Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196787

Lényeg: 3 csaj megkért egy srácot és "nagycsaládos jegyet" vettek közösen. (90%)

 

Ehhez mit szólsz?????

 

DDDDD:::)))))

 

Ez komoly? Ez buszon volt vagy vonaton? (Gondolom buszon.)

Mit szólt hozá a sofőr?

 

A vettek szóból arra következtetek, hogy a jegy kiadásra került, a személyszállítási szerződés megkötetett... .:))

Előzmény: v_peti (196786)
v_peti Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196786

Ha már Szeged:

 

Szegedi járattal utaztam a 2004.07.01. vizsgára Győrből Szfvárra.

Lényeg: 3 csaj megkért egy srácot és "nagycsaládos jegyet" vettek közösen. (90%)

 

Ehhez mit szólsz?????

 

DDDDD:::)))))

 

Ez komoly? Ez buszon volt vagy vonaton? (Gondolom buszon.)

Mit szólt hozá a sofőr?

 

 

Előzmény: Törölt nick (196783)
mocama Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196784
Ennyi erővel mehetne autóval is, lehet több idő jutna neki mint 4 óra :)
Előzmény: Törölt nick (196778)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196783

Kedves VasútTOM!

 

Megtaláltam a Neked való megoldást!

 

Jobb mint a taxxx féle.

 

Te neked egészárú jegy kell a buszokon.

Megoldás:

 

Hazafelé eljösz Fehérvárig vonattal.

Onnan irány gyalog  a buszállomás (15 perc) és azt a maradék Székesfehérvár-Veszprém  távon a 45 kilométert meg lehet tenni kb 550 Ft ért busszal.

Nagyon nagyon későn este is indulnak buszok mert Veszprémbe 22.45 kor indul az utolsó busz ez  Pestről ezen kívűl a  Dunaujvárosi 22.40 kivételével csak e két város kiváltsága a késői távolsági pest megyén túli  busz, máshova 20.30 -21.00 körül elmennek a buszok más vidéki városba!

 

Ajánlat: 21.35 ös vonat személy

 

22.55 körül leér .

Irány a buszpu Fészkesfehérváron és kb 23.15 és 0.00 kor van busz Veszprémbe ez a 22.00 -s és 22.45 -ös Budapest Szfvár-Veszpém.

 

www.menetrendek.hu

 

Nem az egész utat ahogy taxxx javasolta. (Kedves taxxx az a diákoknak talán jó árban, de nem egy felnőttnek sajnos!)

 

Megjegyzem:

 

 Kedves Taki Laci!

 

Ha már Szeged:

 

Szegedi járattal utaztam a 2004.07.01. vizsgára Győrből Szfvárra.

Lényeg: 3 csaj megkért egy srácot és "nagycsaládos jegyet" vettek közösen. (90%)

 

Ehhez mit szólsz?????

 

DDDDD:::)))))

Előzmény: vasutTOM (196759)
GARFIELD Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196782
Sziasztok!

Van egypár kérdésem, hátha itt tudtok válaszolni:

Úgy olvastam valahol, hogy a mozdonyokat úgy vizsgáztatják, hogy 10%-al nagyobb sebességgel megzavarják, mint az engedélyezett. Azaz mondjuk a szergejt 100 helyett 110-ig küldik. De mit csinálnak a gysev tauval? 230 helyett 253-ig zavarják fel?
A V63 - 15x-es sorozatot meg 176-ig? Hol lehet itthon ilyet tenni?

Mitöl 160-as az egyes vonal? A pálya+felsővezeték miatt, vagy van más ok is? (szintbeli kereszteződések, nagysebességű váltók, stb?)

Mit csinált ma dezsőke a vasúttörténeti parkban??? :-)

Van ott egy láthatóan lepukkant postakocsi CAF forgóvázakkal, láthatóan 200km/h-s kocsi volt. Mi történt vele? Miért nem építik át személykocsinak?

Mi van a 001-es tauval? tényleg le van pukkanva és nem működik?

És hogy van a balesetes gysev tau? Felépült már?
vasutTOM Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196781

Ha az elintézni valód fontos és nem lényegtelen akkor Veszprémből a busz 5,50-or indul és Szegeden van 10,36-or...............míg onnan 15,05-or indul vissza, tehát Szeged szép városában nemhogy 1-2 órád, de kétszer annyi 4 órád is van.

 

 

Bocsi! Most ki a fenét érdekelnek a buszok? Itt a VASÚT-ról van szó. Azt látom, hogy te inkább az előzőhöz ragaszkodsz inkább.

Én példáúl utálok buszon bezsúfolva kényelmetlenül utazni. Már egy néhány kilóméter után arra a pillanatra várok, amikor kiszabadulhatok a "konzervdobozból"! Itt a vasút jobbátételéről és az utasok visszacsábításáról van szó. Én a vasúti vezetőinket elküldeném pl. Svájcba. Nézzék meg ott a vonatok kihasználtságát. Ott is vannak biztosan buszok. De akkor miért utaznak az emberek mégis vonattal? Megmondom: Ésszerübb, az utazási igényket kiszolgáló menetrend miatt.

Előzmény: Törölt nick (196778)
HLP Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196780
Ezt én is olvastam. Tudja valaki, hogy 20-án melyik IC és miért késett a Debrecen Bp vonalon?
Előzmény: radio100jozsi (196779)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196779
Intercity kármentés     Népszabadság • Freész Károly  • 2005. szeptember 3. Négy asszony (47, 49, 55 és 65 évesek) egy dunántúli kis faluban megegyezett, hogy az idén megnézik a debreceni virágkarnevált. El is utaztak, mégpedig vonattal. Vesztükre.

<!-- var ord=Math.round(Math.random()*100000000); document.write(''); //-->

Történt ugyanis, hogy augusztus huszadikán este, már a hazaúton, vonatjuk majd' háromórás késéssel érkezett meg Debrecenből Budapestre, a Keleti pályaudvarra, ezért lekésték az összes lehetséges csatlakozást, s azzal kellett szembesülniük: kénytelenek megvárni az első hajnali vonatot, hogy végre hazajussanak. Beletörődtek, hogy egy pályaudvari padon töltik az éjszakát.

A történet azonban ezen a ponton még a MÁV sokat próbált utasai számára is váratlan fordulatot vett. A Keleti ügyeletes tisztje ugyanis - akinél a debreceni vonat számos pórul járt utasa érdeklődött mentesítő vonatok vagy bármiféle egyéb lehetséges megoldás felöl - közölte: azonkívül, hogy az intercity-pótjegyet visszafizetik, mást nem tehet. Mi több, felszólította őket, hogy éjfélkor hagyják el a pályaudvart, mert a Keletit éjszakára bezárják, s csak hajnali háromnegyed négykor nyitják ki újra.

Nem érdemes most beleveszni az ezt követő, egyre jobban elmérgesedő vita részleteibe. A lényeg, hogy az ügyeletes tiszt a MÁV hibájából éjszakára a pályaudvaron rekedt, protestáló utasokat a vasútbiztonsági szolgálat embereivel kidobatta az utcára. Punktum.

A dunántúli hölgyek (akik a főváros utcáin töltött éjszaka után az első hajnali vonattal hazautaztak) azonban úgy gondolták, ők nem itt tesznek pontot a történet végére. Panaszos levelet írtak a MÁV-nak, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek, és szerkesztőségünkhöz is eljuttattak egy másolatot.

Elküldtem a panaszos levél másolatát a MÁV sajtóosztályának, és kértem, adjanak magyarázatot a történtekre. Röpke egy héten belül megkaptam azt a válaszlevelet, amelyet a panaszosoknak is elküldtek. Ez felér egy töredelmes beismerő vallomással. Kitűnik belőle, hogy a pályaudvarokat "biztonsági és vagyonvédelmi" okokból éjszakára csakugyan zárva kell tartani, de "rendkívüli esetekben az ügyeletes tiszt rendelkezésére, lehetőség van a várótermek kinyittatására". Azt írják továbbá a négy kárvallott hölgynek: "Az elszenvedett kellemetlenségei és az utazással kapcsolatos negatív tapasztalatai kárpótlása érdekében engedje meg, hogy társaságunk nevében felajánljunk egy részvételi jegyet a MÁV Vándorra, a vasúttársaság legújabb utazási csomagjára. A program tartalmaz egy IC vonattal történő utazást (Budapest és Debrecen között), jegyet a Munkácsy-trilógia megtekintésére, idegenvezetővel történő városnézést, valamint egy hangulatos ebédet Debrecen szívében."

Mit mondjak? Kárpótlásnak gáláns, bár az én olvasatomban a helyzetre a kármentés kifejezés jobban ráillik. S gyanítom, a kárpótoltaknak - ha elfogadják - még az ingyen kapott debreceni kirándulás közben is összeszorul majd a gyomruk, ha az a másik, a kényszerű budapesti éjszakai városnézés az eszükbe jut.

scsabi Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196777
Peti!

Úgy tűnik kicsit kevered a D-Zug etimológiáját az újkori jelentésével.

D-Zug

Az UIC-szakszótár szerint egyértelműen gyorsvonat.
Előzmény: v_peti (196760)
HLP Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196776
Bocs, de benne volt a nyári szó, egyrészt, másrészt pedig az a vonat alapból ugye Püspökladányból jön,és Kanizsára megy. Keszthelyre egy közvetlen személyvonati része megy.  
Előzmény: oldmumus (196772)
seTTebello Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196775
>>hogy az NDK-sok annyira precízek voltak , hogy még a kocsik típusát is kiírták a csarnokban lévő infótáblára ?

Az olaszok ilyen precízek:) de csak a Pendolinóknál. Tényleg beírják a menetrendbe, hogy milyen szerelvéyn közelekdik ETR 460/480 vagy ETR500.

V_petinek igaza van, mert a a régi személyvonati kocsikban tényleg nem volt folyosó, ezek a kocsik a tartományi vasutaktól maradtak meg, de használta őket a DB és a DR is a '60 - as évekig. Voltak ilyen kocsik a PKP - nál is, de nem tudom meddig.
Ezekből a régi kocsikból lettek a REKO kocsik és ezután már nem volt jelentősége a D-Zug elnevezésnek.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (196767)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196774
v Peti, Azért ezt holnap megnézetem a Dudenben.
v_peti Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196773

Amúgy onnan tudom ezt, hogy egyszer ez volt a kérdés a Legyen Őn is milliomos! -ban, és utána ki lett tárgyalva vagy itt, vagy a játék fórumában.

 

Előzmény: seTTebello (196769)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196772
Ok, de az Puspokladany-Keszthely 16807, tehat en joggal gondoltam a leirasod alapjan az 5609/5608-ra.
Előzmény: HLP (196765)
HLP Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196771
Gondolom az összes Durchgangszug ilyen kocsikkal közlekedett, így ez nem a kocsitípus szempontjából volt kiírva.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (196767)
v_peti Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196770

Ez régen volt, és az elnevezés hagyományból megmaradt. Amúgy meg az IC-k és az ICE-k is meghatározott kocsitípusokkal közlekednek.

 

De ha jobban belegondolunk, akkor nem átjárható kocsik nem mehettek gyorsvonatba, mert nem lehetett átmenni rajtuk az étkezőkocsiba, enm lehetett kimenni bennük VC-re, és a kalauznak is veszélyes egy száguldó gyorsvonat külső lépcsőjén egyensúlyoznia. Egy vicinálisnál ez még elment. Sőt ma is így van ez. Na de hol?

 

 

 

Előzmény: 14-69 páncélvonat (196767)
seTTebello Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196769
>>D-Zug=Durchgangzug: Nem azt jelenti, hogy keresztülmegy Berlinen, hanem azt, hogy oldalfolyosós, azaz átjárható kocsik közlekednek benne.

Köszönöm!

>>Ugyanis régen sok helyen a személyvonati kocsik fülkéjébe a peronról kellett beszállni, és nem voltak átjárhatóak.

Ja tényleg, de olyannal nem utaztam, sőt még REKO - val sem. Érdekes, hogy egy ilyen elnevezés milyen sokáig fennmaradhat, hiszen a Bi30 - as is átjárható, pedig az sem egy mai vagon már.

Előzmény: v_peti (196760)
v_peti Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196768

Amúgy a gyorsvonat sok országban kihalófélben van. :(

Németországban regionális szinten a sebes- és gyorsvonatokat Regionalexpressnek nevezik. Távolsági forgalomban pedig van még mutatóba 1-2 Interregio, és vannak az IC vonatok.

Ausztriában sebesvonatok vannak és IC-k. Ezek kb. a gyorsvonatoknak felelnek meg. Efölött meg van az EC, az ÖBB EC ill. az ÖBB IC.

 

Előzmény: HLP (196763)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196767
D-zug témához. Akkor most azt kell higgyem , hogy az NDK-sok annyira precízek voltak , hogy még a kocsik típusát is kiírták a csarnokban lévő infótáblára ? Na ne ??!!
seTTebello Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196766
Nekem az tetszett benne, hogy milyen régi járműveket is használtak, pl. az S - Bahn szerelvényekből csak régire emlékszem. Ezeknek kézzel is lehetett csukni az ajtaját és persze nyitni is. A berliniek éltek is a lehetőséggel és a vonat megállása előtt nyíltak az ajtók és szálltak le az emberek. Volt külön szakasz a biciklistáknak is, ők is menet közben szálltak le, ráállt az ürge a bicikli pedáljára és egyszerűen legurult a mozgó vonatról! Az emeletes kocsikból 2 fajta festésű volt, de nem tudom, hogy a krém - bordó színűek az S - Bahnhoz, vagy a DR - hez tartoztak - e? Egy ilyen szerelvény nálunk is járt 1991 - ben.
Előzmény: 14-69 páncélvonat (196751)
HLP Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196765
Bocsi, én a nyári fürdővonatra gondoltam. Természetesen ez a vonat nem egy géppel megy.
Előzmény: oldmumus (196762)
v_peti Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196764

Csorna: Forgalmas az állomás, és kevés a vágány és ez is torlódásokat okoz. Amúgy nem értem, hogy miért áll ott mindig olyan sok tehervonat, amikor nem hiszem azt, hogy túl sok 8-as vonalon közlekedő vonatról kapsoljanak át kocsikat a 16-oson közlekedő vonatra, vagy fordítva. Mégha van is ilyen 1-2, de azért szerintem ez nem jellemző a nagy többségükre. Valamint Csornán sincs olyan rengeteg vonattal kiszolgált üzem.

 

 

 

Előzmény: 14-69 páncélvonat (196664)
HLP Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196763
Ezt nem tudtam, de köszi. A lényg, hogy én is azt írtam, hogy nem Berlinen áthaladót jelent. A németek a gyorsvonatra a Schnellzugot is használják.
Előzmény: v_peti (196760)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196762
Tevedes!

Reggel Nagykanizsarol indul 1 mozdony 1 mv 8509-el, aztan amikor feler a Delibe, utana g.m. a Keletibe, ott amikor bejon Puspokladanyrol a 5609 akkor raall es 5609-2-kent megy tovabb Nagykanizsa fele. Kozben az m.v.-t levaltjak majdnem a cel elott. Balatonszentgyorgyon pedig kettevalik a vonat, masik fele irany Keszthely.

Ha visszafele nezzuk 5608 indul Nagykanizsarol, Balatonszentgyorgyon egyesitik a Keszthely feloli kocsikat, utkozben megint szemelyzet valtas es feler a Keletibe. Onnan pedig 5608-1 megy tovabb masik mozdonnyal es szemelyzettel Nyiregyhazara. 5608 mv+mozdony gepmenet a Keletibe es masnap hozza a 852-t.

Előzmény: HLP (196749)
v_peti Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196761

Nagyobb országokban szépen működik ez a dolog.

 

Előzmény: Infós (196758)
v_peti Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196760

D-Zug=Durchgangzug: Nem azt jelenti, hogy keresztülmegy Berlinen, hanem azt, hogy oldalfolyosós, azaz átjárható kocsik közlekednek benne.

Ugyanis régen sok helyen a személyvonati kocsik fülkéjébe a peronról kellett beszállni, és nem voltak átjárhatóak.

Előzmény: seTTebello (196737)
vasutTOM Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196759

Azért nincsenek ilyen vonatok, mert az IC közlekedés Budapest-központú

 

 

Hát ez sajnos nem csak a vasúton van így. Ebben az országban elég sok minden "Budapest-központú". Sokan úgy gondolják, hogy vidéken nem lakik senki csak Pesten.

Ki kellene nőni már a MÁV-nak ebből az egyközpontúságból. Sok átmenő és ezeket keresztező átlós vonat kellene, mint ahogy írtad.

Én múltkor Szegedre akartam utazni, de hiába forgattam a menetrendkönyvet és nyaggattam az ELVIRA-t, sehogyan nem tudnék megfordulni Veszprémből úgy, hogy 1-2 órát ott tölthessek. Ennek sajnos az a legnagyobb akadálya, hogy Budapestről közvetlen vonat 18 órakor jön utoljára, de Fehérvári átszállással is 19 órakor el kell indulni.  Nagyon hiányoznak az esti vonatok. Én példáúl a 9008-t 20 óra körül indítanám Szombathelyre.

Az átmenő távolsági IC vonatokkal ezek a problémák talán javíthatók lennének!     

Előzmény: Csukacska1991 (196743)
Infós Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196758
Meg ilyen wc-víz-kéztörlő-szappan-napivizsgálat sem biztos, hogy beleférne egy fordába rendesen.
Előzmény: ZE (196750)
seTTebello Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196757
>>Berlinben a legtöbb pályudvar nem fejpályaudvar, ugye?

Szerintem a háború után már nem is volt fejpályaudvar Berlinben.
Előzmény: HLP (196748)
v_peti Creative Commons License 2005.09.04 0 0 196756

Tavaly még járt chartervonat Pozsony és az Adria között, azonban a (magán)üzemeltető idén már nem indított ilyen vonatokat, és nem azért, mert tavaly annyit keresett, hogy idén már csak a pénzét kelljen számolgatnia :)

 

Ha a benzin jól megdrágul, akkor majd visszasírják. De ha valaki a kényelmes utazás helyett a 86-os utat választja, akkor az meg is érdemli. :/

 

 

 

Előzmény: gw (196665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!