Csak azért irtam, hogy térjünk vissza, mert emlékeim szerint a többi autóról konkrét tapasztalattal nem bír itt senki. Ami neked kellene az más tipusspecifikus fórumokban fordul meg.
Látom odataláltál a III-s fórumra is, na ott van élő tapasztalat a sok kérdésre. :)
Az általam keresetteket azért mutattam be itt neked, mert olcsóbban kapsz listaárnál Sceniket, 0 kilométeresen mint a használt NQ amit neked kínáltak. Méretekre érdemes volna megnézned a gyári adatokat a másautóknál, de javaslom menj el egy kereskedésbe, ahol mindegyik jelőltet megtalálod, ülj bele, próbáld ki őket, hasznos lesz. Abban biztos vagyok, hogy a Scenic a legpraktikusabb, használhatóbb a belsőtér tekintetében. Azért az alkatrészárakat is keresgéld ki, nem biztos, hogy a japán olcsóbb.
Benzines de kis motorral, igy kevesebbet eszik:)
Amit nem értek, az a garancia. A Scenicecre csak 2 év van, míg a N-ra 3+2, azaz 5 év is lehet. Úgy tudom, hogy a kínált autóra is ennyi a gari, úgyhogy még 4 év van hátra belőle, ha minden igaz.
Megnéztem a Nissan oldalát 3 év vagy 100 e km, ehez vehetsz +2 évet.
Miért nem jó ha márkaszervíz árulja? Persze annak aki ért hozzá, mindegy, de egy laikusnak azért bizalomgerjesztőbb, ha a szaki állítja, hogy ez egy jó autó, meg tényleg annyi van benne stb.
Nekem az "előre egyeztetett helyszínen" bemutatandó autók a riasztók. Biztosan előítéletes vagyok, de ez olyan "nepperes". Persze ettől még lehet jó az autó.
Most néztem csak meg, hogy az én 8 éves 1,5 dCi-s Grandtourom a 160.000km-rel nagyjából 800ezret ér. :( Igazából sajnálom, mert tényleg semmi gond nem volt vele(izzócseréken kívül). Én vezettem kezdetektől fogva .
Ha a téligumit leszámítom, akkor nagyjából ugyanabban az árban vannak ezek az autók, és az ismerősé.
Kérdés, hogy melyik a jobb autó a N vagy a R??
A Grand Scenic tágasabb, a NQ kb. a normál Scenicnek felel meg szerintem méretben.
Amit nem értek, az a garancia. A Scenicecre csak 2 év van, míg a N-ra 3+2, azaz 5 év is lehet. Úgy tudom, hogy a kínált autóra is ennyi a gari, úgyhogy még 4 év van hátra belőle, ha minden igaz.
Bocsánat, hogy megint elviszem a társalgást, de ha nem akartok nem válaszoltok....Ha igen, akkor köszönöm.
Kikereshetnéd, mert elmenteném a tudásbázisba :), valakinek kell.
Miért nem tudom jól?
Mert 1 év két részre van osztva, emlékeim szerint ennek fele a szavatosság, másik a garancia - a kettő nem ugyanaz - de tuti nincs 2 éves szavatosság. A ptk. - polgári törvénykönyv - jogszabályi lehetőséget ad arra, hogy közös megegyezéssel az adásvétel során max két évre tolható ez ki. Első év kötelező, második lehetőség.
Íme: alatt bemásolt szöveghelyét linkeld lécci, ezt is elolvasnám.
AZON JÁRMÛVEK, AMELYEKNÉL A BIZTOSÍTÁSI ESEMÉNY IDÔPONTJÁBAN A MEGTETT KILOMÉTEREK SZÁMA 150 000 ALATT VAN ÉS 8 ÉVNÉL NEM RÉGEBBIEK
MOTOR
Motorblokk, hüvelyek, csapágyak, hajtórudak, dugattyúgyûrûk, dugattyúk és dugattyúcsapszegek, fôtengely, olajszivattyú, szelephimbák, szelepemelô tôkék, vezérmûtengely, szívószelepek, kipufogószelepek, szeleprugók és szelepvezetôk, hengerfej, himbatengely, szívócsator- na, kipufogó gyûjtôcsô, motortartók (kivéve a kartert és a tömítéseket).
KÉZI SEBESSÉGVÁLTÓ
Tengelyek, csapágyak, szinkrongyûrûk, fogaskerekek, kapcsolórudak és csuklók, kapcsolóhüvelyek, kapcsolóagyak (kivéve a kartert és a tömítéseket).
ERÔÁTVITEL
Olajozott alkatrészek a hajtáslánc belsejében, fogaskerekek, csapágyak és fogaskoszorúk (kivéve a kartert és a tömítéseket), féltengelyek. HÛTÔRENDSZER
Vízhûtô, vízszivattyú, hengerfejtömítés, hôre aktív termosztát, hûtôventilátor.
ELEKTROMOS RENDSZER
Generátor, indítómotor, feszültségszabályozó, a szélvédô törlô és lemosó motorja.
FÉKEK
Fôfékhenger, fékrásegítô, kerékfékhengerek.
Azért kérdeztem, hogy esetleg félre értettem valamit/ nem figyeltem és írtál vmi elérhetőséget ahol nekem kell megkérdezni az árat.
Valamikor régen volt erről szó, akkor túrtam utána. Ha jól emlékszem a hátuljában van valami betét a padlólemeznél/ben amit cserelni kell egy olyanra ami fogadni tudja a két ülést + az övek, esetleg a rolök + vizsga olyan sok energia, hogy nem éri meg.
Aztán ha rosszul emlékszem és csak képzelem, akkor mea culpa...
Ha ez a kocsi a szervizé, akkor 2 év szavatosság is jár vele (tudom, nehéz bizonyítani sok mindent, de akkor is több, mint a magánszemélytől vett és kicsikarható jog).
Ezt sem jól tudod, de lényegtelen is.
Megnéztem a biztosítósat, de én nem találtam - biztos figyelmetlenül kerestem - csapágyas biztosítást.
Ha 6 éves és nem cserélték, akkor ez felveti a szerviz felelősségének köret, mert ha nincs a munkalapon, hogy nem kérte sz Üf (ahogy ráírták nekem is, hogy a 4 éves korhoz kötöttet nem kértem 3,5 évesen az éves olajcserénél). Persze ha eleve el akarta adni (és jó páran nem hisznek a "most volt cserélve" dokumentumnak) akkor ezt az alkunál figyelembe kell(ett volna) venni, ebben egyet értünk.
Kétségtelen, a mienk 3 volt, így minden hihetőbb hiszen kevesebbet "látott", nem mellesleg a tulajdonos is a szerviz (eredetileg a RH) volt, de ha mondjuk beszámításra hoznak be egy kocsit amit oda hordott mondjuk az 58 éves mérnök tulaj (új definíció a női tulaj és nyugdíjas svájci orvos után), akkor kapok egy állapot felmérést, a munkalapok rögzítve, mi baj lehet? Ha ez a kocsi a szervizé, akkor 2 év szavatosság is jár vele (tudom, nehéz bizonyítani sok mindent, de akkor is több, mint a magánszemélytől vett és kicsikarható jog).
Pl itt: http://www.iberoasistencia.hu/
Nekünk anno 1 éves prémium garancia volt, 100ezerért, de az pl a turbóra és még egy csomó minden "apró" de drága és könnyebben elromló dologra vonatkozott. Mikor kértem ajánlatot, akkor már ez nem volt elérhető, így végül nem kötöttem meg ezt a kisebbet (bármikor megtehetem), mert hiszek benne, hogy érvényesíteni tudnám a szavatosságot ha ne adj' ég gond lenne, de nincs és nem is lesz. :)
Apropó, tükörre van már árad? Vagy nekem kellene keresni valakit?
Rosszul tudod, a GS 7 személyesen is létezik gyári pótkerekes, itt áll az ablak alatt a példa. Talán Stevie tudja milyen verziók léteztek, mi volt széria és mi extra. Attól viszont, hogy valami nem pótkerekes, még lehet azzá tenni, ahogy a GS 5 személyesből is lehet 7 személyest csinálni, a kérdés megéri-e.
6 éves az autó, vezérlés csere előírás szerint is kellene, nem a km-t figyelve.
előírt futott km-t, pont lesz@rnám, mert a balhé a szervizé/Renaulté kell legyen.
Érdekes lenne, pláne, hogy fel is hívták rá a figyelmét, ahogy irta.
De a leinformálható autó egész egyszerűen több.
Volt már pár autóm, segítettem is vásárlásban, nem itt a fórumon, csak úgy.
Nem több, csak van aki elhiszi, mondom Reanault kereskedő, szervíz árulja....én szivesebben vennék úgy autót, hogy nem márkaszervíz árulja és leellenörzöm. Jól emlékszem a te autód 3 éves volt, nem kell nagy összehasonlítás, hogy 6 évesen ugyanaz már nem lesz, szóval a kettő nem egyforma ügy.
Egyébként. 50e Ft magasságában lehet használtautó biztosítást venni egy évre, ami (odafigyelve mire és mennyit fizet!) elégséges lehet a nagyobb gondokra, pl hajtókar csapágy.
- tudtommal a GS 7személyben nincs, ott van spray, de ő 5személyest vett
- ha eleve nincs, akkor nem jegyzem meg hogy nincs, és nem akarok venni, hogy foglalja a helyet (értsd: ha nem jár hozzá, akkor nem keresem, pl traktor kurbli sem tartozék, nem is jegyzem meg, hogy nem kaptam, ergo kellett volna lennie)
Mivel nem emlékszem az autó paramétereire, ezért nem vitatkoznék azon, hogy kevés, sok vagy pont reális volt-e árban. De a leinformálható autó egész egyszerűen több. És félre értés ne essék, de idegenként pont nem érdekelne (ha nem tudnám kik ők), hogy Zoltán vagy Bagdányi kolléga hogyan tartotta karban az autót, az egyedüli érték (még ha semmivel sem jobb, sőt sokszor nem az) a márkaszerviz által végzett karbantartás. Mert ez utóbbi esetben pl ha a mostani 90k-s szerviznél nem cseréltek v.műszíjat mert nem érte el a maximálisan előírt futott km-t, pont lesz@rnám, mert a balhé a szervizé/Renaulté kell legyen. Legalább lesz egy új motorod. Én semmihez se nyúltam, úgy használom, mintha első perctől kezdve nálunk lenne.
Az anyagi lehetőségeimet nekem is meghaladta anno a kocsi, ezért finanszírozást vettünk igénybe. Nem sokat, nem hosszú időre, de így nem csontoztam ki magunkat és egy sokkal jobb autót vettünk, nem mellesleg garanciával.
Egyébként. 50e Ft magasságában lehet használtautó biztosítást venni egy évre, ami (odafigyelve mire és mennyit fizet!) elégséges lehet a nagyobb gondokra, pl hajtókar csapágy. Nyilván gumira, akksira és egyéb pár tízezres "villámtréfára" kell maradjon pénz, mert "az ellen nem véd" :).
s Stevie-nek igaza volt abban, hogy a jó állapotú autók kapósak még magasabb áron is: ha egy órával később megyek, elvitte volna más (utánam kb. egy félórával érkezett egy házaspár, akik már tegnap nézegették, de konkrét lépésre akkor nem szánták rá magukat).
2012. okt. 27.-n már hírdették azaz pont 3 hete, ezt kifelejtettem az előbb
Gratulálok, használjátok egészséggel, probléma és baleset mentesen! Stevie-nek volt javaslata ülésfűtésre, én még mindig nem rakattam bele (ugye én hétvégi apuka vagyok, feleségem jár vele aki annyira nem remeg érte, a Fordban meg van).
A váltózárral nekem az a bajom, hogy az értelmét veszíti el egy kártyás/szabadkezes autó. Most konkrétan 10 percig kerestem a kártyát mire meg lett, mert a kocsi zárva itt az ablak alatt, de nem tudtam hol volt amikor nyomtam a gombot a kilincsen. Akkor már inkább egy tutibb elektronikus védelem (Stevie-nek erre is van mondása).
A pótkerékben egyet értünk, a miénkhez van, úgy vettük.
Én is kezdek hajlani a használt felé. Főleg , mert ma úgy hallottam, hogy használtra is lehet azt a lizinges konstrukciót igénybe venni, amiben mi gondolkodunk.
Mondjuk ma szólt egy ismerős, hogy az 1 éves Qashqai-ját eladná 25ezerkm-t futott, 1,6 dízel, jól felszerelt változat. 5millió, de benne van a téligumi szett, és nem kell a forgalombahelyezésért, metálért pluszt fizetni, ami egy újnál ugye megvan. Csakhogy megnéztem, és kicsinek találtam. Így a jövő héten folytatom a Grand Scenic keresést.:)
Köszönöm szépen! Most meglátom, milyen a dízeles oldal (korábban egy 1,6-os benzines GSII-m volt, céges autóként). Aztán volt egy Ford Focus dízel, szintén céges, az az unalom és a lomhaság tökéletes példája volt.