Keresés

Részletes keresés

Edusch60 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 4314

Örülök, hogy Te ragáltál elsők közöt.

A rádióra visszatéreve csak annyit: A saját tapasztalatom az, hogy Komáromtól Füzitőig nem lehet bejelentkezni, legfeljebb a mozdonyt tudják hívni, a másik oldalon pedig (a múlt éjjel is ez volt a helyzet) Hegyeshalomig nem működik, esetleg vészhívással lehet kapcsolatot létesíteni.

Előzmény: Törölt nick (4310)
monor-21 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 4313

...és itt bizony sok kérdés felmerül, .............a két vonat között biztosított pihenőidőn kersztül ...........

 

 

Ismereteim szerint a havonta 22-szer dolgozzanak a mozdonyvezetők 7,5 órát elv ellen a mozdonyvezetők lépnek fel legerélyesebben.

Akkor van pihenő idő a két szolgálat között, napi 16 óra.

 

Amikor meg baj van a mozdonyvezetők a leghangosabbak a "túlhajszoltság" miatt.

Döntsék már el, hogy milyen módon akarják a havi 160 órájukat ledolgozni.

 

 

Előzmény: Edusch60 (4309)
Infós Creative Commons License 2007.03.26 0 0 4312

OFF

 

Jobbulást kívánva: Infós

 

ON

Előzmény: Sinpisti (4308)
rg7 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 4311
Ne az legyen a cél, hogy őt hibáztassuk, hanem az, hogy hogyan lehetne elkerülni a hasonló eseteket.

Nagyon egyszerű: be kell tartani a leírt szabályokat. Ennyi.
Előzmény: Edusch60 (4309)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 4310
isten nyugosztalja a Gabit.az irásoddal teljesen egyett értünk,értek.DE.akkor este ÉN vezettem a 45224-es teher vonat mozdonyát,és bizony az ütközésünk előtt kb. 4 percel a 450mhz-es rádion beszéltem a menetirányal.
Edusch60 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 4309

A vöröset korábban törölte, már Szőny előtt, de csak Szőny után gyorsult 15 fölé. Én úgy gondolom, ahogy Te is. Ezerszer végigcsinálta már. Utasok le - fel, jelzés és indulunk. Az írásodból ítélve mozdonyvezető vagy. Ismered ezt az automatizmust, ami barátomba közel 30 év gyakorlat alatt beívódott. Egy ilyen kihagyás bármelyikünkkel megtörténhet. A mozdony jeltárolóját ki lehet olvasni, de azt már sajnos nem tudjuk meg mi volt a fejében.

Bátran állíthatom, hogy az egyik legjobban felkészült és munkáját lelkiismerettel végző mozdonyvezető volt. Az vesse rá az első követ, aki nem hibázott még közülünk. ...csak szerencsénk volt, tudtunk időben korrigálni, nem sötétben egy ív után több "pőre kocsi"- ból állt a vonat vége. ...meg nem a 11-ik órában voltunk. Még az is megfordult a fejemben, mi lett volna ha a Taurus másik vezetőállása van elöl és nincs kéznél az EÉVB kaocsolója. Minden bizonnyal nem ment volna hátra törölni a vöröset. Ne az legyen a cél, hogy őt hibáztassuk, hanem az, hogy hogyan lehetne elkerülni a hasonló eseteket.  ...és itt bizony sok kérdés felmerül, a biztósítóberendezés korszerűségétől a két vonat között biztosított pihenőidőn kersztül a gyakran használhatatlan mozdonyrádiókig és még sorolhatnám. Tény az, hogy akkor, és azóta sem lehet a 450 MHz-es és a 160 MHz-es csatornán abban a térségben forgalmazni. (egy 160 km/h-ra kiépített vonalon) (!)

Tegnap a névnapján meglátogattuk a sírjánál.

Nyugodjék békében!

(...és kíméljék az emlékét a hozzánemértő ítéletmondók! Akinek nem inge...)

 

Előzmény: az igazságos (3927)
Sinpisti Creative Commons License 2007.03.25 0 0 4308

 

 Fura, pedig kiírta a net, hogy sikeresen el lett küldve a levél...

 Mindegy! Az az igazság, hogy a nejem ma délelőtt összeesett, félig eszméletlenűl

 vitte a mentő a korházba, úgyhogy tán megérted, bizonytalan ideig szüneteltetem

 a fórumozást! Mindenesetre, a mélcímed megőrizve, amíg fel nem épűl, elhihető,

 hogy per pillanat kisebb gondom is nagyobb!

 

    Sp.

Előzmény: Törölt nick (4307)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.25 0 0 4307
Nem kaptam tőled semmit!
Előzmény: Sinpisti (4306)
Sinpisti Creative Commons License 2007.03.24 0 0 4306

 

 OK! Olvastam, ment a válasz!

 

  Sp.

Előzmény: Törölt nick (4282)
Infós Creative Commons License 2007.03.24 0 0 4305

Hmmm....

Kellemetlenföld hogy jött ide? :-)

Egyébként ha már KA69 (egyesek szerint KÁ69), akkor ajánlom a Biztosítóberendezések és tartozékaik topicot, ottan veséztük pár hete eme technikát. :-)

Előzmény: Blokki (4295)
bukfencjane Creative Commons License 2007.03.24 0 0 4304

Á Petike!Vissza az egész!

Ne is bonyolódjunk bele.

bukfencjane Creative Commons License 2007.03.24 0 0 4303

Kedves Péter!

Megtennéd a kedvemért,hogy még egyszer pontosan elolvasod amit írtam?

Mert nem azt,amit idéztél.Az általam leírt mondat teljesen másképp van szerkesztve,más szavakat használtam,tehát nem azt kritizáltad,amiről én "beszéltem".

Idézni csak pontosan,ha egy mód van rá!

Van mód rá.

Előzmény: Mónus Péter (4294)
Mónus Péter Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4302
Itt akkor most már egyértelmű hogy sokan hibáztak!
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4301
És ha úgy vesszük akkor ennek a balesetnek van egy tanulságos elv!az hogy meghoszták azt hogy hívóval helytelenre járatni!ha most ez nem történ volna meg 1968. december 22.-én akkor lehet több balesetről és súlyosabbakról beszélnénk!

Mielőtt korszakalkotó felfedezésekre jutnátok:
Az 1968. december 22-én érvényben lévő forgalmi utasítás sem engedte meg a helytelen vágányra kihaladást Hívójelzéssel.
Egyáltalán, továbbhaladást engedélyező jelzést adó kijárati jelző és önműködő térközbiztosító berendezés esetében is csak akkor, ha a jelző fel volt szerelve a Szabad a kihaladás a helytelen vágányra kiegészítő jelzővel.
Önműködő térközbiztosító berendezés nélküli pályán - mint akkor Mende és Sülysáp között - a helytelen vágányra indulás minden okból csak értesítés után volt megengedett.
Ez utóbbi okból nem volt "Akkor a D55-n volt irányváltás/kérés?" Sülysáp felé. A mendei dominó pedig már pár hónapja üzemben volt, csak a második vágány, a mai jobb vágány lett néhány napja üzembe helyezve. Ebből is eredt a bal vágányra történt hibás menetkijelölés.
Előzmény: Mónus Péter (4294)
RhB Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4300

OFF

Nem a(z egy) betűkihagyás vagy melléütés zavar, az gépelési hiba. Ami baromira idegesít, az az igénytelenség, mint pl. az írásjelek teljes elhagyása, és a helyesírási hibák. Viszont ha tele van betűkiahagyásokkal, felcserélésekkel és melléütésekkel, az már az oda-nem-figyelés és kapkodás eredménye. Én mindig átolvasom a hozzászólást, mielőtt elküldöm, és még így is szokott benne maradni ilyesmi.

ON

Előzmény: v43-1306 (4299)
v43-1306 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4299
Most nevessek magamon? Egy n-t én is kihagytam.
Előzmény: RhB (4298)
RhB Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4298

OFF

Más topikokban ilyenek miatt már volt egy-két menetem... :-((( Az ilyen pont és vessző nélküli hozzászólásokat egyszerűen nem olvasom el.

ON

 

Előzmény: v43-1306 (4297)
v43-1306 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4297
Jó, hogy Lőricze Lajos nem olvassa az irásod, szerintem neki is el kellene olvasni 2-3-szor, hogy megértsen belőle valamit!
Előzmény: Mónus Péter (4294)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4296
Elment a levél, rakva! :))
Előzmény: RhB (4292)
Blokki Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4295

 BP-Kelenföldön D70 körpanorámás berendezés van, Köbánya-Kispesten szintén D70-es van, ezekből ha jól emlékszem az első Dunakeszi nagyállomás.

 Ki ismeri a KA69-et? Ugyan az a működés, csak a forgalmi szolgálattevőnek be is kell állítani a vágányutat mert ez a fajta csak utána enged jelzőt állítani.

   Cegléd-Szeged vonalon, Nyársapát, Katonatelep, a többit nem tudom, .

Előzmény: Infós (4276)
Mónus Péter Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4294
Idézném bukfencjanét:"Azóta történ hogy helytelenre nem lehet hívóval kijáratni"
Igazad van!(senki nem elenkezik:D)És ha úgy vesszük akkor ennek a balesetnek van egy tanulságos elv!az hogy meghoszták azt hogy hívóval helytelenre járatni!ha most ez nem történ volna meg 1968. december 22.-én akkor lehet több balesetről és súlyosabbakról beszélnénk!Illetve egy kérdés!Akkor a D55-n volt irányváltás/kérés?(1968)Állítólag a vonatvezető szabályosságábl nem lett "sok"áldozata hogy az első kocsiba nem is tudom hogy olvastam hogy kevesebb embert engedet be!
Blokki Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4293

 Most csak Neked válaszok, ugyanis jártam Angyalföld állomáson, és kellett a D55-öst is javítani.

 Egyébként a legtöbb hiba az volt, hogy az Északi vasúti hídon állandóan lelopkodta ismeretlen elkövető a vonalkábelt, ezért nem is volt eseménykor kapcsolat Óbudával. Nem a mi területünk volt, de ha a diszpécser szólt, akkor nem volt 'kecmec', menni kellett, nem számított az hogy nincs állomási helyismerete.

 

Előzmény: Infós (4276)
RhB Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4292
Kűűűggyed... :-)))
Előzmény: Bárdos Imre (4290)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4291
Megint nem jó.:)) Nem a mozdonyvezetőt (vezér) szidták, hanem a vonatvezetőt.

Nincs mit.
Előzmény: Infós (4288)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4290
A mendei kocsiszámokat és a selejtezési jegyzőkönyv számát viszont én nem tudtam, köszönet érte! Ha már kocsik: megtaláltam a II. herendi balesetben (katonavonat megfutamodása 1983.01.22.) megsérült kocsikat, küldjem levélben a számaikat?
Előzmény: RhB (4289)
RhB Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4289

Mendén emlékeim szerint az első kocsi első fele le volt zárva szolgálati szakasznak, de ez már vasvázas kocsi volt. Ennek köszönhető, hogy "csak" annyi halott volt, amennyi.

 

Viszont az hogy ilyen sok halott volt annak volt köszönhető, hogy a 424-es szerkocsija teljesen "rámászott" a Bah kocsira. A fotókon jól látni a gyakorlatilag "épen" maradt kocsioldalakat, közöttük a szerkocsival.

 

A két selejtezett kocsi a Bah 4844 és Bah 4978 volt, selejtezési jegyzőkönyv száma 102995/69.

Előzmény: Bárdos Imre (4287)
Infós Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4288

S mintha még szidták is volna a vezér uramat, hogy lezárva tartotta azt a fél kocsit, noha a vonat igencsak tömve volt, és szívesen beültek volna oda..

 

Egyébként köszi a kiegészítést! ;-)

Előzmény: Bárdos Imre (4287)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4287
Biztos. :)) Mendén emlékeim szerint az első kocsi első fele le volt zárva szolgálati szakasznak, de ez már vasvázas kocsi volt. Ennek köszönhető, hogy "csak" annyi halott volt, amennyi.

A paládicspusztai - kombi is által említett - esetben a Dh 68092 psz. fémvázas szolgálati kocsit kisorozták a vonatból, mivel annak gőzfűtési fővezetéke el volt fagyva. Ennek pótlására csak a 7712/b sz. vonat fémvázas kalauzkocsiját lehetett volna felhasználni, ám akkor az nem közlekedhetett volna utasítás szerint összeállításban. Ezért a kocsi kisorozása után az F 706 psz. mozgóposta kocsi lett a szerelvény első kocsija, ami favázas volt.
Előzmény: Infós (4284)
bukfencjane Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4286

A D55 berendezés éppen átadás alatt volt.

Ennek a balesetnek kapcsán módosult a hívójelzéssel történő kijáratás a helytelen vágányra.

Előzmény: Mónus Péter (4264)
bukfencjane Creative Commons License 2007.03.23 0 0 4285
Dokumentumokkal nem tudom alátámasztani-nincsenek birtokomban-,de úgy tudom favázas kocsik voltak.
Előzmény: kombi (4283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!