A rádióra visszatéreve csak annyit: A saját tapasztalatom az, hogy Komáromtól Füzitőig nem lehet bejelentkezni, legfeljebb a mozdonyt tudják hívni, a másik oldalon pedig (a múlt éjjel is ez volt a helyzet) Hegyeshalomig nem működik, esetleg vészhívással lehet kapcsolatot létesíteni.
isten nyugosztalja a Gabit.az irásoddal teljesen egyett értünk,értek.DE.akkor este ÉN vezettem a 45224-es teher vonat mozdonyát,és bizony az ütközésünk előtt kb. 4 percel a 450mhz-es rádion beszéltem a menetirányal.
A vöröset korábban törölte, már Szőny előtt, de csak Szőny után gyorsult 15 fölé. Én úgy gondolom, ahogy Te is. Ezerszer végigcsinálta már. Utasok le - fel, jelzés és indulunk. Az írásodból ítélve mozdonyvezető vagy. Ismered ezt az automatizmust, ami barátomba közel 30 év gyakorlat alatt beívódott. Egy ilyen kihagyás bármelyikünkkel megtörténhet. A mozdony jeltárolóját ki lehet olvasni, de azt már sajnos nem tudjuk meg mi volt a fejében.
Bátran állíthatom, hogy az egyik legjobban felkészült és munkáját lelkiismerettel végző mozdonyvezető volt. Az vesse rá az első követ, aki nem hibázott még közülünk. ...csak szerencsénk volt, tudtunk időben korrigálni, nem sötétben egy ív után több "pőre kocsi"- ból állt a vonat vége. ...meg nem a 11-ik órában voltunk. Még az is megfordult a fejemben, mi lett volna ha a Taurus másik vezetőállása van elöl és nincs kéznél az EÉVB kaocsolója. Minden bizonnyal nem ment volna hátra törölni a vöröset. Ne az legyen a cél, hogy őt hibáztassuk, hanem az, hogy hogyan lehetne elkerülni a hasonló eseteket. ...és itt bizony sok kérdés felmerül, a biztósítóberendezés korszerűségétől a két vonat között biztosított pihenőidőn kersztül a gyakran használhatatlan mozdonyrádiókig és még sorolhatnám. Tény az, hogy akkor, és azóta sem lehet a 450 MHz-es és a 160 MHz-es csatornán abban a térségben forgalmazni. (egy 160 km/h-ra kiépített vonalon) (!)
Tegnap a névnapján meglátogattuk a sírjánál.
Nyugodjék békében!
(...és kíméljék az emlékét a hozzánemértő ítéletmondók! Akinek nem inge...)
Megtennéd a kedvemért,hogy még egyszer pontosan elolvasod amit írtam?
Mert nem azt,amit idéztél.Az általam leírt mondat teljesen másképp van szerkesztve,más szavakat használtam,tehát nem azt kritizáltad,amiről én "beszéltem".
És ha úgy vesszük akkor ennek a balesetnek van egy tanulságos elv!az hogy meghoszták azt hogy hívóval helytelenre járatni!ha most ez nem történ volna meg 1968. december 22.-én akkor lehet több balesetről és súlyosabbakról beszélnénk!
Mielőtt korszakalkotó felfedezésekre jutnátok: Az 1968. december 22-én érvényben lévő forgalmi utasítás sem engedte meg a helytelen vágányra kihaladást Hívójelzéssel. Egyáltalán, továbbhaladást engedélyező jelzést adó kijárati jelző és önműködő térközbiztosító berendezés esetében is csak akkor, ha a jelző fel volt szerelve a Szabad a kihaladás a helytelen vágányra kiegészítő jelzővel. Önműködő térközbiztosító berendezés nélküli pályán - mint akkor Mende és Sülysáp között - a helytelen vágányra indulás minden okból csak értesítés után volt megengedett. Ez utóbbi okból nem volt "Akkor a D55-n volt irányváltás/kérés?" Sülysáp felé. A mendei dominó pedig már pár hónapja üzemben volt, csak a második vágány, a mai jobb vágány lett néhány napja üzembe helyezve. Ebből is eredt a bal vágányra történt hibás menetkijelölés.
Nem a(z egy) betűkihagyás vagy melléütés zavar, az gépelési hiba. Ami baromira idegesít, az az igénytelenség, mint pl. az írásjelek teljes elhagyása, és a helyesírási hibák. Viszont ha tele van betűkiahagyásokkal, felcserélésekkel és melléütésekkel, az már az oda-nem-figyelés és kapkodás eredménye. Én mindig átolvasom a hozzászólást, mielőtt elküldöm, és még így is szokott benne maradni ilyesmi.
BP-Kelenföldön D70 körpanorámás berendezés van, Köbánya-Kispesten szintén D70-es van, ezekből ha jól emlékszem az első Dunakeszi nagyállomás.
Ki ismeri a KA69-et? Ugyan az a működés, csak a forgalmi szolgálattevőnek be is kell állítani a vágányutat mert ez a fajta csak utána enged jelzőt állítani.
Cegléd-Szeged vonalon, Nyársapát, Katonatelep, a többit nem tudom, .
Idézném bukfencjanét:"Azóta történ hogy helytelenre nem lehet hívóval kijáratni" Igazad van!(senki nem elenkezik:D)És ha úgy vesszük akkor ennek a balesetnek van egy tanulságos elv!az hogy meghoszták azt hogy hívóval helytelenre járatni!ha most ez nem történ volna meg 1968. december 22.-én akkor lehet több balesetről és súlyosabbakról beszélnénk!Illetve egy kérdés!Akkor a D55-n volt irányváltás/kérés?(1968)Állítólag a vonatvezető szabályosságábl nem lett "sok"áldozata hogy az első kocsiba nem is tudom hogy olvastam hogy kevesebb embert engedet be!
Most csak Neked válaszok, ugyanis jártam Angyalföld állomáson, és kellett a D55-öst is javítani.
Egyébként a legtöbb hiba az volt, hogy az Északi vasúti hídon állandóan lelopkodta ismeretlen elkövető a vonalkábelt, ezért nem is volt eseménykor kapcsolat Óbudával. Nem a mi területünk volt, de ha a diszpécser szólt, akkor nem volt 'kecmec', menni kellett, nem számított az hogy nincs állomási helyismerete.
A mendei kocsiszámokat és a selejtezési jegyzőkönyv számát viszont én nem tudtam, köszönet érte! Ha már kocsik: megtaláltam a II. herendi balesetben (katonavonat megfutamodása 1983.01.22.) megsérült kocsikat, küldjem levélben a számaikat?
Mendén emlékeim szerint az első kocsi első fele le volt zárva szolgálati szakasznak, de ez már vasvázas kocsi volt. Ennek köszönhető, hogy "csak" annyi halott volt, amennyi.
Viszont az hogy ilyen sok halott volt annak volt köszönhető, hogy a 424-es szerkocsija teljesen "rámászott" a Bah kocsira. A fotókon jól látni a gyakorlatilag "épen" maradt kocsioldalakat, közöttük a szerkocsival.
A két selejtezett kocsi a Bah 4844 és Bah 4978 volt, selejtezési jegyzőkönyv száma 102995/69.
S mintha még szidták is volna a vezér uramat, hogy lezárva tartotta azt a fél kocsit, noha a vonat igencsak tömve volt, és szívesen beültek volna oda..
Biztos. :)) Mendén emlékeim szerint az első kocsi első fele le volt zárva szolgálati szakasznak, de ez már vasvázas kocsi volt. Ennek köszönhető, hogy "csak" annyi halott volt, amennyi.
A paládicspusztai - kombi is által említett - esetben a Dh 68092 psz. fémvázas szolgálati kocsit kisorozták a vonatból, mivel annak gőzfűtési fővezetéke el volt fagyva. Ennek pótlására csak a 7712/b sz. vonat fémvázas kalauzkocsiját lehetett volna felhasználni, ám akkor az nem közlekedhetett volna utasítás szerint összeállításban. Ezért a kocsi kisorozása után az F 706 psz. mozgóposta kocsi lett a szerelvény első kocsija, ami favázas volt.