Úgy döntöttem, kipróbálom ezt is. Ez a ForestRadio féle módosítás, ahol egy kapcsolót épít a burkolatba, amivel a végtranzisztor lábait zárja rövidre? AM módban meg csak a modulálatlan vivő megy ki, ha jól értem.
Egy 10Amperes CB tápot meg úgy vettek meg hogy, nem voltak benne biztosak hogy elbírja a grantet, ezért előbb elvitték, hogy kipróbálják.... 30éve próbálgatják :)) Azóta inkább nem is állok szóba a fajtájukkal, se venni se eladni, az a biztos.
Egyszer mikor jöttek a készülékért, azt mondták nincs pénzük, adjam oda majd hoznak 50liter benzint, az áráért...jöttek is egy nagy balonkannával csak az volt gyanus, nem várták meg míg beöntöm a kocsiba.. és még a kanna se kell nekik. mikor beleöntöttem akkor jöttem rá csak a tetején volt pár deci benzin, a többi víz volt :)
Nálam mindig is alap felállás volt, hogy akkor adtam a kezükbe a rádiót, amikor nyújtotta KP-t. Viszont borravaló soha nem volt divatban. Amennyit kértem, annyi volt az ár. Alku se le se fel nincs. De nem is próbálkoztak simlizéssel, mert másnap vagy egy év múlva újra kellett az extra gyors segítség és tudták mit jelent, ha csak 2-3 napig állna rádió nélkül.
Itt is az volt, csak miniatűrben, kicsiben.Én nem folytam bele sosem.Egy-kétszer volt hogy meglógtak tőlem 3-4 rádió javításával+benne az alkatrészeimmel.De behoztam a többin... meg adott mindegyik borravalót is ez alól alig volt kivétel (de azt jól megjegyeztem!) Volt egy társaság, a DH, amelyik "gyűjtőhelye" volt az ilyen alakoknak, aztán megmondtam, ennek társaság tagjainak csak elörefizetés után nyúlok bármely elektronikájához.
Nekem is volt akkoriban annyi bőr a képemen, hogy a vasaló kihűlt volna rajta, sok olyan balhéban benne voltam, ami ha akkor kiderült volna, akkor pár évig az utcára sem mehettem volna ki, de megnősültem, megszületett az első gyerekem, kicsit kezdett a pesti éjszaka "elcsikágósodni", úgyhogy kiszálltam a pályáról.
Adtam és kaptam elég pofont, voltam aktív részese rengeteg hármasbréknek, elég volt.
A családom, igényelte a teljes személyemet és nem csak aludni akart látni.
Évekig visszavágytam. Nem a pénzért, (pedig még az is lényegesen jobb volt, mint egy átlagfizetés) hanem inkább az életformáért, a szabadságért, a "magamura" érzésért.
A magántaxizás kezdetétől gyakorlatilag a teljes adatforgalmi átállásig a forgalmam jelentős része volt a taxis ügyfelek kiszolgálása. Láttam sokat, érdekeset. Sorsokat, technológiákat, társadalmi és gazdasági mozgásokat.
Közvetlen közelből a taxisblokádot. Mesélhetnek bárkik. Legközelebb a City állt hozzám, de a Buda és a RádióTaxi vezetői is haverok voltak. Külön szám volt Horváth Pali. Részben technika történeti korszak is volt a Midland 100-tól a GPRS-ig. Kis lelátásom volt a valódi alvilág felé és a leggazdagabbak úri sofőrjei felé is. Karrierek a droid alkalmazottságtól az új bárók személyi titkárságáig felkapaszkodott ficsúrokig. Volt kedvenc öregúr taxis haver. Már akkor 80 év felett, teljesen hobbiból "dolgozó" fickó. Patent úriember. Gyerekei külföldön, felesége meghalt. Nagyon gazdag öreg vagány, aki otthon nem bírt ülni és az utcán szeretett élni. Mindíg tiszta vasalt ing, tiszta cipő és tiszta Merdzsó.
Nemrég egy az állásából kirúgott sofőr ismerős szükségből kezdett taxizni. Próbáltam lebeszélni, de belevágott.1 milliót költött mikorra az utcára mehetett. Fél évet sem bírt, pedig a Cityhez felvették. Maffia klánok kint és bent. Alvilági távirányítás, minden lezsírozva.
Én mindig éjszakás voltam, nappal, ritkán voltam látható a központban, ami akkor már a Zichy Jenő utcában volt.
Csak amikor a tagdíjat fizettem, vagy épp behívtak reklamára. Mert ilyen is volt, de nem tudtak megfogni semmivel, pedig meg lehetett volna. Na de kit nem?
Pesten máshogy voltak a csatornák. Itt az A27 volt a Gábriel, 28 a City, a 29 a BudaTaxi. A 10190-es kavicsokat eleinte Győző Józsi bácsitól vettem. Aztán nem győzte gyártani és 5PH Gyuri bácsi segítségével a TeleQuartz-tól rendeltük. A Jaws-nál a PA kapcsolóra kötöttük az átváltást.
Igen, én is rengeteg Jaws Mark, Midland100, stb AM40-es rádiókat alakítottam át a taxisoknak, főleg tehertaxisoknak, ök voltak alsó 28.-on, Gábriel-taxi.10-esével hoztam el a 10.190MHz-es kvarcokat a Bp Ötvös utcai, pince kvarcboltból (amíg volt raktáron).
A 10.190-et es az eredeti 10.240-et egymásmellé szigetelőszalagoztam (zsugorcsö hol volt még?) és fejjel felfelé 1-1 lábat az árnyékolóserleghez forrasztottam, a másik 2 láb ment a CB oldalára szerelt kapcsolóra.
Azután hozták be a taxisok osztrákból, az ott már leselejtezett FM CB-ket.Itt nem tudtak mit kezdeni vele, mert az AM ment.Modulátortrafó meg nem volt hozzá...
Egyszer egy éjszaka nem tudtam aludni, és gondolkoztam:" modulátortrafó... modulátortrafó..
Hát persze, a piros nyomógombos telefonból itt volt szétszedve nálam sok, hát milenne ha abból a sok leágazású vonaltrafóból modulátortrafót csinálnék?
Még aznap éjszaka nekiláttam és működött!
Pár éve a Lőrinci találkozón vettem egy FM-es CB-t, itthon szedem szét, hát kisem találod mit találtam benne?
Tapasztalataim alapján, soha nem fogsz azokhoz a csövekhez hozzájutni.Az utódok inkább összetörve bedobják a kihívott konténeres ládájába.Sajnálom hogy ezt kell mondjam...
Én meg ezer éve őrizgetek egy méhtelepen összeszedett pvc hegesztő gép összes alkatrészét.Ugye ebben a trafók a lényeg ,anódfesznek ,fűtésnek.A dolog pikantériája,hogy a szembeszomszéd asszony a Tungsram Adócsőgyárban dolgozott.Onnan hozott,válogatott csöveket,és pvc hegesztő maszek lett.Tudom ,hogy vannak csövei,el is ismeri ,de mindig arra hivatkozik,hogy milyen sokat érnek azok a csövek.Mondtam neki ,hogy mondjon egy árat és vevő vagyok rá .Nem tudom mire őrzi ,a gépük már nincs meg ,a pvc hegesztés már nem létezik.Na szóval várok vagy 20 évvel öregebb mint én.A fiának is mondtam,hogy ha a mama már nem lesz gondoljon rám.Ami nekem van cső az :.........400 jelzésű.Talán egy csöves végfokot össze tudnék rakni,hiszen ezt tanultam annó.Egyébbként valahol a padláson van egy amerikai csöves végfokon,elő is ásom,hogy mi van benne,azt se tudom már hány wattos,de főleg,hogy hány voltos?Ha 110 es akkor bajban leszek,azt is venni kell valahol,vagy autotrafó.
félig OFF: abból a korszakból vannak még emlékeim újsághírekből, amikor összeverekedtek, késsel estek egymásnak a jó helyekért, drosztokért. Csak a "haverokat" engedték oda.
Pedig még a RELATÍV legkorrektebb csapatban, a City-ben is az volt a mondás, hogy nem a rádióra kell költeni, hanem diszpécserre. De voltak nagyon alvilági kisebb csapatok, ahol semmi nem volt elég durva.
Elég sok ennél kisebb gazembert is taccsra tettek. Páran nagyon trükkösnek gondolták magukat, de mindennek volt ellenszere. Néhány ilyen galeri, mert rendszerint többen fedezték a beruházásokat, menetrendszerűen összeugrott és felplankolta az immár konkurenciát.
URH-n is volt, aki kézirádióról vette föl a címet, az otthoni keresztsávos átjátszóval, BRG yagival és 35W-os kimenővel. Ami címet föl akart venni, fölvett, sose dőlt meg. A tabletes címkiadással múlt el a világ dicsősége.
Akkor jó eséllyel találkoztunk. Sokat dolgoztunk a City-nek. Például a kis AM 40 csatornás rádiókba beletenni az alsó 28-as kanálist amikor megkapták. Még halványan emlékszem Telekdy Gáborra. Volt a központjuk az Almássy téri Kultúrházban is.
Ez is igaz. De az is, hogy hiába él ebből, nem frankó 170-el száguldozni a városban akkor sem ha egy 250 lóerős autója van. Valahol kell egy erkölcsi határt is húzni, ha épp nem látja a rendőr akkor is.