Valaki elektrobiciklizett már lánc nélkül? Az elindulás kicsit vicces, mert mindenképpen lendületet kell benni, utána viszont ha van tekerés, van villanymotor is. Még a rendőr se szólhat be. Ha pedig lekerül az ülés is, azaz a pedálon kell állni, mégis miben tér el egy elektrollertől? (ami nincs is definiálva a kresz-ben, meg sehol) Simán lehetne húzni egy gázkart 25km/h-ig.
Még valami: a három hibán egyszerre ne lepődj meg. Ugyanis könnyen lehet, hogy egy hibának a következménye a többi.
A pedelec jeladó az persze független, de ha a vezérlőben a kondik behalnak, akkor a tápokon olyan mértékű zavarok fognak megjelenni ami előbb utóbb ki fog ütni mindent - a gázkartól a motorban lévő hall szenzorokig. HA nincs szűrőkondi/energiatároló, akkor ott nagyon csúnya dolgok fognak történni. Elég esélyes pl ez esetben is, hogy a gázkar nem magától csak a saját kedve miatt halt meg.
Egyébként villamosan ezek a problémák kezelhetőek lennének pár védelmi alkatrész pluszba történő beültetésével, de hát az pénz, ezek meg a legolcsóbb eszközök.....
"akkor terhelés nélkül is fellépne a kontakthiba, nem?"
Hát majdnem.
Az hogy az adott kontkathibán mekkora feszültségesés fog keletkezni, azt sokmidnen befolyásolja, pl az áramerősség mértéke is. Ha kis áramot hajtunk át ilyen szempontból vizsgálva a feszültségesés is kisebb lesz mintha nagy árammal terhelnénk. Így kis áramnál lehet nem okoz problémát. Azaz ha egy nagyon egyszerű módon pl egy ellenállással akarjuk modellezni a kontakthibát, akkor ott a feszültségesés mértéke I*I*R értékű lesz, erősen függ az áramtól. de ugyanakkor lehet, bizonyos fesz szinti ,még átvezetni se fog....
Az hogy mekkora feszültség fog esni valóságban a kontakthibán, az persze megint nem ilyen egyszerű, mert a kontakthiba nem csak egy ellenállás jellegű hiba, egy valós helyettesítőképe ennél sokkal bonyolultabb.
Közben megnéztem a neten, hogy kell kimérni gázkart, hát nem úgy, ahogy gondoltam, állandó feszt kell adni rá és feszültséget kell mérni rajta. Így kiderült, hogy a gázkar hibás, minden állásban átad... A motor pedig azért akadozott, mert a mágneses érintkező tárcsája elmozdult a pedálnál... Az, hogy egyszerre 3 hiba lépjen fel, ilyen a mesében nincs, a kondik, gázkar, az érzékelő...
Típus... :D fullkínai! Fogalmam nincs a típusról, úgy vettem másodkézből.
Az akku 2 éve lett cserélve 2db 12V 13Ah-s zselés akkura.
Ha a terhelés beesne, azt a töltésjelző LED nem mutatná? Ha kontakthiba lenne, akkor terhelés nélkül is fellépne a kontakthiba, nem? Én egyébként a vezérlésre gyanakszom, az a két kondi sem véletlen volt felpúposodva, lehet más áramköri alkatrész is kapott a pofájára... Annyi előjele volt ennek, hogy egy ideje, pár hete ha megállok a bringával, néha megugrott magától a motor, annak ellenére, hogy pedál nem pörgött (nyilván) és a gázkart sem húztam, aztán aznap, amikor bedöglött folyamatosan ment a motor, amint ráadtam a gyújtást... Másnap ránéztem, hogy mi a gond, ráadom a gyújtást, nem indul a motor, így szétszedtem, hogy mi a probléma, megnéztem a vezérlőt, láttam a két kondit, így kicseréltem. Összeraktam, nem indult, gyújtásra, örültem, hogy akkor OK, a dolog, meghúzam a gázkart, nem indul a motor, megtekerem, nem indul a motor. Lehúzom a gázkart a csatlakozóról, és úgy elindult a motor hajtásra, így gondoltam, biztos csak a gázkar rossz, erre kiderült, hogy terhelésnél meg-megáll a motor. A gázkar két vezetékét ha összezárom, akkor megy folyamatosan a motor (piros+zöld), szóval ma megpróbálom azt, hogy e kettőt rövidre zárom és úgy adok neki terhelést, ha úgy megy, akkor az akkut tutira kilehet zárni és esélyes, hogy a vezérlés a rossz. Egyébként a gázkaron semmilyen ellenállást nem tudtam mérni, szóval arról feltételezem, hogy hibás, gondolom én ha mást nem is, de e két vezeték esetében (piros+zöld) a gázkar végállásában össze kellene sípolnia, hisz ha e két vezetéket zárom a vezérlésen, és folyamatosan megy a motor, akkor e két vezetéknek a gázkar felőli oldalánál össze kellene sípolnia folytonosságvizsgálattal abban az esetben, ha tökig be van húzva a gáz, nem?
Más kérdés... ez a vezérlőn múlik, hogy gázkarral is indul a motor vagy min múlik a történet? Mert ha új vezérlőt kell vegyek, akkor szeretném, hogy ugyanígy működjön, ne úgy, hogy csak akkor segít rá, ha tekerem.
Köszönöm, hogy segítesz gondolkodni!!! Nem probléma, ha kiderül, hogy nem a vezérlés a hibás, max. megy fel vaterára vagy jófogásra, ha nem az a gond... Szét kellene szedjem a gázkart is, de eléggé úgy tűnik, mintha nem lenne szétszedhető... Nem lehetséges az, hogy gázkar nélkül nem működik megfelelően a vezérlés? Bár mondjuk ez elsőre nem tűnne logikusnak...
Hát ah elsőre tippelnék, akkor akkut mondanék tippelnék, de mivel konkrétan semmit nem tudunk ismerünk a bringáról, pár kérdés:
1. Jó lenne valami ismertető a kerékpárról, típus, akku típusa, gyártási év, akku mikori, hány ciklus van benne, hogy volt kezelve, stb.
2. Kellene mérni akkumulátor feszt, de nem csak feltöltés után vagy üresjáratban, hanem amikor beterheled. Azt írod felemelt kerékkel gond nélkül működik, de terhelve jön elő az "akadozás". Ez eléggé arra utal, hogy terhelés hatására valamiért letilt a vezérlés. Ennek sok oka lehet természetesen, nem vagyunk táv-gyógyítok, de két fő ok szokott előfordulni (a sok egyéb mellett). Az egyik, hogy döglődik az akku, és beesik a terhelés hatására a kapocsfeszültsége, és emiatt letilt a vezérlő.
3. A másik, hogy valamelyik főáramköri csatlakozó, vezeték akármi sérült, kontakthibás, és nem az akku feszültsége esik be, hanem az adott szerelvény gyengélkedik és ez okozza a problémát.
Ezek az első dolgok, amiket meg kéne tenni/nézni, ezután talán okosabbak lehetünk.
Én személyesen nehezen tudok jó tanácsot adni, mert nálam biztos mások a beállítások és az alapelv. Elég sokat triatlonoztam, országútiztam anno, amit kb. 1 éve megint újrakezdtem, de ez a fajta bringa és bringabeállítás valamint pozíció teljesen más kategória mint amit te szeretnél és igényelnél. Furcsa is nekem az egyenes hát és derék meg túrás pozíció. Van egy ebike-om nekem is ami treking jellegű az amolyan túrás egyenes derékkal használós jellegű, de még ott is inkább a versenysort dolgait érvényesítem beállításnál, csak szélesebb nyerget használok, mert egyenes deréknál az ülőgumó más része érintkezik a nyereggel, mint erősen előrehajlott pozícióban és ez pl eltérő szélességű nyerget kíván. Ugyanez igaz már onnan kezdve, hogy patentpedált használok stb, szóval én ebben nem vagyok jó tanácsadó :-)
Egy apró megjegyzés, ha egyszer van egy felesleges pártizezred, és a probléma nem oldódik meg. Létezik olyan hogy bike fitting az ország számos pontján, a legtöbb a fővárosban érhető el. Ez elsősorban profi/versenyző / több mint hobbi kerékpárosoknak lett kitalálva. A lényege részletekbe nem menve, hogy sok kerékpárosnak vannak voltak ilyen olyan problémái, kritikus a hát és térd problémák jellemzően. Ráültetnek egy mindent is állítható bringára, és megkeresve összedolgozva megtalálják az adott illető lehetőleg legideálisabb és legjobb beállításait az adott kerékpáron. Ehhez kell sokminden, anatómia, versenysport stb ismeretek. Ez elsősorban azoknak van kitalálva akik tényleg sokat tekernek és vannak problémáik is akár már egészségügyi szinten vagy épp szeretné a problémákat megelőzni, jó hatásfokkal tekerni, stb.. jellemzően ilyenkor egyes alkatrészeket szoktak cseréltetni is, pl más kormányszár, ülés nyeregcső, esetleg hajtókarhossz, stb.
A dolog nagyon jól működik. Ez csak mint tájékoztatás mondtam el ha nem akarna megoldódni a problémád sehogy sem.
A térdproblémák 99%-a sajnos a helytelen üléspozícióból fakad jellemzően, legalábbis a sokat tekerőknél mindenképpen így van. Pl itt egy egyszerűbb alapelv is, de ez csak amolyan ökölszabály szerűség, nem biztos hogy mindig mindenkire igaz lesz, mert eléggé eltérőek tudunk lenni felépítésileg.
Segítségeteket kérném... Olyan problémám adódott a biciklimmel, hogy ha hajtom a bringát, valamikor megy a motor, valamikor nem. Kezdődött azzal, hogy az istenért sem indult el a motor, gázkarral sem (gázkarral indul anélkül is, hogy hajtanád). Gyanakodtam a vezérlőre, szétszedtem, volt két felpúposodott kondi, azt kicseréltem, a hiba ugyanúgy fennállt, sem hajtásra, sem gázkarra nem indul. Lehúztam a gázkart, úgy elindult hajtásra, gondoltam, akkor biztos a gázkar rossz. Összeraktam, hogy majd akkor az cserés, de addig is legalább hajtásnál, segítsen. Elindulok vele, erre hol elindul a motor, hol nem, hajtás során. Ha terheletlenül hajtom meg (értsd megemelem a kereket és meghajtom a pedált), úgy megy folyamatosan a motor, csak terhelés során "akadozik". Mi a tippetek? Talán a vezérlés rossz úgy, ahogy van vagy mire gondoltok? Motorhibát kizártam azzal, hogy gázkart rákötve pl. egyáltalán nem volt hajlandó menni.
Sziasztok! Hátha valaki tud a választ a problémára. A sztorim a következő: Egy hete kaptam meg a Gogobest.com-ról rendelt GM29-es kerékpárt, ami az összeszerelését követő beüzemelése során nem mutatott életjelet, hiába nyomtam hosszan a "Power" gombot, a display sötét maradt. Furcsállottam- fullra le lenne merülve az akksi? Olyan nincs. Kb.: egy órás töltés után a visszajelző zöldre váltott. Újabb bekapcsolási próbálkozás és megint semmi. Ezután kivettem a vázból az akkut, amin van egy töltöttséget ellenörző nyomógomb egy kék leddel kombinálva. Azt megnyova a led világítani kezdett. Akksi vissza, Power be, display kijelez, a kerékpár műkszik. Próbakör után letesz. Pár óra múlva újra indítanám, de megint semmi. Akku ki, teszt gomb megnyom, led világít. Akku vissza és megint rendben működik. És folyamatosan ezt csinálja. Ellenőrzés képpen a kivett akkura (ami egy 36V-os LN Energy Technology LN-Ny-4-10S4P) ráakasztottam egy multimétert, teljes töltöttség mellett 41V-ot mér, viszont kb.: fél óra múlva eltűnik a kivezetéseiről a feszültség. A teszt gomb újabb hosszú megnyomására aztán megint visszatér egy fél órára. Mentem már vele 35KM-ert, egyszer pont egy emelkedőnek tapasztaltam, hogy meszűnt a rásegítés, miközben a display kijelzett és teljes töltést mutatott. Máskor emelkedőnek rásegítés mellett egy két karaktert vissza szokott esni.
A Gogobest-nek már írtam. Egyenlőre csak egy kérdésig jutottunk, hogy megtörtént-e a teljes feltöltés.
Azt se tudom merjem-e így használni a kerékpárt, gondolom az akku vezérlőjével van a gond, a szabálytalan működés nem okoz-e más részekben is károsodást? Mivel a külföldi vásárlásról van szó, macerás a szervízelés. Vajon javítható-e hazai berkekben az ilyen hiba? Vagy mindenképpen harcoljak ki agyártótól egy csere akkut?
Ennek a konstrukcional a felso csavarokat nem kell kitekerni, csak az alsot, az pozicionalja a csuklo reszt. A felso csak a tengely csak maga a dorgastengelyt, a pozicionalasban nem jatszik azerepet. Ezt menetrogzitovel rakjak ossze, nem erdemes szetszedni. Csak az alsot lazisd ki es ugy pozicionald.
A terdfajasrol nagyon roviden annyit, ez jellemzoen ulespozicio problema. Profi kerekparosok sokat tudnanak meselni, mert oket nagyon erinti. Megvan a menete hogyan kell jol pontosan beallitani egy nyeregpoziciot a pedalhoz kepest hohy hosszutavon es fajdalommentesen tekerjunk. Ha lejjebb veszes az ulest az sajnos hosszutavon inkabb art mint hasznal, most atmenetileg azert hatott, mert mashogy terheli mint eddig, de ettol meg nem jo.
A másikban már válaszoltam, de van még egy opció. Vegyetek egy camping stucnit, az egybeöntött feketét aminek kb 4cm hosszú csak a kinyúló része. Ezzel kihajíthatod azt a csavaros hülyeséget és lehet, hogy minden szép és jó lesz, bár egy másik kormány továbbra is ajánlott a vélhetően seprűnyél-szerűen egyenes helyett.
Van olyan konstrukcio ezeknel az allithato stucniknal, hogy alulrol fogja egy rogzito csavar az egeszet. Ez elsore nem is latszik, erdemes megnezni ez is hatha olyan - azaz a stucninak felso mozgo reszenek also oldalan. Ha nem akkor kell egy hosszabb megtoldott imbusz, akar csovet rahuzva a szarra.
Nem akarlak elkeseríteni, de ezt a problémát nem fogja egy kerékpárboltos és ekerékpáros szerelő sem megoldani nagy valószínűséggel. Technikai részletekbe és okokba nem mennék bele, mert az messzire mutat. Ugyanezt csinálja pl a laptop töltőd is a laptop esetén csak a kisebb áramok miatt kisebb lesz az ív / szikra.
Persze technikailag lehet olyan áramkört fabrikálni, ami megoldja ezt a kérdést, de próbálj ki egy egyszerűbb megoldási módot. Töltés végén először a hálózatból húzd ki a töltőt, és utána a bringából.