És az idézet v_peti hozzászólásából: Emberek ne csak a vonaton, a buszon is használjatok GPS-t!!!
Ezt arra reagálva írtam, hogy milyen sokat lefaragott a hivatalos menetidőből egy busz. (Ne szerezzen így utasokat a Volán a MÁV-tól! Mégha ez indirekt módszer is.) Bár az is jó megoldás, hogy sem Volános sem MÁV-os méréseket nem teszünk közzé beazonosítható módon.
Mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy mit ír ide. Aztán vagy lesz következménye, vagy nem. Persze egy internetes fórum kvázi névtelen beírása még nem alapozza meg önmagában a hivatalból való eljárás kötelezettségét, de nem is zárja ki a további vizsgálatot.
"Miért "dalol" induláskor a Taurus? Nem mindig hallom ezt, de előfordul...."
n+1:
"Ténylegesen az a helyzet, hogy kis sebességen a motorköri áramirányítók az épp szükséges frekvencia többszörösével (egész számú többszörös = szinkron ütemezés, fix frekvencia néhány km/h sebességig = aszinkron ütemezés) kapcsolnak. Ez a motorok vastestének köszönhetően hallható, ha pedig hallható, a mai számítógépes hajtásvezérlő technikának köszönhetően a "fix" frekvencia lehet változó is. Ha pedig változó, miért ne legyen valamilyen dallam? Zuhanna a "Boci, boci, tarka..." is, csak ezt senki nem vállalta fel...:-) A járművezérlésről részletesen Előhegyi István Aszinkron motoros villamosmozdonyok című, 2002-ben megjelent könyvében olvashatsz."
1. Pl. 5 perccel előbb elmegy a megállóból, mint a kiírt menetrend.
A MÁVnál ilyen soha nem fordulhatott elő, mindig A.G. órája járt rosszul. Vagy az előző napi vonat késett 23 óra 55 percet.
A MÁV-nál talán elég egy Andó Gergő, de a Volánnál legalább tízszer ennyi kellene.
2. Nem megy be egy megállóhoz.
A vonatpótló buszok ugye kivétel nélkül mindig a meghirdetett útvonalon közlekednek.
A vonat mindig bemegy, ahová kell. (Habár ritka kivétel előfordulhat.)
Olyan eset sem történt soha, hogy a vasút nem teljesitette a meghirdetett kocsiösszeállitást, pl. kocsma, kerékpárszállitó, 1. osztály, ülő/fekvő/háló.
Erre ott van Andó Gergő. És a panasz jogos. Ilyen esetben én is reklamálnék.
3. Túl sok kedvezményes jegyet ad el.
A MÁVnál szerencsére teljesen ismeretlen a kalauzok által nyújtott alkalmi kedvezmény jelensége.
Egyértelműen üldözendő! Nehogy már emiatt álltsanak le egy vonatot, vagy szűnjön meg egy vicinális!
4. Gyorsabban megy a megengedett sebességénél.
Mig ezzel szemben az állitólag vonaton készült GPS felvételeket csak a gonosz közúti lobbi felbérelt ügynökei hamisitották.
Senki nem mondta ezt.
5. Nem hajlandó elvinni az utast településen belüli utazásnál egyes útvonalakon.
A MÁV menetrendben pedig nem fordul elő a csak leszállás (illetve felszállás) céljából áll meg jelzés. Biztosan rosszul emlékszem, hogy ilyent láttam benne.
A Volán ugyanúgy élhetne ezzel a jelzéssel. Mégis ritkán teszi ezt. Én nem ezekről az esetekről beszéltem, hanem azokról, amelyek esetében semmi erre utaló jelzés nincsen. Ha a Volán egyes járatain nemkívánatosnak tartja a helyi utazást, akkor alkalmazza a megfelelő idevonatkozó jeleket!
Ez szomorú. Azért, mert egy elmehibbant GPS-szel felszerelkezve bemószerólt egy vasutast, akkor mószeróljunk be mindenkit? Ez nem szép! Nagyon nem szép!
Ez szomorú. Azért, mert nem olvasod a topikot és ez úgy tűnik általános jelenséggé kezd válni.
Kérlek mutass rá arra, aki gps-szel felszerelkezve bemószerolt egy vasutast! Mert én ilyenről itt nem tudok.
Értelmezés nélkül hozzászólásokat olvasgatni és azokat a saját szánk íze szerint újrafogalmazni nem szép. Nagyon nem szép!
1. Pl. 5 perccel előbb elmegy a megállóból, mint a kiírt menetrend.
A MÁVnál ilyen soha nem fordulhatott elő, mindig A.G. órája járt rosszul. Vagy az előző napi vonat késett 23 óra 55 percet.
2. Nem megy be egy megállóhoz.
A vonatpótló buszok ugye kivétel nélkül mindig a meghirdetett útvonalon közlekednek.
Olyan eset sem történt soha, hogy a vasút nem teljesitette a meghirdetett kocsiösszeállitást, pl. kocsma, kerékpárszállitó, 1. osztály, ülő/fekvő/háló.
3. Túl sok kedvezményes jegyet ad el.
A MÁVnál szerencsére teljesen ismeretlen a kalauzok által nyújtott alkalmi kedvezmény jelensége.
4. Gyorsabban megy a megengedett sebességénél.
Mig ezzel szemben az állitólag vonaton készült GPS felvételeket csak a gonosz közúti lobbi felbérelt ügynökei hamisitották.
5. Nem hajlandó elvinni az utast településen belüli utazásnál egyes útvonalakon.
A MÁV menetrendben pedig nem fordul elő a csak leszállás (illetve felszállás) céljából áll meg jelzés. Biztosan rosszul emlékszem, hogy ilyent láttam benne.
Csak nehogy az legyen a vegen ne teccen neki es kihuzza/kihuzassa mazzagot aztan se kep, se hang. Ezt mar a multban megtette/megtetette amikor meg ISP ceg fonoke volt.
Ahogy mondtam, nem fogok senkit sem feljelenteni. (De akkor ide se írjon be senki olyan vonatos-gyorshajtós eseteket, amiből könnyen visszakereshető a tettes!
Viszont a legutóbbi hozzászólásom nemcsak a gyorshajtásról szólt, hanem egyéb lazaságokról is.
"Míg a Volánnál jóval magasabb a toleranciaküszöb. " Tévedés. Attól, hogy nincs vele tele a Volán-topic, még osztogatják rendesen a fegyelmiket a tachográf-korongok ellenrzése során. Természetesen általában a Volánoknál sincs arra kapacitás, hogy folyamatosan, valamennyi kocsi korongját ellenőrizzék, mint ahogy a vasútnál sem tudnak nézni minden szalagot. Persze lehet indítni egy mozgalmat, hogy a vasútbarát jelentse be az adott társaságnál a gyorshajtó sofőrt, a buszmániások pedig a vezéreket a vasútnál. Erre javaslok alapítani egy Kiváló Feljelentő Érdemérem arany,- ezüst-, és bronz fokozatot. A kitüntetés viselhető eredetben vagy szalagsávon. A legjobb feljelentők 65. éves koruktól díjmentesen utazhatnak a feljelentett járművezetők közlekedési eszközein.
:-)))))
Nem akarok senkit sem bemószerolni. (Amikor tapasztaltam is ilyen száguldást, akkor sem írtam le a konkért útvonalat és dátumot.) De a szabályokat azért illene betartani.
Ez szomorú. Azért, mert egy elmehibbant GPS-szel felszerelkezve bemószerólt egy vasutast,
Több példa is volt már rá, amikor valaki leírt ilyen száguldásokat. És általában az elhárítás tudomására jut. Míg a Volánnál jóval magasabb a toleranciaküszöb.
1. Pl. 5 perccel előbb elmegy a megállóból, mint a kiírt menetrend.
2. Nem megy be egy megállóhoz.
3. Túl sok kedvezményes jegyet ad el.
4. Gyorsabban megy a megengedett sebességénél.
5. Nem hajlandó elvinni az utast településen belüli utazásnál egyes útvonalakon.
Én úgy tudom, hogy a Győr-Hegyeshalom és a Vámosgyörk-Kál-Kápolna szakaszokon szoktak nálunk nagysebességű próbákat tartani.
A "160-as pálya" természetesen komplex módon értelmezendő, minden szempontnak meg kell feleljen, ami a sebességgel összefügg, így a pálya, a felsővezeték, a biztosítóberendezések (sorompók, jelzők, vonatbefolyásolás), utasvédelem stb. tekintetében. Azért okoz nálunk a kiépítése egy kis gondot, mert az eddigi szabványok mind a 120-at tekintették felső határnak, és egy csomó mindent újra kellett gondolni.
Szombathelyre is van busz, de V_peti is igazolhatja mennyi utassal.
Én kb 12 főt láttam a BME (Petőfi híd, Budai hídfő előtt, pl hétfőn)
Egyszer utaztam vele, vasárnap este. (Jókor megy, mert az utolsó IC-nél később de a postavonatnál előbb. Mivel már postavonat nincsen, ezért talán az utasforgalma is nőtt.) Tudnék mesélni arról, hogy hogyan ment. Érdekes módon nem az autópályán nyomta neki oda hanem a 86-oson. Nagyon előzékenyen viselkedett a kamionosokkal szemben.
Hétfőtől szombatig reggel megy Bp-re, és délután jön vissza a Vasi Volán-os busz, míg vasárnap késő délután megy Bp-re, és este jön vissza. Az utaszámról nemigazán tudok.
Úgy olvastam valahol, hogy a mozdonyokat úgy vizsgáztatják, hogy 10%-al nagyobb sebességgel megzavarják, mint az engedélyezett. Azaz mondjuk a szergejt 100 helyett 110-ig küldik. De mit csinálnak a gysev tauval? 230 helyett 253-ig zavarják fel? A V63 - 15x-es sorozatot meg 176-ig? Hol lehet itthon ilyet tenni?
Mitöl 160-as az egyes vonal? A pálya+felsővezeték miatt, vagy van más ok is? (szintbeli kereszteződések, nagysebességű váltók, stb?)
Mit csinált ma dezsőke a vasúttörténeti parkban??? :-)
Van ott egy láthatóan lepukkant postakocsi CAF forgóvázakkal, láthatóan 200km/h-s kocsi volt. Mi történt vele? Miért nem építik át személykocsinak?
Mi van a 001-es tauval? tényleg le van pukkanva és nem működik?
Yes, Sir! Kérem figyelembe venni, hogy azért mert néha reggel hatkor már bent vagyok, attól még fél nyolcig alvajárok.:-)) Különben sincs olyan vonat, hogy IC807.