Keresés

Részletes keresés

V63 022 Creative Commons License 2021.05.23 -1 1 467614

Kontra (hogy vonat is legyen):

 

Train test crash 1984 - nuclear flask test - YouTube

 

Nem a tartály a probléma, hanem a csatlakozások és azok üzemeltetése. Nálunk a laborban építettek ki hidrogénnek csőhálózatot. Nem olyan, mint a földgázé.

Előzmény: r1232 (467596)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -5 2 467613

Nem figyeltél az iskolában annak idején. Szerintem itt hagyjuk is abba,  mart az alapokkal sem vagy tisztában.

Előzmény: Panzerbear (467606)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -1 1 467612

Ezt te írtad..

Előzmény: Panzerbear (467604)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -3 1 467611

Te pont ugyanezt teszed az üzemanyagcellával kapcsolatban.. Ami jelenleg még valóban drágább, de pl. ipari felhasználása terjed, ami elhozhatja az autózásban is az alacsonyabb költségeket, akár az akkus autózás szintjére.

Előzmény: Panzerbear (467603)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -2 2 467610

 Nagyon is sokat,  ha túllépi az engedélyezett tengelyterhelést ezzel a jármű.

Előzmény: Panzerbear (467601)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -1 1 467609

Gyors rá is kerestem, mekkora akku van pl a Siemens Desiro ML akkus változatában. Nem 8-900 kWh mint amivel én számoltam, hanem csak 528 kWh, szóval még 5 tonna sem lehet a tömege, valahol 3,5-4 inkább.

17 tonna alatti tengelyterhelés.

https://www.oebb.at/dam/jcr:b697320b-4493-48f2-a9f4-b8ff3af4d4ec/datenblatt-cityjet-eco.pdf

Előzmény: Panzerbear (467606)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -2 0 467608

Nem hallani róla. Most nagyon komolyat fejlesztettek a teherszállításban.

Előzmény: Nydqist (467598)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -3 0 467607

Csak az a baj vele, hogy egy ilyen tartály piaci áron megfizethetetlen...

na meg nem tudom ki és hol tartja karban, nyomáspróbázza, meg ilyenek...

Előzmény: r1232 (467596)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -4 2 467606

Bullshit...

Dehogy számít minden kg. Az elektromos vissza tud táplálni, ha nagyobb tömeget kell felgyorsítania, akkor lassítania is nagyobbat kell, nagyobb a rekuperáció. Amúgy mi 5 tonna (mínusz a korábbi erőforrás, mint mondjuk dieselmotor) egy 90-200 tonnás vonatnál?

8-9 éves villanyautók járnak sokkal öregebb akkukémiákkal, mint ami most van. 20 éves hibridek...

És utána sem kidobják, hanem újrahasznosítják, pl egy ideig energiatárolóként, majd teljesen. Na meg ebből a szempontból ugyan ez a probléma az üzemanyagcellával. ugyan úgy elöregszik...meg a dieselmotort is fel kell újítani néha...

 

Lemaradva itt te vagy...az alapoknál...

Előzmény: r1232 (467595)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -3 0 467605

Ja de az akkor már nem kétszer jobb, mint egy Mirai, hanem ötször...

Pl simán konnektorról tankolod, gyorsabb, erősebb, jobban felszerelt és még nagyobb hatótávú is...

Előzmény: r1232 (467593)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -2 2 467604

Neked tényleg úgy tűnik, hogy egyre olcsóbbak az autók? Tényleg?

Előzmény: r1232 (467592)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -3 1 467603

"A színes LCD gyártása olyan - a Földön csak nyomokban fellelhető - ritka vegyi elemekre épül - ami kizárja, hogy valaha is tömegesen elterjedjen - valamint a ma is igen borsos ára további magasságokba repíti majd az ilyen kijelzők árát - ami szintén kizárttá teszi az LCD képernyők széle, főleg lakossági elterjedését."

 

"Ezt írták 20-25 évvel ezelőtt a színes LCD-kről."

Előzmény: Panzerbear (467602)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -3 1 467602

Ja...Persze...Az olaj is már rég elfogyott amiről ugyan ezeket jelentették ki , hosszú évtizedeken át..

Előzmény: r1232 (467590)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -1 1 467601

Na ne...Egy 40-100m-es motorvonatban mit számít 5 tonna?  

És 5 tonna esetén már egy hatalmas akkuról beszélünk, ami 8-900 kWh.

Előzmény: r1232 (467589)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.23 -1 0 467600

A forgalom nem attól nöl, attól csak a közúti növekszik aránytalanul.-..

Előzmény: Törölt nick (467581)
Lovrin Creative Commons License 2021.05.23 -1 0 467599

"Bullshit."

 

Ha nem hiszed akkor olvass utána:

https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand

Előzmény: Törölt nick (467597)
Nydqist Creative Commons License 2021.05.23 -1 1 467598

Ez a fejlesztés végül is elakadt, vagy még nem tettek le a megvalósításról?

Előzmény: Panzerbear (467555)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.23 -7 7 467597

Bullshit. Egyoldalú szélsőséges látásmód. Az ilyenek miatt hiányzik minimum 3 Duna-híd egy alagút meg az M0 észak és nyugat. Olyan megoldás kell, ami nem szélsőségesen húz csak az egyik irányba. Amit írsz az nem ilyen. Radikális, és a valóságtól elrugaszkodott. Állva izzadni az emeletesen IS a tömegben reggelente nem versenyképes, 1 óra alatt beérni tömegközlekedéssel úgy hogy autóval 35 nem versenyképes, és nem az a megoldás, hogy az utóbbit rontsuk a tömegközlekedés szintjére, mint ahogy te meg az aktuális budapesti góré gondolja. Az előbbit kell drasztikusan javítani. Nyilván ez többe kerül, mint megszűntetni egy sávot egy tetszőleges fővárosi sugárúton. 

 

Pl. ahelyett meg hogy alagutat álmodnak a Nyugati és Kelenföld közé, Rákospalotától befele kellene rendberakni a pályát meg a biztbert a körvasúttal egyetemben, meg mondjuk Gödig +1 vágány (bár most a legújabb álomban már Gyártelepig benne van ez). Több haszna lenne.

Előzmény: Lovrin (467594)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -3 0 467596
Előzmény: V63 022 (467574)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -4 3 467595

Az energiasűrűség már nagyon magas, bár ez pont a vasúton lényegtelen. 100kg ide vagy oda nem számít.

 

Tévedés, pont hogy számít minden kg, amit mozgatni kell.

 

Elhasználódása a legújabbaknak gyakorlatilag alig van. 3000 ciklust garantálnak,

 

Tehát 5-6 max. 10 év után dobhatod ki.

 

Picit le vagy maradva a témában, az általad hangoztatott ellenérvekre már 2 évvel ezelőtti cikkekben is ott a cáfolat.

 

Előzmény: Panzerbear (467551)
Lovrin Creative Commons License 2021.05.23 -2 3 467594

Attól, hogy nem építesz meg szükséges elkerülőket, hidakat, nem fognak kevesebben autózni.

 

De, attól hogy megépíted, többen fognak autózni.

 

A modal split sohasem egy fix állapot, az autósok birtokba veszik az új utat, a régiről eltűnnek, és kész, minden marad ugyanúgy.

Az új közlekedési kapcsolatok, a rövidülő eljutási idők maguk is formálják/generálják az igényeket. Sosem tudsz úgy kapacitást bővíteni hogy kötelezd a régi infra potenciális használóit hogy nehogy beugorjanak azok helyére akik átmennek az újra.

 

A megüresedő infrastruktúra szépen elkezdi kiszolgálni a látens igényeket, vagy egyenesen újakat generál. Hasonlóképp az új is.

Ez egészen addig fog tartani amíg ki nem alakul egy új egyensúlyi állapot:

- az új útra átkerülnek azok akik eddig kényszerből a régin mentek + azok akiknek az új út megléte és a lerövidült utazási idő generál új igényeket. Pl. eddig nem akartak kiköltözni az agglóba, most ki fognak, mert kész az autópálya.

- a régi úton megjelennek azok akik eddig elkerülték valami miatt (pl. túl nagy volt a forgalom miatt alternatív úton közlekedtek.)

 

Csak akkor tudod szinten tartani a forgalmat hogyha a kapacitás nem változik, amennyit építessz egyik helyen, annyit csillapítassz máshol.

Egyébként a forgalom nem csak generálódik, el is tud párologni amikor kizársz valami infrát és nincs vagy gyenge minőségű a pótlása. Pl. a Margit-híd lezárásakor lehetett megtapasztalni, de most a 3-as metró lezárásával is.

Előzmény: Törölt nick (467581)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -2 0 467593

Mindegyik energiahordózónál léteznek ezek az össz hatásfokot befolyásoló tényezők.

 

Tudnék mutatni neked új Tesla 3-ast majdnem Mirai árban is (pár millió forint a különbség). És ugye a 3-as lenne az olcsó modell..

Előzmény: Panzerbear (467550)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -2 2 467592

A magántulajdonú közlekedési eszközök száma rohamosan csökkenni fog, pont mert nem drága. Nem érdemes birtokolni.

 

Ez pont fordítva van. Minél olcsóbb valami, annál többen tudják megvenni és meg is fogják venni.

Előzmény: Panzerbear (467545)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -2 1 467591

Erősen kérdéses a kitermelhetősége.

Előzmény: Panzerbear (467544)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -3 2 467590

Lithium rengeteg van.

 

Csak ennek töredéke termelhető ki gazdaságosan..

Előzmény: Panzerbear (467543)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -2 3 467589

A vasút számára az akkutechnológia sokkal kedvezőbb, mert a súly gyakorlatilag nem annyira számít...

 

Ahol ennek a technológiának létjogosultsága lenne, ld. mellékvonalak, ott pont hogy számít a tömeg.

Előzmény: Panzerbear (467542)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -1 0 467588

Erre én is látok némi esélyt... :-)))

Előzmény: mcg (467538)
r1232 Creative Commons License 2021.05.23 -1 1 467587

Bárhogy is fut, szerintem a Bz-t már el kellene felejteni.

 

Igen.

 

Vagy teccettek vón' korszerűsíteni, mint a szlovákok az összeset, de itthon olyanból is csak néhány készült, akkor pótjegyért.

 

Az összes átesett több korszerűsítésen is, az utastér is, bár annak már 25 éve. Gépészetileg a kor szintjén vannak, épp ezért is üzemeltethetők ma is viszonylag olcsón.

Előzmény: DJ. Bakter (467533)
Atis57 Creative Commons License 2021.05.23 -5 0 467586

Szia!

 Pedig a "méregzöld környezetvédők két bezzeg "országát elnézve , biztató a jövő?

 

Kubában az MTZ meg szinte minden más cukornáddal megy.

Koreában meg van vizerőmű .....

 

KNDK;

Előzmény: Lovrin (467579)
Lovrin Creative Commons License 2021.05.23 -3 1 467585

(Így utólag átolvasva nem egyértelmű, de... a long tailpipe-os részt ne vedd személyesen, a stílus nem neked szól, csak ezt az érvet annyiszor olvastam már annyi embertől hogy a könyökömön jön ki.)

Előzmény: Lovrin (467579)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!