Az LPA-049 (Ikarus 280-korábbi rendszámai: DZB-943, KAZ-479-) forgalomban van még a DAKK-nál? Emlékszem kb. 2006-2007 körül, gyönyörűen felújítva közlekedett Békés-Békéscsaba között, az AVF-166-ot leváltva. Nem sokat utaztam rajta, mert sajnos hamar eltűnt erről a vonalról.
A felsoroltak közül a GNX-344 az egyetlen aminek hosszú ideje nincs műszakija. Valamint a GTZ frissen lejárt. Illetve ha tovább tervezik használni akkor lehet, hogy a GMY nincs kint forgalomban, mert néhány nap múlva lejár a műszakija.
tanulmányoztam az Ikarus állományt,DUD-923 és 949 selejt lenne?
Békéscsaba helyi állományát ezek szerintDUD-924,GNX-343,344,345,GMY-356,GTZ-536 képviseli szóló Ikarus 200-asokkal,illetve 3 C80assal lehet találkozni helyiben.
A fent említett kocsiknak esetleg van törzshelyük/járatuk?
A CLH-500 is valami részben fekete csíkos izé volt eredetileg, az is teljes fényezést kellett kapjon '96 környékén, mondjuk ott alapnak adta magát a szürke.
CTJ-915 '94 tavaszán volt nálunk különjáratban, akkor már tuti fehér-kék volt.
Borító: '93 CJY-869, '94-'95 EKG-870, '96-'98 EMF-790 ('96-'97-ben kék alapon! :) ), '99 volt az általad említett, középen a CTJ-vel, 2000-ben ugyanazzal a háttérrel faros-EKG-GWH trió.
Tudni én sem tudok semmit mester, csak koptatom a billentyűzetet :) És néha tévedek. Az most nem világos, hogy a BPG-t miből kell kivenni? Az volt csak a lényeg, hogy '96-ig fehér-pirosban nyomták a fényezéseket. Így lett a DZD-979 is még csíkosból fehér-piros. Aztán egyszercsak áttértek a fehér-kékre, igen, a BPG esetében is. '98-ban meg jött a barna csíkos. Persze simán lehet véletlen is a kék korszak.
Én ilyen hozzáigazításról nemigen tudok. Az viszont érdekelne, milyen színben érkezett a BSL-513 vagy a CTJ-915 és a többi NDK-s csoda (a BPG-040-et kivéve, mert ha jól számolom, az az egyik kék).
Köszi. Fogalmam sincs, milyen konstrukcióban szerezték be őket, simán igaz lehet. És ha már akaratukon kívül lett (a ruszkikkal együtt) kilenc új fehér-kék Ikarus, akkor hozzáigazítottak pár régit is? Lehet. Érdekes egyébként, hogy míg a '95-ös saját kiadású menetrendfüzet barna, a '96-os már világoskék lett. Persze ennek valószínűleg végképp semmi köze a flottaszínhez.
Kiváló munka (mint mindig, minden, amit közzéteszel), köszönjük! :)
A kék-fehér színtervhez annyit tennék hozzá, hogy lehetett hallani olyan sztorit (talán lobbanórotor kollega mesélte egyszer tizenévvel ezelőtt, amikor a vasis buszok színterve közötti hasonlóságról kérdeztem), hogy ezeket a 415-ösöket saját büdzséből vette a volán és finanszírozó bank nem járult hozzá a körösbarna fényezéshez, hanem a fehér alaphoz ragaszkodott.
Hogy ebből mi igaz, mi nem, vagy jól emlékszem-e rá, az másik kérdés :)
"Érdekesség a hátsó ablakon található szám. Ez az általam ismeretlen rendeltetésű azonosító a kilencvenes évek közepén tűnt fel igen rövid időre egyes járművek hátulján, a 872 viszont - egyedüliként - selejtezéséig megőrizte."
A szám a tankolókártya számát jelentette, amit akkoriban kezdtek bevezetni. A tankolás kiszolgálása akkoriban mindenféle módon történt, egész konkrétan akkor lett a régi Volán "kút" az OMV-é, talán innen indult az akkoriban játszott üzemanyag csalássorozat is, ami az akkori vezetőség fejébe került...
Ma 25 éve, hogy a Békés Megyei Hírlap aktuális számának vége felé, a kis színesek között (Coca-Cola Vietnamban, stb.) bemutatkoztak az első 415-ösök. Ennek örömére összedobtam egy bejegyzést: