Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2021.05.27 -2 4 467767

Persze, persze. Csak épp a vízmélységgel épp négyzetesen csökken az effektív turbinafelület, ezzel a potenciálisan megtermelhető energia és gyanítom, a vízhozamnak is hasonló a hatása. Szóval pillanatok alatt olyan pici teljesítményű gépegységnél tartunk, aminek a gazdaságos üzemeltetése de főleg ezeken a hordalékos és uszadékos vizeken a fenntartása is minimum problémás lesz.
A Rábára már kitalálták 100+ éve, hol és hogyan lehet hasznosítani energiáját...

Előzmény: Panzerbear (467764)
hmsoft Creative Commons License 2021.05.27 -1 5 467766

Terjed a hidrogén-divat: az RZsD főmérnöke (egyúttal vezérhelyettese) és az SNCF technológiai és innovációs igazgatója hároméves roadmap-ben állapodott meg, hidrogéncellás vasúti járművek és az üzemfenntartásukhoz szükséges rendszerek alkalmazására vonatkozóan. A roadmap elsősorban tudásmegosztásról szól, minden olyan területen, amely kapcsolódik a hidrogénes hajtás témájához. Eközben az RZsD, a RoszAtom és a TMH hidrogéncellás motorvonatok beindítását tervezi Szahalin szigetén. A pillanatnyi állapot szerint RA3-alapú járműről lesz szó, amelynek a próbaüzeme 2023-ban, forgalomba állása 2024-ben várható.

 

A napokban olvastam egy 2020 októberi, orosz tanulmányt, amely dízelmotorvonatok, akkus motorvonatok, hidrogéncellás motorvonatok és TEP70bsz dízelgép vontatta járművek élettartamköltségét hasonlítja össze, egy-egy járműegységre vonatkoztatva. Egy egyszerű, ám annál szemléletesebb megállapítás: ha a hidrogén kilónkénti előállítási költségét sikerülne a jelenlegihez képest három és félszeresen csökkenteni, akkor már nemcsak zöld-szempontból vagy technológiafan-szempontból, hanem az egyszerű gazdasági szakember hétköznapi szempontrendszere szerint is kedvezőbb volna a többihez képest a hidrogénüzem.

hm

Panzerbear Creative Commons License 2021.05.27 -4 0 467765

Igen, de ez nem a téma tárgya. Te az aktuális Co2 vonzatát hoztad példának.

Előzmény: Ashi Valkoinen (467752)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.27 -3 0 467764

Ez a technológia bármilyen méretben elkészíthető lenne, ez éppen egy nagy folyami...

Előzmény: smith (467750)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.27 -1 4 467763

De mondjuk fékszámítógép hibás (beakkuzva feloldhatatlan) dezasztrót is aggattunk már M62-es mozdonyra, ott igazából a cipekedés, súlyemelés, illetve az UIC segélyvonókészülék meg az OSzZsD vonóhorog kompatibilitásproblémáival ment el az idő, illetve a sétával, mert a kacat elzáróváltói, és azok kezelési sorrendje arra utal, hogy a konstruktőr intim kapcsolatait korábban mozdonyvezető dúlhatta fel.

Előzmény: segélyvonókészülék (467761)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.05.27 -1 2 467762

Hirtelen mindenki vasúti járművet vagy részegységet szeretne gyártani:

 

 

https://www.nemzeticegtar.hu/ganz-vasuti-forgovaz-es-jarmugyarto-kft-c0109384244.html

 

 

Már az IC+ se (lesz) a régi.!

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.27 -1 3 467761

Számtalan lehetőség elképzelhető.

Blokkolt kerék, hőnfutás, egyéb mechanikai sérülés, van pár lehetőség.

 

Azért, ha "csak" a légvezeték sérül, bárhol is, elvontatni még el lehet, nem nagy varázslat.

 

Azt konkrétan sikerült kipróbálnom, hogy légrendszer-sérült talent 10 perc alatt mozgatható állapotba jut.

Igaz ilyenkor fékezhetetlenbe is, tehát az ilyesmivel nagyon csínján.

Előzmény: riezaK (467760)
riezaK Creative Commons License 2021.05.27 -3 0 467760

Hát ha sikerül kilevegőzni úgy hogy legalább guruljon. Normál allapotban nem téma, de ha máshol is ereszt mint kéne, van hogy meg kell küzdeni hogy guruljon... 

Előzmény: sssey (467758)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.27 -3 1 467759

Megmondom őszintén azt nem tudom hogy Berzence és Gyékényes között ahol megfeküdt a 8907-es IR van e "pók"!

Előzmény: sssey (467758)
sssey Creative Commons License 2021.05.27 -2 2 467758

riezaK

 

Ha megsérül a légvezeték az onnan el nem megy...

 

Diesel előfogattal sem?

Ilyet akkor tudok elképzelni, ha az állomási pókháló szakad rá.

 

sssey

Előzmény: riezaK (467757)
riezaK Creative Commons License 2021.05.27 -2 0 467757

Ha megsérül a légvezeték az onnan el nem megy... 

Előzmény: haha 1970 (467756)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.27 -2 1 467756

Számomra rejtély milyen hiba lehet az amellyel egy motorvonatot 8 órán keresztül nem lehet elvontatni hogy újra indulhasson a vasúti forgalom!

riezaK Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 467755

Tegnap hallottam egy veszekedést a jegyvizsgálóval, nem tudom hivatalos e vagy saját hatáskörben, de azt mondta valakinek, megszűnt az utasleadási lappal utazgatás 😀 első megállási helyen leszállás van 😀

riezaK Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 467754

Még Győrnél is átlag térdig ér a Rába, a Kettős hídtól kezd csak mélyülni 😂

Előzmény: smith (467750)
riezaK Creative Commons License 2021.05.27 -2 0 467753

A 9309 az IC kocsis. 

 

De miért szerencsére Flirt? Nekem sincs bajom vele de azért a DWA Amz-t (ugye másodosztályú kocsiként) jobban adom 😀

 

Ha csak nem biciklit vinnél mert azt sajna nem engedik a 9309 en (mult héten csámcsogtuk) 

Előzmény: vjano (467738)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.05.27 -2 6 467752

A villamosenergia gridnek nem éves átlagban, hanem aktuális rendszerterhelésben kell tudnia az igényeket kiszolgálni.

Előzmény: Panzerbear (467745)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.05.27 -1 1 467751
Előzmény: segélyvonókészülék (467722)
smith Creative Commons License 2021.05.27 -2 1 467750

OFF
És van ott hozzá 3m-es vízmélység is, ahol ilyen vízsebességek vannak? Ja az nincs. Mert ha lenne, akkor hajózható is lenne...

ON

Előzmény: Panzerbear (467744)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 467749
Előzmény: Panzerbear (467748)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.27 -4 0 467748

Igen, ezt mondják már Fukusima óta hogy baj lehet. Lehet, de nem lett. Az utolsó 6 atomerőmű után sem lesz...Persze lehet, de az bárhol lehet. Nem is olyan rég volt majdnem Blackout (januárban) ami valahonnan kelet Európából indult, talán Horvátországból...

Előzmény: rm40 (467747)
rm40 Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 467747
Előzmény: Panzerbear (467745)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.27 -2 0 467746

6 működik még.

 

Előzmény: Panzerbear (467745)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.27 -3 1 467745

Dehogy zárta be, még jópár üzemel.

Na meg ne egy napot ragadj ki, hanem mondjuk egy éves átlagot...

Előzmény: rm40 (467742)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.27 -2 0 467744

Meg mondjuk a Rábán ami 2-11km/ó sebességgel áramlik ahol a felső értéken már 100% körüli teljesítményt ér el ilyen búja, vagy a Tiszán, vagy a Murán, Dráván...

Előzmény: _nyunyuka (467741)
Fizolti Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 467743

Igen, a VES van még. Mostanában peronépítési munkák vannak, és a Keleti - Kőfelső 3. Vágányhoz kapcsolódóan lesz némi munka a berendezésén is. A berendezés cseréjét egy későbbi átépítés, kapacitásbővítés keretében tervezik. 

Előzmény: nagype106 (467730)
rm40 Creative Commons License 2021.05.27 -2 4 467742

Sajnos nem egy-egy nap és sajnos ez azért is ilyen, mert a sötétzöldek nyomására az opportunista német politika és nélkül bezárta a saját atomerőműveit. Vagyis messze-messze azelőtt, hogy valódi zöld alternatíva lenne.

Ránézve a térképre, ezen a mai szép május végi napos időben, déltájban (amikor a megújulók számára igen kedvezőek a feltételek):

Németország 280 gCO2eq / kWh

Magyarország 214 gCO2eq / kWh

 

Bagatell 24% különbség...

 

Előzmény: Panzerbear (467710)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.05.27 -2 1 467741

Igen, nagyon jó Ausztriában, a folyó felső szakaszán!

Előzmény: Panzerbear (467735)
Panzerbear Creative Commons License 2021.05.27 -4 1 467740

Na de a lényeg, hogy nem is kell annyit elraktároznod, hisz csak elméletben beszélhetünk olyan időszakról, amikor nem fúj szél, nem süt nap, nem folyik a folyó, nincs ár-apály, tengeráramlat, biomassza, biogáz.

És igaz, nem egy módon kell az energiát elraktározni. Nem csak  szivattyús tározóban, nem csak akkukban, hanem pl ide lehet jó megoldás a hidrogén. A megtermelt feleslegekkel a termelési csúcsidőben vizet bontani helyben, majd azt visszaalakítani árammá, amikor a termelés kevesebb mint az igény...

 

Na meg egy nagyon fontos elemét elfelejti mindenki ez egyenletnek. Az egyik megoldás a megtermelt árammenyiség növelése, de legalább olyan fontos a megtakarítás. olyan technológiákra való áttérés, ahol sokkal jobb a hatásfok. pl szili+ kocsik helyett egy motorvonat ami magasabb hatásfokú, kevesebbet fogyaszt, meg még vissza is termel...csak hogy a vasútnál maradjunk. Ez alsó hangon is -30%-al kevesebb energiaigény, ugyan azon szállítási kapacitás mellett...

Előzmény: Törölt nick (467739)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 -2 2 467739

"hogy az elraktározott energia is elfogy?" - nem tudsz annyi energiát elraktározni. Képtelenség, sem szivattyús erőműben, sem akkumulátorban, sehogy. Pl. ahhoz, hogy az USA egy napi energiaszükségletét el tudd tenni akkuba, a Tesla gigafactory-nak 500 évig kellene akkumulátorokat gyártania hozzá (fizika, matek, ki lehet számolni). Ezek a marketing akkus tárolók maximum órákig tudnak közepes terhelésen üzemelni, aztán lemerülnek, pillanatnyi csúcsokat, el lehet simítani velük, pillanatnyi hiányt lehet pótolni belőlük, de ennyi. Arról ne is beszéljünk, hogy a szezonális energiatárolás (értsd. a nyári többletet elrakom télre) science fiction kategória.

Előzmény: Panzerbear (467733)
vjano Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 467738

Igen, kösz, csak megzavart , hogy a gyorsítottak közül vannak amik IC kocsival vannak kiadva. Ez maradt dupla Flirt szerencsére..

Előzmény: Aln 663 1189 (467681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!