Tudsz arra felétek a környéken "normális" Bosch adagoló felújító helyet? Vejem 320D-jét utolérte a végzet, a WD adagoló felújításra szorul. Itt Lázárhelyet már ajánlották Jóciék - csak eddig levonszolni az autót Isaszegről, nem jó ómen :-(
szidni!? Inkább köszönjék meg, hogy a GS-ek miatt nem tettem bele sem az ótópálya' alatti fejbehúzós átkelést, sem a vasút alatti patakmedret, sem a most hétvégi natúr vasúti síneseket...
(ez utóbbiért DZoli kap egy pirospontot, mert soha nem gondoltam volna hogy ezzel a batárral így át lehet menni - és még én is meg tudtam csinálni... De azért, el kell ismerni, átjáróban könnyebb :-))
Van ám kompromisszum!
A röszkei átkelést elfelejtjük, én a magyar utat elviszem Kelebia felé (megvan a track, a múltkor voltunk arra :-) (is ...) És Tompa után a mostani délvidéki vonalnak csak a fele kell, mert kimarad az Ásotthalom-Tompa rész!
(mármint a szerb oldalon. Átkerül hozzám, Mo-ra :-)))))
Így javul majd az arány, nem 90 vs 18 lesz, hanem csak 45 / 18. Az meg már elviselhető!
Én meg amondó vagyok, hogy ha túl sok és túl nagy kerülő van egy adott A és B pont között, az nem biztos hogy jó, mert akkor rettentően megnő az útvonal hossza!
Házifeladat:
Tessék utánna nézni hogy milyen hosszú volt a Tiszánk a folyamszabályozás előtt, és után.
Na te is kb most ezt csinálod, értem én hogy mindent meg akasz mutatni!
De nem lehet! Mérlegelni kell.
Pl: az a Orb@n kerítés jó látványosság bárkinek, aki arra jár. Nekem is tetszett a nyugati határunkon.
(Délit még nem láttam)
De "relatíve"' elég kicsi ország vagyunk. É-K irányban, gyorsan át lehet rajta pengetni terepen. Nem egy Lengyelország mondjuk, ahol ilyen irányokban azért vannak távolságok.
Te most 500%-os útvonalnövekedést eredményeztél.
Bár biztos van túratankjuk :D, Így is szindi fognak fent minket magyarokat!
sebaj ha nekik terep kell, akkor megkapják.
Már most merek fogadni, hogy jövőre, ott lesznek technikai hibák, mert egy két figura le fog koppani a "gigalépcsőn".
Most nézem BikeR képeit. Most TET-el Horvátban(én is szándékozom megcsinálni jövőre többed magammal ;)! Bámulatosan gyönyörű!
Nekem papírom van róla, hogy amiatt nem tudtam menni - ami miatt hétvégén sem :-(((
De készen van a víz-zárás mindkét feredőszobában,
a szerb linesmannak javasoltam egy "rövidebb utat" Szabadkán keresztül Kanizsa felé, így az most "kis" kitérővel becsatlakozik Kanizsán az eredeti, Horgostól induló részbe,
felélesztettem a lemezjátszómat, mindenki legnagyobb örömére, vagy 10-15 éve nem hallottam analóg hangot! (most már az utca is hallotta...)
És ez még csak az eleje a melónak. Ne is fájdítsd a szíveinket :-(
De, most mondd meg, hát nem szebb-rövidebb ez a piros 90 km mint as eredeti sárga 18!??? :-)))
Nekem volt egy bannerom 2008ban vettem, 2016ig bírta. Ugyan ott ugyan olyan bannert vettem utána ytx 14bs, az 1,5 évig bírta így több bannert nem veszek, van olcsóbb ami elmegy 1,5 évet. Ytx sorozat tehát zárt savas? Ezt oldalt dőlve is beépíthetik motorba. Nem lenne baja egy dőlés.
Etz-mmel vidáman haladtam mikor elkezdett össze vissza rángatni prüszkölni. Megálltam nézegettem nagynehezen beindult, rángatva még elmentem suliba hazafelé futó.
Feszkó volt bírta a redlektort is de ha forgattam a főtengelyt elaludt a lámpa majd újra világított mint állat, a megszakító kapcsolgatta. Cseréltem trafót, majd mindent ami elektronika haver gépéről. 2 hétig szívtam vele, méregettem. Egyszer jött egy gondolat lehúztam az akksit belöktem a motort egyböl indult ahogy az etz tud 1300f/p fölött. Az akksi menet közben meghalt, elég öeeg volt kb 5 6 év, akkor gyűlt fel az ólomiszap az aljában vagy tudja a rosseb, egy új akkuval tökéletes lett.
DE a problémák csak sokasodnának a ráhuppanás után ! :O simsonnal, etz-vel még ok volt..... azok alacsonyak voltak... DE ez.... szerintem egyből dőlnék el a "túloldalra".... :-)
Ebben Manóúr az ász, ő betudja tolni egyedül is. Az én tenerémet egy egész nap vagy 10-15-ször belökte ő meg még annyiszor a többiek.
Ezúton köszi mindenkinek aki akkor tologatott egy országhatáron át.
Nekem sosem sikerült még.
Ha jól emlékszem sebességbe rakva megkeresed mikor sűrít, onnan hátrafelé tolva visszaforgatod valamennyit asszem talan a robbanás üteméig. Tehát majdnem 2 teljes főtengely fordulat.
Kirakod üresbe (ez fontos, behúzott kuplungal nemjó).
Nekifutsz, mikor megvan a tempó ráhuppansz, hogy tapadjon a hátulja és ezzel egy időben 2be rakod.
üresen multiméterrel rámérve még mndig 12,7 voltot mutat....
nem refi, hanem féklámpa izzóval megterhelve meg 7 voltot !
Szóval akku kuka....... :-(
a megoldas az lett, hogy....volt itthon 2 db , dupla akkora mnt az eredeti yuasa szünetmentes akku...
Abból az egyiket levittem kocsival, ahol a motor volt....kb. 15 km. + bukó, csizma, kabát
Csináltam 2db egy méteres 3 x 1,5 MT kábelból "toldast".... mind2nél külön..külön, 3 kábelt összesodortam, "kialakítottam forrszemet" belőlük.... Azzal bekötöttem a helyére, leszigeteltem, akkut egy hátizsákba felgimipókoztam az utas ülésre....majd hazamotorozram.....
Autó ott maradt...
Msjd letekertem az ótóért motorral.... :-)
Még jó, hogy nem hétvégén történt mndrz, mett akkor pöttyet meszebb voltam..... :-)
És ha úgy nézzük...ha tegnap még esett is volna, szarabb lett volna......
Mndjuk azt még mindig nem tudom (nem jött rá válasz.....én meg nem próbáltam ki, majd hétvégén ...most siettem vissza ótóért), hogy akkuról beindítás után , az akkuról lrkötve működik...működött volna !?!?
Mondjuk kérhettem volna kölcsön utánfutót.... és akkor egy körrel megúszom..... de sz is nyűg, összehangolni, meg visszavinni..... lespaniferezni....stb.
Így legalább motoroztam is..... meg mozogtam is....:-)
A teljesen feltöltött akksi NYUGALMI feszültsége 12,6-12,8V. (10-20 perc pihentetés után)
10V alatti feszt mérve ebben az állapotban óránként 2-3 évet öregszik, vagy egy nap állás így - és lehet kukázni :-( (vannak csoda-akksik meg csoda-töltők, amik még fel tudják innen is éleszteni :-)
Tegyél rá egy égőt terhelésnek, egy refi 50W, az 4-5A, és terhelve is méd meg a kapocsfeszt! Ha az egő alig világít - akkor kuka, mert a belső ellenállása megnőtt (valsz vmi belső szakadás, vagy kiestek az ólomdarabok a tartóból).
Cellazárlat is szokásos ilyenkor, ha kipotyognak az ólmok, de akkor a fesz egy cellányival csökken.
Motor akksi egyébként? Mert azokat rezgés-állóre csinálják. Egy fejreállás nem ütheti ki. Túlfolyó van rajta? AZ nem kellemes endurás közben, mert kifolyhat a sav fejenállás okán :-( A Gondozásmentesnek annyi előnye mindenképpen van, hogy zárt, nem jön ki belőle semmi - ergo utántölteni sem kell a vizet, tehát gondozásmentes... :-)
Kérdezni szeretnék ....lehet (számotokra) hüleséget...... de ezt most nézzétek el nekem ! :-)
Xt600E (1999)... "működik-e" akku nélkül ?
Persze miutan pótakkuról/kocsiról be lett indítva/bikázva ... szóval miután jár a motor, lehet-e vele menni , akku nélkül ?
Kicsit más...de ide kapcsolódik.. és az előző kérdés is azért merült fel, mert.......
Volt akinek "dőléstől" ( nem eséstől !! ) tönkre ment az akksija ?
Csak mert tegnap elvesztettem egyensúlyom, eldőlt a motor... pontosabban....nem tudtam megtartani, szépen lefektettem földre.....negatív szögbe... ( egész könnyű volt felállítani... :-) )
Akkor egy kis benzin elfolyt, kis köszörülés utan beindult.... majd fél óra múlva egy leállítás után semmi ! csak kattogott , de nem tekert indító motor.... az üresjelző nagyon elhslványult indító gomb megnyomásakor...duda is csak halkan szól..
Akkut itthon felraktam töltőre....lidlis "okos" töltő, 12,7 voltot mutatott, de nem vette fel a töltést, állandóan kikapcsolt ! Lehet a "dőléstől" cellazárlatos lett akksi.....? ha van olyan egyáltalán.... :-)
Videóban elhangzik pedig a konkrétat törvény bekezdés 2:35-től!
És ekkor már tök érthető, mert közel van az Ipse.
Tessék odafigyelni, bár tudom elég szar a hangminőség, de ez van, nagyon fújt a szél, meg messze is volt a kamera...(no de azótta már külső mikrofonnal tolom )
Frankón érthető, csavarj oda a hangerőt az Erősítődnek :D
Már ezért írhatta volna a csekket nekem!!!
De mivel jó fej vagyok :) , meg Afrikával is voltam, ami szép Zöld(bele illik a tájba, nagyon greenpeace-es), így látta hogy ezt a srácot nem fogom megbüntetni :D.
Egy rendszám nélküli motorral, vagy ha nincs jogsim, vagy kategóriám rá, vagy nincs biztosításom, vagy priuszom...stb
Lemerem fogadni, hogy akkor meg büntetett volna!
Vagy mondjuk hogy Ecséd lett volna az állandó lakcímem(Szerencsére:Kisújszállás és ezek után meg pláne hogy így marad). kötve hiszem hogy nem hitte volna el, hogy Ecséden lakom és nem tudom, hogy a komplett Sárhegy természetvédelmi terület.
Így úgy döntött, elengedem ezt a gyereket, minden okés vele!
Ezt az adukártyámat, hogy nem vagyok helybéli papíron még jól fog jönni, úgy érzem ;)
Elektrotechnika órán induktivitás számításánál elég sok lényeges adatot meg kellett adni ám.
Mert ha nem tudod hogy mennyit kell kiszámolnod(L->Henry), akkor honnan tudod hogy mennyit kell tekerni meg miből...stb. A lényeg kurva bonyolult képlet.
De tételezzük fel jól megtekerted. A de a legvégén hibát követtél szerintem.
Dukai úr is írt erre, és itt van a kutya elásva!
"Egyebkent ledorgoli magarol a lakkot es athuz valahol."
ide speciális hőálló lakk kell, mert azért itt hő is van ám. hiába kented le nem megfelelő lakkal.
ha áthúz a lendkerék felé szia van... régen papírt használtak, most meg lakk, de ha neked lakod oldódik olajban akkor is szia van..
2. Vasmagot ellenőrízted hogy nincs benne repedés, törés...stb ?
3. jeladó vezetéke is jó? nem kontakthibás?(CDI-ig)
4. CDI-det igazold keresztcserével hogy rossz-e(szerezz egy jót és tedd bele)
és Story következik :D
Több éven át jártam dolgozni simsonokkal tavasztól őszig.
Ucsó simsonom S51Electric de még 6V-os, akkus. Okkersárga színben.
Sosem hagyott cserben, kivétel egy alkalommal egyik éjszakás reggelén nyáron!
Azt történt, hogy a szimering kiment a gyújtás oldalon. A benzin levegő keverék meg elégett és berobbant abban a kis zárt részben, gyújtáskörül.
Ami felolvasztotta a jeladóról a kivezetést. és ezért nem volt szikrám.
Itt nem foltozgattam vezeték csere mert eléggé viseltes volt már.
Régi vezetékek kontakthiba tömegét tudja produkálni.
kb ennyi.
Ja és videók...
épp most raktam fel egy tavaszit mert még nem volt fent a youtube-on :D
Azért ennél az epizódnál lógott a fejem felett 150e HUF-os büntetés.
Mert ha nagyon akart volna meg tudott volna fogni(nem mondom el hogy :D, Bátyám tájegység fővadász(előtte természetvédelmi őr volt szolnok körül) a Tiszazugban, Ő mondta egyből, hogy megvágott volna, nincs kibúvó a törvény az törvény!
Szóval.
Frankón lekisért az aszfaltig tényleg arra megyek-e. de az utókornak összevágtam tanuljanak belőle! Itt biztos nem anekdótáztam volna a végén. 150e ből elég jó kis motorostúrákat lehet generálni. Szerintem úszott volna az évi projektjeim.
De még mindig honnan a picsából lett mögöttem, ki szúrt ki, szerintem a repülőtéren megláthatták hogy döngetek elejétől a végéig a leszálló pálya mellett, és rámküldték. Gondolom sejtette hogy mi a célom. Mint a hegymászóknak csúcstámadás :)