Nem tudja valaki, hogy jelenleg mi van a tavalyi Szolnok és Újszász közötti baleset résztvevőivel? Konkrét pályaszámok most nem ugranak be, de Szili + Bz volt. Talán a Szili 1249-es. Ja, meg a tavalyi Isaszag és Pécel közötti balesetben résztvevő BDt 437-tel?
Annakidején a neten volt egy baleseti statisztikás oldalad. Elérhető még tőled ilyen adatbázis? Cserébe kaphatsz némi kisvasutas balesetről infót, és képet...
Megérdeklődtem. A pályaépítés miatt az M3-as hídjától Aszód felé kb. 500 méterre kialakított ideiglenes szolgálati hely volt Gödöllő-kisállomás "A" elágazás. Néhány hónappal a pft-s siklás után, 1978.10.23-án itt ütközött bele a V42 513 a szerelvényvonat végébe, ami egy ismert baleset. A különbség annyi, hogy utóbbi Gödöllő és "A" elágazás között a pálya 434+70-es szelvényében történt.
Szenczi Krisztián barátom segítségével megint tisztázódott két esemény!
vb34; vb36: Abony-elágazás 1989.12.27. 2:25. A jobb vágányon a V63 030 psz. géppel közlekedő 86246 sz. tehervonat a mozdonyvezető elalvása miatt meghaladta a "Megállj" állású bejárati jelzőt és 42 km/h sebességgel bele ütközött a bal vágányról a deltavágányra közlekedő 67741 sz. tehervonatba. 12 kocsi és a V63 030 siklott.
vb35: Komárom - Csémpuszta állomások között a 7. sz. térközőrhelyről kezelt nerm biztosított térközjelzőnél feltartóztatott 92845 sz. tehervonat végébe az íves pályarészen az M62 158 psz. géppel továbbított 92855 sz. tolatós tehervonat 30 km/h sebességgel beleütközött. 5 kocsi kisiklott.
vb10: 1978.07.27. 12:15-kor Gödöllő-kisállomás "A" elágazás - Aszód között az elzárt jobb vágány 490+25 szelvényében az 1608 psz. önjáró motoros darukocsi kisiklott, a rajta szállított katonák és egy MÁV alkalmazott megsérült. A baleset oka a járhatatlan pályarész fedezésének elmulasztása volt.
Tudja valaki, mi volt egy hete, 2007.03.24-én (szombaton) a Pusztaszabolcs előtti (Bp. felől) fénysorompós vasúti átjáróban? Helyszíneltek rendőrök, a Somogy IC-t is legalább negyed órát váratták. (Tehát 17:00 körül történt a baleset. Vonat már nem volt egyik vágányon sem.)
A vb 16-os is Piliscsabai illetőségű.Talán utánna tudok kérdezni,de egészen biztos,hogy a kép Piliscsabán készult.A baleset pedig az alagútban.
A 10 km/ó sebességgel közlekedő tehervonat végébe a látra közlekedő kiskocsi menet kb50 km-es sebességgel ütközött.A kiskocsiban ulő két kolléga életét vesztette.Utánna módosították az utasítást,hogy átnem tekinthető alagútban......
vb 25; vb40; vb41: Dömsöd 1980.10.10. 8:19 V43 1281-el közlekedő 907. sz. vonat ütközött a 3. sz. válltón a néhány kocsival elé húzó M62 226 psz. géppel.
A 25. képen a V43 1281 és az 50 55 20-27 151-9 psz. kocsi, a 40-41-en pedig az M62 226 és a 21 72 500 2053-4 psz. kocsi látható.
Ez lemaradt: vb 43: Budapest Déli pu. 1978.08.01. 10:20 az 1027/a számú vonat kitoló szerelvénye ütközött a tárolón feltehetőleg az M62 141 psz. géppel. A két rétbe hajtott kocsi az 51 55 21-26 145-1 volt.
Egyik forrásom szerint (mv. az illető) ott a 2145 dobta oldalra magát a szekunder rugós forgóváz rugótörése miatt, de én azt gyanítom bj13-nak van igaza. A forgóváz rugótörése igaz lehet, csak a gépszámban tévedhetett a forrásom. (Megjegyzem, az ember emlékezete néha csalóka, ezt sokszor tapasztalom.)
Most csak átfutottam a képeket, de ami már biztos:
vb3; vb6; vb44: Ferencváros Gubacsi rendező 1964.05.17. Az 520,001-t a sérülései miatt 1965.08.04-én selejtezték. (Érdekessége a Bumbardónak, hogy ezzzel a géppel végezték balesetéig a tolató/gurító rádiós kísérleteket.)
(vb7); vb46: Budapest Nyugati tp: 1981.05.11. tolatási mozgás közben a Szergej kocsicsoportra ütközött.
vb15; vb18; vb21; vb29; vb31; vb37 Piliscsaba - Leányvár között 1979.10.03. 3421 sz. személyvonatba (M40 213) ütközött az állomásról engedély nélkül kihaladó M62 249 .
vb32: Újszász, valamikor a '70-es évek végén. Áthaladó 5588 sz. vonat horzsolódott a tolatást végző 5598 sz. vonat V43 1082 psz. gépével. 17 kocsi siklott és megsérült az állomás I. tornya is.
Talán a Beszkártnál, de lehet, hogy BHÉV-es utasításban le is volt írva, hogy sebességmérő hiánya esetén (sok kocsin nem volt) kb. ezeket a sebességeket hogyan lehet mérni (pl. siető ember, ügető ló, stb.)...