Vasárnap 9.52-kor robogott át Kőbánya-felsőn egy Bz szerelvény! Motor+2x mellék+motor. Meglepődtem annyira, hogy csak a hátsó hátsó motor pályaszámát fogtam fel: 316. Ez valami különmenet lehetett?
A SzÜSz I.és V. részei szerint alanyi jogon jár a kedvezmény 14 ÉVES ÉLETKORIG.Ám van egy "parancskönyvi rendelet",amely szerint 16 éves korig személyi&lakcím,+diákigazolvány így együtt elfogad6ó.Iskolalátogatási igazolás semmit nem ér!! Megjegyzés:a kaller helyben dönt a "gyakorlat" szerint-a diák felelőssége,hogy meglegyen a diákja,érvényes bélyeggel!Cserébe állam bácsi átvállalja a menetjegy árának 2/3 részét.Ha a kaller nem fogadja el,un Utasleadási lapon (utólagos vasúton történő befizetés) elszámol menetdíj-különbözetet,+ 6000 ft-ot. 15 NAPTÁRI NAPON BELÜL BEMUTATOTT ÉRVÉNYES (saját!) DIÁKIGAZOLVÁNY & A MENETJEGY,SZEMÉLYI IRATOK,+UTASLEADÁSI LAP "UTAS PÉLDÁNYA" ESETÉN-adat&diákellenőrzés után-A BEFIZETENDŐ ÖSSZEG 1000FT KEZELÉSI KÖLTSÉGRE MÉRSÉKLŐDIK. Remélem tudtam valamit segíteni! Üdv: egy kaller.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a Zólyomban vasúti jegypénztárakban mennyire tudnak magyarul, könnyen meg tudja magát értetni az ember? A következő szöveg:"Obyčajný cestujúci 1.trieda 48,00 Sk 2.trieda 32,00 Sk" a teljesáru jegy árát jelenti 1. illetve 2. osztályra? Köszönöm előre is a segítséget.
06:10 és 06:30, 10:10 és 10:30, 13:50 és 14:10 között Szob irányába, illetve vissza Bp. Keleti irányába: 15:00 és 15.50 , 19.20 és 19:50,. 23.30 és 23:50 között.
Ezenkívűl néhány napig itt mennek a Keleti felé a nyíregyi IC-k a 100-asról.
A CER max nálunk számít újnak, mint ilyen létezett korábban, ez egy nemzetközi holding, amiben számos EU-s és azon kívüli /pl. románoknál az RCS/ magánvasutak tagjai. Tevékenysége nem korlátozódik a vasútra, foglakozik szállodaiparral, hazai útépítésekben is benne /szállítási tevékenység, depozás/ van. Így a nálunk korábban csak hulladékezelésről ismert MÁV-REC egyike társaságuknak, akik rendelkeznek a fuvarozásban némi önállósággal.
Megjegyzem mostanában ők /mindkettő/ is küzdenek némi problémákkal, temészetesen amit a MÁV gördített eléjük.
MÁV-REC a volt püspökladányi kocsijavítót megvásárolta, ahol selejtezett kocsik bontását végzik, ha lesz saját kocsija, talán ez lesz egy felvirágoztatott kocsijavító.
A fentiekben hiba van, azt meg javításra kerül.:))
Egyébként Rg7 megírta, a létszámleépítésben messze elhúztak a többi szakágtól, na erre mit lépsz?
Egyébként máshoz hasonlóan jegyzem meg, nevezz már meg legalább egyetlen új gépészeti telephelyet ami az elmúlt években létesült mert piszkosul sokunkat érdekelne a hol léte!:((
Egyébként kösz rg7 a gyors reakciót, legalább valaki bentről tud megerősíteni.
A kisorozás, bárcázás SzÜ probléma, ha kisorozzák, megrendelik az Rv-t,a GÜ 100000000000% megcsinálja.
Mindegy mert, csak most kezdett el érdekelni a téma. Ha már sorba akarok menni akkor elöször a középiskolai aztán pedig valamelyik felsőoktatási tananyag érdekelne.
"....Az ajtók menet közben távvezérelten zárva voltak, csak a peron mellé érve, a megállás elõtti másodpercekben oldotta a vezetõ az ajtókat..."
Apróság, de csak a pontosság kedvéért: nem voltak távvezérelten zárva, miután központilag zárták őket, menet közben ki lehetett nyitni, minden ellenállás nélkül. 94-95 táján ebből még halálos balesetek is voltak, megesett, hogy kidobtak valakit a vonatból.
"....zöld színû, DR tulajdonú, emeletes kocsikból álló szerelvény volt - de S-Bahn jegy kellett rá. A szerelvény délrõl megkerülte Nyugat-Berlint "normál" vasúti pályán, hogy Potsdamba érjen...."
Mivel kelet-Berlinben már akkor "tarifaszövetség" volt, ez teljesen normális eset:-)
Ha gőzmozdony, hát gőzmozdony. Ott volt az a kurva sok használhatatlan barnaszén, valahol csak el kellet tüzelni.
En idaig csak Gigantba es Szilibe voltam, ott vijjogas szeru jo magas hangu. Az emlitett esetben a mozdonytol jo 200m-re voltam, az ebersegi hangot nehezen hallhattam volna.
Masik szaktopicban rakerdeztek honnan van nekem informaciom ami elmeletileg nem lehetne. Nos ajanlom mindenkinek, hogy szombaton, de foleg vasarnap latogasson el a hatvani piacra.
Tobbcelu vasutmanias kirandulas lehet ez a hatvani ut. Egyszert a piac egyes reszei kivalo vonatmegfigyelo es fotos hely lehet, masreszt az arusoknal akadhatnak vasuti jellegu portekak. Pl. en magam vettem konyveket, de lattam mar ruhakat, sapkat is.
Szerintem lomtalanitasbol szedtek ossze barhol, de akar ott Hatvanban is lehetett osszeszedni ezekbol amikor leepites volt nemreg a csomopontnal.