Kamerás rendszer: alább említette valaki, hogy kamerával kéne figyelni a vörösön áthajtó autósokat, én meg erre írtam, hogy abbó a pénzből talán lehetne megoldást találni a rövidebb várakozással működő sorompóra :-)
És akkor ugye a sebesség betartásáról nem is beszéltünk a közútnál... Amúgy valaki kitalálta már itt, hogy betonfal legyen. Amúgy az egy érdekes kérdés, hogy hol a határ. Mert hány embernek kell még mehlania, hogy komolyan vegyék akárcsak a fénysorompót is? Pl mikor Sárbogárdon lovaskocsival kerülték a kisebbségiek az egész sort és vele együtt a félsorompót azt jött a city... (szegény ló nem élte túl)
Közlekedés biztonsági előadáson arról beszéltek, hogy nálunk nem közlekedési morál nincs, hanem morál és előbb kéne annak lennei újra, hogy valamit lehessen kezdeni :-/
Aztán ha nem jön be, akkor meg megy a vasút perlése. Mi van ha leverik? Ha köd van? Ha bele süt a nap? Vársz bő 6 percet, vagy kockáztatod az életed, esetleg nyomorékon élsz? Mennyit töltesz dugóban éketed során naponta?
Nem cseszegetni akarlak, félre ne érts kérlek! Csak nem reális a felvetésed. A vasúti biztosítóberendezések nem kamerákra épülnek.
Ausztriában a vonat érkezése előtt szűk 200-re fejeződik be a sorompók teljes lezáródása. Mégis van idióta aki kockáztat.
Házam tájáról: útátjáró, félsorompó az állomás kijárati váltójánál.
Sorompó le. Eltelik két perc, vonat közelít, kitérőn lassújel, satu, bedöcög az állomásra. Három perce várunk. Sorompó marad lent, érkezik az ellenvonat, leszállás, felszállás, öt percnél járunk. Menesztés, kitérőnél lassítás, átdöcögés, sorompó fel, bő hat perc. Néha kevesebb, de kb ez a szitu. Naponta többször - legalábbis nekem. Ebben a kánikulában pláne kafa. Falu az egyik oldalon, bevásárlóközpont a másikon, nem két ember szívja.
Az autósok általában addig mennek, amíg a rúd meg nem mozdul. Néha én is.
Abból a pénzből, amibe a kamerás rendszer kerülne, talán lehetne a rendszeren javítani, hogy max. fél perc legyen a várakozás.
Én még azt is hozzátenném hogy egy kapitális f@sz volt aki a ritkapocsék magyar közlekedési morál ellenére félkarú sorompókat telepít a vasúti átjárókba.
Akkor mi a megoldás szerinted? Minden hülye mellé egy rendőrt állítani? Minden közút-vasút kereszteződésbe ismételten rendőrt állítani? Ha nem lesz elég a kétkaros sorompó, mert azt is áttörik, akkor föl-le mozgó betontömböket szereltetünk az átjárókba, talán azt majd észreveszik jelszóval? Hol van szerinted a határ?
A mozdonyvezetők szerinted miért tisztelik a vörös fényt?
Mert ha meghaladja a vörös jelzőt (engedély nélkül) az állásával játszik!!!!!!! Ez elmondható a tisztelt közúti fuvarozókról is? Nem! Kap egy csekket és onnan folytatja, ahonnan abbahagyta. Ha én bezúgok egy vörös mellett, kapok egy felmondólevelet (de legalábbis biztosan meghurcolnak és eltiltanak jó pár hónapra foglalkozásom gyakorlásától). Nem ugyanaz a kategória!
Köszi az infót! Ennek ellenére az eddigi felüljáró építéseknél úgy tapasztaltam, hogy ha a szerkezet "aljával" végeztek, akkor megszüntették a kiszigetelést. És ennek az építménynek az alján nem igazán dolgoznak mostanában. Csupán ezért értetlenkedtem.
Visszatérve az útátjárókra, én a helszíni kezelésű sorompót nem az összes átjáróra értettem (pedig de jó is lenne), csupán a péceli átjáróra. A közlekedési morálon nem lehet javítani, sajnos. Olyan, amilyen. De ahol lehet, csökkenteni kellene a veszélyforrásokat, kerül amibe kerül. Most van még egy leamortizált vezérlőkocsi, aminek a helyreállítása biztosan többe kerül majd, mint amennyibe egy helszíni kezelésű sorompó került volna, nem beszélve a VK kieséséből adódó egyéb zavarokra, melyek - ismervén a cégnél szokásos intézkedési tempót - még egy ideig fennállnak majd. De okos közgazdászok a vasútnál ezt is biztosan meg tudják majd cáfolni. Magyarázat mindenre van, ezt már volt alkalmalmunk sokszor megtapasztalni.
Egy ismerősöm dologzott hasonló helyen egyszer, én is kinéztem hozzá. A kamionosok (bár nem tudom ez mit szállított éppen) "kvótában" hordják a cuccot ide oda. Szépen be van írva mindegyiknek a kanyar és az alapján kapnak viszonyal kevés casht. Ebből kiindulva minden perc számít. Na most ha előfordul egy ilyen "pirosodás" napi 10-15x akkor nagyobb a valószínűsége annak, hogy az embernek egyszerűen eldurran az agya és megy. Én nem tudom, hogy itt mi történt, nem is akarok én vedeni senkit azt hiszem elég nagy volt a "büntetés", csak épp azért írtam, hogy valami információ elhangozzon a másik oldalról is.
Ezt figyelembe véve mondom azt, hogy a maglódi sokkal biztonságosabb, bár ott nincs fuvarozás csak épp néha át kell menni innen oda.
"A tapasztalat (is) azt mutatja, hogy a jelenleg alkalmazott sorompóáramkörök és egyéb -megoldások sokkal megbízhatóbbak (és pár év után meg is térülnek) az élő munkaerővel szemben."
Hmm biztos ez? Már ha csak a két egymáshoz hasonló helyszínt vesszük alapul (Maglód; Pécel M0 építkezés). A fénysorompóval biztosított jelen esetben szerintem sokkal kevésbé biztonságosabb. kiindulva persze a helyszínből és az átkelők munkakörülményeiből. Azzal, hogy Maglódnál "beépítettek" 3 embert a rendszerbe sokkal inkább lett szerintem biztonságos, de lehet, hogy rosszul látom de hangsúlyozom nem vagyok szakértő.
Én szerintem SZIGOR!Modositani a Btk-t,a Kresz-t.A mai modern világban a fénysorompó optikába szerelni lehetne "mobil"kamerát/lsd M 1/.Ma itt,holnap ott.Amikor a mozd. a behatási pontra lép,élesedne a kamera.Bizonyitékként elfogadni, aki átment rsz.alapján büntertni.Büntetési tétel min.5 év letöltendő "idő",szándékosan elkövetett emberölési kisérletért,ugyan is szerintem aki mellette ül nem bizti hogy még meg akar halni..Aki 10,20,milleres jármüvel közlekedik a helyszini 2o-3o ruppót csikkzsebből fizeti.Kérdezem én,mikor a "blikk"szerü sajtó és a ker.tv-ék a 20 esetről tájékoztatnák a "nagyérdemút" páran felkapnák-e a fejüket s talán elgondolkodnának,nem érdemes-e 5o mp.-t várni a jól müködő fénysorompónál.Ez sokkal olcsobb az alant fe,lsorolt megoldásoknál.Fokozni lehet a büntetést kényszer melóval,ne hogy már jól érezzék magukat a "hüvösön"!SZIGOR,semmi más nem segit!
Én úgy érzem, hogy a vasút már a fénysorompóval minden szükséges védelmet megtett. Amit meg lehet kerülni, ki lehet játszani, azt a felhasználó meg fogja kerülni, ki fogja játszani, erre nem lehet méretezni.
Ha teljes csapórudas sorompót telepítesz, azt a közbezárás miatt mindenképpen helyből kell egy sorompókezelőnek kezelni, akit más funkcióval (legalábbis nyíltvonali sorompónál) nem bízhatsz meg.
A tapasztalat (is) azt mutatja, hogy a jelenleg alkalmazott sorompóáramkörök és egyéb -megoldások sokkal megbízhatóbbak (és pár év után meg is térülnek) az élő munkaerővel szemben.
Minden egyes alkalommal, amikor arra járok, elnézem a felüljárót. (Nem értem, hogy mi a jóistent csinálnak rajta annyi ideje, hogy még mindig le kell alatta engedni az áramszedőt). Csináltak fénysorompós átjárót is, hurrá! De valahányszor arra jártam eddig, egyetlen alkalommal láttam ott járművet, és időnként egy-két szédelgő munkást, a lapátján támaszkodni. A jelek szerint mégiscsak járnak arra teherautók, bár ezt nem így akartam megtudni. Szerencsére nem én voltam a vezérlőkocsiban akkor. (Tényleg, a kollégával mi lett? Sérült?) Van azért ellenpélda is: a maglódi építkezés szemmel láthatóan halad, ott mindig megy a sürgés-forgás. Ott is van átjáró - sorompóval, de az teljes szélességben zárja az átjárót, és a helyszínen kezelik. Pécelnél miért nem lehetett volna ezt megoldani? A behatási pont nem a fénysorompót, hanem valami csengőt működtetett volna, a dolgozó meg leengedte volna a sorompót, és kész. Akkor talán nem történt volna meg a mai eset.
Ez a Bp Hatvan szakasz egy kicsit elátkozott ilyen szempontból. A másik ok meg az lehet, hogy a sok elvetemült autós nem gondolja, hogy ezen a vonalon eléggé tekernek a vonatok.
Minden mondatoddal egyetértek még az utolsóval is csak egy apróságra kellene figyelni:ne színesfémből legyenek a szakállas sorompók(ez kicsit bili kategória) mert trombitaként végeznék.
Vissza kellene hozni a honi közlekedési kultúra miatt (amiben sokszor a piros számít a szabad jelzésnek, zöldnél meg előszeretettel állnak meg egyes emberi fajhoz tartozó biológiai selejtek, hogy kicsesszenek a többi emberrel) a szakállas sorompót (azt is legalább 2 tonna acélból) vagy pedig a sorompókhoz 1,5-2 méter magas, az úttestbe süllyesztett betonfalat kellene alkalmazni.
Amúgy bocsánat, hogy ilyet mondok, de aki hülye, haljon meg.
Gondolom valami régi változatra bukkantál valahol, mert nálam már javítva volt a segesdi baleset gépe 065-re. A másikat is átírtam azóta, de nem tudtam biztosan, hogy a 066-os Bz volt-e az áldozat. Most - hála Neked - ez is tisztázódott! Köszönöm a segítségedet!
Én még azt is hozzátenném hogy egy kapitális f@sz volt aki a ritkapocsék magyar közlekedési morál ellenére félkarú sorompókat telepít a vasúti átjárókba.
Mikor látják be végre hogy hajítófát sem ér az egész.
Csak az a legszomorúbb hogy ezek a bizonyos hülyék veszélybe sodorják mások életét is, és sokszor az a fél hal meg vagy bénul meg örökre aki szabályosan cselekedett, a másik meg éli boldog nyomorult életét. Az alábbi eset meg azon ritka esemény ahol az járt rosszul aki okozta...
Én ebben már nem hiszek. Mindig lesz olyan hülye aki TILOS jelzés ellenére hajt rá az átjáróra vagy megy át a PIROS lámpán nem is törödve azzal, hogy mi történik ha... Mert ő vele ez nem történhet meg legalábbis azt hiszi és mégis. De hülyek mindig is voltak, mindig is lesznek és vannak is. De akinek ennyi esze van. Ja és 2 IFA volt a másik az átért és eltünt miután megtörtént a baleset de a vissza jött és utána megint eltűnt. Ennyit arról hogy számíthatsz mások segítségére ha veled történik valami.