Nem a tartály a probléma, hanem a csatlakozások és azok üzemeltetése. Nálunk a laborban építettek ki hidrogénnek csőhálózatot. Nem olyan, mint a földgázé.
Te pont ugyanezt teszed az üzemanyagcellával kapcsolatban.. Ami jelenleg még valóban drágább, de pl. ipari felhasználása terjed, ami elhozhatja az autózásban is az alacsonyabb költségeket, akár az akkus autózás szintjére.
Gyors rá is kerestem, mekkora akku van pl a Siemens Desiro ML akkus változatában. Nem 8-900 kWh mint amivel én számoltam, hanem csak 528 kWh, szóval még 5 tonna sem lehet a tömege, valahol 3,5-4 inkább.
Dehogy számít minden kg. Az elektromos vissza tud táplálni, ha nagyobb tömeget kell felgyorsítania, akkor lassítania is nagyobbat kell, nagyobb a rekuperáció. Amúgy mi 5 tonna (mínusz a korábbi erőforrás, mint mondjuk dieselmotor) egy 90-200 tonnás vonatnál?
8-9 éves villanyautók járnak sokkal öregebb akkukémiákkal, mint ami most van. 20 éves hibridek...
És utána sem kidobják, hanem újrahasznosítják, pl egy ideig energiatárolóként, majd teljesen. Na meg ebből a szempontból ugyan ez a probléma az üzemanyagcellával. ugyan úgy elöregszik...meg a dieselmotort is fel kell újítani néha...
"A színes LCD gyártása olyan - a Földön csak nyomokban fellelhető - ritka vegyi elemekre épül - ami kizárja, hogy valaha is tömegesen elterjedjen - valamint a ma is igen borsos ára további magasságokba repíti majd az ilyen kijelzők árát - ami szintén kizárttá teszi az LCD képernyők széle, főleg lakossági elterjedését."
"Ezt írták 20-25 évvel ezelőtt a színes LCD-kről."
Bullshit. Egyoldalú szélsőséges látásmód. Az ilyenek miatt hiányzik minimum 3 Duna-híd egy alagút meg az M0 észak és nyugat. Olyan megoldás kell, ami nem szélsőségesen húz csak az egyik irányba. Amit írsz az nem ilyen. Radikális, és a valóságtól elrugaszkodott. Állva izzadni az emeletesen IS a tömegben reggelente nem versenyképes, 1 óra alatt beérni tömegközlekedéssel úgy hogy autóval 35 nem versenyképes, és nem az a megoldás, hogy az utóbbit rontsuk a tömegközlekedés szintjére, mint ahogy te meg az aktuális budapesti góré gondolja. Az előbbit kell drasztikusan javítani. Nyilván ez többe kerül, mint megszűntetni egy sávot egy tetszőleges fővárosi sugárúton.
Pl. ahelyett meg hogy alagutat álmodnak a Nyugati és Kelenföld közé, Rákospalotától befele kellene rendberakni a pályát meg a biztbert a körvasúttal egyetemben, meg mondjuk Gödig +1 vágány (bár most a legújabb álomban már Gyártelepig benne van ez). Több haszna lenne.
Attól, hogy nem építesz meg szükséges elkerülőket, hidakat, nem fognak kevesebben autózni.
De, attól hogy megépíted, többen fognak autózni.
A modal split sohasem egy fix állapot, az autósok birtokba veszik az új utat, a régiről eltűnnek, és kész, minden marad ugyanúgy.
Az új közlekedési kapcsolatok, a rövidülő eljutási idők maguk is formálják/generálják az igényeket. Sosem tudsz úgy kapacitást bővíteni hogy kötelezd a régi infra potenciális használóit hogy nehogy beugorjanak azok helyére akik átmennek az újra.
A megüresedő infrastruktúra szépen elkezdi kiszolgálni a látens igényeket, vagy egyenesen újakat generál. Hasonlóképp az új is.
Ez egészen addig fog tartani amíg ki nem alakul egy új egyensúlyi állapot:
- az új útra átkerülnek azok akik eddig kényszerből a régin mentek + azok akiknek az új út megléte és a lerövidült utazási idő generál új igényeket. Pl. eddig nem akartak kiköltözni az agglóba, most ki fognak, mert kész az autópálya.
- a régi úton megjelennek azok akik eddig elkerülték valami miatt (pl. túl nagy volt a forgalom miatt alternatív úton közlekedtek.)
Csak akkor tudod szinten tartani a forgalmat hogyha a kapacitás nem változik, amennyit építessz egyik helyen, annyit csillapítassz máshol.
Egyébként a forgalom nem csak generálódik, el is tud párologni amikor kizársz valami infrát és nincs vagy gyenge minőségű a pótlása. Pl. a Margit-híd lezárásakor lehetett megtapasztalni, de most a 3-as metró lezárásával is.
Bárhogy is fut, szerintem a Bz-t már el kellene felejteni.
Igen.
Vagy teccettek vón' korszerűsíteni, mint a szlovákok az összeset, de itthon olyanból is csak néhány készült, akkor pótjegyért.
Az összes átesett több korszerűsítésen is, az utastér is, bár annak már 25 éve. Gépészetileg a kor szintjén vannak, épp ezért is üzemeltethetők ma is viszonylag olcsón.
(Így utólag átolvasva nem egyértelmű, de... a long tailpipe-os részt ne vedd személyesen, a stílus nem neked szól, csak ezt az érvet annyiszor olvastam már annyi embertől hogy a könyökömön jön ki.)