Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 319786
Tripla Flirtös vonatok járnak 1 jegyvizsgálóval és nincs lezárva egy sem, dupla Flirtnél pedig napi gyakorlat az 1 jegyvizsgáló...
Előzmény: István Gyuri (319715)
r1232 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 319785
A 30a-n a fehérvári zónázón teljesen indokolt a reggeli, délutáni csúcsot nézve, nyáron pedig egyértelműen, főleg a hétvégén. De oda a nagyobb kerékpáros kapacitás lenne indokolt, tavasztól őszig, 3 hónapra meg felesleges visszaalakítani.
Ha szerinted a 2-re indokolt, akkor a 30a-ra egyértelműen az.
Előzmény: Ashi Valkoinen (319709)
r1232 Creative Commons License 2019.09.05 0 1 319784
A Ceglédi Z50-re szvsz nem kell 7 KISS, azt elvileg Nyugati léptetéssel 4 db ki tudja adni. De ha össze forgatom a monorival, akkor a 7 db ki tudja elvileg adni a teljes Z50/S50 fordát, így első számolás alapján, de nem néztem meg még alaposabban.
Előzmény: Il Leone (319708)
orangutan Creative Commons License 2019.09.05 0 1 319783

A gond az, hogy ez nem feltétlenül hazugság vagy statisztika-kozmetikázás, hanem egyszerűen a pillanatnyi állapot.

 

Nem erre godoltam, hanem arra a tipikus esetre, amikor a 16:40-kor induló vonat szerelvénye 16:50-kor még nincs betolva, és a hangos azt mondja, előreláthatólag 10 perc. 17:00-kor még mindig nincs betolva, akkor 20 perc.

 

Az egy dolog, hogy én be tudom tippelni a valós késést, de a hangosba legfeljebb annyit lehetne bemondani, hogy a vonat előre láthatólag 4 és 30 perc között késik... (Szép példa mondjuk Rákospalota-Újpest reggel: a kiírt időben látod a vonatod fényeit az állomástól párszáz méterre, de mire a Máv a Sokoban-partit lejátssza, addigra eltelhet 15 perc.)

 

Ha Monoron vagyunk, és a következő vonat Monorierdőnél jár, akkor azért nincs olyan sok lehetőség.

 

Azzal semmi gond, ha ahhoz az infóhoz hozzájut az utas, hogy a _pillanatnyi_ helyzet szerint a következő vonat 4 perc múlva jön. Viszont ez alapján kvázi felszólítani az utasokat arra, hogy várják meg a következőt, ha nem akarnak nyomorogni, az nem biztos, hogy akkora ötlet.

 

Az a helyzet, hogy nem tudjuk, milyen tájékoztatás hangzott el Monoron.

 

Bemondták-e, és hányszor, 5:35 és 5:40 között, hogy zónázó indul előreláthatólag 20 perc késéssel 5:40-kor, és gyorsított előreláthatólag 10 perc késéssel 5:45-kor.

 

Ezzel az utasok mindent megtudnak, ami amúgy a vonatinfóról is megtudható, és egyéni preferenciáik szerint meghozhatják a döntést, hogy nyomorognak-e a korábbin, vagy megvárják a következőt, megkockáztatva hogy beékelődik valami a két vonat közé.

Előzmény: vrobee (319777)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.05 0 0 319782

OFF

 

Esetleg privátban meg lehet kapni?

 

ON

Előzmény: Domi-V63-138 (319781)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.09.05 0 2 319781

...ennél van újabb, publikusan elérhető frissebb, és abban már más utastérkiosztás van...

 

alapkiépítésben 600 ülőhely mellett 4 kerekesszékes hely, és 12 kerékpárhely van kialakítva.

A másik konfigurációban 552 ülőhely, 4 kerekesszékes hely és 36 kerékpárhely van.

Előzmény: Il Leone (319765)
timetable Creative Commons License 2019.09.05 0 3 319780

Nyári élmény: Gázolás miatti pályazár, két egymást utolérő vonat legelészik egymás mellett a puszta közepén lévő állomáson. Jön a bemondás, vége a helyszínelésnek és mehetünk, de a másodikként érkezett vonat megy előre. Na, ez után olyan helyezkedés kezdődött, hogy kb. 5 percig nem lehetett elindulni, miközben a kijárat közben szabad volt. Na, pont kb. ekkora különbséggel mentek aztán végig a járatok azon a vonalrészen, ami közös volt.

 

Ha nem változtatnak a vonatok sorrendjén (az utasnak ez a logikus, ő nem fog más üzemviteli szempontokat mérlegelni), vagy eldöntik már fél órára előre - hogy bármi is lesz, a második vonat megy, és ezt bemondják, akkor az utasok szépen átszállnak, ha akarnak, aztán amint van kijárat, mehet a vonat. Szóval ezt szabályszerűen intézték, csak nem számoltak a gyakorlati hatásával.

 

A kérdés tehát az, hogy percről-percre hozott operatív döntések között, plusz úgy hogy az utastájékoztatási csatornák sem egységesek, és járatonként azonosak a vasúton, szabad-e behozni egy olyan utasbarátnak szánt megoldást, ami ugyanúgy hordozza magában a konfliktus lehetőségét, és a további késést.

Előzmény: gabor144 (319778)
vrobee Creative Commons License 2019.09.05 0 1 319779

Ami a lenti javaslatba bekerült, az azért (megfelelő hanghordozást hozzáképzelve) súrolja ennek a határát.

Ld. még "a villamos vége is ugyanoda megy" és társai.

Lehet, hogy nem mindig szerencsés, de nem is véletlen, ha esetleg nem engedik meg mindenféle ad-hoc szövegek bemondását...

Előzmény: gabor144 (319778)
gabor144 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 319778

Felszólítani nyilván nem kell, és szerintem ezt senki nem értelmezi felszólításként. Ez csupán egy nagyon is hasznos és szükséges információ (jön egy vonat  4 perc múlva, amin kevés utas van), aztán az utas eldönti, hogy a kényelmesebb utazás érdekében megkockáztatja-e azt, hogy az közben több késést szed össze.

Előzmény: vrobee (319777)
vrobee Creative Commons License 2019.09.05 0 2 319777

A gond az, hogy ez nem feltétlenül hazugság vagy statisztika-kozmetikázás, hanem egyszerűen a pillanatnyi állapot. Az egy dolog, hogy én be tudom tippelni a valós késést, de a hangosba legfeljebb annyit lehetne bemondani, hogy a vonat előre láthatólag 4 és 30 perc között késik... (Szép példa mondjuk Rákospalota-Újpest reggel: a kiírt időben látod a vonatod fényeit az állomástól párszáz méterre, de mire a Máv a Sokoban-partit lejátssza, addigra eltelhet 15 perc.)

 

Azzal semmi gond, ha ahhoz az infóhoz hozzájut az utas, hogy a _pillanatnyi_ helyzet szerint a következő vonat 4 perc múlva jön. Viszont ez alapján kvázi felszólítani az utasokat arra, hogy várják meg a következőt, ha nem akarnak nyomorogni, az nem biztos, hogy akkora ötlet.

Előzmény: orangutan (319775)
vrobee Creative Commons License 2019.09.05 0 4 319776

Igen, de ha az utasnak azt mondják, hogy 4 perc, csak aztán ahogy az lenni szokott, bejön elé a saját menetvonalán érkezős szittyósredvesi személy, és még ki is kell engedni keresztben a röcsögei sebest, és így végül 15 perccel azután áll meg a baknál a vonat, hogy beért a másik...  akkor az utas azért jogosan érzi úgy, hogy át lett baxva, nem?

Akkor is, ha a bemondáskori állapotot nézve nem hazudtak.

Előzmény: István Gyuri (319774)
orangutan Creative Commons License 2019.09.05 0 5 319775

Ha van valahány db. utas, aki egyáltalán nem siet, vagy fontosabb neki az ülőhely (fáj a lába, vagy útközben dolgozna), és elhangzik ez a bemondás, akkor

 

- ennyivel csökken a zsúfoltság az első vonaton

- lesz ennyivel több elégedett utas, és ennyivel kevesebb elégedetlen

 

Ehhez persze az is szükséges, hogy a bemondás mindig akkor és csak akkor hangozzon el, ha tényleg jön utána egy üres vonat. A Start régóta követett kommunikációs stratégiája (várható késés 1/3-át mondjuk be, vagy annyit, amennyi ideje az adott állomásról el kellett volna indulnia) miatt egy darabig eltartana, amíg az utasok megszokják, hogy hinni lehet a bemondásnak.

Előzmény: attus germanicus (319773)
István Gyuri Creative Commons License 2019.09.05 -1 2 319774

Csak ismételni tudom magamat: "Az utas el tudja dönteni, hogy melyiket választja."

Előzmény: attus germanicus (319773)
attus germanicus Creative Commons License 2019.09.05 0 6 319773

Éntőlem nyugodtan bemondhatná, én felszállnék arra, ami jön, akármennyire zsúfolt. Mert az már ott van. A következőre meg most azt mondják, hogy mindjárt jön, de simán lehet, hogy az is késik majd tíz-tizenöt percet.

Előzmény: trizs77 (319767)
István Gyuri Creative Commons License 2019.09.05 0 1 319772

Senki sem tudja, hogy mi lesz majd X km-rel odébb.

Az utas el tudja dönteni, hogy melyiket választja.

Előzmény: nemeza (319768)
vrobee Creative Commons License 2019.09.05 0 7 319771

Ezzel én mint utas úgy vagyok, hogy lehet, hogy 4 perc nem számít nekem, és megvárnám a szellősebb vonatot.

De: korábbi tapasztalatok alapján ha kicsit is sietek, elmegyek a legelső vonattal, mert abból a 4 perc különbségből simán lehet az érkezésig 15-20, és az még csak a normál ügymenet...

Előzmény: trizs77 (319767)
koller andor Creative Commons License 2019.09.05 0 0 319770

Ez a 2839-es ami késett 20 percet. A seggében jött a következő szinte üresen.

Előzmény: trizs77 (319764)
toto92 Creative Commons License 2019.09.05 0 5 319769
Mondjuk elsősorban az állomáson _kell_ jelezni az utasnak, és a másodlagos opció az, hogy aki akarja/tudja az nézze meg vonatinfón.
Előzmény: István Gyuri (319766)
nemeza Creative Commons License 2019.09.05 0 0 319768
Igen de ki szavatolja h.az nem kesik majd meg 10percet.. ?
Előzmény: István Gyuri (319766)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.05 -2 8 319767

Én ezt megfordítanám.

 

Ne a vonatinfón való tájékozódást tegyük az utas kötelességévé, hanem a forgalmista mondja be.

Ő azért van ott.

 

 

Kedves utasaink.

Most érkezik egy vonat tele, majd indul tovább Budapestre.

Mögötte jön egy másik vonat 4 perc múlva amelyik majdnem üres.

Az is azonnal indul tovább Budapestre.

 

 

Ezért a 4 sorért, ha ezt így mondja be, a mai szabályok szerint azonnal elbocsátják, testét négybe vágják és a monori vasútállomás négy sarkára hollók martalékául kifüggesztik.

 

Helyette az irodát is csak a női WC-ig elhagyni hajlandó kommunikátorok határozzák meg  50 km-ről, hogy milyen, előre felvett sületlen közlemény hangozhat el.

Ami még így is legtöbbször, nem hangzik el.

 

 

Előzmény: István Gyuri (319766)
István Gyuri Creative Commons License 2019.09.05 0 0 319766

Ez egy késett vonat volt, ami mögött ment a következő is már, töküresen.

Aki megnézte a vonatinfón, annak nem kellett állnia.

Persze, az állomásokon is lehetne ezt jelezni az átlagutasnak.

Előzmény: trizs77 (319764)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.05 0 1 319765

Itt van előttem a MÁV-nak szánt KISS jellegrajza (dátum 2016.02.17.), ezek szerint alapkiépítésben 598 ülőhely mellett 2 kerekesszékes hely, és 3 kerékpárhely van kialakítva.

A másik konfigurációban 558 ülőhely, 2 kerekesszékes hely és 27 kerékpárhely van.

 

Ha ennél van újabb publikusan elérhető frissebb, és abban már más utastérkiosztás van, akkor elnézést mindenkitől.

Előzmény: seadxdx (319763)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.05 0 2 319764

Ma reggeli Z 50-es elővárosi vonat, kb. 5,45-kor:

 

 

 

másik utas :

 

Z50es témában jelezném hogy a cikkben nevezett időpontot követően, mintegy négy perccel érkeztem Monor állomásra a soron következő járattal. Ha nem lettünk volna fáradtak, akkor utastársaimmal akár fogócskázhattunk is volna oly szellősek voltak a vagonok. Mellesleg gondolom ismét a tájékoztatás hiánya okozhatta a felfordulást. Bízzunk benne hogy délutánra, hazafelé helyreáll a rend.

 

 

seadxdx Creative Commons License 2019.09.04 -1 0 319763

Hozzáállás kérdése, mennyi ülőhely kell. A MÁV adatai alapján idén 1 653 ezren utaztak, ami 115 ezer fős növekedés. Lehet, hogy pár éven belül jól jön az a plusz hely.

 

Azt hiszem gyárilag 12 kerékpáros hely van rajta, meg 36 másik, ami üléskiszedéssel felszabadítható. Ez csökkenti az ülőhelyek számát rendesen, cserébe brutál növeli a drótszamarak helyét. Talán egy típusú poggyászkocsi van, amin ennél többet lehet (hivatalosan) szállítani

Előzmény: gabor144 (319758)
John Howard Creative Commons License 2019.09.04 -1 1 319762

Nekem kábé öt éve van a tulajdonomban egy olyan "roller", ami a mostani rollereknél nagyobb (de a "legújabb" "buci-kerekűnél" kisebb) kerekű, 1200 W-os(!) villanymotor hajtja, csúcssebessége 35-40 km/h, állni (is) lehet rajta, de leszerelhető ülése is van. Elöl-hátul tárcsafék, komplett elöl-hátul világítás, plusz féklámpa. Opciósan irányjelző is kérhető volt rá, ez az enyémen nincs. Hatótávja úgy 40-50 km egy töltéssel. Na, akkor ez mi a csuda?

Előzmény: Ashi Valkoinen (319747)
f_k Creative Commons License 2019.09.04 -2 1 319761

"Olyan helyen, ahol nincs külön szerelvény forduló és nincs külön mozdonyforduló, mert motorvonat közlekedik, ott is tud késni a vonat indulóban 20 percet, mert amelyik jegyvizsgálóval lejött a motorvonat, az nem megy vele vissza hanem  azt elküldi egy ingával Pestre, és a szomszéd megyeszékhelyről érkező jegyvizsgáló lesz majd a mi jegyvizsgálónk.

De fájdalom, nem jött meg a vonata időben.

 

Állunk, várunk.

 

Bizonyára van még ország Európában ahol hasonlóan csinálják, de úgy gondolom, hogy a hazai átszerelések, átforgatások több mint a fele felesleges."

 

5*****

Előzmény: trizs77 (319723)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2019.09.04 -1 0 319760

Kösza rémképeim szerint a specifikációban az volt, hogy egy éjszaka alatt ki lehet kapni belőlük egy kupac ülést, és akkor 48 bringa fér fel.

Előzmény: gabor144 (319758)
timetable Creative Commons License 2019.09.04 -1 0 319759

A kerékpárszállítás korlátozottsága ellene szól, egyébként viszont a laza menetrend, hullámzó kihasználtság (az útvonal egészét tekintve is) miatt, plusz mert viszonylag kevesen utazzák végig, éppen pont a sebesen lehetne használni.

Előzmény: gabor144 (319758)
gabor144 Creative Commons License 2019.09.04 -1 2 319758

"Ez a Déli a Déli pu.-t vagy a déli partot jelenti?"

 

Erre biztos azt mondanák a marketingesek, PR-osok, hogy azért jó elnevezés, mert bármelyikként érthető. :)

 

(OFF: Egyébként szerintem a KISS Déli->Parti vonatba legkevésbé alkalmas. Azokban - kevés kivételtől eltekintve - hatalmas túlzás lenne a 600 ülőhely, kerékpárszállítás terén viszont közelében nem lenne a nagypakli kapacitásának.)  

Előzmény: Peto (319757)
Peto Creative Commons License 2019.09.04 0 0 319757

Valahogy megoldják az alagúti problémát, esetleg kelenföldi rövidítéssel. Az IHO erre vonatkozó mondata nem egyértelmű:

Nyáron a sülysápi személyként felhasznált Kissek a Balatonra járnának Szentgyörgyig Déli->Parti sebesként. (Ez a Déli a Déli pu.-t vagy a déli partot jelenti?)

Mindez azonban eddig a hétköznapokra vonatkozik, hétvégén az elővárosban kisebb kapacitás kell, így az emeletesek megjelennének a 80-as, a 100, illetve az előbb említetteknél nagyobb számban a 30a és 30-as vonalakon is.

Előzmény: timetable (319737)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!