mi van azzal, akinek meg sem kottyan a 3-4 kiló? gazdagok nem is indulhatnak? vagy jövedelemigazolást is kérnél?
továbbra is mondom, hogy a gyerekeim nem mennének át a vizsgán, de én magam sem lennék hajlandó vizsgázgatni. abból már volt elég. a Kéktúra szerintem nem arról szól, amibe belelovaltátok magatokat évek alatt.
javaslom indítsátok el az Aranykoszorús MesterKéktúrázók túramozgalmát és ott mehet a kérdezz-felelek.
Nem fog hígulni az a mezőny csalókkal vagy ilyen magamfajta vizsgaundoros hobbikéktúrázókkal.
Tudnátok feltenni Cartographiás térképrészletet Pétfürdő - Királyszentistván szakaszról amit ki tudok nyomtatni , Balatonfelvidéki kéktúrához kellene , A Balaton térképemen pedig csak Királyszentistvántól van fenn a kék.
Már értem akkor, hogy miért volt hiányos a festés pénteken! Mi még a régi útvonal szerint az Arany János utcán haladtunk, láttuk is a régi jelzéseket lefestve szürkével! A jobbra lekanyarodást a Malom tó felé nem vettük észre, persze élénken fagyiztunk meg én a mobilos tuhu alapján meggyőztem magam arról, hogy csak egyszerűen még nem festették fel az új jelzéseket.
Egyetértek. Maradjunk a Kéktúránál. Egy fővárosi család (papa, mama, gyerek) a Kéktúra zempléni szakaszát szeretné bejárni, ennek az utazási és szállás költsége kb. 50-60 ezer Ft. Az egész Kéktúra bejárása ennek a családnak úgy 300-400 ezer Ft körül van.
Erre írtam én, hogy ha rajtam múlna, bizony alkalmaznám az elfogadásnál a tesztet, mert vannak, akiknek a Kéktúra több százezerbe kerül, és vannak akiknek ingyen van...
Csuhás észrevétele alapján az OSM-en javítottam az Országos Kéktúra Tapolcánátvezető szakaszát.
A régi útvonal:
Fő tér - Arany János utca - Szent György utca
Az új útvonal:
Fő tér - "Árkád" - Batsányi János tér (Malom-tó és Alsó tó nyugati partján vezető utca, majd sétány) - Gyaloghíd - Malom köz - Martinovics Ignác utca - Vastagh János utca - Szent György utca
A Lonvia / Waymarked Trails térképén már látszik a változás (innen már lekerült a régi útvonal). OSM turistaút-render frissíés tudomásom szerint hetente egyszer van, a mindenféle egyéb csempék és renderek csak több nap elteltével fogják mutatni a változást.
Nos. A mindenféle fejlesztések szapulása okán - nem célzottan a hozzászólásodra reagálva - érdemes volna elgondolkodni azon, hogy mind a - még meglévő - természetvédelem, mind az erdőgazdálkodás súlyosan alulfinanszírozott. A kéktúra projekt haszonélvezői sem véletlenül az erdészetek (+ néhány farvízen, hátszéllel hajózó). Sajnálatosan a kormánynak egyenlő mértékben kellene költenie egészségügyre, oktatásra, honvédelemre, hülye járásokra... Mivel nincs elég pénz mindenre, ezért kihasználták az EU nyújtotta lehetőségeket, hogy az erdészetek eleget tehessenek az erdőtörvényben meghatározott rekreációs kötelezettségüknek. A magam részéről örülök azoknak a dolgoknak, amik megtörténnek; a "mi lenne, ha" kezdetű mondatokat pedig száműzöm a matematika / elméleti fizika valóságot modellező világába.
Végül egy érdekes hír a Visegrádi-hegység (régi nevén Szentendre-Visegrádi-andezithegység) ismerőinek és kedvelőinek: két hónapon belül hivatalosan is turistajelzést kap az Öreg-Pap-hegy - Ágas-hegy csoportjában kanyargó ún. "Spartacus ösvény". A Zöld sáv jelzés nyomvonala kerül át ide és vezet majd át a Felső-Lepence-völgy oldalvölgyéből a Jenő-kunyhó érintésével az Apátkúti-völgybe. Ezzel egyidejűleg e Zöld sáv jelzés Alsó-Lepence-völgyben vezető szakasza megszüntetésre kerül.
Egy Kaposvár - Pécs autóbuszjegy kb. 1400 Ft teljes áron.
Egy család is volt velem három gyermekkel, gyakran túráznak és így a nagycsaládos kedvezményükkel 90 %-os kedvezményt kaptak. A teljes család 500 - valamennyiért utazott egy utat, oda.
A túra végén az Éger-völgyből teljes árú helyijáratos jeggyel kellett az autóbusz pályaudvarra eljutni. 1 db jegy 400 Ft, könnyű kiszámolni, hogy az 5 fős családnak ez kb. 4-szer annyiba került mint a Kaposvár - Pécs távolsági közlekedés. Teljesen ingyen csak a 65 év felettiek utazhatnak. A nyugdíjas kedvezmény ha valaki gyakran túrázik két három hónap alatt elfogy. A közalkalmazotti 50%-os az kétszer annyi lehetőséget ad, de az is csak havi 1 db túrát enged meg oda vissza.
Osztom a véleményed. Egy kéktúra jelvény addig érték amíg joggal lehet feltételezni hogy egy végig gyaloglás áll mögötte. ( Nem tartom elfogadhatónak az aszfaltos részek lebuszozását stb. )
Ezek már régi problémák. Most megy az M3-on a Másfélmillió... ismétlése,épp a tegnapi részben (Pilisi) emlegették Rockiék,hogy már a film készítésekor is divat volt több (20-30) füzettel megjelenni a pecsételő helyeken. Akkor még a "pecsétőrök" ezt jelezték is az MTSz felé,ma ki venné a fáradságot ?
Egyébként mindenki csak saját magát csapja be,ha csal,mert nem(csak) a pecsét a lényeg,hanem az élmény megfizethetetlen.
Legközelebb a Nagyberek jön,az is teljesen sík,viszont nincs egy árva település sem közben,ráadásul az utak is könnyen víz alá kerülhetnek.. Kiváncsi leszek a szakaszra.
Nekem más a véleményem. A Kéktúrának komoly erkölcsi s szakmai értéke van, egy haveri beszélgetés alkalmával nem derül ki, hogy végigjárta-e az utat az illető. Nem lenne szerintem jó, ha "felhígulna" a Kéktúrát végigjárók köre...
Kéktúrát végigjárni komoly anyagi befektetés (útiköltség, szállás), én nem tartom jónak, hogy egyeseknek csak úgy ölébe hullna a teljesítés. Itt nem csak a gk-val közlekedőkre gondolok, hanem főleg azokra, akik egyszerre vagy 10 füzetet bélyegeznek (rokonoknak, haveroknak). Ha lenne egyfajta teszt, akkor igen csak meggondolnák az esetleges "égés" miatt...
kicsit megzavarodtam. Melyik most a hivatalos kék Nagymező-Gyenesdiás közt? Mi tavaly év elején még a lőtér felé mentünk. Most kezembe került egy tavalyi térkép amin már a sárga+-al megy a régi bányák felé. A régi útvonal meg maradt piros-.
A tuhun még a régi nyomvonal van,az Osm-en már az új. Az MTSz honlapjáról meg ne is beszéljünk....
Kicsit káoszos az egész,viszont a lényegen nem változtat,ugyanoda visz,csak az újabb nyomvonal talán változatosabb,kevesebb benne az aszfalt is.
Nem rémlik,hogy itt is olvastam volna útvonal módosításról.
Nem kell itt "izmozni" :) Mindenkinek a lelkiismeretére van bízva, hogy "kispistázik" -e vagy sem, ha ott a pecsét akkor fogadják el. Az olyan aki kamuzik, csal, stb. úgysem fogja nagy dobra verni, mert egy beszélgetés során úgyis kiderül és az már azért kínos. A tesztet sem támogatom, nem ér ez annyit.
Nagyon jó ötlet. Nem új dolog, amiről írsz. Úgy 40 éve volt vagy 100 fénykép (20-30 képpel én is gyarapítottam a készletet), amikből véletlenszerűen fel kellett ismerni a helyszíneket. Ezek jellegzetes tárgyi helyszínek voltak (turistaházak, vasúti megállók stb.) Egyáltalán nem volt gond, ha egy-két helyet nem ismertél fel, de például, ha a dobogókői turistaházat nem ismerte fel az illető, akkor már gyanús lett a dolog, a további teszt és a beszélgetések nyomán kiderült a turpisság.
Szerintem ez a régi, bevált megoldás elrettentené a csalókat...
Egy érdekesség: Amikor a cserháti szakaszt gyalogoltam, akkor egy fél évre rá megváltoztatták a kék útvonalát, de én még a régi útvonalon bélyegeztem. Az elbíráláskor csak úgy fogadták el a teljesítést, ha az új vonalat is végigjárom. Ezzel nem igazán értettem egyet, de a békesség kedvéért vettem egy új füzetet, aminek alapján végigjártam az új útvonalat.
Íme az ominózus terület, lementettem a jelenlegi állapotot.
Remélem, hamarosan bemutatható állapotban lesz a valóságot is tükröző állapot.
Megjegyzésként még annyi, hogy a síkvidéki túráknál a vízelvezető csatornák "ismerete" igen fontos, sajnos ezt a jelenlegi digitális térképek nem tükrözik.
"Az úriember elmesélte hányszor teljesítette ezt meg azt a túrát és zarándok útvonalat. Felét sem ismertem vagy nem értettem, de láttam hogy ő nagyon büszke rá. Én alapvetően nem szeretem az ilyet, de udvariasan végighallgattam."
A dicsekvés nekem olyan, mint a szex meg az orrtúrás: külső szemlélőként hányok tőle, de résztvevőként élvezem. Azaz, a lényeg a közös nevező. Avagy, - ahogy a temetésen is - a részvét a fontos!
Ami pedig a hardcore/liberális kéktúra teljesítést, csalást-ámítást illeti itt is érvényes Liebig minimuma. Ha magas az elvárás kevés lesz a teljesítő, másképpen: ha sok teljesítőt akar a szövetség, akkor inkább lazítani kell - az amúgy is ellenőrizhetetlen - feltételeken. Ez lehet, hogy leértékeli a teljesítményt (-), ám bevonzhat nagyobb tömegeket a természetjárásba (+).
Elég sok a "csilivili" csodapalota és a mellette parkoló Jaguár, de engem nem zavar. Csodálatos volt a Jókai kilátó melletti leánykökörcsin mező, vagy a Péter-hegy elhagyatottsága. A Lóczy-barlanghoz most nem mentem el, mert nemrég voltam a családdal. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy ne hagyja ki, ha arra jár.
A kilátók közül az Endrődinek csak az alapja van meg, most kezdik építeni, az alsóőrsi Somlyó-hegyi kilátó félig állt, de a munkások nem engedtek tovább, mert valami csőrendszert vezettek fel és veszélyes volt.
Na tessék, oda mehetek vissza fényképes szelfiért, és akkor csalónak fogok látszani?
A Csere-hegyi kilátó (Szabadság) mindenképp megér egy látogatást túrán kívül is (fel lehet menni kocsival is :) ), remek körpanoráma és egy galéria vár, plusz egy őrkutya a gazdival. Az Óvári messzelátót pedig nem ecsetelném Almádiban, sokan ismerik a panorámáját.