Onnan irány gyalog a buszállomás (15 perc) és azt a maradék Székesfehérvár-Veszprém távon a 45 kilométert meg lehet tenni kb 550 Ft ért busszal.
Nagyon nagyon későn este is indulnak buszok mert Veszprémbe 22.45 kor indul az utolsó busz ez Pestről ezen kívűl a Dunaujvárosi 22.40 kivételével csak e két város kiváltsága a késői távolsági pest megyén túli busz, máshova 20.30 -21.00 körül elmennek a buszok más vidéki városba!
Ajánlat: 21.35 ös vonat személy
22.55 körül leér .
Irány a buszpu Fészkesfehérváron és kb 23.15 és 0.00 kor van busz Veszprémbe ez a 22.00 -s és 22.45 -ös Budapest Szfvár-Veszpém.
Úgy olvastam valahol, hogy a mozdonyokat úgy vizsgáztatják, hogy 10%-al nagyobb sebességgel megzavarják, mint az engedélyezett. Azaz mondjuk a szergejt 100 helyett 110-ig küldik. De mit csinálnak a gysev tauval? 230 helyett 253-ig zavarják fel? A V63 - 15x-es sorozatot meg 176-ig? Hol lehet itthon ilyet tenni?
Mitöl 160-as az egyes vonal? A pálya+felsővezeték miatt, vagy van más ok is? (szintbeli kereszteződések, nagysebességű váltók, stb?)
Mit csinált ma dezsőke a vasúttörténeti parkban??? :-)
Van ott egy láthatóan lepukkant postakocsi CAF forgóvázakkal, láthatóan 200km/h-s kocsi volt. Mi történt vele? Miért nem építik át személykocsinak?
Mi van a 001-es tauval? tényleg le van pukkanva és nem működik?
Ha az elintézni valód fontos és nem lényegtelen akkor Veszprémből a busz 5,50-or indul és Szegeden van 10,36-or...............míg onnan 15,05-or indul vissza, tehát Szeged szép városában nemhogy 1-2 órád, de kétszer annyi 4 órád is van.
Bocsi! Most ki a fenét érdekelnek a buszok? Itt a VASÚT-ról van szó. Azt látom, hogy te inkább az előzőhöz ragaszkodsz inkább.
Én példáúl utálok buszon bezsúfolva kényelmetlenül utazni. Már egy néhány kilóméter után arra a pillanatra várok, amikor kiszabadulhatok a "konzervdobozból"! Itt a vasút jobbátételéről és az utasok visszacsábításáról van szó. Én a vasúti vezetőinket elküldeném pl. Svájcba. Nézzék meg ott a vonatok kihasználtságát. Ott is vannak biztosan buszok. De akkor miért utaznak az emberek mégis vonattal? Megmondom: Ésszerübb, az utazási igényket kiszolgáló menetrend miatt.
Intercity kármentés
Népszabadság • Freész Károly • 2005. szeptember 3.
Négy asszony (47, 49, 55 és 65 évesek) egy dunántúli kis faluban megegyezett, hogy az idén megnézik a debreceni virágkarnevált. El is utaztak, mégpedig vonattal. Vesztükre.
<!--
var ord=Math.round(Math.random()*100000000);
document.write('');
//-->
Történt ugyanis, hogy augusztus huszadikán este, már a hazaúton, vonatjuk majd' háromórás késéssel érkezett meg Debrecenből Budapestre, a Keleti pályaudvarra, ezért lekésték az összes lehetséges csatlakozást, s azzal kellett szembesülniük: kénytelenek megvárni az első hajnali vonatot, hogy végre hazajussanak. Beletörődtek, hogy egy pályaudvari padon töltik az éjszakát.
A történet azonban ezen a ponton még a MÁV sokat próbált utasai számára is váratlan fordulatot vett. A Keleti ügyeletes tisztje ugyanis - akinél a debreceni vonat számos pórul járt utasa érdeklődött mentesítő vonatok vagy bármiféle egyéb lehetséges megoldás felöl - közölte: azonkívül, hogy az intercity-pótjegyet visszafizetik, mást nem tehet. Mi több, felszólította őket, hogy éjfélkor hagyják el a pályaudvart, mert a Keletit éjszakára bezárják, s csak hajnali háromnegyed négykor nyitják ki újra.
Nem érdemes most beleveszni az ezt követő, egyre jobban elmérgesedő vita részleteibe. A lényeg, hogy az ügyeletes tiszt a MÁV hibájából éjszakára a pályaudvaron rekedt, protestáló utasokat a vasútbiztonsági szolgálat embereivel kidobatta az utcára. Punktum.
A dunántúli hölgyek (akik a főváros utcáin töltött éjszaka után az első hajnali vonattal hazautaztak) azonban úgy gondolták, ők nem itt tesznek pontot a történet végére. Panaszos levelet írtak a MÁV-nak, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek, és szerkesztőségünkhöz is eljuttattak egy másolatot.
Elküldtem a panaszos levél másolatát a MÁV sajtóosztályának, és kértem, adjanak magyarázatot a történtekre. Röpke egy héten belül megkaptam azt a válaszlevelet, amelyet a panaszosoknak is elküldtek. Ez felér egy töredelmes beismerő vallomással. Kitűnik belőle, hogy a pályaudvarokat "biztonsági és vagyonvédelmi" okokból éjszakára csakugyan zárva kell tartani, de "rendkívüli esetekben az ügyeletes tiszt rendelkezésére, lehetőség van a várótermek kinyittatására". Azt írják továbbá a négy kárvallott hölgynek: "Az elszenvedett kellemetlenségei és az utazással kapcsolatos negatív tapasztalatai kárpótlása érdekében engedje meg, hogy társaságunk nevében felajánljunk egy részvételi jegyet a MÁV Vándorra, a vasúttársaság legújabb utazási csomagjára. A program tartalmaz egy IC vonattal történő utazást (Budapest és Debrecen között), jegyet a Munkácsy-trilógia megtekintésére, idegenvezetővel történő városnézést, valamint egy hangulatos ebédet Debrecen szívében."
Mit mondjak? Kárpótlásnak gáláns, bár az én olvasatomban a helyzetre a kármentés kifejezés jobban ráillik. S gyanítom, a kárpótoltaknak - ha elfogadják - még az ingyen kapott debreceni kirándulás közben is összeszorul majd a gyomruk, ha az a másik, a kényszerű budapesti éjszakai városnézés az eszükbe jut.
Bocs, de benne volt a nyári szó, egyrészt, másrészt pedig az a vonat alapból ugye Püspökladányból jön,és Kanizsára megy. Keszthelyre egy közvetlen személyvonati része megy.
>>hogy az NDK-sok annyira precízek voltak , hogy még a kocsik típusát is kiírták a csarnokban lévő infótáblára ?
Az olaszok ilyen precízek:) de csak a Pendolinóknál. Tényleg beírják a menetrendbe, hogy milyen szerelvéyn közelekdik ETR 460/480 vagy ETR500.
V_petinek igaza van, mert a a régi személyvonati kocsikban tényleg nem volt folyosó, ezek a kocsik a tartományi vasutaktól maradtak meg, de használta őket a DB és a DR is a '60 - as évekig. Voltak ilyen kocsik a PKP - nál is, de nem tudom meddig. Ezekből a régi kocsikból lettek a REKO kocsik és ezután már nem volt jelentősége a D-Zug elnevezésnek.
Ez régen volt, és az elnevezés hagyományból megmaradt. Amúgy meg az IC-k és az ICE-k is meghatározott kocsitípusokkal közlekednek.
De ha jobban belegondolunk, akkor nem átjárható kocsik nem mehettek gyorsvonatba, mert nem lehetett átmenni rajtuk az étkezőkocsiba, enm lehetett kimenni bennük VC-re, és a kalauznak is veszélyes egy száguldó gyorsvonat külső lépcsőjén egyensúlyoznia. Egy vicinálisnál ez még elment. Sőt ma is így van ez. Na de hol?
>>D-Zug=Durchgangzug: Nem azt jelenti, hogy keresztülmegy Berlinen, hanem azt, hogy oldalfolyosós, azaz átjárható kocsik közlekednek benne.
Köszönöm!
>>Ugyanis régen sok helyen a személyvonati kocsik fülkéjébe a peronról kellett beszállni, és nem voltak átjárhatóak.
Ja tényleg, de olyannal nem utaztam, sőt még REKO - val sem. Érdekes, hogy egy ilyen elnevezés milyen sokáig fennmaradhat, hiszen a Bi30 - as is átjárható, pedig az sem egy mai vagon már.
Amúgy a gyorsvonat sok országban kihalófélben van. :(
Németországban regionális szinten a sebes- és gyorsvonatokat Regionalexpressnek nevezik. Távolsági forgalomban pedig van még mutatóba 1-2 Interregio, és vannak az IC vonatok.
Ausztriában sebesvonatok vannak és IC-k. Ezek kb. a gyorsvonatoknak felelnek meg. Efölött meg van az EC, az ÖBB EC ill. az ÖBB IC.
D-zug témához. Akkor most azt kell higgyem , hogy az NDK-sok annyira precízek voltak , hogy még a kocsik típusát is kiírták a csarnokban lévő infótáblára ? Na ne ??!!
Nekem az tetszett benne, hogy milyen régi járműveket is használtak, pl. az S - Bahn szerelvényekből csak régire emlékszem. Ezeknek kézzel is lehetett csukni az ajtaját és persze nyitni is. A berliniek éltek is a lehetőséggel és a vonat megállása előtt nyíltak az ajtók és szálltak le az emberek. Volt külön szakasz a biciklistáknak is, ők is menet közben szálltak le, ráállt az ürge a bicikli pedáljára és egyszerűen legurult a mozgó vonatról! Az emeletes kocsikból 2 fajta festésű volt, de nem tudom, hogy a krém - bordó színűek az S - Bahnhoz, vagy a DR - hez tartoztak - e? Egy ilyen szerelvény nálunk is járt 1991 - ben.
Csorna: Forgalmas az állomás, és kevés a vágány és ez is torlódásokat okoz. Amúgy nem értem, hogy miért áll ott mindig olyan sok tehervonat, amikor nem hiszem azt, hogy túl sok 8-as vonalon közlekedő vonatról kapsoljanak át kocsikat a 16-oson közlekedő vonatra, vagy fordítva. Mégha van is ilyen 1-2, de azért szerintem ez nem jellemző a nagy többségükre. Valamint Csornán sincs olyan rengeteg vonattal kiszolgált üzem.
Reggel Nagykanizsarol indul 1 mozdony 1 mv 8509-el, aztan amikor feler a Delibe, utana g.m. a Keletibe, ott amikor bejon Puspokladanyrol a 5609 akkor raall es 5609-2-kent megy tovabb Nagykanizsa fele. Kozben az m.v.-t levaltjak majdnem a cel elott. Balatonszentgyorgyon pedig kettevalik a vonat, masik fele irany Keszthely.
Ha visszafele nezzuk 5608 indul Nagykanizsarol, Balatonszentgyorgyon egyesitik a Keszthely feloli kocsikat, utkozben megint szemelyzet valtas es feler a Keletibe. Onnan pedig 5608-1 megy tovabb masik mozdonnyal es szemelyzettel Nyiregyhazara. 5608 mv+mozdony gepmenet a Keletibe es masnap hozza a 852-t.
Azért nincsenek ilyen vonatok, mert az IC közlekedés Budapest-központú
Hát ez sajnos nem csak a vasúton van így. Ebben az országban elég sok minden "Budapest-központú". Sokan úgy gondolják, hogy vidéken nem lakik senki csak Pesten.
Ki kellene nőni már a MÁV-nak ebből az egyközpontúságból. Sok átmenő és ezeket keresztező átlós vonat kellene, mint ahogy írtad.
Én múltkor Szegedre akartam utazni, de hiába forgattam a menetrendkönyvet és nyaggattam az ELVIRA-t, sehogyan nem tudnék megfordulni Veszprémből úgy, hogy 1-2 órát ott tölthessek. Ennek sajnos az a legnagyobb akadálya, hogy Budapestről közvetlen vonat 18 órakor jön utoljára, de Fehérvári átszállással is 19 órakor el kell indulni. Nagyon hiányoznak az esti vonatok. Én példáúl a 9008-t 20 óra körül indítanám Szombathelyre.
Az átmenő távolsági IC vonatokkal ezek a problémák talán javíthatók lennének!
Tavaly még járt chartervonat Pozsony és az Adria között, azonban a (magán)üzemeltető idén már nem indított ilyen vonatokat, és nem azért, mert tavaly annyit keresett, hogy idén már csak a pénzét kelljen számolgatnia :)
Ha a benzin jól megdrágul, akkor majd visszasírják. De ha valaki a kényelmes utazás helyett a 86-os utat választja, akkor az meg is érdemli. :/