Kicsit kiméltem a motort, nem huzattam, 3000es fordulat körül felváltottam, sokat mentem automatán, csak városba 7,7 volt. Most kiváncsian várom mi lesz.
Az országút az ugye nem autópálya?
Az én fogyasztási értékeim Corsa-ra 23911 km után a következők.
full város télen: 8-8.5
full város nem télen: 7-7.4
full autópálya (130-150 között): 6.2-6.5
full országút: 4.8-5.2
Ezek az értékek viszonylag korrektek, bár a '94-es évjáratú 1.4SE Astra-nk is kábé ezt hozta, igaz EU2-es motorral.
Sziasztok!
Olvasom itt a sok magas fogyasztást. Nem tudom. Én alig több mint 1 hete vettem egy Astra VIVA 1,2-t, 865 km-t mentem vele 1/3 város, 2/3 országút és a "nyers" motor ellenére az átlagfogyasztás 6,38/100 km ezen táv alatt...
Sikerült végre nem elfelejteni, így megnéztem az izzókészletem. Sajnos valami elképesztő mennyiségű szám van egy-egy izzóra írva, így nem tudom pontosan megmondani, hogy melyik-melyik, főleg, hogy nem is értek hozzá. :-)
A tompított/helyzetjelző, első index illetve a fényszóró az amiben a legbiztosabb vagyok.
Szóval:
1; (szerintem ez a tompított + helyzetjelző)
24/5 Watt, 12V, 2 szálas, fehér, E1, 2CR, M01
2; (mivel ez a legnagyobb, ez lehet a távolsági)
55Watt, 12V, H7, E1, 22Z, B108
3; (valszeg az első index, mert sárga az izzó)
21Watt, 12V, E2, 2F7, B12
4;
21Watt, 12V, E1, 2CH, M04
5;
10Watt, 12V, J04
6;
10Watt, 12V, E1, 2BF, M01
7;
5Watt, 12V, E1, 2C1, M0
Ami furcsa, hogy "H"-val kezdődő kód (H7) csak a távolságira van írva, pedig mindegyiknek kéne lenni, nem? Mindenesetre ha megtudok többet beírom ide. Engem is érdekel a téma..
Ennél a típusnál még az is sokat jelent, hogy milyen módban használod a váltót. Ha mondjuk minden piros lámpánál úgy indulsz hogy nyomsz 1 padlót, és hagyod hogy az automata váltson kb 5-6e-nél, akkor lehet. Illetve a távok, meg az időjárás is beleszámíthat, de szerintem is sok. Nekem ugyanilyenem volt, az télen 7,2-7,3 körül fogyasztott városban, de lájtos használat mellett.
nem kevés az biztos, de szerintem városban nem lehet fogyasztást mérni. Már volt, hogy 10litert, de volt, hogy 6.5ot evett az 1.2i Corsám városban (a rekordom meg 3,96liter/100km országúton). Ez az időjárástól is függ, meg a távoktól. Ezt úgy kell kipróbálni, hogy menni min. 150kmert o.úton, ha 6,5fölött lesz, akkor tényleg gáz.
Szerintem egyáltalán nem normális. A "beállás" miatti eltérés fél liter körüli szokott lenni. a 10 liter viszont bő két literrel az elvárt érték fölött van! Nekem nyáron 6.9, télen 7.8 körül fogyaszt városban. Valamai gubanc lehet nálad. Írj Opelroy-nak (itt a topicban megtalálod az emil címét), ő lehet, hogy tud segíteni, mert motordiagnosztikával foglalkozik.
Nekem van egy 1.2-es 75 lóerős Opel Corsa C-m Easytronic váltóval, kb. 7500 km-rel.
Normális az, hogy ha nem huzatom, hanem átlag fordulattal megy, akkor 10 liter körül fogyaszt városba? Szervízbe azt mondták hogy 10.000 km körül beáll. De azért ez nagyon sok :(
Segítségek kérek!
Nem olyan régen vettem egy Opel Corsa 1.3i-t.
Semmilyen doksim sincs hozzá,valaki megtudná mondani mekkora a tank-ja?????
Előre is köszi!
Ha van felesleges opelkönyve valakinek és nélkülözni tudja,megköszönném!!!!
az évjárata:1987-es!!!!!
üdv:szikla
Nem erdekelne esetleg valakit:
Eladó 4db Intra Verity alufelni.
4x100- as 15"- os, ET 35, Nekem Corsa C- n volt. Van rajta 195/ 50 R15- ös Fulda Extremo gumi, az egész kb. 6000km- t futott. Ára 90, 000 Ft (4 Gumi+ 4 Felni+Kerékőr)
Nekem ennyi maradt belole..:((((
Van egy eladó könnyített lendkerekem 1,4-es 16V motorhoz. Új, mart, szabályzott, egyensúlyozott, hegesztett fogaskoszorúval.
Kb. így néz ki: http://www.celtia.hu/ladaklub/images_2/lendkerek1_k.JPG
Ár: 18 000 Ft Cseredarab szükséges.
mail: agobela@freemail.hu
Ugyan nekem nem Opelem van, de régebben a Twingom hasonló rángatást produkált néha, elég ilyesztő volt, amikor padlógáznál semmit nem gyorsult, aztán hirtelen megiramodott.
Ott az elosztófedél volt a rossz, a benne levő kis grafit bisz-basz kopott el, a rotor még jó volt. A az elosztófedél cseréje után patentül ment a régi rotorral. Érdemes egy pillantást vetned rá, hátha ez a rossz nálatok is.
Én most már tuti nem vennék autót ilyen pici motorral. Max, ha az autó 400kg. Az 1.2i Corsánkkal halál félelmem van, ha o.úton ellőznöm kell. Még egy traktort is alig tud megellőzni. Bár az csak 45Le, de legalább sokat fogyaszt. Pedig azelőtt úgy gondolkoztam, hogy minek több lóerő, ugysem versenyezni akarok.
Még 1999-ben Németországban béreltünk egy CorsaB 1.0-át. Paderborn-ból Stuttgart-ba meg vissza mentünk vele. Városban teljesen Ok, autópályán hátszéllel max 150, egyébként egyenesben gond nélkül 140, 130 emelkedőn. Mindezt két személlyel, közepesen tele csomagtartóval.
Szóval ha városban akarod használni akkor teljesen korrekt, keveset eszik és a városi forgalom dinamikáját hozza gond nélkül. Nagyobb utakra nem ajánlanám. Persze ez még a CorsaB volt, a mostani 1.0-val nincsen tapasztalatom.
Ma délután 5-ig lehet leadni a kajaigénylést és jelezni a részvételi szándékot az esztergomi Opel találkozóra.
A részletes ismertetőt ITT vagy ITT találhatod meg. Az oldalon térképet is mellékelünk, valamint a budapesti környékről érkezők számára közös találkozóhelyet is megadtunk. Aki egyénileg jönne, útvonaltervet kaphat, ha ellátogat a Shell Geostar weboldalára.
A 17 óra után beérkező jelentkezést már nem áll módunkban elfogadni!!!
Az elmúlt héten kocsi nélkül voltam, öcsém belekoccant egy előtte hirtelen befékező autóba. Szerencsére csak kb 20-al csúszott bele. AZ ütés nagyrészét a rendszámtábla és a motorháztető orra fogta fel. Enyhén meghajlott a motorháztető, megpattant az indextábla és eltört az egyik lámpabúra tartó műanyag fül. Mivel az ütés nagyrészét a műanyag orr-rész nyelte el ezért a hűtő már érintetlen maradt. Az eredmény egy motorháztető kihúzás/fényezés, motorháztető hézag-illesztés, lámpabúra tartó fül-hegesztés / lámpa kalibrálás. 28-ból megvolt, ismerős csinálta.
Ilyenkor eszembe jut az 1200-es lada jó kis vaskos fém lökhárítója. A francba színre fújt lökhárítókkal, nekem inkább kéne a 80-as évek 20cm-es acél lökhárítója... :-(
Sziasztok! B.U.É.K minden OPEL tulajnak, HaPZi-nak meg különösképpen. (Bár tudom, hogy ez diszkrimináció:) Rég nem jártam erre, de ennek is csak egy Opel az oka. Szert tettem egy 1956-os Opel Olympiára és Ő most leköti szinte minden szabadidőmet.
Tom1939-Ha jót akarsz magadnak, ne számíttasd be a kocsit márkakereskedésben, mert olyan árat fognak mondani, hogy magad is megbánod. Kb. 150-200 ezerrel a piaci ár alatt szoktak ígérni. Ha lehetőséged van rá, inkább add el kéz alatt. Tudom macerásabb, de ennyi pénz szerintem megér egy kis utánajárást.
Luser2000 Valószínünek tartom, hogy az alapjárati szabályzó okozza a hibajelenséget, vagy még van két tippem, de az a gyakoribb ilyenkor. Ha van időd behozni jövő héten hozzám a kocsit, akkor valszeg meg tudjuk oldani a gondot. Küldj mailt és egyeztetünk: opelroy@freemail.hu
Talán az ünnepek körül sem sikkad el a kérdésem.
Kedvesem autója (Opel Corsa '99 1.2 16V) makacskodik. Már huzamosabb ideje (több hónapja) rángatózik. Elinduláskor (leggyakrabban 1-esben, de újabban most már hármasban) is ránt egyet, olyan érzést kelt bennünk, mint ha valami lefojtaná a motort - tehát egy kicsit visszafog, majd 1 másodperc múlva újra magához tér.
Csinálta ezt nyáron is, télen is.
Megjárt már néhány hovatalos Opel szervízt, de a probléma nem oldódott meg (esetleg csak 1-2 hétre). Üzemanyagszűrőt cseréltek, gyújtást ellenőriztek (valami számítógéppel is böngészték, semmi hibakód).
(Eddig mindig az volt a legnagyobb bajom, hogy a "szaki" sosem ült be az autóba néhány körre, hogy saját maga tapasztalja a hibát. Kezdek arra gyanakodni, hogy csak terhelésnél - értsd: mem műhelyben, üresbe - csinálja és azért nem veszik észre).
Mi lehet a baj? Tapasztalt valaki ilyet? (A kocsiban épp ötvenezer kilóméter van, szervizelt autó). Tönkre ment volna az elektronika?
Tudnátok esetleg egy tuti műhelyt ajánlani (esetleg jelentkezzen szerelő, akinél már volt ugyan ilyen hiba)?!?
A közelmúltban vásároltam egy Opel Corsa-t, melynek nem igazán akar szuperálni a hátsó ablakfűtése.
Az egész ablakon négy-öt (20 forintos nagyságú) kör alakú száradás keletkezik kb. 15 perc elteltével és ennyi.
A körök mindig ugyan azon ahelyen keletkeznek a fűtőszálak mentén.
Az ablakot így jószerivel a belső hőmérséklet szárítja meg a párától.
Eccer régen írtam, hogy hidegen kopognak a hidrotőkéim... :-)
Opelroy megnézte TEC-2-vel, az nem mutatott ki semmi gubancot a motor járásában/égési paramétereiben, így megnyugodtam valamelyest. Pláne, hogy egy-két km után, vagy 2-3perc alapjárati álldogállás után el is múlik.
--- Updated info:
Azért a múlt héten megejtettem egy olajcserét, eredeti gyári Opel olajjal, 10W40-es. Igazából az 5W-40-et ajánlották a probléma orvosolására, de az sajna most nem fért bele az anyagi keretbe. 4200 bruttó volt az 5 liter Olaj, az AAX.Com Bt-nél (1113 Karolina út 17), 1200 az olajszűrő. Eddig is 10W40 volt benne, bár már kicsit szennyes volt és a szűrőben is volt letapadt fémpor/dzsuva. A csere után egy fokkal jobb lett, 5 fok felett nem is kopogott (azelőtt már 8-10 alatt csinálta). Aztán jöttek a mínuszok és a -8-as reggelen olyan hangja volt mint egy dízelnek. Aztán szerencsére 2-3 perc járás után (alapjárat, amíg vártam az asszonykára) el is múlt így a helyzet továbbra sem vészes, csak böki a csőrömet.
Ha lesz keret, akkor kérek a Jézuskától egy flakon 5w40-et aztán azzal is kipróbálom. Egyébként meg az autószerelők szerint ha melegen állandosulna a probléma akkor kell csak komolyan foglalkozni vele.
--- End of updated info.
az az igazság, hogy nem tudom. Lehet, hogy pár hét múlva megrendeljük, de lehet, hogy csak egy év múlva. Még nem igen született meg a döntés, bár az szinte tuti, hogy Corsát veszünk. De köszi az infót, lehet, hogy ezek után várunk a dologgal.