..nagy valószinüséggel valamiféle félreértés, vagy tájékozatlanság okozhatta a balesetet. Mindez tehervonatnál történt bár H-Start dolgozóját érintette. Szerintem várjuk meg a végleges vizsgálatot, remélhetőleg tisztázni fog néhány dolgot. Az biztos, hogy egyetlen kocsivizsgáló sem megy be hasraütésszerüen leakasztani néhány kocsit, tehát valamiről valószínüleg szó volt, legfeljebb időközben megváltozhatott a dolog. Ha a tisztelt kolléga azt nyilatkozta, hogy ő az egyedüli felelős akkor is lesz/van vizsgálat és biztosan kiderül sokminden.
Nem akarok sokáig OFF-olni, mert nem kívánok egy vasutas oldalon történelmi vitát nyitni. Csak a tévedésekre, zöldségekre reagálok. Az, hogy Szent István nem volt tömeggyilkos, az nem bálvány kérdés. De ha már bálványokról van szó, gondolkozz el a következőkön: az Ószövetségi Biblia ugyebár a többezer éves zsidó kultúrának az alapja. Ez a kultúra ennek a népnek segített a történelem viharait túlélni, összekovácsolta őket a kultúrális összetartozás, függetlenül attól, hogy az Ószövetségben is lehullhatna egy-két szereplőről a lepel. (Továbbmegyek, ott tényleg van olyan, akit tömeggyilkosnak lehetne nevezni!) Namármost eszébe jut-e a zsidóságnak a tórát pocskondiázni? Nyilván nem. De meg is maradtak, meg is őrizték kultúrájukat, nyelvüket több évezreden keresztül. Lehet Szent Istvánról azt HAZUDNI, hogy tömeggyilkos, de ilyen mentalitás elterjedésével - gyökereink kiirtása után, meddig lesz meg a kultúránk, nyelvünk?? A hosszas ecsetelése a kornak - valami rosszul sikerült önigazolásnak - akarom mondani monor-21 igazolásának tűnik. No comment. Ugyanakkor Szent István és Kádár hasonlítása egy kissé ízléstelen. De ez már a kommunista történelemhamisítás, ideológia következménye. Ha hiszel benne, lelked rajta, csak ezt a sok ostobaságot legalább ne terjeszd! ON!
Az a baj, hogy a h*lyék mindenben magabiztosak, csak az okosok vannak tele kételyekkel... Ide: A h*lyék nem értenek a szóból, filmből, lámpák tömegéből, üvöltő kürtökből, szemük láttára péppé zúzott emberekből, csak azok értenek belőle, akik amúgy sem mennének át... A halálom különben, amikor a kölkök a nagyothalló(vá tevő) készülékkel a fülükben, selát-sehall Dömötör módjára közlekednek. Nem az a baj, hogy hallgatja a zenét (én is megteszem), hanem, hogy olyan hangosan, hogy egy méterre tőle is jól hallom, mi szól (üvölt) az agyába! Azt se hallja meg, ha a füle mellett szólal meg a légkürt. Nézni meg minek? Luxus az! (Nekik.)
Éppen ez az, ami nem tiszta! Beszéltem a baleset vizsgálójával, aki a START-tól vizsgálatot folytat. Azt mondja, semmi leakasztani való elegy nem volt. A szerelvénnyel át akartak állni kettővel feljebbi vágányra (a konkrét forgalmi szitut, körülményeket nem ismerte Ő sem, és az okot sem), és amikor megkezdték a mozgást, a kocsivizsgáló kolléga a kerekek alá került... A legfurább, hogy volt a közelben olyan kocsi, amin volt átjáró, és a szerelvény vége is csak 4-5 kocsinyira volt Tőle... Egyszerűen érthetetlen számomra, és mindazok számára, akik tudnak az esetről, hogy mi történt! Ja, és ráadásul nem is ma kezdte a vasutat: 51 éves! :-o
"...és "majd összeh.-ta magát" akkor talán lesz nyoma."
-Ez itt OFF,de nyoma biztos,hogy lesz,maximum a territórium körbejelölése kissé megváltozik!
Mindenesetre továbbra sem értem,hogy manapság már a TV,rádió,internet ontja magából a balesetekről szóló híreket (néhol helyszíni tudósítással,néhol képekkel,de a rádióra ez nem vonatkozik!!!) és a helyzet csak romlik!
Az egy dolog,hogy aki a vonat,vagy villamos,vagy HÉV alatt fekszik,annak a mosolya nem mindig őszinte,de az éremnek van egy másik oldala is,ez pedig a járművezető! Foglalkozásomból eredendően nem egy vezetőt láttam már gázolás után közvetlenül,a többjének 90%-át ki sem lehetett kérdezni,annyira megviselték a dolgok!
A '80-as években még voltak filmek,amiket az OKBT készített/készíttetett,azokat rendre le is vetítették és tanulságos is volt,a többjében helyszíneken készült képek is voltak.Ezek valahogy eltűntek,de nagggggggyon időszerű lenne-mondjuk egy gépjárművezetői tanfolyamon-levetíteni. Nem remélem,hogyettől kevesebb lenne a halott az utakon-az emberi hülyeségnek nincs határa!-de legalább elgondolkodnának OTT,hogy ez velük is megtörténhet!
Bocsi az OFFolásért,de ez már kikívánkozott belőlem!
Pár hónapja egy idős bácsit és b. nejét kente majdnem el egy MX/A a szentendrei vonalon. Utánnuk mentem, és megkérdeztem, hogy ugyan miért kell átsétálni a vonat előtt.. Nem értették, hogy mi a bajom, hogy cca. fél méteren múlt, hogy tudtam velük beszélni az átjáró túloldalán is...
Szerinted meghatotta ez a kis történés a lelkét? Az ő szeméből nézve csak annyi lehetett,hogy "Mi a f...sz-ért nem vált már,mindegy,én megyek!"
Az,hogy a vonat jött-szegény vonat!-az más lapra tartozik!
Ezt a fajt valszeg már gyerekkorában,otthon apuci+anyuci nem világosította fel,hogy egy ilyen találkozás után az élményeit nem biztos,hogy tovább tudja adni!
Tudod, ebben az a szerencse, hogy neki volt lehetősége egy életre megtanulni, hogy hogyan kell közlekedni a vasúti átjárókban. És nem fog elkövetni még egyszer ilyen hibát, sőt talán a gyerekeibe is beleneveli majd.
Pár napja, egész pontosan 11.14-én késő du., sötétben, majdnem megismétlődött a múltkori kerékpáros gázolás a Szerencs/Elem utcai keresztezésnél, csak most gyalogos szereplővel.
A szemem láttára.
Egy kiscsaj a feje búbjáig sálba burkolva, fülében mp3 lejátszó fülesével várt gyalogos áthaladásra. IÍstvántelek felől kihaladt a szlovák Gorilla, aztán Rp-Újpest felől jött egy Szili tolt vonattal.
A két vonat el, a jelző továbbra is pirosat mutat, ennek ellenére a csaj szépen elindult Rp-felé.
Ebben a pillanatban hatalmas kürtölés kiséretében berobogott az átjáróba Rp-Úp felől a veresi vonat.
A kiscsaj sztem összeh.gyozta magát ijedtében, mikor méterekkel átrobogott előtte a vonat.
Hali!A gép nem lett leselejtezve most jelenleg az Ézsakiban van V6EE nagyjavításon. Viszont a másik gép annyira rongálódott hogy a szlovák vasúttársaság kénytelen volt leselejtezni. :(
És hogy ON legyek, megkérdezem, hogy a Garamkövesdi baleset következtében sérült V43-as selejtezve lett? Ezt nem írta a cikk az Indóházban, bár ahogy elnéztem a képeket, gyanítom, kuka...
Ezer és ezer bocsánat a hsz. ért, de a Szörényi-Bródy páros megírta, hogy "-Éljen, István, ki győzött a gonosz felett" ...hát Koppány olyan gonosz volt, mert más úton járt??? Meg akik nem értenek egyet a hatalommal? És ez ma is él!! Még egyszer elnézést az OFF-ért....tényleg...
Persze és kocsiközépen próbálok átbújni, mert ott a legmagasabb.
Jó-jó, hogy tolatni fognak, ha szerelvény megmozdult, valaki engedélyt is adott rá - gondolom én.
Véletlenül nem volt abban a vonatban Bszentgyörgyi elegy, az leakad és a fékpróbát kell utána tartani, csak a geleta megkérte a kocsivizsgálót, hogy akasszon, ha már úgy is ki kell fáradnia. Különben mi a fenét keresett volna ott a lakatos? Tehervonatnál alapesetben szerelvény közé nem is kell lépnie.
Idejött egy kölök, és egy síma vasúti balesetből politikai orgiát varázsolt mert túl kicsi neki a PoliDili fórum..................................:-(((((
Egy dolog van itt, ami LÉNYEGES: Szt. István - Koppány harca alatt is megosztott volt az ország, királyunk az egyik tábor által pártolt eszményekért harcolt. '56-ban az egész ország a Forradalom oldalára állt, (kivéve azt a bizonyos elit kört) Kádár ennek az elitnek (benne magával) a politikai hatalmát szándékozott megvédeni az oroszok segítségével. Én így tanultam, így látom a helyzetet. Nos, ezért ne, ha kérhetem.
És ha már vasúti balesetes topik: A rádióban most olvastak be egy SMS-t, esztergomi vasútállomás után az átjáróban roncs kocsi zárja el a fél sávot. Vonat kapta el?
Érdekfeszítő volt ez a történelemóra - bár a hivatalos történelemtudomány nem így látja ( magam sem ) - csak azt nem értem, hogy a topic témájától ennél sokkal kevésbé eltérő hsz-okat már rég kimoderáltak - pl. a Vasutas Fórum / Börze topicjában...
(Esetleg ha a topic címe : "Balesetek a magyar történelemben"-re változna... :))))
Behívta a németeket - Mindezt azért, hogy "nehogymár a gyula". Igaz ez nem kizárólag saját kútfő, mert már a papa indította ezt a szálat. De ha követed szépen az Árpád házat, általában riválisok váltogatják egymást, tele véres hatalmi harcokkal, intrikákkal, behívjuk ezt, megkoronázzuk azt, olasz, német, kun, cseh, mindegy, csak segítsen, hol kiírtanak egy famíliát, hol csak megvakítanak ezt-azt, mindezt természetesen erős nemzeti öntudattal, és rokoni szeretettel telítve, a haza javát szem előtt tartva.