Szerintem csak gondolázzatok, menjetek egy kört vaporettoval és sétáljatok. Ha a felsoroltakat mind megnézitek jó fáradtak lesztek. Gondola szóra keress rá, árakat stb irtak régebben. A Zaccaria Vaporetto megálló közelében is van állomásuk.
Köszönöm a kedvcsináló sorokat mindhármótoknak. Verona és környéke is régi vágyam, egy másik alkalommal sort kerítek majd rájuk. Ottani szervezkedéshez elvileg helyi tanerős segitség is lesz. :)
Padovára hangolódtam. Giotto életrajzi és az Itália Remekei könyveket meg netes ismeretterjesztő anyagokat böngésztem.
Egy kis segítséggel fordulnék hozzátok. Párommal február végén utazunk Velencébe 1 napos buszos kirándulás keretében melynek első fele kötelező programokkal telik (Szláv rakpart, San Zaccaria Egyházkerület, Dózse Palota, Szt. Márk Bazilika, Nemzeti könyvtár, Campaníle és Prokurátori Paloták) a másik fele pedig szabad program lesz. Írták, hogy a szabad program keretében lehetőség van átutazni Murano és Burano szigetére, de úgy gondolom, ha csak egy szabad délutánunk van akkor inkább maradnánk Velencében és ott andalognánk. Ezeken a kötelező programos helyeken kívül mit tudnátok még ajánlani? Mindenképp szeretnénk gondolázni, hiszen kitudja lesz-e még alkalmunk eljutni még egyszer ide. Ebben viszont kérnék segítséget! Melyik hely a legjobb a gondolázásra? Hol érdemes felszállni? Esetleg valaki tudja hogy nagyjából meddig tart egy ilyen gondola-út és hogy nagyjából mennyibe kerül? Tudom, hogy valószínűleg borzasztó árat kérnek el érte, de tényleg semmiképp nem szeretnénk kihagyni ez a felejthetetlen élményt :)
Verona csodálatos város, nálam mondjuk egy 10-es listán 8-as (Cscs-ék valamikor 6 napot töltöttek ott, és nem unatkoztak, én sajnos csak két alkalommal néhány órát, sok is bennem a hiányérzet!), Padova 6-os, Vicenzában nem voltam, de abban biztos vagyok, hogy Verona értékétől nagyon messze van.
Verona központja, éppen tegnap találtam a valahonnan lementett képeim között. Elvben látható is így, de a nyáron tatarozták a Lamberti tornyot, de gondolom nem tart örökké a tatarozás.
Az előzőkhöz annyit tennék hozzá, hogy szerintem Vicenzában a Basilica a legfőbb látnivaló, ez volt Palladio nagy "dobása", a hatalmas, oszlopok nélküli tér-a felfordított hajó-és a tetőterasz, körbe kilátással a városra. Tavasszal ott voltunk és legnagyobb fájdalmamra ki kellett hagynunk, mert Van Gogh kiállítás volt benne, irdatlan hosszú, mozdulatlan sorral ( húsvéti szünet). A térről látszott, hogy a tetőterasz sem volt nyitva ( valószínűleg biztonsági okokból). Nagy szívfájdalom.
A másik nagyon szép-és kihagyhatatlan- a Teatro Olimpico, ezt persze megnéztük: az nagyon jó, hogy az ember addig ül a színpad deszkáin, amíg akar és elmerülhet az "ellenperspektivikus" utcák részleteiben vagy a nagy kék mennyezetben.
Az gészen kicsi és irtó hamar bejárható történelmi várost, mint "Palladio városa" hirdetik, de ez a valóságban nem elég erős: a Palladio múzeum kiállítási anyagát, mint építész enyhén "alibi"nek ítéltem, de maga a palota nagyon szép, főként a mennyezetek. A Palazzo Chiericati mint múzeum csalódás volt, a belsőben szinte mindent kitakar az installáció és fel van osztva az eredeti tér is, itt talán a tetőtéri grafikai gyűjtemény az igazán érdekes. Ahogy előzőleg írta vélemény, a Palladio villák a város körül vannak inkább, a Villa Rotonda az ami egészen közeli dombon van, én kihagytam ezt, mert személy szerint nekem nem annyira tetszik ,mint a többi -kocsival voltunk, így más vidéki villákat néztünk, melyek közül nekem a Villa Emo tetszett a legjobban, minden tekintetben ( épület külső, épület belsők, park , épület a parkban).
Ha már itt vagyunk: a városhoz közel található Cittadella, egy tipikus falakkal körbevett venetoi kisváros. De ami itt különleges, hogy fel lehet menni a cca. 15m magas várfalak tetejére és saját tempóban körbejárni a magasban az egész kisvárost. Mi cca. 3óra hosszát voltunk fent, csiga tempóban., a végén azért jöttünk le mert éhesek és szomjasak voltunk ( fent nincs semmi vendéglátás) Maga a kisváros "lent" is persze megéri a sétát, van élet, de itt a falakon belül mégis amolyan "kisváros, ahol megállt az idő" hangulat.
Nagyon köszönöm! Teljesen egyetértünk. Korábban Vicenzát feltérképeztem, Veronát Padovát kijegyzeteltem. Az időpontok és helyi közlekedés meg belépők konkretizálása szükséges és persze a foglalások, ha a döntést meghozom.
Az én tempóm amúgy is lassabb, szeretek benneragadni egy Város forgatagában és hangulatában, egy napon belüli továbbutazás kizárt. :) Off nápolyi kalandos rövid látogatásomról is csak a legutolsó vonatot értem el, pedig Róma várt vissza fél év múlva az első utam után. De! Így kellett lenni, így lett nagy szerelem, hogy minimális reptér, gyors bejutás Nápolyba, ott szikrázó napsütés, igazi meditterrán hangulat, februári 20 fok feletti hőmérséklet szép nápolyi séta és tengerpart.. Majd ezek után a kivilágított Város szívébe vitt be a vonat. (Mindennek oka van, és minden értem van, ha hagyom hogy megtörténjen.) :)
Én 2013 márciusában írtam Veronáról. Pechem volt, mert gyakorlatilag 3 napig esett. Vissza akarok menni. De Verona nem egynapos program, legalább 2 teljes nap, gyönyörűek a templomok, a híresek és a kevésbé híresek is.
Padovában a Scrovegni kápolnában szezonban biztosan nehezebb foglalni és többen vannak. Továbbá ott a Santo, a múzeumban( aminek egyébként része a Scrovegni is) elég jó képek vannak és ide tartozik az Eremitani templom, ahol Mantegna freskói csak részben maradtak meg, azt hiszem a többi a II. Vh idején pusztult el. Szép főtér, kellemes sétálóutcák. Én nagyon szeretem ezeket a közepesen nagy olasz városokat.
Vicenza valószínűleg inkább tavaszi program,én januárban voltam. Palladio villái kicsit távolabb vannak a központtól, kertekkel. Úgy viszont az is egy egész nap.
Padován és Vicenzán de Veronában sem voltam. Utóbbi nem nagyon vonz. Gondoltam egy Padova- Vicenza napra is, de attól tartok a január végi 4-5 körüli sötétedés miatt csak az egyik fér bele.
Padovaban már voltál? Az van legközelebb és a Giotto kápolna kötelező látnivaló. Foglalni kell, de lehet 2 egymás utáni időpontot is foglalni és akkor bent maradhatsz amíg a többiek kimennek és az újak bejönnek. Esetelg összekapcsolhatod Vicenzával. Nekem kicsit steril Palladio, de a Teatro Olimpico szintén gyönyörű. Padova önmagában egy hosszú félnap, Vicenzával egy egész nap.
Velence hív ismét, január végén pár napra elmegyek. Dorsoduro sestieriben foglaltam szállást, közel az Accadémiához és a Zattere rakparthoz. Időjárás és vízállás függvénye, de sok sétát tervezek, és 1 napos kirándulást vonattal, de még nem döntöttem el, hova. Trieste esélyes. Vasútra Trenitalia év végi akcióról tud valaki? (Italonak van, de messzebb lévő úticéllal.) Csécsé lenne a vonatos szaki, de nem láttam mostanában, Ő is törölte magát???
Én 2016 februárjában voltam Velencében, akkor 6 teljes napot. Ahogy olvastam amit írtál , elkezdett körvonalazódni egy Verona- Velence utazás, talán 3-3 éjszakára, vagy valahol 4.
Érdekes helyeken voltatok. Azt hittem, hogy gyakorlatilag mindent láttam, amit lehet, de ezek szerint még van , amit nem. A Chiesa di san Barnabat és a Scuola di Misericordiát még nem. Sőt még a Tedeschi teraszon sem voltam. Én is az ilyen jellegű kilátópontokat szeretem, a Campanileből csak a tetőket lehet látni. Egyébként az Orologio tetejére is fel lehet menni. Még ott sem voltam, a Correr pénztárában kell időpontot foglalni.
A Grimanit láttam, nekem is meglepetés volt. Jó az a környék, a Formosa tere.
Az hogy hétfőn a tervezett látnivalók elmaradtak, még hagyján, mert betudtuk a történelmi pillanatnak. Végül is ahogy írják 1966 óta (akkor 194 cm volt) ez az 5. alkalom, hogy ilyen magas volt a víz (!), legutóbb 10 éve, 2008.decemberben. Tehát ez a mostani 156 cm különösen nagynak számított. Az igazán probléma az volt, hogy másnap emiatt egy csomó minden még zárva maradt, mindenhol takarítottak, szivattyúztak, csomagoltak, helyreállító brigádok tevékenykedtek. Például a Collegio Armenióban is csak a munkásoktól kaptam felvilágosítást a rácson át, akik csomagolták be a földszinti képeket. A közelmúltban felújított máltaiak temploma és a kertjük is zárva volt emiatt, de ha már ott voltunk, helyette újra megnéztük volna a Scuola Schiavonit, de az is zárva volt napokig. Állítólag publikus a Palazzo Capello kertje is ( de be kell kérezkedni, valami műemlékvédelmi hivatal van itt) de most nem engedtek be, mert mentették az értékesebb növényeket vagy legalábbis ilyesmit értettem.
Azért maradt mit nézni:
A Frari tornyába sajna nem lehetett felmenni, a pénztáros hölgy kikérte magának: "Velencében csak a Campanile és a S.Giorgio Maggiore!", ami nem egészen igaz már, mivel a Rialtónál a Tedeschi "pláza" teteje publikus kilátóterasz. Nem is kellett sokat várni, hamar kijutottunk. Erről a magasságról egészen más a látvány, mint a cca. tripla magas campaniléből: ez a háztetők magassága, igazán jó látképeket lehet fotózni és jól rálátni a nagy kanálisra. Frariban legalább láthattuk most a Pianta faóráját, tényleg kicsi és bámulatosan részletes.
Nagyon tetszett a Scuola Carmini, minden terme fantasztikusan díszített. Földszinten a monokróm festés is nagyon egyedi, állítólag ez ritkaság Velencében. A Gesuatiba is betértünk, többek között a menyezeti grisaille-ket szemlélgettük, tényleg nagyon domborműnek lehet látni a jól árnyékolt egyszínű barnásszürke festményeket.
Ugyanígy a Chiesa di San Barnaba, a Veronese festményekkel, díszített mennyezettel, lélegzetelállító sekrestyével, szerintem kiemelkedik a velencei templomok közül. A templomhoz csatlakozik derékszögben egy egyetemi épület, (bejárat: Carlo Scarpa!) itt bekérezkedtünk, hogy megnézzük a kertet (a portás simán beengedett), aminek további haszna volt egy ingyenes wc használat.
Nagy meglepetés volt a Palazzo Grimani, egyrészt mennyire eldugott a bejárata illetve, hogy alig volt benne egy-két látogató.
A meglepetés itt valójában a terek változatos és egészen egyéni kiképzése voltak, a lépcsőház, a menyezetek (pl. a Sala a fogliami: gyakorlatilag csak zöld levelek, mint egy dzsungel felfestve a menyezetre, mintha egy befuttatott pergola lenne fölöttünk, mindez 1560-as évekből).
A közelében található a Querini Stampalia palota-múzeum: ezúttal nem a Scarpa által alkotott tereket és a kertet, hanem magát a klasszikus emeleti múzeumot néztük meg, kiváltképpen Gabriel Bella városi eseményeket, látképeket ábrázoló tablói érdekeltek a 18.századból. Döbbenetes hogy milyen kis helyen vannak ez ezek a képek összezsúfolva, cca. 30 kép egymásnak tolva egy normál szobában. A jégen csúszkálós kép egy szűk folyosón, véletlenül majdnem kihagytuk...
A Scuola Grande di Misercordia emeleti tere a második legnagyobb egybefüggő tér a történeti városban ( 21*49.5m alapterület, 12.5m belmagasság, ezer ember fért be) és ennek a hatására voltam kíváncsi, mivel ez jóval egyszerűbb díszítésű, mint a Dózse palota nagyterme. Sajnos az interaktív Canova kiállítás úgy volt berendezve (szinte teljes elsötétítés, "ház a házban" installáció harisnyahálóval és acél rácsos tartókkal), hogy a tér érzékelése emiatt elmaradt.
Utolsó nap újra esett és jött föl a víz, így délelőtt végre eljutottunk még a Dózse Palotába ( kisebb sorban állás volt, és a "skip-the-line" sávot is ugyanúgy megvárakoztatták most, nem volt tkp. semmi előnyük), a végigjárás során egyre nagyobbá és egyre díszesebbé növő terektől letaglózódtunk: jó sokat elidőztünk a normál jeggyel is, a most terítéken lévő nagy Tintoretto kiállításra már nem is maradt sem idő, sem befogadóképesség.
Sziasztok, minden különösebb probléma nélkül hazaértünk a velencei őszi szünetről. Hát ez több mint gyors és tömény volt. Most alvás és talán holnap jövök egy részletesebb beszámolóval (esetleg képekkel) Ja és már most köszönöm a sok hasznos infót, amit tőletek kaptam!
Húha. Akkor, ott ijesztő lehetett. Gyerekekkel különösen. De úgy tapasztaltátok meg igazi velencei életet, ahogy "normál" körülmények között nem lehetett volna.
Vasárnap délután érkeztünk, a szállásadó kedves idős hölgyek az éppen véget ért maraton futásról mutatták a bokáig vízben trappolók képeit. Aznap már esős viharos volt az idő, így a magas víz miatt már nemis mentünk be, de úgy volt hogy a hétfő rendben lesz, a szállásadóink szerint. Egészen off voltam-az itteni bejegyzést is csak most láttam-, a hírekkel nem is foglalkoztam, reggelre pedig -az esti vihar miatt talán- szétkapcsolt a wifi, a szállásadók pedig korábban a lelkünkre kötötték, nehogy hozzányúljunk, (persze délután már csak hozzányúltunk: a jó öreg kikapcs-bekapcs. megoldotta a problémát ).
A lényeg, hogy hétfő reggel már egyáltalán nem foglalkoztam a hírekkel már, csak a hagyományos térképem böngészésével. Szerencsére délelőttre elállt a szélvihar és a heves esőzés. A Piazzale Román a turista irodában hosszú sorban állás után azt ajánlották, hogy inkább még ne vegyünk múzeumos kártyát, mert aznapra is zárva van a Szt.Márk tér összes múzeuma... Beindultunk a városba és már észleltük, hogy helyenként kiönt a víz. A San Barnabánál, a Zattere kezdeténél már láttuk , hogy komoly lesz, akkor szemmel láthatóan kezdett emelkedni a járda összefolyóiból a visszaáramló víz. A meleg déli szél (sirokkó) ráerősített az árapályra és a heves esőzésre és nagy mennyiségű vizet nyomott be a lagúnákba. Szembe jött egy pakisztáni forma, és kínálta a vékony, színes gumicsizmákat, elhárítottam, mire halványan elmosolyodott. Elkezdtük a visszavonulást, valóságosan megélve a város labirintus jellegét: egyre több víz, zsákutcákból állandó visszafordulás. A pakisztáni állandóan szembejött, folyamatosan vigyorgott-több foga hiányzott-én meg mindig elutasítottam. Aztán a végén már mi kerestük őt.. De hiába lett meg, mert csak hármunkra volt megfelelő mérete, az egyik gyereknek nem jutott. Gépiesen alkudoztam, de csak visszapattantam (10 EUR/pár) Egy csizmán szemmel kiszúrtunk egy lyukat 8 na nem szó szerint, mert nem az volt az érdekünk), a többit felvettük a helyszínen lepróbáltuk, térdig begázolva. (De hiába, mert egy idő után 2 db beázott. ). Szóval nem voltunk előrébb, a víz körbezárt. egyedül visszaindultam a Piazzale Rómára, hogy vegyek még gumicsizmát, a víz lábszárközépig ért sok helyen, nehezen lehetett haladni. Az újságárusnál "rendes" csomagolt példányokat vettem, egyből 2 párat biztonságból (ugyanúgy 10 Eur/pár). Szerencsére jó idő volt, a víz is kellemes ( addigra az egyik csizmám már beázott). Sokan már mezítláb nyomták. A víz továbbra is emelkedett. Eléggé leizzadtam, mire visszaértem, mert már óriásiakat kellett lépdelni, ha haladni akartam. A csizmákkal felszerelkezve sem voltunk biztonságban, mert tovább emelkedett a víz, és ezek csak térd alattig értek. A helyieknek profi -combközépig érő-vastag gumicsizmájuk volt, olyan csizmás kandúros. Mihelyt visszaértünk a szállásra délután, újra eleredt az eső. Szerencsére kedden és szerdán-az előrejelzések ellenére-már nem volt se eső, se vihar, se magas víz, hanem gyakorlatilag csak napsütés. Gazdagabbak lettünk a tapasztalatokon kívül kézzelfoghatóan a gumicsizmákkal, amiket a csomagoláson látható piktogramok szerint, többek között a rizsföldeken is használhatunk még.
Annak aki most vagy a napokban utazik, jelenleg erős az aqua alta. Frisss infó a kinti ismerőstől: "Ma 156cm a vízállás, a Szent Márk téren combközépig ér a víz, a város 75%-a van víz alatt, a canal grande nem hajózható, a tronchetto-ig járnak a vaporettok, zárva az iskolák is"
Élelmes lereskedők a tegnap még 10€/db árról 25€/db-ra emelkedett. Holnap mehetek gumicsizmát venni.... Nem kimondottan vagyok boldog :-(
Én mindig ki szoktam menni a reptérre 2 órával indulás előtt. Ez általában azzal jár hogy közel 1 órát téblábolok a Skycourtban. De szerintem így jobb, minta egy dugó vagy baleset miatt rohanni kellene...
Szia Peti, az ötlet jó, lehet szerdán elsők közt ezt nézzünk, kérdezzük meg.
Bár a tegnap Velencéből kapott messenger üzenet szerint mindennapos az eső, több-kevesebb intenzitással és az aqua alta (35cm) is problémákat okoz. Szent Márk téren 10€/db áron adják a gumicsizmát. A dómba is csak a hátsó bejárat működik. A Giardini megállóig csak csizmában lehet közlekedni. Ez aggaszt kissé. Mit gondoltok a 12:05-kor (tervezett) induláshoz hány órakor kell(ene) Ferihegyen lennem, ha Ryanair-el repülünk. ( mókás de még csak ez lesz az első fapados repülésünk)
Volt már valaki a Frari tornyában? Úgy tűnik nekem a templom honlapján, hogy szabadon látogatható, habár nem reklámozzák túl. Nyilván mászós, de mégiscsak a 2.legmagasabb torony a városban (70m),és jó kilátópont lehet ez is.
Sziasztok, jövő héten szerdán indulunk Velencébe, ha a Ryanair is úgy akarja. Sajnos elég esős idő várható, és ettől nem lett jobb a kedvünk. Teendők monszun esetén Velencében? Valaki esetleg csinált egy 4 napos folyton esős túrát a városban?
igyekeztem átolvasni az elmúlt 3 évet a topicban. A kereső szavas szűrés nálam most vmiért nem működik, így kénytelen vagyok kérdezni...
A hétvégén megyünk Velencébe a barátainkkal. Szeretnénk majd gondolázni is. Meg tudnátok mondani, hogy hol a legjobb beszállni egy ilyen kis “ túrára” ? Azaz hol vannak kikötve a legjobbak? ( azt olvastam, hogy több helyen is).
A másik kérdésem: a 48 órás vaporetto bérletet ugye meg tudjuk majd venni a S Lucian is? Köszke!