Azóta van benne korlát, amióta az a szoftver van fent, ami kijelzi a fűtési feszültséget az alapképernyőn. A régi (1.41) szoftveren ez nem volt kijelezve. Tehát az SP n+1-el tették fel ezt a kiegészítést a Biztonsági Központhoz. :)
Te egy másik vonatra gondolsz, ami a 41-esen ment és megy a "leszármazottja ma is. A reggeli szombathelyi (ami akkoriban szombat-vasárnap Sopronig men), ősidők óta MD. 1984-ben utaztam rajta először, akkor már az volt, sőt akkor még a győri is (no meg a szögedi).
"csak az ETCS-sel felszerelt pályákon közlekedhet majd 160-nál többel, ami nem sok lehetőség, hisz a hegyesi vonal ETCS berendezésének készenlétének idejében nem lesz Mo. közelében más, ETCS-sel szerelt nagysebességű vonal, LZB pedig feltehetőleg ezután sem kerül beléjük."
Az ETCS meg tudja azt oldani, hogy a sebesség függvényében szabályozza a szedő "drótnyomó" erejét?
Passsz! 10 év távlatából nem tudom. Volt több menetrendi időszak, amikor Nagykanizsa-Gyékényes, Gyékényes-Pécs között hurcoltunk kék kocsit a vonat végén, de, hogy milyen vonatokhoz,arra nem emlékszem.
Haaat, en 1993 es 1996 kozott rendszeresen utaztam vele. Telen Csorgo (szombathelyi) nyaron gyakran Szergej volt kek kocsikkal. Es akkor meg 896/897 szamu gyorsvonatnak hivtak.
"Tanácsot köszönöm. Tudnád szűkíteni a területet?"
> Lásd jobb sarok:itt.
Mopi válaszánál már gyanakodtam... :) Jól elvittetek az erdőbe. Én KÍVÜL gondoltam a vmax feltüntetést, ahun mi prolik is láthassuk. Mer amennyit én életemben Tau vezetőálláson jártam, abból nem lesz pletyka. :(
A Desirora bezzeg kiírják kívül, mert szemrevételezhető a vezetőállása.
Nem hiszem hogy pécs felé tart. Nézd meg hogy ki van hátul. Btx ugye? Mozdonyos vonat mozdonya meg a másik végén van. A mozdonyos vonat mozdonya vezeti az egész vonatott.
Igen, igazad van. Tényleg volt anno ilyen közvetlen kocsi. Én egy 95/96-os menetrendből veszem az adatokat, és akkor a képen az a vonat lehet, amelyik a Rijeka-Pécs kocsikat húzza, ami 4:14-kor van Babócsán.
2005. március 26-án utaztam a Polonia EC-vel (EC 131) elöszőr és úgy látszik utoljára Pozsonyból Budapestre, egy lengyel IC-kocsiban nagyon kellemes privát fülkében utaztam végig. Béke poraira.:(((
Két kép a Polonia EC-ről Pozsonyban és Budapesten:
"A főemlősök természetes élőhelye áttevődött a nyár eleji menetrendváltással a Keletibe, a Nyugatiban kihaltak."
Valószínű azért, mert közel volt az állatkert, és hamar beérték őket a gondozók. Most azt tervezik, hogy a Keletiből a Józsefvárosba költöznek az utolsó pillanatban, mielőtt bezárják, így többé nem fognak rájuktalálni. :)
Volt anno Rijeka-Pecs kozvetlen kocsi emlekeim szerint (sinbohoc?) ez az egykori Adriaticaval kozlekedett, es MD vegen ment Pecsre ill. Pecsrol. Ez lehetett 4.14-kor Babocsan, es talan ezt abrazolja Benbe kepe. 95 kornyeken (1993 es 1999 kozott biztosan) a Pecs-Szombathely-(Sopron) vonat mozdonyos volt.
Háát, én úgy tudom, hogy a Polonia EC más útra megy (Bp-Keleti-Szob-Érsekújvár-Pozsony, de hallottam már a Bp-Keleti-Komárom-Komárno-Érsekújvár-Pozsony változatról is), de Pozsonytól úgy tudom, hogy változatlan marad. A Venezia ENről annyit, hogy én is hallottam arról, hogy a 30-asra megy, olyan típusú lesz, mint a Goldoni, csak Balatonlellét hagyja ki. EZEK NEM KONKRÉT INFORMÁCIÓK, HANEM EZEKET ÉN IS ÚGY HALLOTTAM ITT-OTT, NEM TUDOM, HOGY MEKKORA A VALÓSÁGALAPJA.
Szerintem se, mert ez a Pécs-Sopron egykori vonat, elején/végén a zágrábi kocsikkal, amelyek Kalnik néven közlekedtek, és ez a vonat reggel fél hét környékén van Babócsán.
Te vagy az én emberem imádom az éjszakai képeket főleg ha dizelmozdony van a képen. És sajna nem szoktam éjszaka fotózni mert félek hogy kirabolnak vagy valami. Babaocsa nem tudom hol van de nem látom hogy világosodna az ég. Ez biztos nem nyáron csináltad a képet.
Én ugyan beismerem, h laikus vagyok, de megpróbálom értelmesen rendbeszedni itt nektek a dolgokat: Bp-Hegyeshalom PÁLYASEBESSÉG<=160. Ha netán valahol olyan helyen járna bikánk, ahol ennél nagyobb, ott az a gond támad, hogy a gépben nincs semmilyen olyan vonatbefolyásoló berendezés, ami 160-nál nagyobb sebességet tenne lehetővé (EVM160, INDUSI van bennük). ETCS-sel is csak az ETCS-sel felszerelt pályákon közlekedhet majd 160-nál többel, ami nem sok lehetőség, hisz a hegyesi vonal ETCS berendezésének készenlétének idejében nem lesz Mo. közelében más, ETCS-sel szerelt nagysebességű vonal, LZB pedig feltehetőleg ezután sem kerül beléjük. Az ETCS kiépítésétől mindenesetre a hegyesi vonal pályasebessége nem nő meg (többek között a szintbeni útátjárók miatt). A GySEV bikái (mind a 10) LZB-vel is fel van szerelve, így az LZB-vel felszerelt vonalakon akár 230 km/h-val is közlekedhetnének. A 253 km/h-át minden Bika megfutotta, hisz az a 230+10%. B
Ha jól tudom, Svájcban a Bern-Olten vasútvonal Mattstetten-Rothrist szakaszán mindkét irányban 160 km/h-val járható kitérő is beépült, nyolc hajtóművel van felszerelve.
Mindegyik Bika (1047) futott 230Km/h sebességgel, a Siemens próbapályán, mert futópróba nélkül nem adták volna át őket...
A Bikák a MÁV vonalakon EVM120, és EVM160-as vonatbefolyásoló berendezést használnak. Majd később, ha kiépítik az 1-es vonalon az ETCS-t, akkor 230Km/h
lesz a mozdony megengedett sebessége, ami azonban nem fog az 1-es vonalra is vonatkozni...
Amúgy a GySEV egyik Bikája Németországban 253Km/h sebességgel futott, ami Magyar mozdony sebességrekord. :-)
A Máv 1047-es sorozata szoftveresen van lekorlátozva 160-ra, amit fel lehet oldani egy szervíz-szoftverrel.
A Máv 1047-es sorozata szoftveresen van lekorlátozva 170-re, amit fel lehet oldani szoftveresen. Az akku kikapcsolása után a korlátozás visszaáll. A feloldást a Siemens szakemberei végzik.
Nem tudom, mióta van benne ez a korlát, de biztos, hogy nem 160!
Elnézést, hogy gondolkodom. Bármilyen betüvel megírhatod, hogy szoftveresen le van korlátozva a 1047-es mozdony 160km/h-ra. Ha picit is odaifgyelnél, mielött kioktató hangnemben beszólnál SEHOL sem írtam le, hogy máv 1047-esre gondoltam. Írtam két számot, ami épp arra íllik, de csak és kizárólag pédaként, és teljesen másról szólt az egész hozzászólásom. Lehetett volna ez a szám 100/120 tökmindegy.
Milyen nyelven és milyen színű karakterekkel kell még leírni, hogy a MÁV tulajdonát képező 1047es sorozatú járművekre nem lett olyan vonatbefolyásoló berendezés telepítve ami alkalmasá tenné a 160 km/hs sebességnél nagyobb értéken történő üzemelésre.
Háj evribodri! Sajna egy ideje nem tok belinkelni, úgyhogy csak így, snasszul beírom: A Krokodilvadász-túra 1-2. rész: Krokodilok, Bikák, Tevék, Hernyók és más egyéb állatfajták, General Motorsok és Generálisok, piros csíkos fehérek és fehér csíkos pirosak, itt:
http://batia.infopace.net/krokodil.htm
En akkor jartam milkabikan, amikor megjottek, akkor emlekszem en is a vmax=230 km/h feliratra. Alatta kisbetukkel: Vonatbefolyasolo berendezes miatt vmax=160 km/h.
Ezt a probléma sort már írtam 1 másik topicban de ide is bedobtam.
lenne pár kérdésem. A lényeg, hogy nov első hetébe tervezek(szeretnék) egy utat Bregenz-be (Bécsből egy EN vonattal Bregenz-ig), ott 1 kicsit nézelődni, majd átmenni egy Buchs (amit nem tudok, hogy kell kiejteni) nevű városba Svájcba és onnan vissza Bécsbe. Mindenképp éjjel mennék Bregenz-be, hogy nappal még át tudjak menni Buchs nevű városba, és még max este 11 re visszaérni Bécsbe. És minél többet látni nappal az Alpokból:)
1. Bécsből az EN 466 al mennék Feldkirchbe majd ott átszállás egy Regionalzug-ra és onnan már közvetlen út Bregenz-be. A kérdésem az, hogy az ÖBB honlapján ez van írva a vonat alá EN 466 (Salzburg Hbf - Zürich HB) "Aufgrund einer Streckenunterbrechung am ARLBERG wird der Zug über Salzburg - München - Karlsruhe - Basel umgeleitet. Es muss mit Verspätung im Ausmaß von ca. von ca. 3 Stunden gerechnet werden. ." Ez ha jól sejtem kerülő utat jelent? Érinti Feldkirch állomást? Vagy keressek másik vonatot? De Bregenz-be mindenképp szeretnék eljutni.
Mert az EN246 alá pedig ez van írva: EN 246 (Attnang-Puchheim - Bregenz) Aufgrund einer Streckenunterbrechung am ARLBERG wird der Zug über Salzburg - München - Lindau - Bregenz nach FELDKIRCH umgeleitet. Es muss mit Verspätungen gerechnet werden. Ez se érinti Feldkirch állomást?
2. Ha sikerül eljutnom Bregenzbe valamiyen módon, akkor a Bregenz-Buchs vonalon nincs elterelés vagy akármi amiről tudnom kellene?
3. Van valamit tudnom kellene a Buchs-Wien West Bhf szakasz svájci részéről? Ott van valami vágányzár vagy ilyesmi az árvíz miatt?
4. Menjek München-Lindau útvonalon? Mert odafelé ok lenne. de visszafelé mindenképp a Buchs-Innsbruck -Linz útvonalon szeretnék jönni meg nappal.
5. Van valami 5letetek a Wien-Bregenz útvonalra lehetőleg 3-4-5 órás késések kizárásával!
6. Várható, hogy november elejére normalizálódik az árvíz helyzet Ausztriában és Svájcban?
> Apróság, de csak a pontosság kedvéért: nem voltak távvezérelten > zárva, miután központilag zárták őket, menet közben ki lehetett nyitni, > minden ellenállás nélkül. 94-95 táján ebből még halálos balesetek is > voltak, megesett, hogy kidobtak valakit a vonatból.
Német ismerõsöm azt állítja, hogy az újraegyesítés után átalakították a régi szerelvényeket úgy, hogy menet közben nyomás alatt maradtak az ajtózáró hengerek. Az NDK idõkben tehát tényleg nyithatók voltak az ajtók menet közben, de késõbb már nem. Persze az átalakítás nem ment 1-2 nap alatt.
Szerintem azért nem danolja a Boci-bocit, mert a Siemens konstruktőrei nem ismerik ezt a remek dalt. :)
11.40 körül Szergej 001 állt a daruval Kökin. Az első kocsin vitt egy forgóvázat, ami "ferde" rugókkal bírt, mint a Csörgőé. De a tengelyek között is volt egy rugó, vízszintesen. Ez a Hernyó váza?
Bingó! :-) A száma így kezdőddött, csak nem azzal voltam elfoglalva. Azon csodálkoztam, hogy majd 90 tonna, és 8 KÜLLŐS kerék elbírja... Direkt ezért importálnak a csehek sheffieldi acélt? :)
Jelenleg Érd elágnál 54-2200-as kitérő van. A pusztaszabolcsi 2 vágánya között pedig 1-1db 54XI-es. Átépítés után 54-1800-as, illetve 1-1db 54-800-as kitérő kerül beépítésre. Így Tárnok felé 100-zal (ha a csatlakozó geometria is engedi), visszafelé (ha bal vg-ra jár át a szerelvény), akkor 80km/h-val lehet közlekedni.
Nem lehet, hogy kint sem járnak a Tauink 160 felett? Arra alapozok, amit a Vasútgépészetben olvastam. Kezdeti problémák közé tartozott a szedő szénjének 3 féle anomáliája. Azt tették vele, hogy a dróthoz nyomó erőt visszavették annyira, ami 160-ig optimális, nem 230-ig. Vagy annyira kevés km-t tesznek meg 230 körüli üzemben, hogy a kisebb nyomóerő nem okoz problémát?
A 315-ös Szergej fekve maradt Dunaújvárosban. Reggel elküldték érte a 2143-as Csörgőt, ami Rétszilason keresztül Fehérvárra továbbította. Illetve annyi biztos, hogy elindultak, aztán ki tudja mi lett velük :)
A 692 és a 712-es vonatok ugye párhuzamos menetben kellene hogy menjenek a Nyugatitól egy ideig. Zuglóhoz általában együtt is érkeznek 11:10-kor. Ma nem így történt. Egy megkésett Szegedi IC(első kép) haladt át a bal vágányon 11:06 körül, majd utána majdhogynem rögtön jött egy szerelvénymenet cseh kocsikkal(második kép), szintén a Nyugati felé. Így a 692-es express(3. kép) "csak" az A vágányra tudott bejönni. Mögötte a 712-es vörös jelzést kapott, és a 692-es után "fáradt" be az A vágányra. Sajnos emiatt a párhuzamos menet meghiusúlt, ehelyett kis késéssel követték egymást...
A kürtszóról jut eszembe, hogy idén nyáron sokat Bz-ztem, és tapasztaltam, hogy ha jobb oldalon a 3. sorban ülök, és a vezér kürtöl, és nyitva van a tetőszellőző, akkor irdatlanul sipít a fülembe az amúgy is irreálisan erős kürt. Hiába, a Bz a méretét a hangjával kompenzálja, mint a kistermetű kutyák:-))
Tudom, milyen a bázeli váltó, nem kell elmagyarázni. Nem véletlenül tettem idézöjelbe. Mivel majd akkora a helyigénye, mint 2 sima váltónak, és feltételezhetöen jóval drágább is, no meg nincs eddig egy sem, ezért eszükbe sem jut telepíteni, pedig kitéröben is 60-nal járható.
Mozdonykürttel még nem próbálkoztam barátságos hangjelzést adni. DE autónál ugyebár bárki megtudja különböztetni a barátságos és a figyelmeztető hangjelzést. (tü-tü ill. TŰŰŰŰŰ :)
Nem tudom, hogy a mozdonyok esetén is megvan-e erre a megfelelő technika.
Vagy bázeli, vagy angol. Nálunk angolok vannak, a csúcssínek a keresztezési darabokon belül helyezkednek el, a bázeli rendszernél azon kívül.
Osmin információi alapján Érd elágazáson 120-as kitérő van, de 80-as kitérő irányú sebességgel, 1 lámpasorral. Monoron íves kitérő van, "140"/80.
Érdekessége, hogy a váltó kitérő és egyenes állása nincs a bejárati jelzőn megkülönbözetetve mindkét irányt egy zöld fény jelzi!
A sebességjelzési rendszerben működő fényjelzők soha a büdös életben nem fogják jelezni a közlekedés irányát és a helytelen vg-ra történő kihaladást.
Csak 1 példa: Kelenföld 3-4-5-6 vg-ai és a hozzájuk tartozó első/második bejárati/kijárati jelzők.
Konkrét példa: állsz az 5-ön egy Háros felé szóló vonattal, első kijárat 2 sárga. Ebből a jelzési képből te nem fogod kitalálni azt, hogy azon a jelzőn azért van-e 2 sárga, mert a 2. kijárat vörös és a két jelző között nincs meg a jelfeladással megnövelt tényleges fékúttávolság, vagy azért, mert a 6a-n keresztül jársz ki! Ez csak akkor fog kiderülni, ha a váltó állását már látod!
Pont olyan, mint a jóindulatú! Például olyan jóindulatú, amikor a té. vezér bácsi (hogy törne le a keze) odaér egy kora reggeli/késő esti ablakos vonat mellé és tolja a kürtöt ezerrel. Holott se átjáró, se füttyöszlop se dolgozó se egy teremtett lélek a pálya mellett a 20km-es körzetben. Csak barátságból.
Az a helyzet,hogy a mozdonyvezetők többsége,annyira nem szereti hallgatni a kürtöt a feje felett,hogy még "rosszindulatból" is nyomkodja a kapcsolót. Épp eleget hallják akkor amikor amúgy is kötelező használni...
Valszeg embere és esete válogatja. Én inkább a barátságos hangjelzést tapasztalom, ami videoüzemmódban még külön jól is hangzik a felvételeken. Van aki még cifrázza is ilyenkor.:-)
Érdekessége, hogy a váltó kitérő és egyenes állása nincs a bejárati jelzőn megkülönbözetetve mindkét irányt egy zöld fény jelzi!
Annyira talán mégsem érdekes, ui a 48-as rendszerű 2200-as (metsző köríves) kitérő egyenes és kitérő ága egyaránt 120km/h-t tud.
A fenti kitérő továbbfejlesztett változata az 54-1800 (pl zalaegerszegi deltában 2db) már érintő köríves, kitérő ága 100km/h (de máshol lehet, h engedélyezik majd 120-ra is). Ilyenek kerülnek beépítésre "hamarosan" a bobai deltában, Ukkon, Zalaszentivánon.
Valaki nem is olyan rég írta, (azt hiszem radio100józsi), hogy fotózott és volt egy szerelvény amin volt rosszindulatú vezér és hirtelen, direkt rossz indulattal rá dudált.
Én ilyet nem írtam, és ilyen velem nem is történt, lehet az oka a sárga mellény, és ha tehetem, a kéz köszönésre lendítése, amit viszonoznak is.
Ivben levő váltóról van szó. A kitérőnek van egyenes állása ha jól emlékszem, az egyenes 40 vágányszerkezeti okokból van.(eddíg így sejtettem)
De hiszek neked hisz te profi vagy énmeg csak amatőr.
Soldato
"Rossz indulatú dudaszó" sztem (velem megtörtént): Jól látható ruhában állok a vágánytól 10 m-re fotómasinával feléjefordulva, és amikor elém ér adja a figyelmeztetőjelzést. A rosszindulatot csak feltételezem, bizonyítani nem is lehet de akkor mit nézett a mv az előző 1 percben, és miért nem a megfelelő időben adja a figyelmeztetőjelzést (ha öngyilkosnak gondol).
"Ezt már belinkeltem 2 órája. Reméljük azóza már sikerült eloltani a tüzet."
Úgy tűnik, már eloltották.
rzd.ru és lenta.ru alapján:
Nem sokkal 19 óra előtt (moszkvai idő) Ljublino rendező területén, Pererva megálló magasságában tolatómozgás közben siklott két tartálykocsi, az egyik kigyulladt. A tűz átterjedt a szomszédos raktárra, ahol PB-palackokat tároltak. Néhány ezek közül felrobbant. A kurszki irányon a vasúti közlekedés ideiglenesen leállt, a közeli házakból a robbanásveszély miatt evakuálták a lakókat. Tűzoltóhelikopter, tűzoltóvonat és tűzoltóegységek dolgoztak a legmagasabb, 5-ös fokozatúnak minősített tűzeseten.
19:20-ra a tüzet eloltották, majd a benzingőzök újra belobbantak. Ezek után az oltást megismételték, immár sikerrel. Személyi sérülés nincs, a vasúti közlekedést újraindították. Jelentős környezetkárosítás nem történt. Egy tartálykocsi és a raktár teljesen kiégett.
Eljárás indult vasúti közlekedés veszélyeztetése címén ismeretlen tettes ellen.
Rákoshegyen 120-as váltók voltak a megelőzővg-okhoz, kitérőbe is egy fényt adott a be- ill. kijárat, de azokat most 40-esre visszacserélték az átépítéskor.
Valaki nem is olyan rég írta, (azt hiszem radio100józsi), hogy fotózott és volt egy szerelvény amin volt rosszindulatú vezér és hirtelen, direkt rossz indulattal rá dudált.
Most velem volt ilyen eset Szolnokon vas. du. vártam a 7208asra... addig fotózgattam. Épp indult a 2533-as, épp fotóztam volna, erre eleresztett egy igen erős dudát:((( Remélem "büszke" magára...
és íme a kép amit azért csak sikerült elkészítenem:
Isten ments, nem akartalak és nem is nevezlek hazugnak!!!
Csak -mint nálunk is, és még más helyeken is- NEM Voláné az ellenőri társulat. Tehát az ellenőrzést végrehajtó maszek cég nem tagja a Volán Egyesülésnek.
Igy már érthető, hogy miért irtam azt, "Ez azért nem teljesen igaz!"
Nem nagyon szeretek ellenőrzéskor tapasztalt magyarázatokat nyilvánosságra hozni, ma kivételt teszek.
Naplózó kolléga a késett vonatokat is pontosan írta be. A kérdésemre, miért teszi, a válasza a következő volt: "Azért vagyok szolgálattevő, hogy irányítsam a forgalmat és jól másoljam a menetrendet."
Röhögtem hazáig. Ráadásul már értem, miért veri szeretett vasutunk menetrendszerűségben a DB-t meg az ÖBB-t.
Monoron az átépítéssel az állomásra 16 kitérőt építettek be, ebből 12 kitérő 2 álltóműves íves kitérők. Elméletben a "egyenes" irányban 120-asok, és az kitérő irányban 80-asok mind. A helyszíni állítás miatt a bizber elkészültéig 80-as az állomás még.
Bobán kettő található mégpedig a 20-as vonal "B" vágányfelé való vágánytengely ugrását hivatottak gyorsítani!
Porpácon kettő 120-as (vagy 100as?) van! Érdekessége, hogy a váltó kitérő és egyenes állása nincs a bejárati jelzőn megkülönbözetetve mindkét irányt egy zöld fény jelzi!
Porpácon van pest felől 120-as váltó, de egy zöldel visz be, ha kitérőben van akkor is. Magyarázat: 120-as a pálya, nem fog rajta 120-nál többet menni semmi, felesleges a csökkentete sebesség jelzése...
Igen, és hasonló a helyzet pl. Biatorbágy végponti végén is, de az nem a váltók miatt van, hanem, mert a bejárat és a kijárat között nincs meg a 160 km/ó pályaseb. miatt megnövelt tényleges fékúttávolság. Ilyenkor, ha egyenesben van bejárat, de nincs kijárat kezelve, a bejáraton csak 120-at enged (de egyenesbe jár be).
Nem tudom pontosan, hogy mi lett velük, ajánlom a 196.839 és 196.930-as hozzászólást (ha még nem olvastad), egyikben képek vannak, másikban a baleset leírása van.
"..."szeretnék", a gőzös lenne, ami persze szigorúan fatüzelésű a környezetvédelmi szempontok mijatt
Nagyon környezetvédő... jobban szeretem a fát élve."
Én is így vagyok vele, de jobb, mintha mással üzemelne! Az égéskor felszabaduló széndioxidot a többi fa rögtön be tudja lélegezni. Így éltetve őket hamar visszaforog/újratermelődik az "anyag". Olajra, szénre sokkat kell szobrozni...
(Nem biztos, hogy helyes eszmefuttatás. Egy asztalostól hallottam, aki fával fűti a műhelyét. Pedig volna neki kényelmesebb is.)
Nincs ilyen elágazás, mert az páratlan irányban Fc második kijárati jelzői, Fc felé, pedig első vagy második bejárati jelzői, attól függ, hogy honnan jön a vonat.
4 db. Rákos állomáson a II.-ról a gödöllői balvg-ig (itt is egy fényt ad kitérőbe, mert az állomás kiépítési -pálya- sebessége is max. 80 km/ó);
1 db. Sárbogárdon a pesti végén;
3 db -ha jól emlékszem- Szabadbattyán páratlan végén, az északi partról érkezőknek a bal átm. fővg.-ra;
1 db. Szabadbattyán pesti végén a jobbról az északi part felé;
Debrecenben is van nem'tom hány db. a pesti végen
1 db. Hegyeshalomban a páros végén a jobbról az I-re;
Porpácon, Bobán??? - csak sejtem
Balatonaligán, Abaligeten íves váltó van, ahol a szűkebb ív az egyenes (arra van beszabályozva) az Vmax,
de a bővebb szárai is kibírják a 70-80-at (ki van próbálva :-)) )
Albertirsán, Cegléden nem tudom alkottak-e most az átépítéskor?
Rákoshegyen 120-as váltók voltak a megelőzővg-okhoz, kitérőbe is egy fényt adott a be- ill. kijárat, de azokat most 40-esre visszacserélték az átépítéskor.
120-as váltót én most így hirtelen nem tudok, amit a főjelző kettő zöld lámpasorral jelezne, olyan meg szerintem magyar területen nem volt és jelenleg sincs.
Kigyulladt egy benzinszállító vasúti szerelvény kedden az orosz főváros, Moszkva délkeleti szélén, s a tűz átterjedt egy gázpalackokat tároló épületre is - közölte a tűzoltóság egyik szóvivője. A lángok több mint ezer négyzetméteren tombolnak, s a szintén lángra kapott raktárépületben sora robbannak fel a propángázpalackok. A hatóságok hozzáláttak a környező házak lakóinak biztonságba helyezéséhez. Az oltási munkákat nehezíti, hogy korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre az oltáshoz szükséges víz. A tűz elfojtására egy speciális helikoptert, két tűzoltóvonatot és 35 tűzoltóautót vezényeltek a helyszínre.
Nekem is éppen ez jutott eszembe. em tudok kinek a halvaszületett ötlete volt ez, de remélem majd elüti az ötletgazdát egy hat elemit végzett úriember füves cigivel a szájában.
Csak azért kérdem, mert a Máv Taui járnak asszem Salzburg felé is, és nem tudom, hogy arrafelé milyen a pálya. A váltókhoz üzenem, hogy akkro tévedtem, köszönöm a javítást.
Van 80-as, söt 120-as kitérö is beépítve. "Bázeli angol" az tényleg nincs.
A mi 1047-eseink Németországban lettek megzavarva, München-Würzburg között, majd emká48 pontosít, hogy hol, mennyivel. A 100-as Gigantok az 1-esen próbafutnak, vagy ha nem jön össze, akkor a 80-as vonalon kisebb sebességgel.
1. Szünetel a Bombardier által elindított eljárás, azaz jöhetnek a motorvonatok, és ha fél éven belül nem fog akadékoskodni a Bombardier, akkor minden rendben van.
40, 80, 120, VMAX fokozatok ismeretesek jelenleg a MÁV-nál. A bázeli kitérő egy átszelési váltó. Nagysebességű kitérő szép számmal van nálunk, de nem az egyes vonalon.
a nagysebességű váltó úgy tudom, hogy az attól nagysebességű, hogy kitérő irányba is lehet menni 80-100-zal (hívják bázelinek is), ha jól tudom, ilyen nincs országunkba. Ha helytelenségeket írtam volna, akkor kérem a nálamnál nagyobb tudósú embereket, hogy javítsanak ki.
Van azért néhány olyan váltó, amin 80-nal vagy 100-zal lehet átmenni kitérő irányba.
"Én úgy tudom, hogy a 100-as Gigantoknak az 1-esen van a próbafutásuk. A Taukat pedid kiviszik Ausztriába vagy Németországba, erre én is kiváncsi vagyok (elvégre 160-as pályán kicsit sok lenne 253 km/h)."
Ha nálunk úgyis csak 160-nal mehetnek, akkor minek vizsgáztatnák 230-ra?
"Úgy olvastam valahol, hogy a mozdonyokat úgy vizsgáztatják, hogy 10%-al nagyobb sebességgel megzavarják, mint az engedélyezett. Azaz mondjuk a szergejt 100 helyett 110-ig küldik. De mit csinálnak a gysev tauval? 230 helyett 253-ig zavarják fel? A V63 - 15x-es sorozatot meg 176-ig? Hol lehet itthon ilyet tenni?"
Én úgy tudom, hogy a 100-as Gigantoknak az 1-esen van a próbafutásuk. A Taukat pedid kiviszik Ausztriába vagy Németországba, erre én is kiváncsi vagyok (elvégre 160-as pályán kicsit sok lenne 253 km/h).
"Mitöl 160-as az egyes vonal? A pálya+felsővezeték miatt, vagy van más ok is? (szintbeli kereszteződések, nagysebességű váltók, stb?)"
A biztber, pálya, felsővezeték stb. összessége. A váltókról pedig úgy tudom, hogy egyenes irányba nincs sebességcsökkenés (ezért mennek az átmenő fővágányon az állomáson áthaladó vonatok), kitérő irányba pedig 40 km/h-val lehet menni, és a nagysebességű váltó úgy tudom, hogy az attól nagysebességű, hogy kitérő irányba is lehet menni 80-100-zal (hívják bázelinek is), ha jól tudom, ilyen nincs országunkba. Ha helytelenségeket írtam volna, akkor kérem a nálamnál nagyobb tudósú embereket, hogy javítsanak ki.
"Ezt pedig magyarázd el a VBO-soknak meg a reszortosoknak, akik szintén méricskélnek, a tracket bedig összevetik a lassújelkimutatással."
Ami csaló képet fest,viszont azonos arányú eltérés esetén az ártatlanáság rajzolódik ki. Öszinte reszortos szerint a GPS és a Teloc adatai között van különbség,viszont a vezetőálláson nem a GPS szerint kell ténykedni.Az más kérdés,hogy jön/jöhet a szalaghullás.
Egyszer egy öntudatos pécsi kijavított, hogy nem "Pécsen", hanem "Pécsett"... Örülök, hogy mégsem vall súlyos műveletlenségre, ha valaki így mondja... Ezennel a "Győrött" és "Székesfehérvárott" formákat bűnös újságírói modorosságnak minősítem...
A Fővárosi Bíróság a Bombardier kérésére szünetelteti az eljárást a MÁV motorvonat-tender ügyében.
A Bombardier azért fordult a bírói testülethez, hogy a közbeszerzési döntőbizottság májusi közigazgatási határozatát részben vizsgálja felül, változtassa meg. A szüneteltetéshez a MÁV is hozzájárult.
A következő hat hónapban bármelyik érintett kérheti az eljárás újraindítását. Ha ez nem történik meg, az eljárás megszűnik.
Eddig a nyolc általános elvégzéséhez kötötték a jogosítvány megszerzését, ám, mivel sokan buktak le engedély nélküli vezetésért olyanok, akiknek az alapfokú végzettsége sem volt meg, módosították a rendeletet. Ma már a vizsgák letételéhez elég, ha írni-olvasni tud valaki - írja a radio.hu.
Ha a szabályokat nem tartják be, akkor módosítsuk őket, úgy hogy betarthatók legyenek!!! :(((
Sürgösssssen szükségem lenne a Promociós anyagokban látható fehér-piros FLIRT-ről két-három fényképre!Mégpedig olyan kép kellene amit A/5-ös méretben kitudok nyomtatni!
Nem kell mindenkinek küldeni!Csak az küldjön akinek tényleg van három ilyen felbontású képe! kengyelkristof@vipmail.hu
Kicsit off, de a Boci-boci-ról jutott eszembe: az első GANZ-Solaris trolibuszok a váltóállító gomb megnyomásakor Boci-boci-t zenéli a fékellenállásokon! :-))) BKV-soknál nem tudom, hogy így van-e, lehet, hogy azóta megkomolyadtak a ganzosok, és egyszerű fix frekvenciával állítják elő a megfelelő terhelést.
Igen, a Ganznál volt valaki, aki bevállalta. Tanusithatom, hogy nem komolyodott meg azóta sem:)
Kicsit off, de a Boci-boci-ról jutott eszembe: az első GANZ-Solaris trolibuszok a váltóállító gomb megnyomásakor Boci-boci-t zenéli a fékellenállásokon! :-))) BKV-soknál nem tudom, hogy így van-e, lehet, hogy azóta megkomolyadtak a ganzosok, és egyszerű fix frekvenciával állítják elő a megfelelő terhelést.
Azért egy versenyt megérne valamelyik mozd.vezes szakszervezeti bulun, hogy ki tudja úgy indítani a Taurust, hogy az elzenélje a Boci-bocit, vagy valami mást. Több szólam is lehet?
És az idézet v_peti hozzászólásából: Emberek ne csak a vonaton, a buszon is használjatok GPS-t!!!
Ezt arra reagálva írtam, hogy milyen sokat lefaragott a hivatalos menetidőből egy busz. (Ne szerezzen így utasokat a Volán a MÁV-tól! Mégha ez indirekt módszer is.) Bár az is jó megoldás, hogy sem Volános sem MÁV-os méréseket nem teszünk közzé beazonosítható módon.
Mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy mit ír ide. Aztán vagy lesz következménye, vagy nem. Persze egy internetes fórum kvázi névtelen beírása még nem alapozza meg önmagában a hivatalból való eljárás kötelezettségét, de nem is zárja ki a további vizsgálatot.
"Miért "dalol" induláskor a Taurus? Nem mindig hallom ezt, de előfordul...."
n+1:
"Ténylegesen az a helyzet, hogy kis sebességen a motorköri áramirányítók az épp szükséges frekvencia többszörösével (egész számú többszörös = szinkron ütemezés, fix frekvencia néhány km/h sebességig = aszinkron ütemezés) kapcsolnak. Ez a motorok vastestének köszönhetően hallható, ha pedig hallható, a mai számítógépes hajtásvezérlő technikának köszönhetően a "fix" frekvencia lehet változó is. Ha pedig változó, miért ne legyen valamilyen dallam? Zuhanna a "Boci, boci, tarka..." is, csak ezt senki nem vállalta fel...:-) A járművezérlésről részletesen Előhegyi István Aszinkron motoros villamosmozdonyok című, 2002-ben megjelent könyvében olvashatsz."
1. Pl. 5 perccel előbb elmegy a megállóból, mint a kiírt menetrend.
A MÁVnál ilyen soha nem fordulhatott elő, mindig A.G. órája járt rosszul. Vagy az előző napi vonat késett 23 óra 55 percet.
A MÁV-nál talán elég egy Andó Gergő, de a Volánnál legalább tízszer ennyi kellene.
2. Nem megy be egy megállóhoz.
A vonatpótló buszok ugye kivétel nélkül mindig a meghirdetett útvonalon közlekednek.
A vonat mindig bemegy, ahová kell. (Habár ritka kivétel előfordulhat.)
Olyan eset sem történt soha, hogy a vasút nem teljesitette a meghirdetett kocsiösszeállitást, pl. kocsma, kerékpárszállitó, 1. osztály, ülő/fekvő/háló.
Erre ott van Andó Gergő. És a panasz jogos. Ilyen esetben én is reklamálnék.
3. Túl sok kedvezményes jegyet ad el.
A MÁVnál szerencsére teljesen ismeretlen a kalauzok által nyújtott alkalmi kedvezmény jelensége.
Egyértelműen üldözendő! Nehogy már emiatt álltsanak le egy vonatot, vagy szűnjön meg egy vicinális!
4. Gyorsabban megy a megengedett sebességénél.
Mig ezzel szemben az állitólag vonaton készült GPS felvételeket csak a gonosz közúti lobbi felbérelt ügynökei hamisitották.
Senki nem mondta ezt.
5. Nem hajlandó elvinni az utast településen belüli utazásnál egyes útvonalakon.
A MÁV menetrendben pedig nem fordul elő a csak leszállás (illetve felszállás) céljából áll meg jelzés. Biztosan rosszul emlékszem, hogy ilyent láttam benne.
A Volán ugyanúgy élhetne ezzel a jelzéssel. Mégis ritkán teszi ezt. Én nem ezekről az esetekről beszéltem, hanem azokról, amelyek esetében semmi erre utaló jelzés nincsen. Ha a Volán egyes járatain nemkívánatosnak tartja a helyi utazást, akkor alkalmazza a megfelelő idevonatkozó jeleket!
Ez szomorú. Azért, mert egy elmehibbant GPS-szel felszerelkezve bemószerólt egy vasutast, akkor mószeróljunk be mindenkit? Ez nem szép! Nagyon nem szép!
Ez szomorú. Azért, mert nem olvasod a topikot és ez úgy tűnik általános jelenséggé kezd válni.
Kérlek mutass rá arra, aki gps-szel felszerelkezve bemószerolt egy vasutast! Mert én ilyenről itt nem tudok.
Értelmezés nélkül hozzászólásokat olvasgatni és azokat a saját szánk íze szerint újrafogalmazni nem szép. Nagyon nem szép!
1. Pl. 5 perccel előbb elmegy a megállóból, mint a kiírt menetrend.
A MÁVnál ilyen soha nem fordulhatott elő, mindig A.G. órája járt rosszul. Vagy az előző napi vonat késett 23 óra 55 percet.
2. Nem megy be egy megállóhoz.
A vonatpótló buszok ugye kivétel nélkül mindig a meghirdetett útvonalon közlekednek.
Olyan eset sem történt soha, hogy a vasút nem teljesitette a meghirdetett kocsiösszeállitást, pl. kocsma, kerékpárszállitó, 1. osztály, ülő/fekvő/háló.
3. Túl sok kedvezményes jegyet ad el.
A MÁVnál szerencsére teljesen ismeretlen a kalauzok által nyújtott alkalmi kedvezmény jelensége.
4. Gyorsabban megy a megengedett sebességénél.
Mig ezzel szemben az állitólag vonaton készült GPS felvételeket csak a gonosz közúti lobbi felbérelt ügynökei hamisitották.
5. Nem hajlandó elvinni az utast településen belüli utazásnál egyes útvonalakon.
A MÁV menetrendben pedig nem fordul elő a csak leszállás (illetve felszállás) céljából áll meg jelzés. Biztosan rosszul emlékszem, hogy ilyent láttam benne.
Csak nehogy az legyen a vegen ne teccen neki es kihuzza/kihuzassa mazzagot aztan se kep, se hang. Ezt mar a multban megtette/megtetette amikor meg ISP ceg fonoke volt.
Ahogy mondtam, nem fogok senkit sem feljelenteni. (De akkor ide se írjon be senki olyan vonatos-gyorshajtós eseteket, amiből könnyen visszakereshető a tettes!
Viszont a legutóbbi hozzászólásom nemcsak a gyorshajtásról szólt, hanem egyéb lazaságokról is.
"Míg a Volánnál jóval magasabb a toleranciaküszöb. " Tévedés. Attól, hogy nincs vele tele a Volán-topic, még osztogatják rendesen a fegyelmiket a tachográf-korongok ellenrzése során. Természetesen általában a Volánoknál sincs arra kapacitás, hogy folyamatosan, valamennyi kocsi korongját ellenőrizzék, mint ahogy a vasútnál sem tudnak nézni minden szalagot. Persze lehet indítni egy mozgalmat, hogy a vasútbarát jelentse be az adott társaságnál a gyorshajtó sofőrt, a buszmániások pedig a vezéreket a vasútnál. Erre javaslok alapítani egy Kiváló Feljelentő Érdemérem arany,- ezüst-, és bronz fokozatot. A kitüntetés viselhető eredetben vagy szalagsávon. A legjobb feljelentők 65. éves koruktól díjmentesen utazhatnak a feljelentett járművezetők közlekedési eszközein.
:-)))))
Nem akarok senkit sem bemószerolni. (Amikor tapasztaltam is ilyen száguldást, akkor sem írtam le a konkért útvonalat és dátumot.) De a szabályokat azért illene betartani.
Ez szomorú. Azért, mert egy elmehibbant GPS-szel felszerelkezve bemószerólt egy vasutast,
Több példa is volt már rá, amikor valaki leírt ilyen száguldásokat. És általában az elhárítás tudomására jut. Míg a Volánnál jóval magasabb a toleranciaküszöb.
1. Pl. 5 perccel előbb elmegy a megállóból, mint a kiírt menetrend.
2. Nem megy be egy megállóhoz.
3. Túl sok kedvezményes jegyet ad el.
4. Gyorsabban megy a megengedett sebességénél.
5. Nem hajlandó elvinni az utast településen belüli utazásnál egyes útvonalakon.
Én úgy tudom, hogy a Győr-Hegyeshalom és a Vámosgyörk-Kál-Kápolna szakaszokon szoktak nálunk nagysebességű próbákat tartani.
A "160-as pálya" természetesen komplex módon értelmezendő, minden szempontnak meg kell feleljen, ami a sebességgel összefügg, így a pálya, a felsővezeték, a biztosítóberendezések (sorompók, jelzők, vonatbefolyásolás), utasvédelem stb. tekintetében. Azért okoz nálunk a kiépítése egy kis gondot, mert az eddigi szabványok mind a 120-at tekintették felső határnak, és egy csomó mindent újra kellett gondolni.
Szombathelyre is van busz, de V_peti is igazolhatja mennyi utassal.
Én kb 12 főt láttam a BME (Petőfi híd, Budai hídfő előtt, pl hétfőn)
Egyszer utaztam vele, vasárnap este. (Jókor megy, mert az utolsó IC-nél később de a postavonatnál előbb. Mivel már postavonat nincsen, ezért talán az utasforgalma is nőtt.) Tudnék mesélni arról, hogy hogyan ment. Érdekes módon nem az autópályán nyomta neki oda hanem a 86-oson. Nagyon előzékenyen viselkedett a kamionosokkal szemben.
Hétfőtől szombatig reggel megy Bp-re, és délután jön vissza a Vasi Volán-os busz, míg vasárnap késő délután megy Bp-re, és este jön vissza. Az utaszámról nemigazán tudok.
Úgy olvastam valahol, hogy a mozdonyokat úgy vizsgáztatják, hogy 10%-al nagyobb sebességgel megzavarják, mint az engedélyezett. Azaz mondjuk a szergejt 100 helyett 110-ig küldik. De mit csinálnak a gysev tauval? 230 helyett 253-ig zavarják fel? A V63 - 15x-es sorozatot meg 176-ig? Hol lehet itthon ilyet tenni?
Mitöl 160-as az egyes vonal? A pálya+felsővezeték miatt, vagy van más ok is? (szintbeli kereszteződések, nagysebességű váltók, stb?)
Mit csinált ma dezsőke a vasúttörténeti parkban??? :-)
Van ott egy láthatóan lepukkant postakocsi CAF forgóvázakkal, láthatóan 200km/h-s kocsi volt. Mi történt vele? Miért nem építik át személykocsinak?
Mi van a 001-es tauval? tényleg le van pukkanva és nem működik?
Yes, Sir! Kérem figyelembe venni, hogy azért mert néha reggel hatkor már bent vagyok, attól még fél nyolcig alvajárok.:-)) Különben sincs olyan vonat, hogy IC807.
Na egy pillanat, a gépészek /itt értem a fenntartási telephelyeket/ központilag meghatározott és évről-évre egyre csökkenő költségből kéne, hogy kijöjjenek. Az elvégzendő munka mennyisége pedig nem ennek megfelelően csökken.
Valóban van már pár telephely ami bizots, hogy az éves költségét is felhasználta, az valószínű, hogy nem is tud vételezni, de kiskaput mindig találnak.
Hozáteszem vételezni sem biztos, hogy csak költségei miatt nem tud, hanem a magasan felkészült anyagellátás /Podmaniczky utca/ sem segíti sokszor munkájukat.
Ez pedig személyes tapasztalat.
Ezért mondtam megrendelik biztos elvégzik mondjuk az Rv-t, igaz hozzá kellett volna tennem, nem biztos, hogy rögtön, így kerekebb.:)
Nem hiszem, hogy pl. vasárnap este ne lenne utas Egerből Bp-re. Erreföl az IC-csatlakozások csapnivalóan rosszak. (Bár van gyorsvonat is, de az sem valami gyors, és eléggé versenyképtelen menetidejű.
2, Bp-Eger IC-ket a MÁV azért ritkította meg, mert nem volt elég utas, sokan az Expresszjáratokra (Eger-25ös út-3-as út-Ludas-M3-Stadionok útvonalon megállás nélkül) váltottak jegyet, ami a 2 órás menetidő ellenére rendszerint 85 perc alatt érte el úticélját. Ez gyorsabb mint a jelenlegi IC. Kinek a pap, kinek a papné...
Milyen jó, hogy ezt a topikot rendőrök is olvassák...
Emberek ne csak a vonaton, a buszon is használjatok GPS-t!!!
Elolvastam a hozzászólásodat, és őrültem neki. Nem gondoltam volna, hogy ennyi ténnyel és adattal lesz alátámasztva a mondanivalód. Tény és való, hogy pár dologgal nem tudok egyetérteni. 1, A volántársaságok nem elvenni akarják az utasokat, mert képtelenség is lenne ez, hanem besegíteni. 2, Bp-Eger IC-ket a MÁV azért ritkította meg, mert nem volt elég utas, sokan az Expresszjáratokra (Eger-25ös út-3-as út-Ludas-M3-Stadionok útvonalon megállás nélkül) váltottak jegyet, ami a 2 órás menetidő ellenére rendszerint 85 perc alatt érte el úticélját. Ez gyorsabb mint a jelenlegi IC. Kinek a pap, kinek a papné... 3, Bp-Debrecen IC 2005.októbertől a menetidő 2 óra 35 perc lesz. HV Buszindulás Feltételei: az M3 autópálya Db-ig lesz kész, menetidő vonatéval megegyező(?), és valós igény pl utaslemaradások. (Hajdú Volán most vett 2 darab Volvo Marco Polo buszt az ilyen távolsági/nemzetközi közlekedésre)
Abban egyetértek, hogy nagyobb távolságokra (már 150-200km felett ) a vonat előnyei megkérdőjelezhetetlenek... Üdv Garfield
"A Volán egyesülés szerint bármely társaság ellenőre fellszállhat és ellenőrizhet bármely más társaság járatain, melyek tagjai a Volán Egyesülésnek"
Ez azért nem teljesen igaz! Az ellenőrnek rendelkeznie kell: egy fényképes igazolvánnyal, egy nyilt rendelettel (mely igazolja, hogy rendelkezik érvényes ellenőri vizsgával) és egy engedély az ellenőrizendő autóbusz Volánjától, hogy jogosult azt a buszt ellenőrizni. (hívhatjuk területi engedélynek, mert más-más Volánok más-más jegyeket és bérleteket alkalmaznak)
Igen, ez vonatpótlózott Komárom-Esztergom között annak idején, amikor elfogytak a bevethető buszok. Ott ölte meg az előző gazdája az eredeti motorját. Azóta kapott egy másik 6 hengeres Csepel-motort. Arra már nagyon vigyázok és remélem a másik két kolléga is!!
Szomat du. Szeged. Ismerőst kikisértem.15.45 Ic indul Pestre csabai pici késik. ic el Bakterházon belül találkozott is a két vonat persze az egyik az első, a másik az ötödik vágányon haladva.:-) a peronon három vasutas egy kocsivizsgáló, egy forgalmista, egy mozdonyvezető. Az egyikük megjegyezte, hogy ez így elég parasztos volt - a többi egyetértően bólogatott, de tudjuk miért, mert ez egy gagyivasút, gagyivezetőkkel.
De még mennyire mo-i történet. Hát amit eddig műveltek az enyhén szólva is kritikán aluli. Kijelölték, kiásták az oszlopokhelyeket - kézzel, semmi zsaluzás, hogy szerencsétlen alkalmi melósra rá ne omoljon az oldalfal, ha meg igen hát istenem tévedtünk. Lebetonozták az oszlopokat, amikor kiderült, hogy magas lett a beton vagy félméterrel, mint kellett volna, erre szétverték a kiálló részeket. Majd újra betonoztak, hogy eltakarják a hülyeségüket. Valaki mondja már meg, az ívben hogy fog elférni két vágany mert a másik "vágány" mellé feállított oszlopok között elég nehezen fog.
De nézzük meg mi történik Városföldön - első vágány szétbarmolva ahogy kell, sóderrel leterítve, s most jön a csavar ebbe kezdték beleásni az árkokat, legalább vidáman keveredik a sóder a földdel. Apropó sóder - nem tudom milyen lesz ez az alépítmény de esóben áll a víz az egészen, s a teherautók tengelyig elásták magukat benne.
Egyébként ha jól informáltak a tavalyi pályázat győztesei, az életben többet ide nem akarnak jönni, mert minden hülye belepofázott a munkájukba - mondván ezt nem így kellene csinálni, persze tele tapasztalattal, mert nálunk eddig csak alábetonozással készítettek pályát és ebben baromi profik vagyunk.
Egy szó, mint száz gagyivasút ez az egész.
biztos és pontos infóm nincs,de pletyka szinten, lesz arrafelé valami szüreti buli vagy mi a rák, és a prominens politikusok "szeretnék", a gőzös lenne, ami persze szigorúan fatüzelésű a környezetvédelmi szempontok mijatt
Ezzel azért vitába szállnék. Mitől lesz jobb a minőség, ha csak Pesten,Miskolcon,Szegeden, Szentesen, Bcsabán lesz csak vontatási telep?
Egy szimpla vízcsőtőréssel körbe hurcolják, mint egy véres kardot?
Nem kellett sokáig győzködni, én is menettértiben megyek rajta, végülis ebben az évben a mohácsi kiruccanáson kívül nem is volt NoHAB-os menet, ezt bűn lenne kihagyni!
Sajnálom. Sebaj Békéscsabán biztosan talákozni fogunk. Én valószínűleg, mivel Hódmezővásárhelyen lakom, csak egy útban fogom kipróbálni Békéscsaba - Bp. viszonylatban, mert kissé drága lenne előző este felutazni Bp.-re, majd onnan Békéscsabára, de majd még meglátjuk, hogy fogok állni. Azok a piszkos anyagiak.:(((
Kellemes lehetett Pozsony is, láttam mindannyiótok képeit, nagyon tetszettek. Itt is csak a pénz játszott közre abban, hogy nem tudtam elmenni.
A zólyomi út nem is elsősorban a Nagybobó miatt érdekel (bár amiatt is!), hanem az útvonal szlovák szakasza, azon belül az Ipolyság - Zólyom vonalszakasz miatt, ami állítólag szép vonalvezetésű, csodálatos tájjal kombinálva.
A 3. tengely a sinen maradt. viszont annyit ügyködtek a helyreemeléssel h a 3. tengely lecsuszott a sinröl. tehat a vegen mar 4et kellett helyrerakni. az allitolag es ilyen szavakat meg csak rossz szokasombol raktam bele, csak azert mert en nem voltam a hyleszinen...amugy amit elmondtam azt egy vasutastol tudom, aki amugy a fütöhazban dolgozik.
elmondani h mi is törtent valojaban. kora reggel történt, allitolag 6 orakor
Ezen a ponton már kételkedem a 'valójában' kitétel helyességében.
Ha jol tudom a Puposnak allt a valto
Valójában?
a Bobo, ezt félreértelmezve, megindult. es itt törtent h ö elöbb ert a valtohoz mint a Pupos, es kidobta azt.
Hogy tudta kilökni, ha előbb ért oda? Valójában?
A Pupos elsö 2 ill. a 4. tengelye siklott... A Pupos oldala lett meghuzva, szinten trepnik serültek, ill. a mozdony 3 tengelyét helyre kellett volna rakni, ...
Pont azt az egy tengelyt kellett helyre rakni, ami szerinted állítólag a sínen maradt???
A ma törtent soproni M40-M44 balesethez szeretnek hozzaszolni, pontosabban: elmondani h mi is törtent valojaban.
Nos:
Ahogy azt "kollar andor" nevü felhasznalo leirta, Pupos es Bobo ütközött, a Pupos siklott. A baleset "sérültjei" az M40 401 es M44 307-es mozdonyok. Emberi sérülés nem történt....
A körülmények: A Pupos épp át akart állni a személypályaudvarrol a fütöhaz melletti vaganyra, a Bobo meg jart volna ki a fütöhaz felöl. Ez még kora reggel történt, allitolag 6 orakor, amikor a nappali müszakosok erkeztek, már dolgoztak a Pupos helyrerakásán. Szoval, a Pupos es a Bobo is vartak a jelet h mehetnek. Ha jol tudom a Puposnak allt a valto (egyenesben) es a torony leszolt h lehet menni. Es mind a ketten meglattak a tolatasvezetö jelét h közeledjenek, es a Bobo, ezt félreértelmezve, megindult. es itt törtent h ö elöbb ert a valtohoz mint a Pupos, es kidobta azt. A Pupos elsö 2 ill. a 4. tengelye siklott. A Bobo-n 1 trepni, 2 kapaszkodo, egy burkoloelem, es az üzemanyagtartaly környéke sérült meg. Utobbibol csöpögött is az üzemanyag. A Pupos oldala lett meghuzva, szinten trepnik serültek, ill. a mozdony 3 tengelyét helyre kellett volna rakni, mert a mozdony enyhén keresztben állt a vaganyon. Viszont az emelés közben a 3. tengely is lemászott a sinröl, es ez az a stádium, amit "kollar andor" nevü felh. altal kirakott fotokon latni. A tényleges visszaemelés 2 ora körül sikerült.
Mentünk volna mi is egy páran, de most volt Pozsony, jövő hónap 24-én Békéscsabai kolbászfesztivál Nohabbal. És hát mint tudjuk, nem olcsó egy jegy. :-))
2.) Mennyi a különbség árban a személy és a gyorsvonat között?
3.) Hogy van szlovákul a menettérti szó?
Konkrétan a 12:06 (Os 7346)-os vonattal mennék Zólyomból Besztercebányára, vissza pedig a 13:18 (Os 7305)-ös vonattal (ami Vrútky-ból jön) jönnék vissza, ami 13:56-kor érkezik Zólyomba.
Ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy ezek milyen vonatok szoktak lenni? Itt mozdonyra, kocsikra, esetleg motorvonatra gondolok.
A nosztalgiavonattal megyek Zólyomba és ha netalántán unatkoznék kinéztem magamnak ezt a kis kiruccanást.
Vasárnap 9.52-kor robogott át Kőbánya-felsőn egy Bz szerelvény! Motor+2x mellék+motor. Meglepődtem annyira, hogy csak a hátsó hátsó motor pályaszámát fogtam fel: 316. Ez valami különmenet lehetett?
A SzÜSz I.és V. részei szerint alanyi jogon jár a kedvezmény 14 ÉVES ÉLETKORIG.Ám van egy "parancskönyvi rendelet",amely szerint 16 éves korig személyi&lakcím,+diákigazolvány így együtt elfogad6ó.Iskolalátogatási igazolás semmit nem ér!! Megjegyzés:a kaller helyben dönt a "gyakorlat" szerint-a diák felelőssége,hogy meglegyen a diákja,érvényes bélyeggel!Cserébe állam bácsi átvállalja a menetjegy árának 2/3 részét.Ha a kaller nem fogadja el,un Utasleadási lapon (utólagos vasúton történő befizetés) elszámol menetdíj-különbözetet,+ 6000 ft-ot. 15 NAPTÁRI NAPON BELÜL BEMUTATOTT ÉRVÉNYES (saját!) DIÁKIGAZOLVÁNY & A MENETJEGY,SZEMÉLYI IRATOK,+UTASLEADÁSI LAP "UTAS PÉLDÁNYA" ESETÉN-adat&diákellenőrzés után-A BEFIZETENDŐ ÖSSZEG 1000FT KEZELÉSI KÖLTSÉGRE MÉRSÉKLŐDIK. Remélem tudtam valamit segíteni! Üdv: egy kaller.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a Zólyomban vasúti jegypénztárakban mennyire tudnak magyarul, könnyen meg tudja magát értetni az ember? A következő szöveg:"Obyčajný cestujúci 1.trieda 48,00 Sk 2.trieda 32,00 Sk" a teljesáru jegy árát jelenti 1. illetve 2. osztályra? Köszönöm előre is a segítséget.
06:10 és 06:30, 10:10 és 10:30, 13:50 és 14:10 között Szob irányába, illetve vissza Bp. Keleti irányába: 15:00 és 15.50 , 19.20 és 19:50,. 23.30 és 23:50 között.
Ezenkívűl néhány napig itt mennek a Keleti felé a nyíregyi IC-k a 100-asról.
A CER max nálunk számít újnak, mint ilyen létezett korábban, ez egy nemzetközi holding, amiben számos EU-s és azon kívüli /pl. románoknál az RCS/ magánvasutak tagjai. Tevékenysége nem korlátozódik a vasútra, foglakozik szállodaiparral, hazai útépítésekben is benne /szállítási tevékenység, depozás/ van. Így a nálunk korábban csak hulladékezelésről ismert MÁV-REC egyike társaságuknak, akik rendelkeznek a fuvarozásban némi önállósággal.
Megjegyzem mostanában ők /mindkettő/ is küzdenek némi problémákkal, temészetesen amit a MÁV gördített eléjük.
MÁV-REC a volt püspökladányi kocsijavítót megvásárolta, ahol selejtezett kocsik bontását végzik, ha lesz saját kocsija, talán ez lesz egy felvirágoztatott kocsijavító.
A fentiekben hiba van, azt meg javításra kerül.:))
Egyébként Rg7 megírta, a létszámleépítésben messze elhúztak a többi szakágtól, na erre mit lépsz?
Egyébként máshoz hasonlóan jegyzem meg, nevezz már meg legalább egyetlen új gépészeti telephelyet ami az elmúlt években létesült mert piszkosul sokunkat érdekelne a hol léte!:((
Egyébként kösz rg7 a gyors reakciót, legalább valaki bentről tud megerősíteni.
A kisorozás, bárcázás SzÜ probléma, ha kisorozzák, megrendelik az Rv-t,a GÜ 100000000000% megcsinálja.
Mindegy mert, csak most kezdett el érdekelni a téma. Ha már sorba akarok menni akkor elöször a középiskolai aztán pedig valamelyik felsőoktatási tananyag érdekelne.
"....Az ajtók menet közben távvezérelten zárva voltak, csak a peron mellé érve, a megállás elõtti másodpercekben oldotta a vezetõ az ajtókat..."
Apróság, de csak a pontosság kedvéért: nem voltak távvezérelten zárva, miután központilag zárták őket, menet közben ki lehetett nyitni, minden ellenállás nélkül. 94-95 táján ebből még halálos balesetek is voltak, megesett, hogy kidobtak valakit a vonatból.
"....zöld színû, DR tulajdonú, emeletes kocsikból álló szerelvény volt - de S-Bahn jegy kellett rá. A szerelvény délrõl megkerülte Nyugat-Berlint "normál" vasúti pályán, hogy Potsdamba érjen...."
Mivel kelet-Berlinben már akkor "tarifaszövetség" volt, ez teljesen normális eset:-)
Ha gőzmozdony, hát gőzmozdony. Ott volt az a kurva sok használhatatlan barnaszén, valahol csak el kellet tüzelni.
En idaig csak Gigantba es Szilibe voltam, ott vijjogas szeru jo magas hangu. Az emlitett esetben a mozdonytol jo 200m-re voltam, az ebersegi hangot nehezen hallhattam volna.
Masik szaktopicban rakerdeztek honnan van nekem informaciom ami elmeletileg nem lehetne. Nos ajanlom mindenkinek, hogy szombaton, de foleg vasarnap latogasson el a hatvani piacra.
Tobbcelu vasutmanias kirandulas lehet ez a hatvani ut. Egyszert a piac egyes reszei kivalo vonatmegfigyelo es fotos hely lehet, masreszt az arusoknal akadhatnak vasuti jellegu portekak. Pl. en magam vettem konyveket, de lattam mar ruhakat, sapkat is.
Szerintem lomtalanitasbol szedtek ossze barhol, de akar ott Hatvanban is lehetett osszeszedni ezekbol amikor leepites volt nemreg a csomopontnal.
Taurus skálázást letölthettek videjó formában az sh2video.atw.hu weboldalról (2. sz. letöltés, 18 MB, 1:03 időtartam). :-))) Sajnos Sz. Pali bácsi belebeszél, de hallatszik minden.
Én úgy hallom hogy C-dúrban skálázik, és kb. D-E-F-G-A-H-C-D-E-F-G-A-H-C-D+ kb. negyed hang a vége - hangokat játszik le. Azaz mintegy két oktávot. A végén a negyed hang hozzá nem értő tippem szerint azért van, mert a D hang frekvenciája ebben a magasságban 590 Hz körül van, és gondolom a szaggatás üzemi frekvenciája 600 Hz, amire még fellép, ez lehet az a negyedhang, ami miatt a zenében jártasak hamisnak hallják a Tau skáláját. :)
Ha ez tényleg 600 Hz, akkor két oktávval lejjebb kb. 150 Hz-ről kezdi.
Lehet azert adott szamomra trillazo hangot mert lassitott/gyorsitott, illetve eppen fekvemaradashoz keszulodott? De kb. olyan hangja volt mint a balatonszemesi zenepavilonnak.
En nagyon regen regeltem errol, de tobbet megfordultam mar mint amit irtam itt. A lenyeg az, hogy akikkel en kapcsolatban vagyok nem rendelkeznek tudtommal Taurus tipusismerettel.
En eletemben egyszer hallottam ezt a mozdonyt, amikor ket eve a deli osszekoto pesti hidfojenel egy paras oszi hajnalon vartam, hogy az unokatesom felvegyem. Valoban trillazo hangjo volt az egesznek meg meg is lepodtem.
a Győr-Siófok fürdővonat azért állt meg mindenhol a 27-esen mivel
a 39617-es Veszprém-Lepsény személyvonat is volt egyben.
a hosszabb veszprémi várakozás a Bz motor rákapcsolás miatt volt szükséges
itt tényleg egy jobb menetrend kellene jövő évtől.Veszprém-Lepsény között csak Hajmáskéren meg Csajágon állna meg.még akár azt is el tudnám képzelni, hogy közvetlen kocsikkal mehetne egy vonatrész az északi partra is.
Hogy melyik a 2-es villamos? Közvágóhíd-Jászai Mari tér között jár. Egyébként a 3-as, 62-es és más vonalakon futó "hannoveri" villamosok is "dalolnak" induláskor...
>Abszolút nem leszek szakszerű, de a teljesítmény növekedésével egyre >magasabb "fokozatba" kapcsol a mozdony, ezt jelzik a hangok.
Abszolút nem szakszerű, de jól hangzik. Ténylegesen az a helyzet, hogy kis sebességen a motorköri áramirányítók az épp szükséges frekvencia többszörösével (egész számú többszörös = szinkron ütemezés, fix frekvencia néhány km/h sebességig = aszinkron ütemezés) kapcsolnak. Ez a motorok vastestének köszönhetően hallható, ha pedig hallható, a mai számítógépes hajtásvezérlő technikának köszönhetően a "fix" frekvencia lehet változó is. Ha pedig változó, miért ne legyen valamilyen dallam? Zuhanna a "Boci, boci, tarka..." is, csak ezt senki nem vállalta fel...:-) A járművezérlésről részletesen Előhegyi István Aszinkron motoros villamosmozdonyok című, 2002-ben megjelent könyvében olvashatsz.
A Taurus "szolmizálása" a mozdony gyorsításakor a vontatómotorok vezérlésének frekfrenciája még füllel hallható sávba tartozik. Ez más asszinkron motoros mozdonyoknál is igy van?
"Könyörgöm a 3. évezredben vagyunk!! Hamarosan a MÁV-nak át kell engednie a vonalait a különböző versenytársaknak, tehát pl az ÖBB cagy DB vonatjaival is találkozhatunk majd itt. Vajon ha választani lehet te melyik vonatra szállnál, Máv vagy mondjuk ÖBB?? Szerintem evidens lesz a dolog!"
A verseny miatt ne aggódj, az a személyszállítást nem fogja érinteni, még akkor sem ha szabad lesz a személyszállítási piac is a vasúton.
Amíg ilyen a finanszírozás, és a fejetlenség, s az utas csak egy a vasúttal járó rossz, addig ez csak romlani fog! :-(
"Megjegyzem Egerből Budapestre az Expressz volánjáratokkal gyorsabban el lehet jutni mint IC-vel!!! Ki is próbaltam! Légkondi, kényelem, gyorsaság jelemzi ezeket a buszokat. www.agriavolan.hu"
A VOLÁN társaságoknak pedig innen gratulálok! (Jól fektették be adófizetői fillérjeimet :-( )
...oké, lehet hogy éppen ez a cikk most korrekt, ha csak a 2004-es évről szól, viszont akkor nem túl friss, és illett volna szólni arról is, hogy azóta a CER Rt. is beindult...
A teknő azért vinnyog, mert a vontatómotorok felé menő áramot az alacsony sebességtartományban olyan frekvenciákon vezérli, amelyek a hallható sávba esnek. Ennyi a nagy varázslat.
A non plus ultra számomra az volt, amikor egy okos azt mondta, hogy azért énekel növekvő hangmagasságon, hogy mindenki hallja, hogy indul. Amolyan figyelemfelkeltésképpen.
Ha pl. gőzmozdonyt akarnak rákapcsolni, akkor valahonnan kell energia. Ha viszont minden kocsinak van saját energiaforrása (hálókocsik, étkezőkocsik elsősorban), akkor meg milyen gond lett volna a Nohabbal?
Bocsánat, az ilyen hülye nevű cégeket könnyű összekeverni... van egy MÁV-REC kft, mintha szintén lenne engedélye a vasúti árufuvarozásra, a tavalyi feketebézsenyi kőszállításban is benne voltak, talán ők szervezték, talán saját biznisz, talán ÁFU-s megbízás, nem tudom... Van viszont a CER Rt., amelyik idén MÁV-os gépeket és személyzetet bérelve a Bükkábrány - Visonta lignitvonatokat szervezi.
Most akkor mi van? Hiteles információt honnan kaphatunk?
Mert a sajtóból sajnos nem... Komolyabb lapok alig foglalkoznak a vasúttal, a képes vasutas bulvárról meg inkább ne beszéljünk...
Ez '97 tavaszán volt, párszor mentem vele. Bátaszékig nem állt meg, ott volt a csatlakozás. Általában 10-15 utas volt rajta, amikor én mentem, akkor mindig Ik 256-os volt.
Az idei év első felében 15 millió euró volt az osztrák államvasutak (ÖBB) üzemi vesztesége a teherfuvarozásban, 8 millióval több a vártnál - közölte az APA hírügynökséggel Martin Huber, a társaság igazgatóságának elnöke. A személyszállításban 10 millió euró volt a hiány - idézte az adatokat az MTI.
Úgy tűnik, hogy a teherszálltás nemcsak nálunk tud veszteséges lenni. :(
Amúgy meg 10 000 000 € személyszálltási veszteség, az 2,5 milliárd forint. Nem olyan sok az.
Annakidején, egy évközi menetrendmódosítással beraktak egy Pécs-Bátszék vonatpótló buszt, ami a Pécsről jóval korábban elindult vonathoz csatlakozott. Visszafelé szintén ez volt a helyzet. Ez már a vonalszakasz bezárása előtti hónapokban volt.
Két embert is vonat gázolt halálra vasárnap, a rákoscsabai vasútállomás közelében - értesült a HavariaPress.
Az elsõ baleset délután, háromnegyed négy körül történt, amikor egy, a sínen fekvõ férfit ütött el a Hatvanból Budapestre tartó személyvonat; a 49 éves nagytarcsai lakos a helyszínen elhunyt. Ugyancsak azonnal életét vesztette az az 53 éves budapesti asszony, aki tíz órakor feküdt keresztbe a síneken, egy érkezõ expresszvonat elé. Mindkét esetben feltételezhetõ az öngyilkossági szándék, a pontos körülményeket azonban a rendõrség szakértõk bevonásával megkezdte.
"Jellemző. Ahelyett, hogy dolgoznának, a kritikus észrevételeket tevőket hallgattatnák el."
Állj!Ha jól értelmezem a problémát,akkor egy SzÜ-s jármű műszaki állapota lett kritizálva.Többen tényként kezelték,hogy az adott kocsit a GÜ emberei tartják karban,ahhoz minden alkatrész,javítás meg van rendelve a Tulajdonos részéről,amit ki is fizet.Ez biztos,hogy így van?
" elérte a gépészetet is, csak látványcsinálás, hatékonyságnöveléshez kevés..."
Regéltek nekem valamit az asszinkron motorokról, meg az emberre gyakorolt hatásáról, amiatt van a dallam , hogy a kellemetlen rezgéseket ellensúlyozza, de zt a szakértők megmondják.
A Tapolca-Ukk vasútvonalon közlekedő személyvonat ütközött a fénysorompóval ellátott kereszteződésben egy személyautóval, amelyet az idős ember vezetett. A férfi azonnal életét vesztette.
> pl. az S - Bahn szerelvényekből csak régire emlékszem. > Ezeknek kézzel is lehetett csukni az ajtaját és persze nyitni is. > A berliniek éltek is a lehetőséggel és a vonat megállása előtt > nyíltak az ajtók és szálltak le az emberek.
Nem volt azért a rend és fegyelem országában ennyire nagy a szabadság! Az ajtók menet közben távvezérelten zárva voltak, csak a peron mellé érve, a megállás elõtti másodpercekben oldotta a vezetõ az ajtókat - akkortól kezdve lehetett õket kézzel nyitni - és kellett is kézzel nyitni, mert nem nyíltak távvezérelve. A S-Bahn rendszernél, amelynél a szerelvények nem csak a városközponti, nagyforgalmú állomásokon állnak meg, hanem a külvarosokban is, ahol sok helyen alig van fel- meg leszálló, télen nem hûl ki annyira a kocsi, ha nem nyílik minden ajtó, csak ahol kell.
Még ma is, az új 481-es, 485-ös kocsiknál hasonló stílusban mûködik a berlini S-Bahn. Az ajtókat ugyan már nem kézzel kell nyitni, hanem motor hajtja õket, de minden ajtón ott van a nyitó gomb, és az ajtókeretben a csukó gomb is. És a legtöbb vezetõ még ma is egy kicsit hamarabb felszabadítja az ajtókat, mintsem megállna a szerelvény, így aki rögtön nyomja a nyitó gombot, még mozgó kocsiból szállhat ki.
> Az emeletes kocsikból 2 fajta festésű volt, de nem tudom, > hogy a krém - bordó színűek az S - Bahnhoz, > vagy a DR - hez tartoztak - e?
Fura világ volt a kettéosztott Berlinben. Még kb. 35 évvel ezelõtt utaztam Berlinbõl Potsdamba S-Bahn-on, amelyet gõzmozdony húzott, zöld színû, DR tulajdonú, emeletes kocsikból álló szerelvény volt - de S-Bahn jegy kellett rá. A szerelvény délrõl megkerülte Nyugat-Berlint "normál" vasúti pályán, hogy Potsdamba érjen.
Léteztek egyébként krém-kék meg teljesen bordó festésû emeletes kocsik is.
Akkor majd bartelezünk a képekkel, mert nekem is vannak képek, de reggel nem tudtam kimenni. A Venezia és a Répce viszont megvan! A zsírúj 2317 hozta a Répcét!!! Meg is lepődtem rendesen. Majd egyeztessünk, mert a reggeli eseményekről szeretnék Tőled képeket.
A Szergej-rezsó-2317 trió 11 körül hagyta el Győrt Cell felé.
A hatékonyságnövelés eddig jól elkerülte a gépészetet, a kocsiparkot selejtezik, a mozdonyok száma csökken, ennek ellenére a gépészet telephelyeinek a száma csak nőtt. A forgalom és a személyszállítás területén közben jelentős létszámcsökkentés zajlott. Most oda is elért: a telephelyek száma látványosan csökken, remélhetően ez a minőség látványos javulását is hozza majd magával.
(Egyébként megjegyzem, hogy a múlthéten utaztam olyan kocsiban, amelynek a részlegvizsgája augusztus 5.-én lejárt 24.-én kibárcázták és ennek ellenére sem a vonatfelvételkor, sem a kocsivizsgálatok, fékpróbák alaklamával nem soroztatták ki szeptember 1.-ig. Na az ilyen minőségű munka esetén én is szívesen megnézném, amikor a felelősökkel közlik, hogy mehetsz amerre látsz...)
Az a kérdésem lenne a nálam tájékozottabbakhoz, hogy 500+ jeggyel utazva megérkezve egy adott városba, olyan vonattal ami csak addig közlekedett, (az a végállomása, nem csak leszállok róla és a szerelvény továbbmegy menetrend szerint) kell-e útmegszakítást kérni, ha csak más vagy harmadnap utazom tovább ?
Szvsz több értelme lenne ha első lépésben nem Alsóra menne mivel tovább már nem megy, hanem Dombóvárra, (esetleg Kaposvárra, hogy vmi nagyobb városba menjen).
Bátaszékre meg kellene egy közvetlen vonatpótló Pécs állomástól/ig. Ezzel oldódna a hiány egy kicsit.
A múlt héten a Balatonon voltam és az utolsó Győr-Siófok járattal mentem le.
Remélem, hogy csak idén volt utolsó járat, és jövőre egy jobb menetrenddel újra fog közlekedni.
Ahogy elnéztem a jelenlegi hosszú menetidejéből majdnem 1 órával is lehetne kevesebbet csinálni.
Jobb fekvésben mellőzni lehetne a pannonhalmi 5 perces, a veszprémvarsányi 9 perces, a veszprémi 15 perces és a lepsényi 8 perces ácsorgást. A 27-es vonalon haladva pedig én nem állítanám meg sehol (Csajágot kivéve az északi parti eljutás biztosítására), hiszen ez a vonat az Észak-Dunántúlt hivatott összekötni a Balatonnal!
A nyáron egyébként utaztam vele még az utolsó igazi kánikulai hétvégén, szombaton (július 30-án). Ekkor a kényelmetlen Bhv-kocsik és a csapnivaló mentrend ellenére is majdnem megtelt a vonat!
Jobb kocsikkal (Desiroval?), jobb mentrenddel, a nyári menetrend ideje alatt esetleg naponta közlekedéssel és az érintett 11-es vonali településeken erősebben reklámozva kellene, hogy jövőre újra induljon.
És akkor biztosan meg lehetne tölteni minden alkalommal. (Persze, ha jövőre lesz igazi nyár, nem úgy, mint idén!)
Ma fotóztam a 10-es vonalon az elterelt vonatokat (a képeimet még nem dolgoztam fel), ezért reggel Győrszabadhegyen a 929-es került lencsevégre 2117+2183-as csörgővel, amivel be is mentem Győrbe. Itt fotóztam az induló 12910-es IC-t, amikor megütötte a fülemet a következő hangosbemondó szöveg:
"-értesítjük utasainkat hogy az 5.-ik vágányra érkezett Ciklámen-Savaria Intercity vonat első része CSAK CSORNA ÁLLOMÁSIG KÖZLEKEDIK, a vonat hátsó része kerülő útvonalon közlekedik Celldömölk állomáson keresztül Szombathelyre és SOPRONBA"!!!
A MÁV ismét hozta az általa jól megszokott utastájékoztatási szinvonalat...
Ha az elintézni valód fontos és nem lényegtelen akkor Veszprémből a busz 5,50-or indul és Szegeden van 10,36-or...............míg onnan 15,05-or indul vissza, tehát Szeged szép városában nemhogy 1-2 órád, de kétszer annyi 4 órád is van.
Regéltek nekem valamit az asszinkron motorokról, meg az emberre gyakorolt hatásáról, amiatt van a dallam , hogy a kellemetlen rezgéseket ellensúlyozza, de zt a szakértők megmondják.
Székesfehérvár Zombori u-Szfvár aut áll között is ellenőriztek , de pl a Eger Verpelét Bp járatot 5.10 -kor Egerben is, hajnalban!!! lejött egy fehér mikrobusz.
Azért ha a kicsi a korkülönbség, akkor azért eléggé gyanús lehet a dolog.
Amúgy meg érdekes, hogy amíg helyi járaton könnyű lebukni a bliccelőknek, addig távolsági járatokon ritka mint a fehér holló az ellenőr.
OFF
Igaz, itt van némi probléma. Tegyük fel, hogy:
Megy egy Volánbusz Veszprémbe, és Várpalotán felszáll egy Bakony Volános ellenőr. Kiszúrja a sofőr karitatív tevékenysége miatt olcsóbban utazókat, majd pótdíjazza őket. De ebből mi haszna van a Volánbusznak?
Ha meg az ellenőr csak hazai buszokat ellenőríz, akkor meg a saját területtől távol a sofőrök is több kockázatot mernek bevállalni.
az első járat a ki a Parkba 3 vagonos nosztalgia járat volt de így is mint a heringek utaztak az emberek! A középső barna vagonnál a lépcsőn utazott 1 apa aki ugy tartotta a babakocsit ( ha jól láttam) h az le ne vágtázzon a lépcsőn menet közbe mert bennt már nem jutott neki hely:((( Elég durva volt...
ma du. Vasúttörténeti Parkból a 13:15 ös járat nem nosztalgia szerelvény volt hanem:
scsabi: Kösz az infót! Tudom, hogy manapság egyértelműen gyorsvonatot jelent. De az etimológiája a szócikk alapján kb. az, amit én is leírtam. És azért tettem ezt, mert itt vki tévesen egy nagy csomóponton való keresztülhaladásra próbálta ezt értelmezni.
De még milyenek! FBW, Hess, Sauer ezek legalább olyan jók, mint a magyar buszok.
>>De akkor miért utaznak az emberek mégis vonattal?
Nem egészen, Svájcban alig vannak párhuzamos járatok, tehát vagy busszal mész, vagy vonattal. Ez egyáltalán nem hülyeség, sokkal hatékonyabb, mint az itthoni, "van vonat és busz is, de egyik sem jó" megoldás.
Mostanában hazafelé látok jönni olyan huszonéves tagokat akik nyugdíjasszelvénnyel tesznek meg sok sok kilométert.
Lényeg a tarifa 500 a jegy ára 157.-
Nyugdíjasok akik valódiak ( elmultak 60 szemmel láthatóan is) azok is is hasonló feltételek melett utaznak a Volánbusz Rt. járatain.
Sofőr gazdaganbb lesz pár HUF-al.
Panaszkodtak a bérekre.
A buszosok bérét csökkentették 10 ezerrel, e miatt még jobban csinálják.
Ja külön megérne egy misét a tachográf lapok tanulmámnyozása.
van olyan járat ami Egerbe 18 perccle ért be hamarabb / teganapelőtt csütörtök 19.15-ös/ a Közbülső megállóhelyket Kápolna és Kerecsen is hamarabb 15 perccel érintette, mivel még nyert pár percet Kerecsendtől Egerig is.
Én ha Buszos Andó Gergő lennék nem győzném megírnia feljelentéseket, de én nekem erre nincs kapacitásom.
Olyan sok esetet látok , hogy igazságtalan lennék, mert a pár esetet felderíteni kevés lenne.
Nekem mindegy, lassan hogy mikor mennek a járatok én próbálom megismerni és gyakorlatban hozzáadni a késéseket és a hamarabbi érkezésű járatokat.
Meg kell tanulni melyik járat mikor mennyit szokott sietni, késni.
Onnan irány gyalog a buszállomás (15 perc) és azt a maradék Székesfehérvár-Veszprém távon a 45 kilométert meg lehet tenni kb 550 Ft ért busszal.
Nagyon nagyon későn este is indulnak buszok mert Veszprémbe 22.45 kor indul az utolsó busz ez Pestről ezen kívűl a Dunaujvárosi 22.40 kivételével csak e két város kiváltsága a késői távolsági pest megyén túli busz, máshova 20.30 -21.00 körül elmennek a buszok más vidéki városba!
Ajánlat: 21.35 ös vonat személy
22.55 körül leér .
Irány a buszpu Fészkesfehérváron és kb 23.15 és 0.00 kor van busz Veszprémbe ez a 22.00 -s és 22.45 -ös Budapest Szfvár-Veszpém.
Úgy olvastam valahol, hogy a mozdonyokat úgy vizsgáztatják, hogy 10%-al nagyobb sebességgel megzavarják, mint az engedélyezett. Azaz mondjuk a szergejt 100 helyett 110-ig küldik. De mit csinálnak a gysev tauval? 230 helyett 253-ig zavarják fel? A V63 - 15x-es sorozatot meg 176-ig? Hol lehet itthon ilyet tenni?
Mitöl 160-as az egyes vonal? A pálya+felsővezeték miatt, vagy van más ok is? (szintbeli kereszteződések, nagysebességű váltók, stb?)
Mit csinált ma dezsőke a vasúttörténeti parkban??? :-)
Van ott egy láthatóan lepukkant postakocsi CAF forgóvázakkal, láthatóan 200km/h-s kocsi volt. Mi történt vele? Miért nem építik át személykocsinak?
Mi van a 001-es tauval? tényleg le van pukkanva és nem működik?
Ha az elintézni valód fontos és nem lényegtelen akkor Veszprémből a busz 5,50-or indul és Szegeden van 10,36-or...............míg onnan 15,05-or indul vissza, tehát Szeged szép városában nemhogy 1-2 órád, de kétszer annyi 4 órád is van.
Bocsi! Most ki a fenét érdekelnek a buszok? Itt a VASÚT-ról van szó. Azt látom, hogy te inkább az előzőhöz ragaszkodsz inkább.
Én példáúl utálok buszon bezsúfolva kényelmetlenül utazni. Már egy néhány kilóméter után arra a pillanatra várok, amikor kiszabadulhatok a "konzervdobozból"! Itt a vasút jobbátételéről és az utasok visszacsábításáról van szó. Én a vasúti vezetőinket elküldeném pl. Svájcba. Nézzék meg ott a vonatok kihasználtságát. Ott is vannak biztosan buszok. De akkor miért utaznak az emberek mégis vonattal? Megmondom: Ésszerübb, az utazási igényket kiszolgáló menetrend miatt.
Intercity kármentés
Népszabadság • Freész Károly • 2005. szeptember 3.
Négy asszony (47, 49, 55 és 65 évesek) egy dunántúli kis faluban megegyezett, hogy az idén megnézik a debreceni virágkarnevált. El is utaztak, mégpedig vonattal. Vesztükre.
<!--
var ord=Math.round(Math.random()*100000000);
document.write('');
//-->
Történt ugyanis, hogy augusztus huszadikán este, már a hazaúton, vonatjuk majd' háromórás késéssel érkezett meg Debrecenből Budapestre, a Keleti pályaudvarra, ezért lekésték az összes lehetséges csatlakozást, s azzal kellett szembesülniük: kénytelenek megvárni az első hajnali vonatot, hogy végre hazajussanak. Beletörődtek, hogy egy pályaudvari padon töltik az éjszakát.
A történet azonban ezen a ponton még a MÁV sokat próbált utasai számára is váratlan fordulatot vett. A Keleti ügyeletes tisztje ugyanis - akinél a debreceni vonat számos pórul járt utasa érdeklődött mentesítő vonatok vagy bármiféle egyéb lehetséges megoldás felöl - közölte: azonkívül, hogy az intercity-pótjegyet visszafizetik, mást nem tehet. Mi több, felszólította őket, hogy éjfélkor hagyják el a pályaudvart, mert a Keletit éjszakára bezárják, s csak hajnali háromnegyed négykor nyitják ki újra.
Nem érdemes most beleveszni az ezt követő, egyre jobban elmérgesedő vita részleteibe. A lényeg, hogy az ügyeletes tiszt a MÁV hibájából éjszakára a pályaudvaron rekedt, protestáló utasokat a vasútbiztonsági szolgálat embereivel kidobatta az utcára. Punktum.
A dunántúli hölgyek (akik a főváros utcáin töltött éjszaka után az első hajnali vonattal hazautaztak) azonban úgy gondolták, ők nem itt tesznek pontot a történet végére. Panaszos levelet írtak a MÁV-nak, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek, és szerkesztőségünkhöz is eljuttattak egy másolatot.
Elküldtem a panaszos levél másolatát a MÁV sajtóosztályának, és kértem, adjanak magyarázatot a történtekre. Röpke egy héten belül megkaptam azt a válaszlevelet, amelyet a panaszosoknak is elküldtek. Ez felér egy töredelmes beismerő vallomással. Kitűnik belőle, hogy a pályaudvarokat "biztonsági és vagyonvédelmi" okokból éjszakára csakugyan zárva kell tartani, de "rendkívüli esetekben az ügyeletes tiszt rendelkezésére, lehetőség van a várótermek kinyittatására". Azt írják továbbá a négy kárvallott hölgynek: "Az elszenvedett kellemetlenségei és az utazással kapcsolatos negatív tapasztalatai kárpótlása érdekében engedje meg, hogy társaságunk nevében felajánljunk egy részvételi jegyet a MÁV Vándorra, a vasúttársaság legújabb utazási csomagjára. A program tartalmaz egy IC vonattal történő utazást (Budapest és Debrecen között), jegyet a Munkácsy-trilógia megtekintésére, idegenvezetővel történő városnézést, valamint egy hangulatos ebédet Debrecen szívében."
Mit mondjak? Kárpótlásnak gáláns, bár az én olvasatomban a helyzetre a kármentés kifejezés jobban ráillik. S gyanítom, a kárpótoltaknak - ha elfogadják - még az ingyen kapott debreceni kirándulás közben is összeszorul majd a gyomruk, ha az a másik, a kényszerű budapesti éjszakai városnézés az eszükbe jut.
Bocs, de benne volt a nyári szó, egyrészt, másrészt pedig az a vonat alapból ugye Püspökladányból jön,és Kanizsára megy. Keszthelyre egy közvetlen személyvonati része megy.
>>hogy az NDK-sok annyira precízek voltak , hogy még a kocsik típusát is kiírták a csarnokban lévő infótáblára ?
Az olaszok ilyen precízek:) de csak a Pendolinóknál. Tényleg beírják a menetrendbe, hogy milyen szerelvéyn közelekdik ETR 460/480 vagy ETR500.
V_petinek igaza van, mert a a régi személyvonati kocsikban tényleg nem volt folyosó, ezek a kocsik a tartományi vasutaktól maradtak meg, de használta őket a DB és a DR is a '60 - as évekig. Voltak ilyen kocsik a PKP - nál is, de nem tudom meddig. Ezekből a régi kocsikból lettek a REKO kocsik és ezután már nem volt jelentősége a D-Zug elnevezésnek.
Ez régen volt, és az elnevezés hagyományból megmaradt. Amúgy meg az IC-k és az ICE-k is meghatározott kocsitípusokkal közlekednek.
De ha jobban belegondolunk, akkor nem átjárható kocsik nem mehettek gyorsvonatba, mert nem lehetett átmenni rajtuk az étkezőkocsiba, enm lehetett kimenni bennük VC-re, és a kalauznak is veszélyes egy száguldó gyorsvonat külső lépcsőjén egyensúlyoznia. Egy vicinálisnál ez még elment. Sőt ma is így van ez. Na de hol?
>>D-Zug=Durchgangzug: Nem azt jelenti, hogy keresztülmegy Berlinen, hanem azt, hogy oldalfolyosós, azaz átjárható kocsik közlekednek benne.
Köszönöm!
>>Ugyanis régen sok helyen a személyvonati kocsik fülkéjébe a peronról kellett beszállni, és nem voltak átjárhatóak.
Ja tényleg, de olyannal nem utaztam, sőt még REKO - val sem. Érdekes, hogy egy ilyen elnevezés milyen sokáig fennmaradhat, hiszen a Bi30 - as is átjárható, pedig az sem egy mai vagon már.
Amúgy a gyorsvonat sok országban kihalófélben van. :(
Németországban regionális szinten a sebes- és gyorsvonatokat Regionalexpressnek nevezik. Távolsági forgalomban pedig van még mutatóba 1-2 Interregio, és vannak az IC vonatok.
Ausztriában sebesvonatok vannak és IC-k. Ezek kb. a gyorsvonatoknak felelnek meg. Efölött meg van az EC, az ÖBB EC ill. az ÖBB IC.
D-zug témához. Akkor most azt kell higgyem , hogy az NDK-sok annyira precízek voltak , hogy még a kocsik típusát is kiírták a csarnokban lévő infótáblára ? Na ne ??!!
Nekem az tetszett benne, hogy milyen régi járműveket is használtak, pl. az S - Bahn szerelvényekből csak régire emlékszem. Ezeknek kézzel is lehetett csukni az ajtaját és persze nyitni is. A berliniek éltek is a lehetőséggel és a vonat megállása előtt nyíltak az ajtók és szálltak le az emberek. Volt külön szakasz a biciklistáknak is, ők is menet közben szálltak le, ráállt az ürge a bicikli pedáljára és egyszerűen legurult a mozgó vonatról! Az emeletes kocsikból 2 fajta festésű volt, de nem tudom, hogy a krém - bordó színűek az S - Bahnhoz, vagy a DR - hez tartoztak - e? Egy ilyen szerelvény nálunk is járt 1991 - ben.
Csorna: Forgalmas az állomás, és kevés a vágány és ez is torlódásokat okoz. Amúgy nem értem, hogy miért áll ott mindig olyan sok tehervonat, amikor nem hiszem azt, hogy túl sok 8-as vonalon közlekedő vonatról kapsoljanak át kocsikat a 16-oson közlekedő vonatra, vagy fordítva. Mégha van is ilyen 1-2, de azért szerintem ez nem jellemző a nagy többségükre. Valamint Csornán sincs olyan rengeteg vonattal kiszolgált üzem.
Reggel Nagykanizsarol indul 1 mozdony 1 mv 8509-el, aztan amikor feler a Delibe, utana g.m. a Keletibe, ott amikor bejon Puspokladanyrol a 5609 akkor raall es 5609-2-kent megy tovabb Nagykanizsa fele. Kozben az m.v.-t levaltjak majdnem a cel elott. Balatonszentgyorgyon pedig kettevalik a vonat, masik fele irany Keszthely.
Ha visszafele nezzuk 5608 indul Nagykanizsarol, Balatonszentgyorgyon egyesitik a Keszthely feloli kocsikat, utkozben megint szemelyzet valtas es feler a Keletibe. Onnan pedig 5608-1 megy tovabb masik mozdonnyal es szemelyzettel Nyiregyhazara. 5608 mv+mozdony gepmenet a Keletibe es masnap hozza a 852-t.
Azért nincsenek ilyen vonatok, mert az IC közlekedés Budapest-központú
Hát ez sajnos nem csak a vasúton van így. Ebben az országban elég sok minden "Budapest-központú". Sokan úgy gondolják, hogy vidéken nem lakik senki csak Pesten.
Ki kellene nőni már a MÁV-nak ebből az egyközpontúságból. Sok átmenő és ezeket keresztező átlós vonat kellene, mint ahogy írtad.
Én múltkor Szegedre akartam utazni, de hiába forgattam a menetrendkönyvet és nyaggattam az ELVIRA-t, sehogyan nem tudnék megfordulni Veszprémből úgy, hogy 1-2 órát ott tölthessek. Ennek sajnos az a legnagyobb akadálya, hogy Budapestről közvetlen vonat 18 órakor jön utoljára, de Fehérvári átszállással is 19 órakor el kell indulni. Nagyon hiányoznak az esti vonatok. Én példáúl a 9008-t 20 óra körül indítanám Szombathelyre.
Az átmenő távolsági IC vonatokkal ezek a problémák talán javíthatók lennének!
Tavaly még járt chartervonat Pozsony és az Adria között, azonban a (magán)üzemeltető idén már nem indított ilyen vonatokat, és nem azért, mert tavaly annyit keresett, hogy idén már csak a pénzét kelljen számolgatnia :)
Ha a benzin jól megdrágul, akkor majd visszasírják. De ha valaki a kényelmes utazás helyett a 86-os utat választja, akkor az meg is érdemli. :/