Nem, mert annyira zsúfolt volt a programom. Én már jövőre készülök inkább a giga-mega hosszú csörgős IC Corvinusra, na meg az Ady Endre IC-re, és még ott van a kipróbálandó Szerencs-Miskolc csörgőzés is. Na meg ismét egy kis alagutazás lesz ősszel a 87-es vonalon pár topiktárssal. Jövő nyáron meg keményen folytatódik a dunántúli hidak bemutatása.
Ha ugy is a nyugatibol el akarjak venni, pontosabban kozpontositani az IC-ket a keletibe akkor miert nem indulhatnanak onnan a katai vonatok? Aztan igy meg marad Zuglo megallo nekik es a kiralyvaganyon pedig rogton iranyba fordulhatnanak.
A keddi szegedi út után szerdán topiktalis vonatozgatás volt Zalába, ami egyben alagút és hídttúra is volt Nagyrákosra és Püspökmolnáriba.
A Déliből az Ex900/959-el mentünk Zalaegerszegre, amiben nyunyukával privát fülkés Bko-nk volt a végében. A vonat Székesfehérvárig az állítólagos 120-as nemzetközi fővonalon 4 helyen tudott 100-ra éppen gyorsítani, de ebből 2 alkalommal 1-2 mp-ig volt ezen a sebességen, mert lassított is, míg a másik 2 alkalommal alig fél percig tartott eme idill. A vonat gondolom 120/120-as lenne. A pályára kecskéket kéne küldeni legelni, annyira gazos, na meg iszapfürdőnek lehetne hírdetni, mint valami hungarikum.
Székesfehérváron aztán dekkolás, pedig pontosan érkeztünk, de valami műszaki hiba miatt +12-vel indultunk tovább. A balatoni vonatok pontosan jöttek/mentek ebben az időben. Sárszentmihályon hívójellel jártunk be, így Várpalotáról már +20-al indultunk, mert még vártuk az IC950-et is, ami +8 al ment, amúgy Inotára is simán befért volna a vonatkeresztünk. Veszprémből +12-vel indultunk, mert a késésünk ellenére előszőr a győri 39517-et menesztették. Amúgy itt már bent állt a 909-es. Herend előtt pár száz méterre volt a siklás, ahol most 20-as lassújel van bevezetve, és újabb átereszek épültek a pálya alá, a víz elvezetésére. Bobára 9:00-kor +9-el érkeztünk. Itt gyorss zétakasztás, a zegi kocsikra ráállt az M41 2210-es, és már indultunk is tovább +3-al. Zalaegerszegen gyors átszállás az egy szem Bzmot 350-re, ami ment Öriszentpéterre. De kár volt a rohanás, mert a mi csörgőnk még ráállt a Bz-re, és így ő húzott minket végig, mert a csörgő megy ki a Citadella IC-ért Hodosra. A pályahasználati díj nagy úr mostanság, így egyre több ilyen több gépes látványosság várható a közeljövőben. Nagyrákoson fotózás, nagyon szép látvány nyílik az alagút feletti dombról a völgyhídra. Innen vissza 13:13-kor jövő 9563-as vonattal jöttünk Zegre, majd tovább zalaszentiváni átszálással a 9854/9845-el Püspökmolnáriig. A Rába híd 20 percre van az állomástól, és egy jó álapotú rácsos mederhídból, és két oldalon egy ártéri hídból áll. Jól körbefotóztuk. Az említett hídátépítés, az ez előtt a 20-as lassújeles beton ártéri híd lesz, tehát nem a Rába folyó hídja, hanem az ártéri hídja. Ha jól emlékszem Vasvár-Püspökmolnári között volt egy vashíd a Csörnöc-Herpenyő felett, utána két beton ártéri híd, majd a rácsos Rába híd. Innen tovább az MD-s 9813-al Szombathelyre. Itt fotózás minden mennyiségben, a sokféle mozdony és kocsiérdekességek miatt. Majd átszállás a M41 2208-as vonattta csörgős IC-re, a 911-re. A csörgő a vonatra 9133-as szentgotthárdi személlyel jött. POntos indulás, Porpácig helytelenben mentünk, mert ez megy egyenesben tovább Csorna felé. Beled állomáson vonatkereszt az IC916-al, ami késett, így minket is elvert, és csak 19:01-re +12-vel értünk Csornára. Itt volt az EN240 Venezia is ami Milkabikával jött, és remot Szergej+VFK-val ment tovább. A mi csörgőnk lejárt, majd ránkcsattant a 3 repcekocsis+repcebikás (1047 501-0) soproni rész. 19:09-kor +6-al már döngettünk is tovább, Tatabányánál már csak +2-vel jártunk, és Kelenföldre már -1-el érkeztünk. Aztán itt 11 perc dekkolás következett, nem tudom miért, de amint bejött a Keleti felől a késő EN268 Kálmán Imre, amin jó, ha 50-en voltak 8 kocsin, akkor indultunk is tovább a Keletiba.
Észrevételek:
Hazánkban kuriózim a 16-17-es vasútvonalak állapota. A 17-esen Zalaszentivántól Szombathelyig 2 lassújel van, a Zalaszentiván bej. ívben 60-as, majd az említett hídnál 20-as, és ennyi. a Pálya végig 100/80-as, jelfeladásra kiépített, térközös renszerű, vízágy, és gazmentes.
A 16-os vonalon a közös 20-as részen 30(a) állapotok Porpácig, a pálya sárban, egymást követő lassújelek, bár szerencsére még itt inkább a 100-asok a jellemzőek még. Porpác bej. ív 70-es, majd döngettünk végig 100-al, Belednél talpfákat cserélnek a páratlan oldali kitérőkön, így most itt 20-as, majd még Vica mh.-en van 60-as, és Csorna bej. ív 40-es, a pálya a többi helyen végig 100-as.
Az 1-es vonalon meg évek múlva sem lesz normális sebesség, tényleg tele van lassújellel, a Komárom-Almásfüzitő között bal pálya csak 120-as, valamint a Biatorbágy-Budaörs közötti új pálya is tán nem 140-es, hanem 120-as, és ebben az új vágányban már az IKEÁ-nál kitűzve egy lassújel, tán 100-as?
Milyen útra gondolsz? Jelenleg csak az amicus által felvázolt útvonal létezik: Kőbánya Teher-Városligeti elág-Rákosrendező-Rákosszentmihály-Rákos. Illetve a Király-vágány, de ott bizony körbe kellene járni a gépeknek, ami ugye nonszensz. Éppen ezért sem fognak Kökiről menni a kátai vonatok, ráadásul Köki kapacitása gyenge lenne ahhoz.
Bocsi! Igazad van, én nem is akartalak megbántani, csak lusta voltam visszakeresni az eredetit... Az EU csatlakozás valóban 2004. május 01-én volt. Egy kis adalék még: a hivatalos megnyitó előtt már közlekedtek vonatok Bajánsenyéig, úgy, hogy az útátjáró előtti megállóig mentek (talpfamáglya, sorompó kikapcsolva, stb.) és onnan indultak visszafelé menetrend szerint.