Kérdezni szeretnék ....lehet (számotokra) hüleséget...... de ezt most nézzétek el nekem ! :-)
Xt600E (1999)... "működik-e" akku nélkül ?
Persze miutan pótakkuról/kocsiról be lett indítva/bikázva ... szóval miután jár a motor, lehet-e vele menni , akku nélkül ?
Kicsit más...de ide kapcsolódik.. és az előző kérdés is azért merült fel, mert.......
Volt akinek "dőléstől" ( nem eséstől !! ) tönkre ment az akksija ?
Csak mert tegnap elvesztettem egyensúlyom, eldőlt a motor... pontosabban....nem tudtam megtartani, szépen lefektettem földre.....negatív szögbe... ( egész könnyű volt felállítani... :-) )
Akkor egy kis benzin elfolyt, kis köszörülés utan beindult.... majd fél óra múlva egy leállítás után semmi ! csak kattogott , de nem tekert indító motor.... az üresjelző nagyon elhslványult indító gomb megnyomásakor...duda is csak halkan szól..
Akkut itthon felraktam töltőre....lidlis "okos" töltő, 12,7 voltot mutatott, de nem vette fel a töltést, állandóan kikapcsolt ! Lehet a "dőléstől" cellazárlatos lett akksi.....? ha van olyan egyáltalán.... :-)
Videóban elhangzik pedig a konkrétat törvény bekezdés 2:35-től!
És ekkor már tök érthető, mert közel van az Ipse.
Tessék odafigyelni, bár tudom elég szar a hangminőség, de ez van, nagyon fújt a szél, meg messze is volt a kamera...(no de azótta már külső mikrofonnal tolom )
Frankón érthető, csavarj oda a hangerőt az Erősítődnek :D
Már ezért írhatta volna a csekket nekem!!!
De mivel jó fej vagyok :) , meg Afrikával is voltam, ami szép Zöld(bele illik a tájba, nagyon greenpeace-es), így látta hogy ezt a srácot nem fogom megbüntetni :D.
Egy rendszám nélküli motorral, vagy ha nincs jogsim, vagy kategóriám rá, vagy nincs biztosításom, vagy priuszom...stb
Lemerem fogadni, hogy akkor meg büntetett volna!
Vagy mondjuk hogy Ecséd lett volna az állandó lakcímem(Szerencsére:Kisújszállás és ezek után meg pláne hogy így marad). kötve hiszem hogy nem hitte volna el, hogy Ecséden lakom és nem tudom, hogy a komplett Sárhegy természetvédelmi terület.
Így úgy döntött, elengedem ezt a gyereket, minden okés vele!
Ezt az adukártyámat, hogy nem vagyok helybéli papíron még jól fog jönni, úgy érzem ;)
Elektrotechnika órán induktivitás számításánál elég sok lényeges adatot meg kellett adni ám.
Mert ha nem tudod hogy mennyit kell kiszámolnod(L->Henry), akkor honnan tudod hogy mennyit kell tekerni meg miből...stb. A lényeg kurva bonyolult képlet.
De tételezzük fel jól megtekerted. A de a legvégén hibát követtél szerintem.
Dukai úr is írt erre, és itt van a kutya elásva!
"Egyebkent ledorgoli magarol a lakkot es athuz valahol."
ide speciális hőálló lakk kell, mert azért itt hő is van ám. hiába kented le nem megfelelő lakkal.
ha áthúz a lendkerék felé szia van... régen papírt használtak, most meg lakk, de ha neked lakod oldódik olajban akkor is szia van..
2. Vasmagot ellenőrízted hogy nincs benne repedés, törés...stb ?
3. jeladó vezetéke is jó? nem kontakthibás?(CDI-ig)
4. CDI-det igazold keresztcserével hogy rossz-e(szerezz egy jót és tedd bele)
és Story következik :D
Több éven át jártam dolgozni simsonokkal tavasztól őszig.
Ucsó simsonom S51Electric de még 6V-os, akkus. Okkersárga színben.
Sosem hagyott cserben, kivétel egy alkalommal egyik éjszakás reggelén nyáron!
Azt történt, hogy a szimering kiment a gyújtás oldalon. A benzin levegő keverék meg elégett és berobbant abban a kis zárt részben, gyújtáskörül.
Ami felolvasztotta a jeladóról a kivezetést. és ezért nem volt szikrám.
Itt nem foltozgattam vezeték csere mert eléggé viseltes volt már.
Régi vezetékek kontakthiba tömegét tudja produkálni.
kb ennyi.
Ja és videók...
épp most raktam fel egy tavaszit mert még nem volt fent a youtube-on :D
Azért ennél az epizódnál lógott a fejem felett 150e HUF-os büntetés.
Mert ha nagyon akart volna meg tudott volna fogni(nem mondom el hogy :D, Bátyám tájegység fővadász(előtte természetvédelmi őr volt szolnok körül) a Tiszazugban, Ő mondta egyből, hogy megvágott volna, nincs kibúvó a törvény az törvény!
Szóval.
Frankón lekisért az aszfaltig tényleg arra megyek-e. de az utókornak összevágtam tanuljanak belőle! Itt biztos nem anekdótáztam volna a végén. 150e ből elég jó kis motorostúrákat lehet generálni. Szerintem úszott volna az évi projektjeim.
De még mindig honnan a picsából lett mögöttem, ki szúrt ki, szerintem a repülőtéren megláthatták hogy döngetek elejétől a végéig a leszálló pálya mellett, és rámküldték. Gondolom sejtette hogy mi a célom. Mint a hegymászóknak csúcstámadás :)
Szóval a kérdések zöme ennél a típusnál nem releváns. Ez nem az Űrkorszak hanem az igazi retro 1987. :)
Ezt még be kellett tudni indítani aksi nélkül is úgyhogy itt a CDI-nek semmi köze az aksihoz a fesszabhoz. külön életet él. Konkrétan a gyújtótekercs direktbe bemegy a cdi-be.
A felszabályzó ebben az esetben pusztán az aksi töltéséhez szükséges egyenfeszültségért felel. Neki külön tekercsek adják a 3 fázist a generátorból.
Ez a lámpás ötlet nem is rossz:D
Ha jól értelmezem te tekerted újra a tekercsét. alatta lévő szigetelésre figyeltél, nincs testzárlat?
nincs, brutál gyári szigetelő test nem ez a takony műanyagozott mint az utánagyártottak:)
Lendkerék nem ér bele semmibe?
Nem ér bele
Milyen lakkal kented le,?
selyemfényű vastag lazúrral :D ..rég rossz lenne ha még kenegetni kéne ezeket, biztos nem álltam volna neki:) szerencsére vannak már lakkozott, duplán lakkozott zománchuzalok. Ilyet használtam. 155 fokig jó lehet határeset de 0,22 csak kínai volt magasabb hőértékű 2 hónap szállítással :(
Így vágod fejből mennyi a MENETszáma, menetemelkedés?
Nem sajnos nem vágom ez a gyenge pont mivel erről semmilyen adatot nem találtam. A menetszám nagyon fontos a menet emelkedés is az de az inkább a csavaroknál. Információ hiányában abból tudtam kiindulni, hogy azonos keresztmetszetű, ellenállású vezeték hossza meg kell hogy egyezzen és mivel a hely adott, a tekercstesten kívül nincs huzalozás ezért ennek a mennyiségnek fel kell kerülnie a két magra. Ha ezt feltételezzük akkor optimális menetszámot ki is fogja adni. Azért 110-160 ohm gyári érték között van nem kis különbség az érzékenysége a rendszernek szerintem ennek megfelelő.
A menetemelkedés:D na ahogy dzoltan82 is írta ez olyan vékony huzal amit egy darabig próbál az ember szépen tekerni de messze nem lesz a vége olyan mint a gyári inkább mint az ökörhugyozás :D de 4400 forint a huzalért meg 2 óra az életedből messze nagyobb élményt ad. Bár az lenne az igazi ha menne is végül de így se rossz :D
Nézd van egy BMWm egy VFRem nincs mit szerelnem ne vedd el tőlem ezt a kis barkácsolást, hogy motor szerelőhöz rohangáljak, fogjuk úgy fel, hogy ez egy hobby és aszerinti téma :D
Próbáltam amúgy érdeklődni tekercselős mestereknél és nem nagyon válalták pont fentiek miatt, úgyhogy lehet ez nem is lenne olyan egyszerű..
Azért örülök, hogy van itt aki legalább már megpróbált hasonlót nem érzem annyira egyedül magam.
Fogunk még együtt túrázni úgy érzem, elnézve a színvonalas videókat és egy sör mellett anekdotázni a tekercselés rejtelmeiről :D
En regebben hobbi szinten tekergettem trafokat, kisebbet nagyobbat, de ebbe beletort a bicskam.
Hiabatekertem ugyanakkora atmeroju vezetekkel, perszehogy nem ment ra annyi, amennyi kellett volna :)
A japannak jo kis tekercselogepe lehetett...
Nameg, nem akarom elvenni a kedved, de a sima lakkozott rezdrot nem lesz jo, ide emelt homerseklet turesu kell, mert a blokk siman lehet 150 fok is, akkor benne a tekecsek 180 peldaul.
(ezek altalaban sotetebb szinu lakkal keszulnek)
nekem 60V korul jott ki belole, de ez nem volt eleg a boldogsaghoz :(
Keszitettem egy trafos valtofesz generatort, ami a 12V-bol csinalt 220-at, azzal ment szepen, ameddig nem talaltam mas megoldast.
Vettem bontottan egyet 30 ezerert a tarjani bontobol es most jo.
Nincs előttem az XT600Z kapcs rajza, de feltehetőleg egy több fázisú(mondjuk legyen 3) állandó gerjesztésű generátora van.+gyújtó vagy cdi jeladó
Tegyetek már be rajzot róla ide a fórumba.
(Haynes féle manual-t szerezd be a motorodhoz, ezekben a service manual-ban eléggé aprólékosan benne van a hibafeltárás menete, móricka ábrákkal)
Én ezt használom minden járművömhöz. Szerencsére ritkán kell forgatni.
De volt már hogy kellett!
Ha jól értelmezem te tekerted újra a tekercsét. alatta lévő szigetelésre figyeltél, nincs testzárlat?
Lendkerék nem ér bele semmibe? Így vágod fejből mennyi a MENETszáma, menetemelkedés? Milyen lakkal kented le,?
Bocsi hogy sok a kérdőjel, de mind nagyon-nagyon fontos tényező.
Erre külön szakmát tanultak az emberek annó!
Jól írják az előttem szólók , hogy DMM-el(Digitális Multiméterrel) nem fogsz valós értéket mérni.
Ezért van rá egy nagyon okos is "találmány" analóg mérő :)
De van egy másik okosság is erre:->
Tegyük fel 3fázisod van(összteljesítményed mondjuk legyen 180W a példa kedvéért).
Minden fázis végére tegyél egy 60W-os vagy H4-es lámpát de jó hagyományos wolframszálas 220V-os izzó is. csak körülményes megépíteni, mert kell foglalat is :D
Szóval. Beindítod a motort, és ennek a 3égőnek egyformán kell világítania. ha alapjáraton ketyeg, és ha emeled a fordulatszámot, akkor erősödik a fénye.
itt egy jó példa videó, hogy működik ez a valóságban.
Ezzel a művelettel ki tudod deríteni hogy minden tekercsed megfelelően működik.
Ha idáig OK a dolog, akkor szerencséd van.
---(nekem az volt az afrikán)
De simán meglehet azt csinálni, ha elszáll a fesz.szabod, és egy az egybe megkapja azt a töltést az akkud, meg minden, felpúpososdik(túltöltés), és az állórészek nem bírják a kiképzést és mind megszakad. nekem az összes égőm kiment a motoron, fesz.szab csatija porrá égett.
akku kuka...fesz.szab kuka.
ha még megyek még 100km-t tuti vennem kellett volna egy komplett állórészt.Hondánál az eléggé borsos, még megtekertetni is!---
bocsi a monológért .
És jöjjön a fekete leves!
fesz. szabod jó?
Ugyanis a CDI-nek már egyenáram kell, és itt kell frankón a stabil 12V, de ha mondjuk a diódáid is lehetnek rosszak. E körül is lehet gubbanc a tekercsek után, akkor az is beleszól a játékba.
Mérj töltést. fesz szab előtt.
állórészen a CDI jeladója(tekercse mit tudom én, nincs előttem a rajz)
Videó elég jó, próbáld értelmezni, legalább tanulsz egy kis nyelvet, nem mindig csak az angol:D
Ez a diódahidad ha jól értelmezem, ezt ki tudod mérni, dióda állásban frankón(nyit zár..stb).
Elsőre körre ennyi, várom a kérdéseimre a választ.
De van motorszerelő is a világon, miért nem tolod be hozzá?
vagy autóvillamossági szerelőhöz :D.
Én amihez nem értek, nem nyúlok bele, ezért se csinálom meg a DRZ-n a szelephézag csekkolást, mert itt vez.tengelyek ki, mérni összerakni,nyomatékot húzni, vezérlés beállítás...stb. Nem vagyok motorszerelő, csak lelkes amatőr.
Üdv_Szmuki
ui:remélem tudtam segíteni valamiben. és még meg se ittam a reggeli KV-mat!
Holnap csak digivel tudok rámérni. A mutatósom kb két éve megsemmisült.
Megkérdezem a szomszédot neki hátha van.
Mistral viber okés megy.
Mi a véleményed ha a töltő tekercs kétutasan egyenirányítva egy kondit töltene és azon mernénk a feszt digitálissal? Talán igy értékelhető eredmény születne.