Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.09.04 -3 1 319711

Ez azért kedvező, mert így a személy és a zónázó szerelvényei fordaszervezésileg nem fordítható egymásba, mert nem egyenértékű szerelvények.

Előzmény: Il Leone (319708)
torqmatic Creative Commons License 2019.09.04 -1 1 319710

Az utasok hiába fizetnek és vannak többen, a férőhelyek száma csökkent, vagyis egyre zsúfoltabbak a járatok.

A BKK kimutatásában a férőhelykilométer (az összes menetrendszerű járaton szállítható utasok száma megszorozva és a megtett km-ekkel) 2,4 százalékot romlott 4 év alatt egy utasra vetítve.

 

Mondjuk ez így ferdítés: ha például egy üresen vagy 1-2 fővel szaladgáló késő esti járatot megszüntetnek vagy ritkítanak, attól még nem lesz nagyobb a zsúfoltság összességében.

Előzmény: vrobee (319707)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.09.04 -1 0 319709

"de azok kellenének az 1, 2, 30a ,40a vonalakra"

 

Az 1-esre biztosan baromság, néhány vonat van talán, ami 3 FLIRT-et igényel, és az sem olyanba fordul, ahol kell 600 ülőhelyet mozgatni.

 

30a-t nem ismerem annyira, de tekintve, hogy elég bőséges a vonatok számában a kínálat errefelé, talán nem indokolt.

 

40a-n szintén nincs sok vonat, ami igényelné.

 

A 2-es vonalon, ha továbbra is növekszik az utasszám, esetleg indokolt lehet majd.

 

Továbbra sem abból kellene kiindulni, hogy a vasútmániás lokálpatrióták hogyan álmodoznak a saját vonalukon futó emeletesekről, az "olyan helyekről is hallottam" frázisokat meg akár konkretizálhatnád is az ezzel való üres dobálózás helyett.

Előzmény: Il Leone (319703)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.04 -1 0 319708

Akkor a tegnapi nap margójára:

 

http://iho.hu/hir/tizenegy-nulla-190903

 

Tehát a 100a-n csak a zónázók kapnának KISS-eket, a személyek talán FLIRTöket.

 

Ez azért kedvezőtlen, mert így a személy és a zónázó szerelvényei fordaszervezésileg nem fordítható egymásba, mert nem egyenértékű szerelvények.

 

Így ha valamiért lemondásra kerül egy zónázó, és azt egy személynek kell helyettesítenie, akkor máris csak 2/3-ad kapacitás lesz biztosítva kétszer annyi utasnak.

vrobee Creative Commons License 2019.09.04 -1 0 319707
f_k Creative Commons License 2019.09.04 -1 0 319706

150 esen jár sima Bhv-s műbőrüléses, meg Samu, BDV stb. , de nem kéne elvinni azt a maradék Flirtet ami oda jutott.

 

Amit sokan nem tudnak egy hétvégi üzemben elég oda szóló az S25 re 4 darab Keleti-Kunmiklós közé. A szólók 4 óránként forognak, üzemvitelileg célszerűbb oda ilyen vonat.

Hétköznap árnyaltabb a helyzet, mert a 14:20 a 15:20 a 16:20 meg a 17:20 ast iskolaidőben meg kell erősíteni, meg a munkanapi munkából hazatérő utasokra kell gondolni.

A Keletiből induló 15:20 a 16:20 meg a 17:20 dupla volt, már amikor jutott rá.

 

Célszerű lett volna rövid fordulóidővel délegyházi betétjárattal megoldani a dupla egységeket úgy, hogy visszafordulna kevesebb egységgel megoldható lett volna a dolog. Ez ugye menetrendi kapacitásbeli kérdés.

Munkanap a 14:20 asra visszatért egy BDV/ Samu, a 15:20 asra egy hagyományos/csíkos legutóbb már a 17:20 as is Bhv szerelvény volt a 18:20 as meg Samu/BDV.

2 napja meg a 21.20 as lett csíkos Bhv-s.

A 23.20 as hétfőtől csütörtökig általában BDV/Samu volt, eddig is.

 

A monori viszonylat menetideje a Kunszentmiklós-Tass felé közlekedőhöz képes fele annyi.

Pestszentlőrinc, Szemeretelep, Vecsés, Vecsés-Kertekalja, Üllő, Hosszúberek-Péteri állomásokra megállóhelyekre csak a monori jár napközben.

Monorra nem ez az ideális, hanem a ceglédi zónázó Budapestről legalábbis, a Nyugatiból ,Kökiről Zuglóból, stb.

Ezek rövid utazások, melegben májustól augusztus végéig ki lehet bírni bennük, azt a 15-20-25 percet, sajnos a fecske csíkos Bhv vonatokat klíma nélkül adták ki a felújításból ezért ha nincs menetszél, meg hosszú az út akkor melegben pokoli tud lenni benne az utazás, de az előterekben leszállás előtt meg büdös is van meg ugye szellőzés nincs utálatos velük utazni. Kunszentmiklós felé sajnos 81-84 percig megy a személyvonat ez már nagyon sok hagyományos szerelvényben eltöltve.

 

Amit én meglépnék:

A S25 fordulóidőt csökkenteni, betétjáratok, és így kevesebb egységgel is kiadható lenne Flirtből ami oda jár.

 

 

 

Előzmény: seadxdx (319701)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.04 0 1 319705

Nem csak közlekedésbarát helyekről hallom, hogy hogyan szórnák szét a meg sem érkezett motorvonatokat, hanem olyan helyekről is ahol fel sem kellene merülnie.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hülye mindíg volt, van, lesz.

 

Anno a Desirokat is tizen helyre akarták szétszórni.

 

Hála Isten a napokban elhunyt Kukely Mártonnak, nem sikerült nekik.

 

Emlékezzünk csak meg Celldömölk elővárosi forgalmáról, melybe Desirokat akartak küldeni (4 db-t).

 

 

Előzmény: Il Leone (319703)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.04 -1 0 319704

Mondjuk a 142-es vonalnál kb. nem oszt, nem szoroz, hogy mi megy, mert nagyjából végig 60-as a pálya, helyenként 40-es sebességkorlátozással.

 

Nekem személy szerint már az elő pillanattól nem tetszett a felújított Bhv, ugyanis nagyjából minden paraméterében rosszabb lett, mint amiből létrehozták őket.

 

A 100a-n a Nyugati és Szolnok között a legrövidebb peronhossz a Nyugatit nem számítva 250 méter, a Nyugatiban van a 14-17.-ik vágányok közül kettő, ahová 200 méteres szerelvény már nem fér be.

 

Nyilván nem az index topikokat veszik alapul a MÁV Startnál, de sajnos vannak más helyek, ahol ha hiszed, ha nem erőteljesen megy az ötletelés azon, hogy a még meg sem érkezett emeletes vonatokat hogyan kellene inkább szétszórni, és vegyes FLIRT-KISS kiadásokkal operálni, mert akkor minden elővárosi vonal azonnal kaphatna belőlük, Mert mennyivel jobb lenne, ha nem kellene sehol tripla csatolt Flirtökkel közlekedni.

 

Persze, most az M3 felújítás miatt nem lehet nagyon hozzányúlni a 100a-hoz, bár azért idén nyáron is volt vágányzári menetrend, jó nagy szívás volt sajnos.

De a 3-as metró felújításának megkezdése előtt azért rendelkezésre állt majdnem 50 év, azért 1968-tól talán nem kellett volna várni 2030 utánig.

 

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (319699)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.04 -4 0 319703

Azt kell mondjam, hogy bárcsak félreérteném.

 

Nem csak közlekedésbarát helyekről hallom, hogy hogyan szórnák szét a meg sem érkezett motorvonatokat, hanem olyan helyekről is ahol fel sem kellene merülnie.

 

De emlékezz vissza, amikor meglett a szerződéskötés, máris ment itt a fórumon is, hogy de azok kellenének az 1, 2, 30a, 40a vonalakra, nem kell az a 100a-ra.

 

Az, hogy a MÁV most azt írja/mondja mindenhol, hogy majd a 70 és a 100a lesz feltöltve, tudjuk mennyit ér sajnos.

Előzmény: r1232 (319698)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.09.04 0 5 319702

Közben az ország legforgalmasabb elővárosi vonal (tudom, nem az utasforgalom, hanem a népsűrűség a fontos, ezt is többen megmagyaráták már ezen a fórumon) meg kb. mintha az átadás utáni állapotok lennének kb. zárt marhavagonokkal.

 

Tegyük rendbe történelmileg a dolgokat, mert nem állja meg a helyét az állításod.

 

-kb 1988-'90 előtt mindenhova hagyományos Bhv járt.

 

-kb. '88-90-ben a BDV-ket megkapta a 70-es vonal.

 

-1999-től a 100 -120 vonal kapta meg a csíkos Bhv-kat

 

-Kb 2002-től jöttek a Desirók 2-re (ugye itt még Bz-k is voltak Bhv mellett)

 

-kb 2007 ben jöttek a piros FLIRTök 40 / 30 / 1 vonalra (nem 100%-ban) meg a Talentek is szétszórva

 

-A kék FLIRTök 2014 utolsó negyedévétől álltak forgalomba, azokon a vonalakon, ahová az uniós szerződés szerint vették őket.

 

A KISS-ek gyakorlatilag a spejzban (100/70) -a tiétekben- vannak. Nem kéne hangulatot kelteni. 

Előzmény: Il Leone (319694)
seadxdx Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319701

A 150-esen bőven jár (és járt) Szilis szerelvény, mind sima bhv, mind posta-bhv segítségével kiállítva, igaz vezérlő nélkül. BDV és BVh, de volt, hogy Samuval futottam össze S25-ön (Kunszentmiklósig ment).

Előzmény: Il Leone (319688)
r1232 Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319700

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/alairtak-kovetkezo-21-kiss-motorvonat-gyartasarol-szolo-szerzodest

 

a MÁV-START 11 darab nagykapacitású KISS motorvonatot indít el a legforgalmasabb a Budapest–Cegléd–Szolnok és Budapest–Vác–Szob elővárosi vasútvonalon.

Előzmény: r1232 (319698)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.09.03 -1 1 319699

"Mindig mindenki amiatt szólal fel, hogy csak tőle ne vigyék el, lásd te az 1-es vonalal"

Nem, azért szólalok fel, hogy ne legyen már olyan baromság, hogy páros órában megy egy vonat 63 (vagy RJ/IC előzés miatt 73) perc menetidővel, páratlanban meg menjen egy vonat 45 perc menetidővel, csak azért, mert igazságosan elosztottuk a szerelvényeket. Úgy lenne azért korrekt, ha néha ötkocsis Bz is menne Lajosmizse felé!

 

"Közben az ország legforgalmasabb elővárosi vonal (tudom, nem az utasforgalom, hanem a népsűrűség a fontos, ezt is többen megmagyaráták már ezen a fórumon) meg kb. mintha az átadás utáni állapotok lennének kb. zárt marhavagonokkal."

 

Egyébként legforgalmasabb vonalakat illetően mennyi egy FLIRT és mennyi egy hagyományos (posta-Bhv-s) szerelvény méterenkénti kapacitása? Nem lehet, hogy a peronhosszok is korlátozzák, milyen szerelvény menjen?

 

2005-ben volt egy Ceglédi barátnőm. Elutaztam hozzá. Nekünk akkor az 1-esen csak retkes kettes klasszikus hugyos-Bhv volt, aztán a Nyugatiban a ceglédi felé tart vonatra szállva döbbentem láttam, hogy létezik az oldalán piros csíkkal ellátott, akkor lényegesen jobbnak tűnő szerelvény. Gondolom, akkoriban nem volt baj, hogy ott már az járt, máshol meg (pl. 1,150) meg csak a hugyos. :)

 

"Közben a KISS-ek még meg sem érkeztek, de már megy az ötletelés mindenhol, hogy hogyan legyenek szétszórva, hogy véletenül se a 70/100a-n legyenek."

 

Ez viszont baj. Ott a helyük. Lásd forgalom, lásd legelavultabb szerelvények, lásd peronhosszok, mint korlátoz tényező. Ha épül még IC+ kocsi, akkor a balatoni forgalomra talán találhatnának mást is a KISS-ek odaforgatása helyett.

 

"Majd akkor térjünk vissza az okfejtésedre, hogy nem jó többféle szerelvénnyel kiadni egy vonalat, mert azzal nem lehet ütemes menetrendet csinálni, amikor hosszú évekig vegyesfelvágott lesz a 100a-n, akkor majd azokat az érveléseket olvashatom, hogy az egy milyen istenkirály megoldás, hogy a dögkeselyűk és a KISS-ek vegyesen közlekednek."

 

Hibás érvelés. Az akkor sem lesz jó megoldás, legfeljebb addig elfogadható, amíg az emeletes vonatok folyamatosan csatasorba áll.

 

"A vasutas fórumban a 150-es vonal topikjában már megy az érvek gyártása, hogy miért felesleges a Flirt a 100a-ra, szóval nem kellett sokat várni a dologra, attól tartok, hogy majd ezt valaki(k) a Könyves Kálmán körúti irodaházban is magukévá fogják tenni, hogy oda felesleges a jobban gyorsító motorvonat."

 

Mert nyilván a Start vezetése az index fórumok 150-es vonal topikjának fórumszakértőitől veszik a fordaszervezési tanulmányokat.

 

"Az meg külön szégyene az országnak, hogy a 100a Nyugati-KöKi közötti szakaszához utoljára érdemben 1968-ban nyúltak hozzá, míg KöKi-hez meg 1980-ban."

 

Amíg megy az M3 felújítás, nem is nagyon lesz lehetőség érdemben hozzányúlni. Ha kész a metró, akkor majd igen.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Il Leone (319694)
r1232 Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319698

Közben a KISS-ek még meg sem érkeztek, de már megy az ötletelés mindenhol, hogy hogyan legyenek szétszórva, hogy véletenül se a 70/100a-n legyenek.

 

Valamit nagyon félreérthettél, a KISS-kel első körben a 70 és a 100a lesz feltöltve, Szolnokon lesz a karbantartó bázis is.

Előzmény: Il Leone (319694)
r1232 Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319697
Előzmény: Ashi Valkoinen (319691)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319696

150 esre lett véve a 103-108 as Flirt az a 6 darab amúgy...

 

Rájuk is van írva, hogy kizárólag a 150-es vonalra vásárolt szerelvények, amik máshol nem közlekedhetnek?

Előzmény: f_k (319685)
r1232 Creative Commons License 2019.09.03 -1 1 319695

150 esre lett véve a 103-108 as Flirt az a 6 darab amúgy...

 

Ez így nem igaz.

Előzmény: f_k (319685)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.03 -5 2 319694

Mindig mindenki amiatt szólal fel, hogy csak tőle ne vigyék el, lásd te az 1-es vonalal, más a 150-essel.

 

Közben az ország legforgalmasabb elővárosi vonal (tudom, nem az utasforgalom, hanem a népsűrűség a fontos, ezt is többen megmagyaráták már ezen a fórumon) meg kb. mintha az átadás utáni állapotok lennének kb. zárt marhavagonokkal.

 

A tegnapi showba már bele sem megyek, hogy Rákosrendezőn egy fa leszakít egy vezetéket, és onnantól Városligeti leág és KöKi között OFF.

 

Közben a KISS-ek még meg sem érkeztek, de már megy az ötletelés mindenhol, hogy hogyan legyenek szétszórva, hogy véletenül se a 70/100a-n legyenek.

 

Majd akkor térjünk vissza az okfejtésedre, hogy nem jó többféle szerelvénnyel kiadni egy vonalat, mert azzal nem lehet ütemes menetrendet csinálni, amikor hosszú évekig vegyesfelvágott lesz a 100a-n, akkor majd azokat az érveléseket olvashatom, hogy az egy milyen istenkirály megoldás, hogy a dögkeselyűk és a KISS-ek vegyesen közlekednek.

 

A vasutas fórumban a 150-es vonal topikjában már megy az érvek gyártása, hogy miért felesleges a Flirt a 100a-ra, szóval nem kellett sokat várni a dologra, attól tartok, hogy majd ezt valaki(k) a Könyves Kálmán körúti irodaházban is magukévá fogják tenni, hogy oda felesleges a jobban gyorsító motorvonat.

 

Az meg külön szégyene az országnak, hogy a 100a Nyugati-KöKi közötti szakaszához utoljára érdemben 1968-ban nyúltak hozzá, míg KöKi-hez meg 1980-ban.

Előzmény: Ashi Valkoinen (319689)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.09.03 0 1 319693

Lehet, hogy ott pont nem, de heterogén (igazságos, jusson mindenhova) módon szétszórni a járműveket az elővárosi vonalakon nagy otrombaság lenne.

Előzmény: g86 (319692)
g86 Creative Commons License 2019.09.03 0 2 319692

Amúgy éppen a tassi vonalon nem volt ilyen különbség a járművek között, sőt, ugyazt az időt tudja a Szili négy kocsival, a BDV négy kocsival, és a FLIRT. Egyvágányú pálya, jó esetben 80 km/ó sebességgel. A tartalékidők, keresztre várakozások, sok kitérőbe járás miatt a FLIRT előnyei itt nem jönnek ki. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (319689)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319691

"Egész pontosan lehet tudni: 400+40 (lenyitható) ülőhely."

 

Az az egész pontosan tudás 200 fix ülőhely és 11 lenyitható (8 db a WC-vel átellenes oldalon, 3 db a WC ajtajánál).

Két egységnél tehát 400+22 ülőhely.

Előzmény: r1232 (319678)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319690

"hogy ha a Talenteket tényleg ráncbaszedik és hozni fogják a 80-90%-os rendelkezésre állást, akkor az 1-es vonalról pár Flirt átköltözik-e"

 

Inkább a hegyesi határátmeneten kívül dolgozó Talenteknel kellene olyan vonalra kerülni, amelyet bírnak is.

Páros vonatnál Kelenföld-Tatabánya szakaszon nagyon kell nyúzni, hogy rendes legyen a vonat, a 160 km/h-s szakaszon pedig 140 km/h-val tud közlekedni. 

Az 1-es vonalra épp elég a hajnali első páros vonat és az utolsó előtti páratlan, amivel a szerelvény a "helyére" kerül.

Előzmény: Il Leone (319688)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319689

"hogy az már régen rossz döntés volt, hogy pl. a 150-es vonal összes elővárosi vonata tisztán Flirt szerelvénnyel legyen kiadva, ugyanez igaz bármelyik másik elővárosi vonalra is."

 

Ha nem igyekszel egyféle (de legalább hasonló menetdinamikával bíró) szerelvénnyel kiadni, akkor hogy lesz ütemes a menetrended?

 

Késik a hagyományos szerelvény a rossz menetdinamika miatt, vagy a FLIRT-tel kiadott szerelvény megy félgőzön, hogy ne legyen túl korán?

 

Nálunk az 1-es vonalon a hagyományos ingákkal egy Tatabánya-Kelenföld 1:03 és 1:13 között volt, még az ütemtelen menetrend világában (1:13, ha előzte valami, 1:03 a nem félreállított. Ezek 7+1, 6+1, 5+1 ingák voltak, de a 4919 (ind. Tatabánya: 6:27) volt 9-10 kocsis is.)

 

Mióta FLIRT van, ugyanez az út, ugyanezen megállásokkal 45 perc, kb. függetlenül attól, hogy 200,400 vagy 600 ülőhely mozog.

 

Amikor valamilyen szerelvényforduló vagy feszültségmentesítés miatti kitolózás okán pár esti vonaton TRAXX volt halbikkal, még az sem tartotta a Szilinél lényegesen nagyobb teljesítményű mozdonnyal a FLIRT-es menetidőt.

 

Gond esetén a különböző szerelvények nem vagy csak körülményesen egyesíthetőek egymással.

 

Biztos jó dolog az ütemet így szétbarmolni?

Előzmény: Il Leone (319688)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.03 -1 1 319688

Évek óta napi szinten használom a 100a-t, és a monori vonatokon általában tanszünetben volt Flirt, meg nagy ritkán a reggeli csúcsidő végén, mutatóba, mielőtt elvitték volna a 2-es vonalra őket, nagyrészt a 70/71-es vonalakon járatták azokat a motorvonatokat.

 

Egyébként ha hiszed, ha nem, ha a 100a elővárosi járatain sztenderd 7+1-es ingaszerelvények járnának, amiket mondjuk klimatizáltak volna, meg felszerelték volna 220-as meg USB konnektorokkal, nagyjából nem lenne gond, hogy nem alacsonypadlós, de az, hogy az őszi első tanítási napon is van 4+1-es inga, az azért elég gáz.

 

Mindent lehet ésszel is csinálni, meg ész nélkül is.

 

Homolya Róbert és a MÁV válasza a 100a utasainak panaszaira inkább hangulatjavító intézkedés, mintsem a valódi problémák orvoslása.

 

Egyébként pedig azt gondolom, hogy az már régen rossz döntés volt, hogy pl. a 150-es vonal összes elővárosi vonata tisztán Flirt szerelvénnyel legyen kiadva, ugyanez igaz bármelyik másik elővárosi vonalra is.

De nyilván a kitalált menetrendek, amiket csak a Flirtökkel lehet tartani, nem teszi lehetővé, hogy igazságosabban legyenek elosztva.

 

Mellesleg talán nem kellett volna a Ganz villamos motorvonatokról lemondani, és elvinni Miskolc környékére, hanem rendbe kellett volna szedni, és itthagyni a budapesti elővárosi forgalomban, és akkor most annyival több kocsi lenne.

 

Kíváncsi leszek, hogy ha a Talenteket tényleg ráncbaszedik és hozni fogják a 80-90%-os rendelkezésre állást, akkor az 1-es vonalról pár Flirt átköltözik-e, persze, hogy mikor lesz a Talentekből működő flotta az is kó kérdés.

Előzmény: f_k (319685)
g86 Creative Commons License 2019.09.03 0 1 319687

Az eredeti elképzelés az volt, hogy az esztergomi vonal villamosításával együtt vesznek új motorvonatokat. Utóbbiak meg is érkeztek időben, a villamosítás viszont éveket csúszott. Ebből lett az, hogy a vonatok ideiglenesen (évekig) más vonalakon jártak, ahonnan elvették őket, amikor a villamosítás elkészült. 

Előzmény: f_k (319685)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.03 -1 4 319686

6+1 ingát már nem nagyon látni, főleg nem a monori vonatokon.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Itt járnak az ablakom előtt.

Szó szerint.

Naponta soxor.

 

Majd szólok nekik, hogy ameddig elmennek előttem, kapcsoljanak le pár kocsit, hogy igazad legyen.

Előzmény: r1232 (319678)
f_k Creative Commons License 2019.09.03 -1 3 319685

Amíg nem vitték el a 2 es vonalra a kék Flirteket addig a monori is Flirt volt. Ugye a 2 es vonalat villamosították azóta...

Itt inkább arról van szó, nem számoltak azzal, hogy időben új motorvonatokat kellene beszerezni, és nem egyik vonalról a másikra átcsoportosítós játékot kéne játszani.

150 esre lett véve a 103-108 as Flirt az a 6 darab amúgy...

Előzmény: Il Leone (319683)
r1232 Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319684

Igen, ez így van.

Annak idején a KöKi-Fehérvár vonatok indulásakor végül a kocsihiány miatt nem csíkos ingával lettek kiadva, hanem a By kocsikból.

Előzmény: Il Leone (319682)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.03 0 0 319683

150 esen meg a laptopos , meg mobiltelefont tölteni kívánó utast szívattak meg akiktől elvették a légkondis kényelmes vonatot.

 

A 100a Magyarország legforgalmasabb elővárosi vasútvonala a 70-es vonalal versenyeznek ketten minden évben, ennek ellenére csak a 100a-n nem volt kényelmes légkondis vonat, amin ugyanúgy emberek százai szeretnék tölteni a telefont, meg a laptopot.

 

Érdekes, hogy a FLIRT-ök érkezése óta csak és kizárólag a 100a nem kapott normális ingaforgalmi időszakra ilyen motorvonatokat, minden más vonalon szaladgálnak természetesen a villamosítottakra gondolok.

Előzmény: f_k (319681)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.03 0 1 319682

Azt azért ne felejtsük el, hogy nem azért nincs/nem volt a monori vonatokon 6+1-es inga, mert ne lenne/lett volna rá igény, hanem azért, mert a felelős eszközgazdálkodás, finoman szólva nem megy a vasútnak.

Még sokan emlékeznek, amikor a 100a-n 7+1-es ingák közlekedtek, csak aztán az évek során szépen mentek össze a szerelvények.

 

Aztán mostanában a vasút csak a FLIRT meg a KISS motorvonatokra vár, mint megváltó messiásra.

Előzmény: r1232 (319678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!