Az amerikai LNG-hez hajó kéne ami idehozza. De tudod nem álltak a hajók készen és üresen várva hogy egyszer csak már Európa teljes gázigényét hajón kéne szállítani, mert tudod az LNG hajó másra nem jó, és senki nem tart fenn kihasználatlan hajókat ekkora tömegben.
Azaz nincs elég szállítási kapacitás, azaz a többet fizető viszi a hajókat azaz az LNG hajós szállítással és irtózatosan orbitálisan drága lesz nagyon gyorsan.
Jah. Csak szólok. Nincs USA Európa gáz csővezeték.
Ennyi. Ahogy kifogy a betárolt gáz, csúnyán el fognak szálni a gázárak.
Nem a világon, hatalmas ismeretlen új flotta szállítja nem is lehet ma már azt se tudni hová és mennyit, azt se milyen áron. (te tudod, nem mondod honnan, de mások nem tudják)
Nem az oroszról írtam utoljára pár napja ezt a 100 éves tervet, legyen abban igazad, a Föld 1/-részére senkinek semmi szüksége nincs, hanem a világ teljes szén, olaj, földgáz használatáról, azt 100 év alatt kiválthatod, ha naponta üzembe helyezel 1GW atom teljesítményt.
Van más példa talán? 3 napja írtam, ha 100 éves terv fut a fosszíliák kiváltására, akkor ma hírt kell adjál 4x1GW atom beindulásáról, (nem papíron, hanem csatlakozás termeléssel a hálózatra) vagy 4 nappal csúszik a 100 éves programod. Vagy lesz holnap 5?
Ha nem kell közben pótolni amik esetleg karamboloznak, rozsdásodnak, (az alumínium is, lassan az is, a műgyanta is fárad) vagy csak elkopnak. (az akkumulátor csere gondolom nem lesz probléma mert naponta zuhan az ára? )
~14 evvel a parlamenti döntes utan ... valamint ~9 evvel a szerzödeskötes megtörtente utan ... meg mindig csak "foci eredmenyek" vannak. A Pax 2 epitkezes (legalabb latszolagos) elkezdeseröl pedig semmi hir nincs! Arrol egy szo sem esik ... :-(
Közben falvakat bontanak le "bezzegnémetországban", hogy a lignithez hozzáférjenek. Amúgy éves átlagban 80%-al több CO2-t bocsájtanak ki 1 kWh áram előállításakor mint Magyaraország vagy Románia.
Írogattam ide már 10 vagy lehet, hogy 20 éve is, hogy gyárakban csinálni valamit ami nem fosszilis alapú de folyadék és robban az sokkal egyszerűbb mint minden autót teletömni akkumulátorokkal és megawattos alállomásokat létesítgetni úton útfélen.
Füstös autók nem maradhatnak, hiába lobbiznak a német gyárak, senki nem akar az orra alá egy mérges gáz gyárat, ha meg lehet oldani tisztán is a közlekedést.
Tömegterjedés már van, 20 millió nyugaton nem sok pénz, azzal simán lehet piacvezető, az egész autóiparban, az idén már az is lesz a Model Y, megelőzi a Corollát is, az olcsó 10 milliós Tesla meg új rekordokat fog beállítani, minden tekintetben.
Januárban durván növekedett a Tesla világpiaci részesedése az elektromos autók között, a decemberi ,18.2%-ről 22.8%-ra, miközben a VW Grup részesedése csökkent, 7.8%-ra, ami már alig a harmada a Tesla részesedésének, de a BYD részesedésének a felét sem éri el, ami 16.1% volt, hamarosan nagy bajban lesz Európa autóipara, a saját rövidlátása miatt. A világ fejlődését nem lehet megállítani, csak lemaradni, lehet, ha valaki nem hajlandó az élvonallal haladni.
A Tesla jelentősen csökkentette a Model 3 és a Model Y eladási árait. A Model 3 már 43 990 eurótól (6000 euróval olcsóbb), a maximális hatótávolságú változat 53 990 eurótól (mínusz 5500 euró), a teljesítménymodell pedig 60 990 eurótól (2500 euró megtakarítás) érhető el.
Az Y-modellel a belépőmodell még 9100 euróval olcsóbb volt, és már 44 890 eurótól kapható. A maximális hatótávolságú változat 54 990-től 2000 euróval olcsóbban elérhető. A teljesítmény verzióval még 500 eurót takaríthat meg. 64 990 eurótól kapható.