Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4363
Anno VBI-s kollega nem így gondolta.
Előzmény: monor-21 (4361)
r1232 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4362
Jól gondold. Tekintve, hogy pl iparvágány-kiszolgálás közben az ember nem a sebességmérőt bámulja egyfolytában.
Előzmény: monor-21 (4361)
monor-21 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4361

Úgy gondolom, hogy 5 km/h vagy 10 km/h haladási sebesslég különbség a magyar mozdonyok 99%-án a mozdonyvezető saci szemmértékén és nikkelezett ülepének érzékelőjén múlik.

 

az 1%-nyi korszerű gépen, lehet más a helyzet.

 

 

r1232 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4360
Még a hagyományos sebességmérők is alig-alig.
Előzmény: monor-21 (4357)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4359

Tud menni 5-el minden mozdony ?

 

A mai korszerű elektonikai építőelemekből felépített hajtásrendszereknek köszönhetően a villamos mozdonyok, motorvonatok minden nehézség nélkül képesek erre a manőverre. Dízel-villamos erőátvitel esetén már kicsit problémásabb a helyzet.

A középütközővel felszerelt motorvonatokat jellemzően ettől kisebb, max. 3-5km/h sebességgel szabad összekapcsolni, különben sérül(het)nek a kapcsolóelem alkatrészei.

 

A régebbi gépeknél, ami dízelmozdonyokat iparvágányok kiszolgálására használnak, ott a mozdonyvezető ügyességén múlik, mennyire képes egy konstans 5km/h sebességet produkálni. Lehetséges és kell is mindenképpen ezen sebességgel is közlekedni tudni mind a gépnek mind a személyzetnek, de sok mindentől függ az adott sebesség tartása avagy az attól való kisebb nagyobb eltérés.

Előzmény: monor-21 (4357)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4358
A szabályozási rendszer maga a mozdonyvezető.
Előzmény: monor-21 (4357)
monor-21 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4357

Tud menni 5-el minden mozdony ?

 

 

Pontosabban van annyira fínom a szabályzás rendszere, hogy különbséget tudjon tenni 5 és 10 km/h között ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (4356)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4356

Legalábbis a jegyzőkönyvekben a neve bizonyosan ott szerepel és általában nem is utolsóként.

 

Egy példa:

Valamelyik iparvágány ívben történő kiszolgálásakor esett meg még az Alföldön. Engedélyezett sebesség 5km/h. A mozdonyvezető 10km/h-val ment. Kisiklott egy kocsi nyomtávbővülés miatt, annyira ramaty állapotban volt a karbantartás hiánya miatt a vágányzat. (Minden szét volt rohadva, a vizsgálat alkalmával a sínleszorító csavarokat kézzel hajtogatták ki a talpfákból.)

 

Megállapítás: a baleset mindenképpen bekövetkezett volna. De!!! A mozdonyvezető 100%-al túllépte az engedélyezett sebeséget, így aztán ő is kapott a fejére alaposan.

 

Mellékesen megjegyzem: ezt a szitut (szinte kivétel nélkül) mindenki benyalta volna!

Előzmény: bsasa (4354)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4355
Akkor értjük egymást.
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (4352)
bsasa Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4354
Ha viszont nem hárítja el akkor jellemzően Ő a hibás.
Előzmény: Törölt nick (4345)
bsasa Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4353

Igen ebben teljesen igazad van,viszont az ilyen közlekedési szempontból "bonyolult forgalmi helyzet" kinek,kiknek a hibájából alakult ki?

Hogy értsd miről beszélek:

Egy éjszakás szolgálatban tolattunk X állomáson. Az iparvágányról behozott kocsikat a 6.vágányon álva hagytuk és átáltunk a 4.szvágányra az indulni készülő sz.vonat végére,hogy annak elmenesztése után a fszt.a helyikapcsoló kiadásával biztosítja számunkra a további állomási tolatást.A kis kolléganő kijött a tartalék mellől elmenesztette a sz.vonatot.Az irodába ment váltót allított a 6. vágányra és beleszólt a rádióba "kolonka kiadva mehettek"

Ha ott nem figyelünk akkor a váltófelvágás a tol.vez. és a mozd.vez sara lett volna,pedig tulajdonképpen a fszt-vő aki előidézője lett volna az oda nem figyelésével.

Előzmény: 1047 005-2 (4342)
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 4352
Itt viszont pont az történt,hogy szándékosan teremtet olyan helyzetet sajnos.
Előzmény: Törölt nick (4347)
Nohabf Creative Commons License 2007.03.28 0 0 4351
Asszem nálunk volt egy olyan eset Rákoshegyen pár éve hogy a pacák egy jódarab drótot feldobott a felsővezetékre és ropogósra sült.
Előzmény: dulla (4349)
bukfencjane Creative Commons License 2007.03.28 0 0 4350
Már megint úgy oldotta meg valaki a saját problémáját,hogy másoknak okozott gondot,s nem kevés anyagi kárt. Amíg élek sem fogom megérteni az ilyet.
Előzmény: dulla (4349)
dulla Creative Commons License 2007.03.28 0 0 4349
http://www.baon.hu/index.php?apps=cikk&cikk=72426#
Döbbenetes öngyilkosság Tabdi határában
Szénné égett az a férfi, aki a vasúti magasfeszültségű felső vezetéket egy fémrúddal megérintve lett öngyilkos tabdi határában.
Az 57 éves, akasztói áldozat forgalomból kivont Volkswagenjével érkezett ma (kedd) délután a vasúti töltéshez. Leparkolt, levette cipőjét és a zokniját, majd az egyik sínre állt. A magasfeszültségű vezetéket egy fémrúddal érintette meg.
A nem sokkal később a vasúti szelvényhez érkező vonat vezetője azt látta, hogy lángol egy férfi a síneken. Már nem lehetett segíteni rajta. A helyszínre riasztott rendőrök szerint kizárt a bűncselekmény: öngyilkosságot követett el az áldozat.
M41 2204 Creative Commons License 2007.03.28 0 0 4348
Ha nem téved, pl.: öngyilkos a síneken, vagy autó hajt elé átjáróban. Akkor sincs tovább.............
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (4346)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.28 0 0 4347

Részben igazad van.

 

Csak tudod nem teremtek szándékosan olyan helyzetet, hogy megadjam a tévedés lehetőségét.

A baj sajnos e nélkül is jön magától és megtalál előbb utóbb ebben a szakmában. Minek keressem én?

Előzmény: 95 55 2241 152-4 (4346)
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4346
Ez így igaz,de a mozdonyvezető is emberből van,sajnos ő is tévedhet és akkor nincs tovább:-((((((((
Előzmény: Törölt nick (4345)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4345
Csak hogy a legtöbb esetben a mozdonyvezető az, aki legutolsóként el tudja hárítani a mások hülyeségeiből (is) előálló esetleges rendkívüli eseményeket.
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (4332)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4344
Lásd az elől közlekedő vonatokat!

Végülis, néhány hozzászólás alapján azok voltak a hibásak. Hiszen ha gyorsabban mennek, nem lehet utolérni őket.
Előzmény: 1047 005-2 (4342)
rg7 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4343
Magyarisztánban divattá vált a szerecsenmosdatás.

(A legnagyobb tisztelettel írom ezt, miközben nem hiszem, hogy a "szerecsen" örülne ennek, amit a nevében tesznek.)
Előzmény: 1047 005-2 (4342)
1047 005-2 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4342
"Igaz a balesetért hibáztathatók között nagy valószínűséggel nem fog sok név szerepelni,pedig akkor lenne tisztességes ha a helyzetet előidézők nem aludhatnának nyugodtan."


Mi?Volt egy szituáció,volt egy szabályozás.Ezek mentén nem következett volna be a baleset.Lásd az elől közlekedő vonatokat!
Előzmény: bsasa (4339)
Infós Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4341
S tényleg... ;-)
Előzmény: Mónus Péter (4340)
Mónus Péter Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4340
Őőő!viszatérve a Mendei balesethez!
Ma egy barátom mondta a következőket:"Azon másnap leszedték a Gőzöst a sinekről, és Dec. 29.-én visszaállították, hogy elvigyék, és akkor elsett ki a vezér sapkája.Ez eddig rendben van!de a vezér sapkájában a következő irásbeli rendelkezés szerepelt.Idézem:"Mende és Sülysáp állomás között December 17.-től kévágányú jobbjáraratú vonatközlekedés van érvényben!
bsasa Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4339

Ismered a viccet: ha a nagyanyámnak

 

Na ez a baj .

A mások trehány,nemtörődöm munkavégzése elintézhető egy viccel.

Igaz a balesetért hibáztathatók között nagy valószínűséggel nem fog  sok név szerepelni,pedig akkor lenne tisztességes ha a helyzetet előidézők nem aludhatnának nyugodtan.

Előzmény: rg7 (4334)
M41 2204 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4338
Beleakadt a lépcső (is).
Előzmény: varjan01 (4337)
varjan01 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4337
Bocs.
A főcím alatt: www.haon.hu
Előzmény: varjan01 (4336)
varjan01 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4336
http://www.haon.hu/engine.aspx/page/haon-article-detail-page/cn/news-20070327-09511513/dc/im%3Ahaon%3Anews-hajdubihar/ag/im-haon
Vonat és autó ütközött Debrecenben
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4335
Igen.
Előzmény: rg7 (4334)
rg7 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 4334
Ismered a viccet: ha a nagyanyámnak...
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (4332)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!