem LED-eset.. hát, inkább elfagyiztam volna az árát.. Persze, hogy nem működik, mert a CAN-nel nem kompatibilis. Nem tudom, talán meg lehetne hekkelni valami ellenállás bebuherálásával, de nem visz rá a lélek. Amúgy nálam a fő probléma, hogy beázik ha a magasnyomású oda téved, mert persze már be sem lehet rendesen tenni rendesen a helyére. Amúgy világít a maga kis vérszegény fényerejével. Eddig csak azért cseréltem benne izzókat, mert azok megfeketednek idővel, ki még nem égett egy sem. 2007-es autóról van szó. El kell találni az izzó behelyezését, mert a jó kontakt az nem jön csak úgy magától.. de utána működik.

amator11 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123091

Szerintem ha megáll akkor új lesz (kb 10.000 Ft). Lehet a bontós ugyanezt az utat fogja bejárni...

Előzmény: gss (123090)
gss Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123090

Kontakthiba miatt (melegedés) ki tud lágyulni az érintkező, és elveszti a rugalmasságát.

Vsz itt is ez a baj.

Lehet hogy valamilyen hőkezeléssel vissza lehet "edzeni" de inkább egyszerűbb bontóbol cserélni az egészet.

Előzmény: amator11 (123088)
amator11 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123089

Bocs kicsit hosszú és szájbarágós lett, de remélem valaki tudja majd egyszer hasznosítani.

Előzmény: amator11 (123088)
amator11 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 123088

Nos kész a Punto (Evo) pótféklámpa égő csere projekt.

 

Über szivás, adtam még egy esélyt neki (de csere lesz előbb-utóbb mert ennyi erővel már agysebész is lehetnék).

 

Szóval a tapasztlatok. Nem én szedtem szét először (szerintem nem is másodszor  :) ) ez meglátszott az elrepedt műanyagokon, a fekete égőtartó sin is több helyen hosszában el volt repedve.

 

A sin szélét megragasztottam a pillanatragasztó + szódabikarbóna kombóval - a "T" bevágáshoz persze kicsit vissza kellett csiszolni.  A megragasztottam a középső részét is - de ezt újra kellett műteni, erről később.

 

Szóval első lépésként megnéztem a pótféklámpa csatlakozónál, hogy multiméterrel mérve ha valaki nyomja a féket meg van-e a 12 V. Megvolt, tehát ott van + és - is. (A pótféklámpa nincs külön testelve, madzag adja neki a két pólust.)

 

Ezek után óvatosan facsavarral "megreszelgettem" az égők helyeit, a csúszó sarut meg csavarhúzóval. Kapott egy kis kontakt spray-t, száradta egy keveset és jöttek bele a égők.

 

Hogy gyorsabban haladjak készítettem rá ideigleines sarukat és direkt az akksinál néztük.

 

Hát elkeserítő, a legváltozatosabb formában égtek az égők. Megunva a csereberét elkezdem az egyik oldalról felépíteni, minden égő behelyezése után próba. Kb a 4. égő behelyezése után kezdett jelentkezni, az a probéma, hogy az első 4 darab ami égett ha beraktam az 5-et akkor nem égett hol a 2., hol a 4. és igy tovább.

 

Újból kiszedtem az égőt a az égő lábak "nútba hajtása " helyett (ugye oldalanként egy lábnak kell lennie) kitaláltam, hogy a jobb érintkezés végett oldalanként a lábakat 45 fokban fordítom el igy jobban érintekzik, mivel a nútt helyett "átível" két üveg domborulaton is.

 

Ekkor ár szinten minden égett kivéve 2 db-ot, ezek könnyen mozogtak. Hiába hajtottam a lemezeket vissza egy idő után elengedtek. Akkor fogpiszkálóból "farkasfogasan" egymással szemben ahol a fekete műanyagban alulról zárt mélyedések voltak a lemez mellé beraktam egy-egy figpiszkáló darabot ezzel már jó lett az érintkezés - de a hosszában ragasztott fekete égő tartó sin újból elrepedt a feszüléstől. Itt nem akartam a pillanatragasztó + szódabikarbóna kombót haszálni (korábban itt csak pillanatragasztó volt) igy fogóval összeszorítva, forrasztó pákával a hátlapot "összefésültem".

 

Igy "üresen" burkolat nélkül minden működött, de ha beraktam a burkolatba és mellé bepattintottam a "S" alakú fekete rögzítőket akkor az újból szétnyomta, igy az kihagyva simán beraktam a burkolatba (igy is beleszorult) raktam vissza a helyére.

 

Most minden ég, kérdés meddig. Hát ősszintén megvallva láttam már ennél profibb megoldásokat is mind a kasztniba mind az égő rögzítés tekintetében.

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!