Üdv Mindenkinek!
Mostmár egy éve hajtom a kis CorsaC-met.
A Topic célja a típus előnyeinek/hátrányainak az összegyűjtése lenne. Várom a tapasztalatokat!
Saját tapasztalatok:
(1.216V motor, Comfort felszereltség)
---Fogyasztás
Városban:
6.9 (nyugisan) - 7.2(pörgetve)
Országút:
Nem emlexem...ha érdekel valakit a topic, megnézem :-)
---Motor:
A motor 2500-ig gyenge, 3000-nél éled, 4000-nél ugrik, 5000 fölött megintcsak gyenge. Autopályán 140 kényelmes/stabil úttartás, 160-ig gyorsul de már labilis az úttartása, 175 volt a vége. Olaj 20000km alatt egy cseppet sem fogyott. A sok városi tökörészéstől kicsit lomhult, de egy STP szeleptisztító kúra heyrerakta.
2-essel 60-65-ig baratságosan huzatható, utána kifogy belőle a szusz és 80 előtt kicsivel le is szabályoz, 3-ban 100-ig érdemes huzatni, 4-ben 120-130-ig. Tehát ha egy nyolvannal menő autót kell gyorsan előzni akkor vissza háromba, autópálya felvezetőn meg négyben 120-ig.
---Váltó
Hátramenetbe amíg nem meleg a moci, csak lassan, tövig nyomott kuplunggal, különben reccsen. A többi könnyen és biztosan kapcsolható.
---Futómű/magasság
Kemény, minden döc-döc üt, viszont nuku billegés még agresszív kanyarodásnál meg sávugrásnál sem.
Kicsit alacsony az autó, 1-2 alkalommal sikerült fennakadnom. Az orrán alul lévő műanyag sufni-spoiler meg minden padkán fennakad, még jó hogy direkt deformálhatónak csinálták.
---Csomagtartó
3-hetes Auchan bevásárlás pont elfér (8-10 Auchan-os szatyor), 2-hetes külföldi kirándulás 2 embernek már csak hátsóülésre pakolással.
Ledöntött hátsóülésekkel egész komoly kis teherhordó lesz belőle, 5db lapraszerelt irodapolcot is bepréseltem már, bár igaz, hogy hátsótól első ablakig ért... :-)))
---Hely
Nekem (182cm) elöl abszolút kényelmes, de öcsémnek(195cm) sem volt semmi gond vele. Hátul 2 felnőttnek kényelmes, a fejmagasság is bőséges.
---Előjött hibái:
-Gariban cserélt onboard computer, mert néha nem engedelmeskedett a központi zár, meg néha indokolatlanul kigyulladt a toltés lámpa.
-Gariban cserélt vészvillogó kapcsoló (elvileg ez már mikrokapcsolós és a szervíz szerint nem szabadna a tipikus opelbetegséget mutatnia, de nekem mégis beragadt egyszer)
-Gari EGR szelep tisztítás, valszeg szart tankoltam, mert kattogot egy ideig.
---Zaj
130-ig kisautóhoz képest nagyon csendes. 140-től a motor felerősödik, de még elviselhető. 150-fölött már zavaró.
---Gyorsulások (Trófeák és bukások) :-)))
1.4 16V Corolla ellen (0-80-ig):
Corolla 3/4 autóhosszal győz.
1.6 8V GolfIV ellen (80-150-ig)
Golf lemarad 1 autóhosszal
1.1 Saxo (0-70ig)
Saxo lemarad 1.5 autóhosszal
?.? Focus (90-130-ig kapaszkodósávos emelkedőn)
Focus kivillog kapaszkodósávba, aztán meg nem bír elmenni mellettem... :-)
?.? Lancia Thema (0-70)
Csúnyán megszivatott... :-)
Pedig tényleg rohannom kellett átöltözni a fényképészhez a saját esküvőm napján... :-)
?.? Volvo (100-150)
Letolt az útról aztán még jól meg is büntetett, mert ő volt az Osztrák autopályarendőr... :-))
???.??? Kamaz (NA)
Lehúzódtam, mert jött mint a Spielberg első filmjében a Kamionos...
Hát hirtelen ennyi jutott eszembe.
Írjatok!
Hapzi