Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197026

És az idézet v_peti hozzászólásából:
Emberek ne csak a vonaton, a buszon is használjatok GPS-t!!!


Ezt arra reagálva írtam, hogy milyen sokat lefaragott a hivatalos menetidőből egy busz. (Ne szerezzen így utasokat a Volán a MÁV-tól! Mégha ez indirekt módszer is.) Bár az is jó megoldás, hogy sem Volános sem MÁV-os méréseket nem teszünk közzé beazonosítható módon.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (197021)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197025
"En idaig csak Gigantba es Szilibe voltam, ott vijjogas szeru jo magas hangu. "

la-li-la-lit nem is hallottál?
Előzmény: oldmumus (196894)
FOMA Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197024
Mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy mit ír ide. Aztán vagy lesz következménye, vagy nem. Persze egy internetes fórum kvázi névtelen beírása még nem alapozza meg önmagában a hivatalból való eljárás kötelezettségét, de nem is zárja ki a további vizsgálatot.
Előzmény: v_peti (197014)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197023
"Másrészt: a féléves jelentések alapján a GÜ már az éves leépítési tervet is túlteljesítette..."

Ami nem biztos,hogy csökkenti a költségeket,viszont látványos prezentációk készíthetők.
Előzmény: rg7 (196818)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197022
" A forgalom és a személyszállítás területén közben jelentős létszámcsökkentés zajlott."

A sok új arc és a "tisztképzős ne legyen fszt" példa nem ezt mutatja.


"Most oda is elért: a telephelyek száma látványosan csökken, "

A költségek nem biztos.Pld. Hhalom-Győr táv kétszer egy napivizsga miatt.Sg-Bc táv kétszer egy revizió,magasabb rendű vizsgálat miatt.
Előzmény: kkalmi (196815)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197020
"Miért "dalol" induláskor a Taurus? Nem mindig hallom ezt, de előfordul...."

n+1:

"Ténylegesen az a helyzet, hogy kis sebességen a motorköri áramirányítók az épp szükséges frekvencia többszörösével (egész számú többszörös = szinkron ütemezés, fix frekvencia néhány km/h sebességig = aszinkron ütemezés) kapcsolnak. Ez a motorok vastestének köszönhetően hallható, ha pedig hallható, a mai számítógépes hajtásvezérlő technikának köszönhetően a "fix" frekvencia lehet változó is. Ha pedig változó, miért ne legyen valamilyen dallam? Zuhanna a "Boci, boci, tarka..." is, csak ezt senki nem vállalta fel...:-)
A járművezérlésről részletesen Előhegyi István Aszinkron motoros villamosmozdonyok című, 2002-ben megjelent könyvében olvashatsz."

ŠDGKUm

Fehérnégyzetért kiállt.
Előzmény: Törölt nick (196793)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197019
Alaphelyzet:visszaolvasás+kereső használata.

"Mi van a 001-es tauval?"

Az 1016 001-8,1116 001-7,1206 001-6 köszöni jól van.


"tényleg le van pukkanva és nem működik?"

Mind működik.


"És hogy van a balesetes gysev tau?"

Egyik GySEV 1116-os sem tört (még) össze.


"Felépült már?"

A 1047 502-8 elkészült.A "szak"topicban képek is vannak róla.

Előzmény: GARFIELD (196782)
v_peti Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197018

1. Pl. 5 perccel előbb elmegy a megállóból, mint a kiírt menetrend.

 

A MÁVnál ilyen soha nem fordulhatott elő, mindig A.G. órája járt rosszul. Vagy az előző napi vonat késett 23 óra 55 percet.

 

A MÁV-nál talán elég egy Andó Gergő, de a Volánnál legalább tízszer ennyi kellene.

 

2. Nem megy be egy megállóhoz.

 

A vonatpótló buszok ugye kivétel nélkül mindig a meghirdetett útvonalon közlekednek.

 

A vonat mindig bemegy, ahová kell. (Habár ritka kivétel előfordulhat.)

 

Olyan eset sem történt soha, hogy a vasút nem teljesitette a meghirdetett kocsiösszeállitást, pl. kocsma, kerékpárszállitó, 1. osztály, ülő/fekvő/háló.

 

Erre ott van Andó Gergő. És a panasz jogos. Ilyen esetben én is reklamálnék.

 

3.  Túl sok kedvezményes jegyet ad el.

 

A MÁVnál szerencsére teljesen ismeretlen a kalauzok által nyújtott alkalmi kedvezmény jelensége.

 

Egyértelműen üldözendő! Nehogy már emiatt álltsanak le egy vonatot, vagy szűnjön meg egy vicinális! 

 

4. Gyorsabban megy a megengedett sebességénél.

 

Mig ezzel szemben az állitólag vonaton készült GPS felvételeket csak a gonosz közúti lobbi felbérelt ügynökei hamisitották.

 

Senki nem mondta ezt.

 

5. Nem hajlandó elvinni az utast településen belüli utazásnál egyes útvonalakon.

 

A MÁV menetrendben pedig nem fordul elő a csak leszállás (illetve felszállás) céljából áll meg jelzés. Biztosan rosszul emlékszem, hogy ilyent láttam benne.

 

A Volán ugyanúgy élhetne ezzel a jelzéssel. Mégis ritkán teszi ezt. Én nem ezekről az esetekről beszéltem, hanem azokról, amelyek esetében semmi erre utaló jelzés nincsen. Ha a Volán egyes járatain nemkívánatosnak tartja a helyi utazást, akkor alkalmazza a megfelelő idevonatkozó jeleket!

 

 

 

 

Előzmény: orangutan (197016)
IST Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197017

Ez szomorú. Azért, mert egy elmehibbant GPS-szel felszerelkezve bemószerólt egy vasutast, akkor mószeróljunk be mindenkit? Ez nem szép! Nagyon nem szép!

 

Ez szomorú. Azért, mert nem olvasod a topikot és ez úgy tűnik általános jelenséggé kezd válni.

Kérlek mutass rá arra, aki gps-szel felszerelkezve bemószerolt egy vasutast! Mert én ilyenről itt nem tudok.

Értelmezés nélkül hozzászólásokat olvasgatni és azokat a saját szánk íze szerint újrafogalmazni nem szép. Nagyon nem szép!

Előzmény: Törölt nick (197010)
orangutan Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197016

1. Pl. 5 perccel előbb elmegy a megállóból, mint a kiírt menetrend.

 

A MÁVnál ilyen soha nem fordulhatott elő, mindig A.G. órája járt rosszul. Vagy az előző napi vonat késett 23 óra 55 percet.

 

2. Nem megy be egy megállóhoz.

 

A vonatpótló buszok ugye kivétel nélkül mindig a meghirdetett útvonalon közlekednek.

 

Olyan eset sem történt soha, hogy a vasút nem teljesitette a meghirdetett kocsiösszeállitást, pl. kocsma, kerékpárszállitó, 1. osztály, ülő/fekvő/háló.

 

3.  Túl sok kedvezményes jegyet ad el.

 

A MÁVnál szerencsére teljesen ismeretlen a kalauzok által nyújtott alkalmi kedvezmény jelensége.

 

4. Gyorsabban megy a megengedett sebességénél.

 

Mig ezzel szemben az állitólag vonaton készült GPS felvételeket csak a gonosz közúti lobbi felbérelt ügynökei hamisitották.

 

5. Nem hajlandó elvinni az utast településen belüli utazásnál egyes útvonalakon.

 

A MÁV menetrendben pedig nem fordul elő a csak leszállás (illetve felszállás) céljából áll meg jelzés. Biztosan rosszul emlékszem, hogy ilyent láttam benne.

 

Előzmény: v_peti (197011)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197015
Csak nehogy az legyen a vegen ne teccen neki es kihuzza/kihuzassa mazzagot aztan se kep, se hang. Ezt mar a multban megtette/megtetette amikor meg ISP ceg fonoke volt.
Előzmény: exmv (197012)
v_peti Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197014

Ahogy mondtam, nem fogok senkit sem feljelenteni. (De akkor ide se írjon be senki olyan vonatos-gyorshajtós eseteket, amiből könnyen visszakereshető a tettes!

 

Viszont a legutóbbi hozzászólásom nemcsak a gyorshajtásról szólt, hanem egyéb lazaságokról is.

 

 

Előzmény: FOMA (197013)
FOMA Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197013
"Míg a Volánnál jóval magasabb a toleranciaküszöb. " Tévedés. Attól, hogy nincs vele tele a Volán-topic, még osztogatják rendesen a fegyelmiket a tachográf-korongok ellenrzése során. Természetesen általában a Volánoknál sincs arra kapacitás, hogy folyamatosan, valamennyi kocsi korongját ellenőrizzék, mint ahogy a vasútnál sem tudnak nézni minden szalagot. Persze lehet indítni egy mozgalmat, hogy a vasútbarát jelentse be az adott társaságnál a gyorshajtó sofőrt, a buszmániások pedig a vezéreket a vasútnál. Erre javaslok alapítani egy Kiváló Feljelentő Érdemérem arany,- ezüst-, és bronz fokozatot. A kitüntetés viselhető eredetben vagy szalagsávon. A legjobb feljelentők 65. éves koruktól díjmentesen utazhatnak a feljelentett járművezetők közlekedési eszközein. :-)))))
Előzmény: v_peti (197011)
exmv Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197012

Riport a NOL-on Kóka gazd. miniszterrel:

 

(a cikk)

 

A miniszter szerint a közigazgatási reformhoz nincs szükség több tanulmányra, egyszerűen "neki kell állni".

 

Nektek nincs áthallásotok?

v_peti Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197011

Nem akarok senkit sem bemószerolni. (Amikor tapasztaltam is ilyen száguldást, akkor sem írtam le a konkért útvonalat és dátumot.) De a szabályokat azért illene betartani.

Ez szomorú. Azért, mert egy elmehibbant GPS-szel felszerelkezve bemószerólt egy vasutast,

 

Több példa is volt már rá, amikor valaki leírt ilyen száguldásokat. És általában az elhárítás tudomására jut. Míg a Volánnál jóval magasabb a toleranciaküszöb.

 

1. Pl. 5 perccel előbb elmegy a megállóból, mint a kiírt menetrend.

2. Nem megy be egy megállóhoz.

3.  Túl sok kedvezményes jegyet ad el.

4. Gyorsabban megy a megengedett sebességénél.

5. Nem hajlandó elvinni az utast településen belüli utazásnál egyes útvonalakon.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (197010)
Nydqist Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197006

"Mi van a 001-es tauval? tényleg le van pukkanva és nem működik?"

 

Neked mi a 001-es Tau?

 

Ha az ÖBB-s 1116, akkor az köszöni szépen, jól van. Vasárnap is láttam.

Ha a  MÁV 1047-es, akkor Ő is jól van, csakúgy, mint Repcéék 1-es 1047-ese, az 501-es.

 

Az 502-est megválaszolták már, felépült.

 

Kb. ennyi. Egyéb kérdés?


 

Előzmény: GARFIELD (196995)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197005
Az szep, ha Kelenfoldrol odaig majd fel ora alatt ert el.
Előzmény: rg7 (197003)
tweety83 Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197004

Mert azt látom a vonatablakból úton-útfélen, és már a tököm kivan a politikával.
Gondoltam kicsit humorosabbá téve nem annyira unalmas....

De bocsi, tényleg nem politikai vonatkozása volt....

Előzmény: Törölt nick (197002)
rg7 Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197003

802-es icé 10.15 magasságában vergődött át Nagytétény-Diósdon...

Lesz itt bónozás:))

oldmumus Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197001
Errol mar csak a gazdasagi miniszter hianyzik ahogy egy legycsapoval ralegyint pl. a deli palyaudvar fotojara:O
Előzmény: tweety83 (196999)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.06 0 0 197000

Én úgy tudom, hogy a Győr-Hegyeshalom és a Vámosgyörk-Kál-Kápolna szakaszokon szoktak nálunk nagysebességű próbákat tartani.

 

A "160-as pálya" természetesen komplex módon értelmezendő, minden szempontnak meg kell feleljen, ami a sebességgel összefügg, így a pálya, a felsővezeték, a biztosítóberendezések (sorompók, jelzők, vonatbefolyásolás), utasvédelem stb. tekintetében. Azért okoz nálunk a kiépítése egy kis gondot, mert az eddigi szabványok mind a 120-at tekintették felső határnak, és egy csomó mindent újra kellett gondolni.

Előzmény: GARFIELD (196995)
v_peti Creative Commons License 2005.09.06 0 0 196998

Ennél már a MÁV is jobb.

 

Előzmény: Törölt nick (196994)
v_peti Creative Commons License 2005.09.06 0 0 196997

Lehet.

Szombathelyre is van busz, de V_peti is igazolhatja mennyi utassal.

Én kb 12 főt láttam a BME (Petőfi híd, Budai hídfő előtt, pl hétfőn)

 

Egyszer utaztam vele, vasárnap este. (Jókor megy, mert az utolsó IC-nél később de a postavonatnál előbb. Mivel már postavonat nincsen, ezért talán az utasforgalma is nőtt.) Tudnék mesélni arról, hogy hogyan ment. Érdekes módon nem az autópályán nyomta neki oda hanem a 86-oson. Nagyon előzékenyen viselkedett a kamionosokkal szemben.

 

Hétfőtől szombatig reggel megy Bp-re, és délután jön vissza a Vasi Volán-os busz, míg vasárnap késő délután megy Bp-re, és este jön vissza. Az utaszámról nemigazán tudok.

 

Előzmény: Törölt nick (196991)
Kappy Creative Commons License 2005.09.06 0 0 196996

"És hogy van a balesetes gysev tau? Felépült már?"

 

Szia!

 

Az 502-es már újra a síneket szeli. Ha átnézel a Tau-s topicba vannak képek is!

 

Üdv! 

Előzmény: GARFIELD (196995)
GARFIELD Creative Commons License 2005.09.06 0 0 196995
Akkor megint:

Sziasztok!

Van egypár kérdésem, hátha itt tudtok válaszolni:

Úgy olvastam valahol, hogy a mozdonyokat úgy vizsgáztatják, hogy 10%-al nagyobb sebességgel megzavarják, mint az engedélyezett. Azaz mondjuk a szergejt 100 helyett 110-ig küldik. De mit csinálnak a gysev tauval? 230 helyett 253-ig zavarják fel?
A V63 - 15x-es sorozatot meg 176-ig? Hol lehet itthon ilyet tenni?

Mitöl 160-as az egyes vonal? A pálya+felsővezeték miatt, vagy van más ok is? (szintbeli kereszteződések, nagysebességű váltók, stb?)

Mit csinált ma dezsőke a vasúttörténeti parkban??? :-)

Van ott egy láthatóan lepukkant postakocsi CAF forgóvázakkal, láthatóan 200km/h-s kocsi volt. Mi történt vele? Miért nem építik át személykocsinak?

Mi van a 001-es tauval? tényleg le van pukkanva és nem működik?

És hogy van a balesetes gysev tau? Felépült már?
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.06 0 0 196994

GIJ-8.. fehér Bova is alapjáraton 95 km/h de a "sietünk" 103 km/h

 

Amikor kimentem pénteken áprilisban Szobra jöttem vissza 20.08-as Egri buszra nem akartunk felférni.

5 perc alatt összehúzódtak (talán az én erényes beszólásomra is) lényeg: 45 ülő utas 35 állóutas és 103 al előztük a személykocsikat mert késtünk...

 

Ha lassabban meg akkor talán kificamodott pózba nem birtam volna én se más se az utat.

Előzmény: v_peti (196990)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.06 0 0 196993

Erről 1993 jut eszembe.

Bélapátról ment egy vagon bírka Külföldre, de mivel szombaton  ezért problémás volt a dolog .

 

Kiment a Dácsia , hogy elhozz, de a vámos csak nem akart jönni.

A birkák bezárva meg bégettek rendesesen.

Amúgy gazdaságos egykocsis tehervonat volt.

 

DDD::))

Előzmény: zsobozso (196974)
FOMA Creative Commons License 2005.09.06 0 0 196992

Yes, Sir! Kérem figyelembe venni, hogy azért mert néha reggel hatkor már bent vagyok, attól még fél nyolcig alvajárok.:-)) Különben sincs olyan vonat, hogy IC807.

Előzmény: Törölt nick (196989)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.06 0 0 196991

Kedves Garficicus!

 

Debrecen lemaradó utasok.

 

Lehet.

Szombathelyre is van busz, de V_peti is igazolhatja mennyi utassal.

Én kb 12 főt láttam a BME (Petőfi híd, Budai hídfő előtt, pl hétfőn)

 

Tudod délelőtt van elcseszve.

 

Most a 11.15 ös 135 perc menetidejű, tehát a tétel nem minden esetben igaz, hogsy mindig 85 perc.

 

Hortobágyon múlt vasárnap pár autó kiesett mesélték sofőrök, mert a mieink arrafelé járnak.

 

Nézd jobban oda kéne figyelni.

 

A meglevő gyorsok közül "röhej expressz" a 16.17-es 18.52 érkezéssel.

Erre személyvonati jelzőt rá lehet aggatni.

Volt egy nagyon kedves MÁV-osnak a fejében, hogy Kiskapud-Ózd alaguttal összekötni a 87-est meg a Ózdot és Ózdról hozni vonatot Eger felé.

 

Alagútfúrással stb.

 

DDDD::)))

 

Ezt az Anrdrássy 73-75 ben halottam.

 

Tudom taxxx rámozdul a történetre , de nem neki hanem másnak szántam.

 

Más:

A sok diák 90% os alaptalan jegykiadás miatt elég sok hátrány éri a vasutat.

Lényeg buszon lazább ált az ellenőrzés.

 

Abban egyetértek, hogy nagyobb távolságokra (már 150-200km felett ) a vonat előnyei megkérdőjelezhetetlenek...
Üdv Garfield

 

Így van, Tatabányára már Egerből ez a tétel nagyon is igaz.

Visszafelé még a késés is nemkem jött ki jól.

 

Taxxx is alátámasztja (reméljük), hogy távolságra a busz kevesebb jegyet ad el Ők valójában a 5-25 km között nagyon erősek a járatgyakoriság miatt.

Ahogy nő a távolság egyre csöken a busz részaránya a vasúté meg nő.

Előzmény: Garficicus (196979)
v_peti Creative Commons License 2005.09.06 0 0 196990

Nem akarok senkit sem feljelenteni, de a buszok esetén miért toleráljuk azt, amit a vonatok esetén nem tolerálunk! Legyünk következetesek!

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (196983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!