A csapórúd sajna fogyó cikk. Rákoson például hetente elviszik valamelyiket. De legutóbb Isaszegen is láttam egy földön heverő csapórudat, én hívtam a tesómat, hogy intézkedjen, az övé az a szakasz pályamesterügyileg.
Akkor, amikor már a közúti jelzőtáblákat is büntetlenül lopják, a vasúti jelzőtáblákról nem is beszélve.
Nemrég volt egy eset, Sárvár-Porpác vonalon egyszerűen a fénysorompót előrejelző közúti táblákat lopták el az útátjáró mindkét oldalán, ez 6 db jelzőtábla, majdnem baleset lett belőle, az átjáróhoz érve észrevette a külföldi autós a villogó vöröset és megállt. A vonat jőtt, ment, csapórúd már régóta nincs ebben az átjáróban, ugyanis rendszeresen letörték, a sorompóhajtómű meg eleve visszajelezte az üzemzavart. Egyszerűbb kiiktatni a csapórudakat hajtóművestül, mint hogy lopkodják, és lassítani a vonatforgalmat.
Mit vársz? Ha nem zsebben hordod a szemüvegedet (ha van), még a fejedről is lelopják. Az ipsék egyébként meglettek, jánosházi cigányok, megélhetési bűnözők, a sárvári bíróság majd még újra tárgyalja az ügyet, ugyanis a lefoglalt bizonyítékok nem az ottani útátjáró KRESZ-táblái. NA ERRE LEHET NAGYON LEPETÉZNI!!!!!!
Hasonló eset történt a 80-as években Szabadszállás Sr-1 sorompójánál az állomásra bejáró tehervonatnak hajtott a megbokrosdott fiatal ló. A ló és gazdája súlyos sérüléseket szenvedtek, a gazda felgyógyult hosszú betegeskedés után. A pacit sajnos nem lehetett megmenteni pedig a honvégség daruja segítette kiemelni az árokból így helyszinen "elaltatták".
Volt szó nálunk oktatáson a dologról. De a körülmények tisztázatlanok a dologgal kapcsolatban. Csak találgatások vannak, de annak közlése meg értelmetlen.
De, az és ez nem csak a mostani eseményekre igaz. Régi (30-40 éves) baleseti iratokban is szerepel hibás kocsiszám (pl: Herend, 1983), téves dátum (pl: Kaba 1963, bár itt a mozdony selejtezési javaslatában írtak egy héttel későbbbi dátumot a balesetre) és hasonlók. Szerencsére általában sikerül tisztázni a helyes adatokat is.
Én meg annak (V43 1002) mozdonyvezetőjével mentem szombaton egy közös ismerősünkhöz, ahova Iván csak pár óra késéssel futott be. Akkor mesélte mi történt és, hogy a gyorsteherrel körbe jött Fonyód felé.
Nem csodálkozom, hogy rosszul emlékeztél. Az akkori napijelentésben V43 1101-t írtak 1001 helyett. Pedig az egy hivatalos papír, mégis tévedtek. Persze sok minden másból kiderült, hogy 1001 a helyes psz.
Ez az útvonal rendszeres Rk küldemények továbbítási utvonala volt. Az alföldről a Dunántúlra tartó katonai küldemények nagy számban kerültek ezen az útvonalon továbbításra. Az atomvonatok erre jártak, de nem a méreteik miatt. A balesetet szenvedett tartálykocsik magassági okok miatt került ezen az útvonalon továbbításra és az engedélyük is erre az útvonalra szólt.