Keresés

Részletes keresés

vasutTOM Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196731

A régi NDK-ban sokat utaztam az un. durchgang vonatokkal Berlinen keresztül. Nálunk miért nincsenek ilyenek IC változatban. Gyors és nem kell bumlizni a pályaudvarok közt

 

 

Három oka lehet:

1: A MÁV nem akar több utast szállítani

2: A MÁV az átszállásokkal a dupla pótjegyekkel nagyobb bevételt remél

3: Valakinek érdekeltsége van a BKV-nál

 

Komolyra fordítva a gondolatot. Véleményem szerint is ésszerűbb lenne olyan IC vonatokat közlekedtetni, ami átszeli az országot. El tudnék képzelni egy Szombathely-Debrecen-Nyíregyháza, vagy Zalaegerszeg-Szeged vonatot. De még hosszasan sorolhatnám a lehetőségeket. Ezzel még a MÁV is jól járna. Nem kellene két szerelvényt és két mozdonyt futtatni. Így a megmaradt szerelvényekkel esetleg sűríthetnék a járatokat. Bp-Ferencvároson keresztül az ország minden pontja elérhető bármelyik vonalról. Biztos, hogy több utas venné igénybe a vonatot és kifizetné a pótjegyet is ha nem kell Pesten bumliznia. 

Előzmény: 14-69 páncélvonat (196666)
HLP Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196730
A 8503 az Kanizsáról jön!
Előzmény: hivi (196729)
hivi Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196729

Menetrenden a jövőcsak késik.

Erre a szlogenre kéne változtatni a mottót. A mai 8503-as (Fonyód - Budapest Déli pu) gyors 7 kocsival közlekedett, ebből 5 le volt foglalva. A maradék kettőben lehetett utazni. Emellett ráadásul 1 órát késett.  Nem értem: ha tudják, hogy 5 kocsi foglalt, miért nem tesznek rá többet? Vagy miért nem lehetne limitálni a lefoglalható kocsik számát? A MÁV vezérigazgatóság tagjait kéne ilyen vonatra ültetni.

Csukacska1991 Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196728
Annyit fűznék a sebeshez, hogy az tulajdonképpen egy gyorsított személyvonat, és azért van, hogy a sebes mellett ne kelljen egy időben személyvonatot is közlekedtetni, és max. a pusztai megállókat kihagyja. A gyors és a sebes az vegyes kocsi összeállítású (By, Bp, Bhv stb. - ill. a sebesben lehet Bko, Bo, Ao stb.), az expressz (Bko, Bo, B Ao stb.), az IC pedig (Avmz, Bvmz, Bmz, WRR stb). Remélem nem írtam hülyeségeket.

FOMÁtól kérdem, hogy, ha nem lennének vészterhes idők, akkor ő személy szerint üzemeltetné-e az általam írt Pécs-Szeged vonatot (én még egy-két korrekt átszállást, csatlakozást is javasolok).
Előzmény: Infós (196724)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196727
Ven kecske+so esete:P
Előzmény: BAKTER (196722)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196726

IC: van rá helykontingens és kötelező rá a pótjegyváltás (+IC kocsikkal megy).

 

Persze az IC kocsikkal megyen, az nem feltétlenűl igaz, mert megyen Amx-el, mezei AB-vel, meg kitudja még mikkel IC:-)))

Előzmény: Infós (196724)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196725
Az attól függ, hogy hány éves, személyi száma mivel kezdődik és, hogy néz ki... :-))) Nem fiatal ágyékokra gondoltam. Sebes: ez az, ami már nincs Akkor Sopronban és Győrben miért így írják ki a menetrendi táblára a csarnokban ?
Infós Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196724

Sebes: ez az, ami már nincs

Gyors: amire nincs IC-kontingens, de nem áll meg mindenhol.

Expressz: van rá helykontingens, de nem IC kocsikkal közlekedik (+ nem IC kocsikkal megy).

IC: van rá helykontingens és kötelező rá a pótjegyváltás (+IC kocsikkal megy).

Előzmény: 14-69 páncélvonat (196721)
FOMA Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196723
Ezzel az a baj, hogy a mostani vészterhes időkben nem biztos, hogy arra kell költeni, hogy a 9800 előtt/után küldjönk még egy vonatot annak a pár embernek, akik eddig átszálltak rá Tapsifalva-alsón.
Előzmény: Csukacska1991 (196719)
BAKTER Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196722

"minden kanyarban az öledbe esik az utastársad ?"

 

Az attól függ, hogy hány éves, személyi száma mivel kezdődik és, hogy néz ki...

:-)))

 

 

Előzmény: 14-69 páncélvonat (196715)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196721
Köszi Csukacska 1991. Csak az is gond ha sok helyen megáll , meg az is ha nem. Pld úgy tudom,hogy a menetrend váltáskor megállnak az IC-k Kapuváron. Akkor ez most IC vagy gyorsvonat. Amúgy ha itt van vasutas mondja meg nekem mi a különbség a sebesvonat a gyorsvonat és az expresszvonat között.?
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196719
Kérdezted, hogy mi van a Szeged-Miskolc vonattal. Nos, ez a vonat közlekedik, 65-ös korlátozással. A vonat 13:20-kor indul Szegedről, és ceglédi delta-Szolnok-NYíregyházán át megy Miskolcra, és van rajta közvetlen záhonyi kocsi. Csak a menetidő egy kicsit hosszú, Miskolcra 18:33-ra ér (5 óra 13 perc), Záhonyba 19:18-ra ér be (5 óra 58 perc az út).

Más: kérdezte valaki, hogy nem lehetne a Dombóvár alsó-Szeged vonatot megtoldani Szeged-Pécs vonattá (Ud alsón át). Ez szerintem kivitelezhető lenne, csak lenne egy irányváltás Dombóvár alsón, de ezt ki lehet kerülni úgy, hogy megjön a vonat, és a másik végére rögtön rááll a villamos mozdony, és ezt talán 3-5 perc alatt lehetne kivitelezni. Egyébként a legrövidebb út Pécs-Szeged viszonylatban a Pécs-Bátaszék-Baja-Bácsalmás-Szabaka-Röszke-Szeged lenne, csak, hát Szabadka az már Szerbia, plussz ehhez meg kellene csinálni a Pécsvárad-Bátaszék ill. Bácsalmás-Szabadka szakaszt.

"a menetidő nem lenne túl rózsás (kb. 5:30-5:45)..."

Kérdés, hogy hol állna meg Dombóvár alsó és Pécs között. Pécs - Szentlőrinc - Sásd -Dombóvár alsó - Máza-Szászvár - Hidas-Bonyhád - Bátaszék - Baja - Bácsalmás - Mélykút - Jánoshalma - Kiskunhalas - Kiskunmajsa - Kiskunfélegyháza - Kistelek - Szeged megállással kivitelezhető lenne, és akor expressz is lehetne, és pénteki és vasárnapi rend szerint kellene járatni.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (196701)
BAKTER Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196718

"csak gyalog tudna menni,"

 

De odamegy!

Ha nem, akkor megkérjük rá ugye!?

 

 

Előzmény: kkalmi (196708)
FOMA Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196717
"Ennek csak örülni lehet.

Válasszon az utas."

Ezzel kellett volna kezdenünk, és egy csomó hozzászólás meg sem történt volna.:-)))
Előzmény: Törölt nick (196716)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196715
Taxxx, Mennyivel kényelmesebb a buszban ülni 3,5 órán át , ha minden kanyarban az öledbe esik az utastársad ? nálam a vonatnak elsőbbsége van. Sorry.
Infós Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196714

Tudtam ám!! :)))))

 

Vajon mit tud a GySEV, amit a MÁV nem?

Előzmény: 14-69 páncélvonat (196711)
FOMA Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196713
"Majd most is lesznek hétvégék amikor a 160 ülőhelyen lesz 120 fő is.,...és lesznek amikor lesz 30 fő."

7végeken általában 100 % felett volt a két kocsi kihasználtsága. Ez személyes tapasztalat, amíg volt, addig soxor jártam vele Fészkesfehérvárra fotózni.

"Volán menetrendszerinti 45 ülőhelye mellé"

Már jó ideje E99 jár., Fészkesfehérvártól állandó másodrésszel.

Ez volt az 1etlen olyan vonat, amire utas és vasutas 1öntetűen mondta nálunk, hogy hiányozni fog. Kisebb csoda, hogy két napja ismét jár. ter,észetesen rajta fogom tartani a szemem, és beszámolok róla majd egy-két Vilmos mellett.
Előzmény: Törölt nick (196709)
Infós Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196712

Rákosszentmihály?

 

Ha jól tudom, a Gyermekvasúton SZÜSZ sincs... :(

Előzmény: kkalmi (196708)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196711
Infós, direkt=szándékosan Amúgy fényezném a GySEV-et. Amióta átvette a MÁV-tól a Sopron-Szombathely vonal működtetését tisza kocsik, fess, udvarias jegyvizsgálók ( lánykori néven kalauz) kellemes utazást biztosítanak. Szerintem növekedett az utaslétszám is. Sürgősen vegye át a Szentgotthárd -Szombathely-Kőszeg vonalat is!!!!
FOMA Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196710
1. Komáromon át.
2. Jó kérdés. 1szerűen beleesett az észnélküli takarékossági rohamba tavaly.

Amúgy a helyi hírharsona +emlékezett róla Pécsett, már hetekkel korábban.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (196706)
kkalmi Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196708

Nem tudom. Valószínű megkapja a MÁV értesítőt, mert ott 2 db. is van. Legalábbis annak idején a Szászberek állomásra küldött példány is nálunk landolt, mivel közel 20 éve megszünt Szászberek állomás, így nem volt aki átvegye, és a központi nyilvántartást nem frissítették, hogy oda ne küldjenek...

Viszont én konkrétan nem erre az állomásra gondoltam, igaz arra, amire én gondolok elvileg csak gyalog tudna menni, mert személyvonat nincs.

Előzmény: BAKTER (196699)
Infós Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196707

"(...) hogy a MÁV direkt le akarja szoktani (...)"

 

Mit akar a MÁV DIREKT, azaz a Call Center?? :)))))))))

Előzmény: 14-69 páncélvonat (196706)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196706
Nekem sokszor az az érzésem hogy a MÁV direkt le akarja szoktani az embereket a vonattal történő utazástól. De valszeg rossz a MÁV reklámpolitikája,mert pld. én nem hallottam hogy lesz újra Győr-Pécs. De Komáromon át vagy Veszprémen át ? Ha meg hétvégén tele volt miért szüntették meg ?
exmv Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196705

Hétvégétől lesz Győr-Péxs KÖZVETLEN 2 db kocxsi, azaz 160 ülőhely.

Lehet menni számolni, a kihasztnáltágot.

 

1 fő biztos. Komáromtól Pécsig :)

Előzmény: Törölt nick (196702)
FOMA Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196704
7végeken tényleg tele volt, szvsz most sem lesz másképp, azért itt nem a 7köznapi 801-es IC-n utazó többszáz diák és előadó esete forog fenn.:-))
Előzmény: Törölt nick (196702)
FOMA Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196703
Én valszeg használnám időnként, de a többi utazó már nem biztos.:-))
Előzmény: M41 2202 (196696)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196701
Én Szegedre jártam egyetemre a 80-as évek elején és sokan utaztak a Pécs-Szeged és a Szeged-Miskolc ( Cegléd-Debrecen-Szerencsen át )közvetlen vonattal. Mi van az utóbbival ?
M41 2202 Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196700
És a közvetlen összekötés bevezetése nem igényelne több milliárdos beruházást (vágány-újrafektetés, -felújítás stb), ez inkább csak akarat kérdése.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (196697)
BAKTER Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196699

"nincs rá szükség."

 

Olyan nem lehet!

Odamegy Gergő és olvasgatni akar valamit Jászladányban, akkor mi lesz?

 

 

Előzmény: kkalmi (196680)
exmv Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196698

Mindenesetre szerintem is sok olyan állomás van, ahol MÁV Értesítő nincs, mert pl. nincs rá szükség.

 

És kia az a mindentudó polihisztor, aki eldönti, melyik állomáson nincs rá szükség???

Előzmény: kkalmi (196680)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!