Keresés

Részletes keresés

névtelen Creative Commons License 2021.05.31 -1 3 467824

"Ki a fene fizetne 2X PHD-t egy 2X hosszúságú vonalért, amin egyvágányú szakaszokon lehet billegni a fél Dunántúlon?"

 

Ez egyébként komoly kérdés. A PHD-nak feltétlen távolságarányosnak kell lennie? Tehát, a lassabb és hosszabb útvonalnak drágábbnak? Nem lehetne pl, olcsóbb?

Lehet, ezért nem használják az Vác-Aszód átkötést?

Előzmény: Ashi Valkoinen (467822)
Lovrin Creative Commons License 2021.05.31 -1 1 467823

Ezen ma is lehetne rövidíteni a bajai hídon keresztül.

Előzmény: f_k (467820)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.05.31 -3 4 467822

"Az, hogy a jelenleg Budapesten átmenő teherforgalommal sürgősen kell kezdeni valamit, nem baromság"

 

Nem is erre gondoltam, hogy baromság lenne, hanem arra a pirosvonalhuzogatós térképre, amit az MKK alternatívaként akar bemutatni és már egy korábbi posztjában is szent grálként emlegetett. Zöldmezős vasútépítést ne, de azért a "kisbéri áttörésnél" igen, drága műtárgyakat ne, de azért ne is álljunk sokat a csomópontok előtt, most mégis, Székesfehérváron hogy a búbánatban akarja a 30-as egyik oldaláról a másikra átemelni a teherforgalmat úgy, hogy nyáron egymás seggében baktatnak az ablakosok? Vagy esetleg Székesfehér belterületére építünk átemelési műtárgyat, a frissen átépített állomáson?

 

Ki a fene fizetne 2X PHD-t egy 2X hosszúságú vonalért, amin egyvágányú szakaszokon lehet billegni a fél Dunántúlon?

 

Ha meg kétvágányú részeket IS akarunk, akkor az állomásoknál bizt.ber. és pályaállapotok okán mégiscsak jön a radír és a nulláról újraépítés (max. a nyomvonal marad), ha meg nem nulláról húzunk újat, akkor meg a meglévő tákolása lesz, amit meg állítólag szintén nem akarnak.

 

Egy komolytalan, egyszemélyes banda ez is...

Előzmény: Vendégsín (467799)
f_k Creative Commons License 2021.05.31 -2 1 467821

Ami használhatná a V0 -t :

Dufi, Szabadegyháza szeszgyár, dunaújvárosi papírgyár, betonelemgyár, Dunai Vasmű

Ki tudná kerülni az onnan indított irányvonatok egy része Budapestet.

Előzmény: riezaK (467817)
f_k Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 467820

Van jelenleg is. Kalocsáról kiinduló Foktő iparvágány biodízel  növényolajgyárból napi 1-2 irányvonat  bejön a meglevő 153 Kiskőrös Kalocsa vonalon dízelel majd Kiskőrös 150 es vonal Ferencváros Kelenföldön át le Gyékényesre onnan irány Horvátország napi min 1 irányvonat szokott lenni..

Előzmény: Dreamy (467819)
Dreamy Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 467819

Kalocsára honnan-hová milyen vágány menne?

Előzmény: f_k (467818)
f_k Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 467818

A kelebiás kilépőnek útvonalrövidülés.

Ha Ferencváros-Soroksár nem épül át addig Ferencvárosban irányváltás szükséges.

Van jó pár viszonylat ami ide terelhető:

Kecskemét-Gyékényes

Foktő-Kalocsa-Kiskőrös-Gyékényes

Hegyeshalom-Kelebia kilépő

Tény a 120 as vonal Kürtös felé nem lesz jelentős  km rövidülés.

Ma sajnos a Bp elővárosban a Ferencváros meg a 100a esetleg a 120a részen alig haladnak napközben a vonatok.

Elővárosi között nem férnek be van rá példa, hogy egy Rákos Rákoshegy távon a helyi személy kap pár percet úgy fér csak be, reggel a 100a Cegléd Köki között szinte 5 percenként jár Kökin is keresztbe kell járni...

A kelebiai irányfordulós meg Ferencvárosban órákig vágányt foglal.

Előzmény: riezaK (467817)
riezaK Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 467817

Csak kérdés van-e rá igény?

Előzmény: f_k (467816)
f_k Creative Commons License 2021.05.31 -1 2 467816

A meglevő vasútvonalak felhasználása felélesztése nem lenne fontos?

Sajnos a dunaföldvári vasúti átkelési lehetőség megszűnt.

Volt egyszer egy pontonhíd Szalkszentmártonnál.

Így adódik egy Győr-Kisbér-Székesfehérvár- Pusztaszabolcs-Dunaújváros-Dunaföldvár-Solt-Fülöpszállás-Kecskemét-Szolnok vagy Székesfehérvártól Sárbogárd rétszilasi delta 43 as vonal mezőfalvi delta-Dunaföldvár-Fülöpszállás-Kecskemét-Szolnok ill. Dunaújvárostól Dunaújváros kikötő-Petőfi TSz-Szalkszentmarton-kunszentmiklósi delta--Fülöpszállás-Kecskemét-Szolnok útvonal.

Esetleg Kecskeméttől Lakitelek-Kunszentmárton-Szarvas*-Mezőtúr vagy Gyoma onnan Gyoma-Dévaványa-Kisújszállás 

A meglevő mellékvonali halózatot 100 km/h sebességre feljavítva használhatna valamit sőt személyforgalomra is némileg hasznosulhatna.

Villamosítás min 22,5 tonna tengelyterhelés.

Előzmény: Vendégsín (467799)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.31 -8 1 467815

Tisztelt hozzászólók (föleg azok akik állandóan engem negatív színben tüntetnek fel), meg lehet nézni ma hány "Pannónia IR" vonat érkezett meg időben Pécs állomásra, úgy hogy 2 hete működik a feltételes megállási rend! 

Egyszerűen el kellene ismerni hogy ez a 2 órás ütem alapjában véve jó dolog, de a 60-as vonalon nem működő dolog!

névtelen Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 467814

Régen az volt a szabály, hogyha találnak valami érdekeset, akkor megáll az építkezés.

Most az a szabály, hogy be kell fejezni a feltárást, mire kezdődik az építkezés.

Szóval, ha valami nagy, vagy értékes dolgot találnak, akkor ajajj van...

 

Szóval, csak kőbánya hivatalosan, de ilyen követ találtak (a kép a facebookról van, kitöröltem az ott látható személy arcát).

 

 

Akit érdekel: "Sicambria-Óbuda" a kulcsszó.

Előzmény: 1047 005-2 (467812)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 467813

Fél off

 

ilyesmiért kellett magas fal az M5-ös budapesti kivezető hídja két oldalára is).

 

Zajvédő fal, volt BJKMF mint oktatási intézmény kellős közepén ment keresztül.

 

On

Előzmény: manhattani (467810)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 467812

Volt bő 10 éve a szabály.Azóta történt egys más.

Előzmény: riezaK (467811)
riezaK Creative Commons License 2021.05.31 -1 1 467811

Akár van, akár nincs, ezt a területet úgy eldózerolni, hogy ezt nem vizsgálják meg, az baj. És, hivatalosan nincs, ezért nincs is mit vizsgálni....

 

 

 

Minden esetben kötelező feltárást végezni a nyomvonalban. 

Előzmény: névtelen (467808)
manhattani Creative Commons License 2021.05.31 -2 0 467810

Az M0-s északi szakaszának az építését sokáig az blokkolta, hogy amíg a hídjáról szó sem volt, a budai nyugati oldalon lakók komppal seperc alatt eljutottak Vácra, orvoshoz, kórházba, stb. Az M0-s híd megépültével a komp eltűnik, és ők jó nagy kerülővel jutnának el Vácra. Lehetne ott egy lejáró, de ahhoz meg a Honvédség valamilyen telepe miatt nem járult hozzá (ilyesmiért kellett magas fal az M5-ös budapesti kivezető hídja két oldalára is).

 

Úgyhogy semmi politika, csak helyi, mondjuk jogos érdek.

Előzmény: Vendégsín (467806)
sssey Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 467809

Vendégsín

 

Igen.

Sajnos kimaradt egy sortörés.

 

sssey

Előzmény: Vendégsín (467806)
névtelen Creative Commons License 2021.05.31 -3 1 467808

Valamint egyes kutatások szerint feltáratlan régészei lehetek vannak az útvonalban (Sicambria, ősbuda, ős-Fehérvár). Egyesek szerint "csak" kőbánya, mások meg épület romokat meg szobrokat is találtak ott.

 

Ami ebben saját tapasztalat: egy középkori, hivatalosan "Székesfehérvár elvi ábrázolása, mert nem stimmelnek az épületek" alaprajzot a GPS-re vetítve kb 90%-os egyezést láttunk anno. Az egyik bástya nem úgy volt, ahogy az ábrán.

Röviden: Fehérvár-Fehéregyháza  nem feltétlen azonos Székesfehérvárral. Létrezett egy másik Fehérvár, ami pont az M0 útvonalába esik, és a török hódoltság alatt rombolták földig, akkor pusztult el, nincs épület, csak az alapok, meg állítólag némi pince. Előtte a térképek is jelzik. Ám, hivatalosan ez "nem létezik, ott csak egy kőbánya volt".

 

Akár van, akár nincs, ezt a területet úgy eldózerolni, hogy ezt nem vizsgálják meg, az baj. És, hivatalosan nincs, ezért nincs is mit vizsgálni....

Előzmény: sssey (467803)
jwkllr Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 467807

Duna. Szerintem a hegyi tárolók a nyomás miatt vannak. 

Előzmény: sssey (467803)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.31 -2 1 467806

Nagyon jó példa erre az M0 évek óta húzódó meghosszabbítása.

 

Pont a vízkészletre, meg az árvízvédelemre nem, a helyi politikai érdekekre igen.

Előzmény: sssey (467803)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.31 -1 1 467805

A kelet - nyugat irányhoz hogyan illik?

Előzmény: névtelen (467800)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.31 -3 2 467804

Azért ideje lenne olvasni megtanulni...

Előzmény: r1232 (467802)
sssey Creative Commons License 2021.05.30 -2 1 467803

General Specific

 

Bizony isten megnézném google maps-en, min húzom át, így a települések közepét, Mari néni  kiskertjét, magas hegyeket, stb. elkerülném,

 

De pl az nem látnád, hogy hol van Bp tartalék vízkészlete. Azt pl célszerű elkerülni.

Érdemes megnézni az árvízvédelmi területeket is, nehogy nagyobb kárt okozz. Vagy megnézni, hogy melyiknek milyen a gazdasági és politikai haszna.

Ezek azért messzebbre mutatnak, mint egy térkép és ceruza.

 

Nagyon jó példa erre az M0 évek óta húzódó meghosszabbítása.

 

sssey

Előzmény: General Specific (467785)
r1232 Creative Commons License 2021.05.30 -3 3 467802

Milyen "búbánatos franc délre" ? Olyan 10-20 km-rel lenne délebbre a dunai átkelés. Sőt, a táv sem lenne sokkal több az újabb verzióban, mint a korábbiban. Az baromság, amit írtál.

Előzmény: Vendégsín (467799)
timetable Creative Commons License 2021.05.30 -2 0 467801

Van forgalom arra is.

Előzmény: névtelen (467800)
névtelen Creative Commons License 2021.05.30 -2 0 467800

Miért nem használják a Vác-Aszód átkötést?

Előzmény: Vendégsín (467799)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.30 -3 6 467799

Az, hogy a jelenleg Budapesten átmenő teherforgalommal sürgősen kell kezdeni valamit, nem baromság, hanem elég sürgető realitás.

Ennek a búbánatos francba délre levitele, meg a varsói nagysebességű vasúttal kombinálása viszont baromság.

Előzmény: Ashi Valkoinen (467798)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.05.30 -2 1 467798

Még mindig ezt a baromságot erőlteti az MKK...

Előzmény: f_k (467797)
f_k Creative Commons License 2021.05.30 -2 3 467797
névtelen Creative Commons License 2021.05.30 -2 3 467796

Anno volt egy egyesület, volt egy munkacsoport, készültek anyagok, amiből lett is valami. Ebben volt egy kicsi, tényleg egész kicsi részem. 3 ötletem ment át, ebből 2 ma is megvan, a harmadik eleve ideiglenes volt. És, rég volt.

Előzmény: riezaK (467795)
riezaK Creative Commons License 2021.05.30 -1 3 467795

azt már régen is sokan sokan felvetették egy időben én is napi szinten közlekedtem biciklivel a vonalon, mivel nem volt akkor még arra járat (Budaörs Tescoban dolgoztam, kényelmes 20 perc tekerés volt 2 óra buszozás helyett :D

Előzmény: névtelen (467793)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!