Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Elképzelhetetlennek tartom, hogy megszűnjön, hiszen ez az egyetlen nemzetközi vonat a 25-ös vonalon.
Én is bízom benne, hogy megmarad. Habár az általad leírt ok lenne a legjelentéktelenebb a megszüntetés ellen.
Igazándiból én azt a (rövid) időszakot sírom vissza, amikor még a Göcsej Express (ekkor még nem IC) a Balaton északi partján azaz a 29-esen közlekedet...:-((( Sokkal de sokkal szebb útvonal volt...
Nem is volt az olyan rövid időszak! De tényleg szép emlék a Nohabos Göcsej Ex a 29-esen, ukki körüljárással...
Nosztalgiázás céljából szoktam néha úgy Bp-re utazni, hogy a 29-es vonal felé megyek, inkább átszállogatva, mint a 20-ason.
Pedig a 20-asnak is van nagyon szép része: Ajka-Várpalota között csodálatos a táj! Csak már egy kicsit unom. :-)
Mostanában elég sok nem remot-szergejt látok Egerszeg környékén. Ma például a 260-ast láttam.
Azannyát! Mit keres itt Sv-i Szergej?? Visszatért egyet az is nosztalgiázni? :-)) Hol láttad? Zeg-en, a deltán, esetleg Zalaszentivánon?
Van rá esély, hogy a közeljövőben lesz Zalaegerszegről a BP-Keletibe (esetleg nyugatiba) közvetlen vonat?
Keletibe van esély, szvsz 1-2 %, vagyis semmi...
A Nyugatiba viszont biztos, hogy nem fog innen vonat menni. Az a pályaudvar az esztergomi, a szobi, a debreceni, biharkeresztesi, stb. vonalakat szolgálja ki.
Ma meg milyen furcsa kimondani, hogy közvetlen kocsik Zalaegerszeg-Constanta között... Emlékek... :-((((
Igazándiból én azt a (rövid) időszakot sírom vissza, amikor még a Göcsej Express (ekkor még nem IC) a Balaton északi partján azaz a 29-esen közlekedet...:-((( Sokkal de sokkal szebb útvonal volt...
De nem baj, mert nagyon szeretem ezeket a szlovén kocsikat!
Swamplord csatlakozom a véleményedhez!
Kultúrált mellékhelység, tiszta fülkék, függönyök, és fektethető ülések.
Elképzelhetetlennek tartom, hogy megszűnjön, hiszen ez az egyetlen nemzetközi vonat a 25-ös vonalon. Így mi értelme lenne a villamosításnak? Teherforgalom esetén százszor inkább egy szergej mint egy gigant!
Ha már szergej: Mostanában elég sok nem remot-szergejt látok Egerszeg környékén. Ma például a 260-ast láttam.
Azután egy kicsivel lett innen vasúton közvetlenül elérhető Venezia (Ljubljana), aztán Trieste.
Jövőre meg Ljubljana is csak egy emlék lesz vajon?? :-(
Jó-jó, tudom, Taxxx Úr, nem a Citadella IC a fő bevétel-hozója a mi kis mávunknak, dehát én csak egy szimpla, egyszerű, kicsit álmodozós railfan lenni...
A máv honlapján azt írták,hogy "az utazóközönség kérésére"! Ennyi erővel tök' más is lehetne a nyári menetrend, ha figyelembe vennék az utazóközönség kérését! De ennyit legalább megtettek...
Igen. Főleg amikor az Ovidius román kocsijaival közlekedett. Szépen mutatott a 29-esen és legalább kényelmesek is voltak a 6személyes fülkék. Kár hogy az sincs már... Most pedig sima koszos magyar 2. kocsikkal közlekedik a 974/975. Kár érte...
Ez is igaz, de mi értelme a kirándulócsoportoknak átszállni Kőbánya-Kispesten, ha már eleve az plusz időbe telik, a vonat meg csak késni fog az ilyenek miatt, bár a menetidejét nézve elég "lassú". Tavaly sokszor volt, hogy felszálltál rá Bfüred előtt, és álltál kint,mert nem volt helyed, meg sok volt a foglalt kocsi, amik már a 100-as vonalon le voltak foglalva és tele volt diákokkal. Egyszer az északi partnak is kedvezhetnének. A déli partnak ott a Sátoraljaújhely-Bszentgyörgy,vagy a Püspökl.-Miskolc-Nagykanizsa/Keszthely vonatok,plusz ez a nyári fürdővonat KöKin át. Az északi partnak milye van??? Délis "gyorsok" +1 KöKis "gyors". Ráadásul már jó pár éve megszűnt a közvetlen összeköttetés a 29-esnek Bp.Keletivel az utazók nagy bánatára. Ott még a csatlakozási lehetőségek is jobbak lennének... Legalább 1 vonat mehetne a Keletibe...
Pontosabban: A 16906-907-es vonat megszűnik (azaz nem indul, a 2. pótlék szerint csak külön rendeletre indul). Kőbányáról valóban indul vonat Tapolcáról. A Nyíregyről jövő és Keszthelyig közlekedő fürdővonatról itt lehet majd átszállni az északi part felé.
Ez igy nem teljesen igaz. Kőbánya-Kispestről lesz vonat Tapolcára, és a vonatszám arra utal(16902-16903), hogy abból a térségből jön.Valószínű vmelyik nyíri vonatból akadhatnak majd le kocsik?
Főleg, hogy megszüntették a Nyíregyháza-Tapolca és vissza, valamint a Szeged-Tapolca és vissza fürdővonatokat... Arról nem is beszélve, hogy oké a Bp-Bfüred gyors, de a tavalyiban jobb volt a 9702/19702 /9706/29706/9703/9701/29701 közlekedéseinek a megoldása. És az IC-knek is több idő kell (+5perc Szfehérváron) a lejutásig... Én többet vártam a nyári menetrendtől, de kíváncsian várom, hogy válik be a mostani! Amúgy a nyári menetrendben mennyiben változik a Batsányi és a Tihany IC-k kocsiösszeállítása???
Éveken át 5 km/h volt a sebesség, mindig azon gondolkodtam, hogy leszállok virágot szedni néhány percre...
Aztán egy jó eső megtette a hatását, majd a kényszerű erősítés és pótlóbuszozás után lett 50.
Inkább vegyék le az 50-et 20-ra és maradjon még a vonal, mert nekem speciel nem tetszik ez a 20-27-29 megoldás. TÖbbek közt azért, mert több km, több menetidő. És mindezt ráadásul pénzért.
Viszont ha a hegy egy szép napon tényleg komolyan lemászik, akkor egy időre lőttek a 29-nek...
Visszafelé pedig a reggeli Ex 827/837-el jönnek a kocsik. Nem tudom, miért erre jönnek, de én örülök, mert ezekben utazni sokkal jobb, mint egy ótvar Bo vagy Bp-ben.